Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bevezetés, akciótervek, pályázatok, végrehajtás, intézményrendszer Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bevezetés, akciótervek, pályázatok, végrehajtás, intézményrendszer Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség."— Előadás másolata:

1 Bevezetés, akciótervek, pályázatok, végrehajtás, intézményrendszer Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség

2 Nyugat- Dunántúl 2007-13 Nyugat-dunántúli OP: kb. 140 Mrd Ft 7 évre ~ évente 20 Mrd Ft kb. 140 Mrd Ft 7 évre ~ évente 20 Mrd Ft Az összes operatív programból: kb. 700 Mrd Ft a 7 évre kb. 700 Mrd Ft a 7 évre

3 Ágazati Operatív Programok Gazdaságfejlesztési OP 674 Mrd Ft Közlekedésfejlesztési OP 1721 Mrd Ft Társadalom megújítása OP 933 Mrd Ft Társadalmi infrastruktúra OP 539 Mrd Ft Államreform OP és Elektronikus közigazgatás OP 40 Mrd Ft 99 Mrd Ft Környezet és energia OP 1053 Mrd Ft Új Magyarország Vidékfejlesztési Program 1250 Mrd Ft

4 Pályázatok meghirdetése Új Magyarország Fejlesztési Terv (Európai Bizottság) Operatív Programok elfogadása (EB) Akciótervek (RFT, Kormány) Pályázati felhívások

5 Pályázatok meghirdetése  I. kör: 2007. március  II. kör: 2007. április vége – I. NFT-ben már működött, pozitív EB visszajelzés (RFT március 19.)  III. kör: 2007. június – EB általi jóváhagyás után (RFT június 4.)

6 Projektkiválasztás módszerei Végrehajtást szabályozó rendeletek: 255/2006. Korm rendelet 16/2006. MEHVM-PM rendelet A projekt kiválasztás minden konstrukció esetében a következő eljárások egyike szerint történhet: 1.Nagyprojekt 2.kiemelt projekt 3.kétfordulós pályázat 4.egyfordulós nyílt pályázat 5.(a) közvetett támogatás, (b) pénzügyi eszközök

7 Kiemelt projekt  Kiemelt projektnek, illetve nagyprojektnek az akciótervben történő előzetes nevesítésére javaslatot tehet a) az érintett miniszter, b) az érintett regionális fejlesztési tanács, c) az NFÜ.  RFT (vagy miniszter) 30 napon belül véleményt küld azokról a javasolt kiemelt projektekről, illetve nagyprojektről, amelyek előzetes nevesítésére nem maguk tettek javaslatot.  A kiemelt projekt, illetve nagyprojekt előzetes nevesítése nem jelent garanciát a projekt támogatására  Kiemelt projekt projektgazdája költségvetési szerv, 100%-os állami tulajdonban lévő szervezet, önkormányzat, önkormányzati társulás vagy önkormányzati intézmény, illetve egyház lehet.

8 Kiemelt projekt kiválasztási eljárás Projektkezdeményezés (miniszter, RFT, NFÜ) Értékelés, regisztráció (NFÜ) Előzetes megval. tanulmány (pr. gazda) Előzetes értékelés Részletes projektterv Támogatási döntés 1. állásfoglalás –régiók, miniszter 2. értékelés – tanácsadó cég 3. bizottság: NFÜ, IH, Min., RFT, PM, FIT, külső szakértő 4. AT nevesítés

9 Kétfordulós eljárásrend  a projektgazda költségvetési szerv, 100%-os állami tulajdonban lévő szervezet, önkormányzat, önkormányzati társulás vagy önkormányzati intézmény, illetve egyház,  a támogatási konstrukció keretében adott évben támogatandó projektek várható száma nem több mint 25,  az egyes projektek támogatási igénye meghaladja a 250 millió forintot (indokolt esetben eltérhet),  a projektek fejlesztéséhez a közreműködő szervezet - a projekt javaslat kidolgozására nem kiterjedő - ingyenes szakmai iránymutatást ad,  a projekt kiválasztás időigénye nem veszélyezteti a program határidők szerinti megvalósítását;

10 Irányító hatóság (IH)  ROP IH (vezetője: Mosonyi Balázs)  Nemzeti Fejlesztési Ügynökség önálló szervezeti egységeként működik Feladata:  Koordináció, tervezés  KSZ-ek felügyelete, ellenőrzése  Monitoring Bizottság (MB) működtetés  Végső jóváhagyás  EB kapcsolattartás

11 Közreműködő Szervezet (KSz)  Projektek befogadás, értékelése  Támogatási szerződések megkötése  Projektek megvalósításának nyomonkövetése, kifizetések  Projektek ellenőrzése  Közreműködik a pályázati kiírások és támogatási szerződések mintáinak elkészítésében (IH, minisztériumok).  Negyedéves beszámoló az IH felé  Tájékoztatással és nyilvánossággal kapcsolatos feladatok ellátása, az NFÜ által elfogadott éves kommunikációs terv alapján.

12 KSz-ek a ROP esetében Munkaváltozat:  1- 4 prioritás esetében : Regionális Fejlesztési Ügynökség  5. prioritás (Humán közszolgáltatások infrastruktúrája): VÁTI Kht.

13 Döntési folyamat - értékelés  50 millió Ft feletti projektek esetén 2 független értékelő  Csökkentésre javaslat (max. 25%)  Regionális program esetében a KSz a projekt javaslatokat az RFT elé terjeszti. Az RFT a projekt javaslatokat a régió fejlesztési stratégiájához való illeszkedés szempontjából 20 napos határidővel véleményezi, véleményét a közreműködő szervezetnek megküldi.

14 Döntési folyamat - bírálat  Bíráló bizottság felállítása (5-7 fő) – NFÜ  A bíráló bizottság elnökét az NFÜ - vagy az NFÜ felkérése esetén a közreműködő szervezet -, titkárát a KSz jelöli. Tagot jelölhet:  a közreműködő szervezet,  a miniszter és  az NFÜ,  nem-kormányzati szakmai szervezet - egy tag – NFÜ biztosítja  regionális program esetében az RFT,  az RFT által delegált tag. Az RFT álláspontját képviseli. Az RFT az általa delegált tagnak kötött mandátumot adhat.

15 Döntési folyamat – speciális esetek  Amennyiben a projekt javaslat javasolt támogatása meghaladja az 1 milliárd forintot, a KSz a teljes projekt javaslatot megküldi a miniszternek, valamint az érintett RFT-nek. A miniszter és az RFT a projekt javaslatot - a közzétett értékelési szempontok alapján - 20 napos határidővel külön értékelővel értékeltetheti, értékelését a közreműködő szervezetnek megküldi. A miniszter - valamint a regionális programok esetében az RFT - és az NFÜ egyetértésének hiányában az NFÜ kéri a Kormány jóváhagyását.  Amennyiben a projekt javaslat javasolt támogatása meghaladja az 5 milliárd forintot, az NFÜ előterjesztésére a Kormány hagyja jóvá a döntést.

16 Monitoring Bizottság (MB)  finanszírozott műveletek kiválasztási kritériumainak jóváhagyása  felülvizsgálja az operatív program konkrét céljainak megvalósítása felé tett előrelépést;  megvizsgálja a végrehajtás eredményeit;  Jelentések, ellenőrzések,  Javaslat az OP felülvizsgálatára Felépítése:  Elnöke: FIT tag (Kolber István), tagok száma max. 35  Tagok legalább fele nem kormányzati  RFT min. 1 tagot delegál

17 Akcióterv (AT) horizontális tervezési kérdések

18 Pénzügyi ütemezés  IH álláspontja: az első 5 évben a források több, mint 5/7-ének lekötése  Ez kb. 110-115 Mrd Ft 2011-ig  Első időszakban a nagyobb infrastruktúra projektek számbavétele, ütemezése  Első 1-2 évben nagyobb arányú források a biztosan felhasználható konstrukciók irányába

19 Zászlóshajó projektek  NFÜ készíti elő, félkész állapotban vannak (19 db)  Projekteket is tartalmaznak, amelyeket az AT-kben nevesíteni kell/lehet  Esetleg minimális forrásallokáció egy-egy célra  Jelentősebben: hátrányos térségek (28), pólus, 21. század iskolája, Lépj egyet előre  ROP-ot érintő főbb zászlóshajók: 21. század iskolája, termál, kulturális, Balaton

20 Balaton helye  Egyeztetések politikai és szakértői szinteken – félúton  Adott, BFT által kiválasztott konstrukcióban (2.3 intézkedés) önálló forrás, vagy kiemelt projektek finanszírozása  A többi nem, alapvető konstrukcióban előny, kiemelt projektek  Bíráló bizottságba tag delegálása  BFT-vel projektek véleményeztetése  BFT és BFÜ Kht. javaslatot dolgoz ki

21 Hátrányos térségek 2 szint az OP-ban:  leghátrányosabbak esetén gazdaság (vállalkozások + infra), közszolgáltatások, városi központok (esetleg öko és aktív turizmus), elérhetőség  Hátrányosak esetén: közszolgáltatások, városi központok, elérhetőség, gazdaság (vállalkozások) Módja lehet:  Forráselkülönítés  Előnyben részesítés (többletpontok)  Támogatás-intenzitás növelés (hátrányos települések esetében mindenképpen javasolt)


Letölteni ppt "Bevezetés, akciótervek, pályázatok, végrehajtás, intézményrendszer Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség."

Hasonló előadás


Google Hirdetések