Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vízi közlekedés A hajózás jelene és jövője Magyarországon. Szalma Botond MAHOSZ.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vízi közlekedés A hajózás jelene és jövője Magyarországon. Szalma Botond MAHOSZ."— Előadás másolata:

1

2 Vízi közlekedés A hajózás jelene és jövője Magyarországon. Szalma Botond MAHOSZ

3 Ami a közlekedéspolitikánkat illeti:

4 V Á L S Á G Gazdasági Politikai Morális – erkölcsi Veszély: Anarchisták = „Álzöld” Duna mozgalmak Közlekedéspolitika hiánya

5

6 A közlekedési infrastruktúra és a közszolgáltatások fenntartása nem szívesség, hanem kötelesség, így a források rögzítése nem „politikai kéregetések” függvénye.

7

8 Teendők Tegyük világossá: A Duna nekünk dolgozik Kell,hogy legyen ténylegesen megvalósítható gazdasági terv -Megfelelő és végrehajtható közlekedési koncepció -Rövid és közép távra is - Kerüljük az újabb programokat, fejezzük be az elsőt - Segítsük a kis és közepes vállalkozásokat - Szabályozzuk végre a Dunát - Vegyük észre a logisztikai beruházások munkahelyeket generálnak - Oktatás és utánpótlás – jövő!

9 Elsava Johanna Ulm Eljo-D Melanie-H Melanie Elsava Melanie-H Melanie Johanna Ulm Johanna Ulm Herso-1 Eljo-D

10 Varázsszámok Hordképességi adatok Hordképesség /to/ 2,5 m merülésnél /to/ 2,0 m merülésnél /to/ 1,6 m merülésnél /to/ Teljes köbtartalom /m3/ 1 605, , , , , , , ,

11 - 464 mto mto 550 € / nap  évi 80 nap  € 1000 € / nap  évi 71 nap  €

12

13 Nem kell ingyen ebéd, csak hitel! HajóFizetett t ő ke Fizetett kamatHátralévő tőke Utolsó törlesztés dátuma E / , , , H / , , , J / , , , U / , , , M / , , , , , ,55

14 Mi a teendő? Fuvardíjak emelése? PIAC ! Költségcsökkentés –Bérek ? –Személyzet ? –Javítások, karbantartások ? –Átütemezés? BANKOK és Lízingcégek –Üzemanyag – sebesség! - logisztika! PIAC

15 A JÖVŐNK – ha nem figyelünk

16 Aztán miért is kell pálya? -Ivóvízkészlet -Árvizek - belvizek -Jégkárok -Híd -Áramtermelés -Mezőgazdaság -Export-import -Logisztika -Kikötők és hajózás

17 Káosz -„Dunai” miniszterek találkozója - Deklaráció -Nem építünk víziutat a németeknek -Építünk viszont bicikli utat (Dimitrios Theologitis – head of unit DG move) -Duna stratégia -Magyar közlekedési stratégia -Magyar logisztikai stratégia -Nemzeti hajózási stratégia -Integrált Közlekedésfejlesztési OP

18 Illés úr és elvei (nem a próféta) „Nem építünk víziutat a németeknek” Hát ne is, bontsunk le mindent a bitang tranzit előtt! „Abzug üzlet le vele!” „Van víz ellentétpárja a nincs víz” Van ész ellentétpárja a nincs ész „Hajókat a folyóhoz és…” Ez butaság… „Levegőt, talajt és vizet nem teremthetünk” Kémikusként végzett! „Minden vicc minden újszülöttnek új” Ember ez nem vicc! „Annak az újságnak az irányultsága amelyik az aláírásgyűjtést szervezi” Ez nem irányultságról, hanem energiáról, gazdaságról,vízpótlásról, stb. szól „Melyik napon, melyik fkm-nél adják át a szlovákok a víz 50%-át? Nincs ilyen hely, mert Dunakiliti helyett a „papírtigris fővárosát” Dunacsúnyt tetszettek választani (Ráadásul a Hágai perben semmilyen mennyiséget nem ítéltek senkinek!)

19 5 gázló és 11 szűkület Dunaföldvár (1560) – déli országhatár (1433) Összesen: 21 gázló + 28 szűkület + 6 jégmegállásra hajlamos hely 378 fkm-en

20 A VITUKI tanulmány sorsa VITUKI - A Duna hajózhatóságának javítása tárgyú projektet megalapozó tanulmány 1.A projekt az Európai Parlament és a Tanács 884/2004/EK határozatában foglaltakra épül és az európai közlekedéspolitika a közötti időszakra kialakított uniós költségvetésből hajlandó ezt részben finanszírozni is. 2.A megrendelés ugyan „rossz”(„a hagyományos folyamszabályozási módszerű megvalósítás lehetséges alternatíváinak kidolgozása” = duzzasztás kizárva), de legalább a munkát elvégezték! 3.Zöld lobby (WWF,Greenpeace,Charta) - Elő Duna vs. Vízisztráda 4.Bicikli utak!

21 A sztálinista fércmű : Viczián Ede felméri Magyarország vízerőkészletét 1911: Buss és Schmidthauser Pozsony és Győr között három vízlépcső építését tervezik 1917: Fischer-Reinau „a Duna, mint vízi út és energiaforrás” címmel terveket mutat be 1917: A budapesti Duna Konferencián megalakul a Rajna-Majna-Duna Szövetség 1935: Bornemissza Géza m. kir. Ipari miniszter a parlament elé terjeszti a ”Magyarország energiakészletei” című javaslatokat (Sztálin ereje teljében volt!) 1942: Mosonyi Emil megkezdi a nagymarosi (visegrádi) vízlépcsőtervének első konkrét megfogalmazását 1950: Mosonyi Emil az MTA ülésén javaslatot tesz a Csehszlovákiával közös vízlépcsőrendszer terveinek kidolgozására

22 3. sz. mell. a 17/2002. (III. 7.) KöViM rendelethez A víziút neve A hajózható szakasz hossza, (fkm) A szakasz hossza (fkm) A víziút osztálya Duna VI/B Duna VI/C Mosoni-Duna III Mosoni-Duna 2-02VI/B Szentendrei- Duna IV Ráckevei- Duna III

23 osztály A vízi úton közlekedtethető hajók, illetve tolt kötelékek Magányos géphajóTolt kötelék Hosszúság m Szélesség m Merülés m Hordkép esség, tonna Hosszúság m Szélesség m Merülés m Hordké pesség, tonna IV 859,52, ,52, V/A ,42, ,42, V/B 11011,42, ,42, VI/A , ,82, VI/B , ,82, VI/C , ,8 34,2 2, VII , ,23, sz. mell. a 17/2002. (III. 7.) KöViM rendelethez

24 Zöld álmok és érvek „Hajózó flotta modernizálása” Kis hajó + fogyasztás + Kisebb hullám + Kisebb merülés max. 1,7 m! Szélesebb hajó +1 lépés: gumihajó, gumizsilip, kerekek „hajókat a folyóhoz és nem folyókat a hajóhoz” „mélymerülésű hajók” „csúcsra járatás = borzalmas vízszint ingadozás” „törvényeket nem kell betartani” „szennyezett folyók” „hivatalos állásponttal szembeni nyilatkozatok” „bősi jogvita” „megtérülés” 10 milliárd/év kereskedelmi veszteség+Betemetett költségek+árvizek+ elmaradt áramtermelés + jóvátétel a kivitelezőnek + mezőgazdaság turisztika, mellékágak

25 Természeti értékekkel rendelkező folyószakasz Hajóútfejlesztésre kiemelt folyószakasz, EU (TEN-T axis No 18) Hajóútfejlesztésre kiemelt folyószakasz, EUn kívül (pl ISPA projekt)

26

27 A jövő a multimodalitás

28 A Duna A Dunát - Európa második legnagyobb folyóját - olyan nemzetközi szervezetekben minősítik, mint: Duna Bizottság ENSZ EGB Európai Bizottság ITF:Nemzetközi Közlekedési Fórum (CEMT jogutódja) Nem az ombudsman, és nem a zöldek! Nem költők, írók, műfordítók és filmesek!

29 Üzenet a zöldeknek (is): „Ignoranti quem portum petat nullus suus ventus est”


Letölteni ppt "Vízi közlekedés A hajózás jelene és jövője Magyarországon. Szalma Botond MAHOSZ."

Hasonló előadás


Google Hirdetések