Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A N EMZETI V ÁLLALATOK I DENTITÁSA Készítette: Nemcsek Tibor, kabinetfőnök 2013. Május 30.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A N EMZETI V ÁLLALATOK I DENTITÁSA Készítette: Nemcsek Tibor, kabinetfőnök 2013. Május 30."— Előadás másolata:

1 A N EMZETI V ÁLLALATOK I DENTITÁSA Készítette: Nemcsek Tibor, kabinetfőnök Május 30.

2 A vállalat identitása 2 Szín és formavilág ArculatVállalati magatartás Azonosításra alkalmas Belső kommunikációs Külső kommunikáció HR kommunikáció: szervezetfejlesztés és humánpolitika Társaságokkal/partnerek történő kommunikáció

3 A nemzeti társaságok stakeholderei (akik felé közvetítjük az identitást) 3 Fogyasztók Országos sajtó/Szaksajtó Általános közvélemény (laikusok) Minisztériumok RJGY Országgyűlés Kormányzat Állami tulajdonú társaságok Hatóságok Munkavállalók Önkormányzatok Partnerek (pl.: szakszervezetek) NEMZETI TÁRSASÁGOK

4 Van-e identitásuk az állami vállalatoknak? NEM EGZAKT, NEHEZEN MEGFOGHATÓ Leginkább úgy lehetne meghatározni, hogy a kép, ami az emberek fejében rólunk él. Nincs erről kutatás, tanulmány, ami nemzeti vállalatok identitásaként meghatározható az jelenleg a  Törvényi szabályozás  Kormányzati elvárás  Kialakult gyakorlat és évtizedes hagyományok  Tapasztalatok  Tapasztalatokon alapuló előítéletek halmaza. 4

5 Az állami szektor megítélése ENNEK ELLENÉRE 5 Sztereotípiák nem „trendi” (külsőségeiben) nem hatékony túlzottan bürokratikus nem korszerű, avitt lassú A követelményszintek, az állami intézmények élére delegált vezetők dinamikájukat és munkabírásukat illetően minden tekintetben felveszik a versenyt a multinacionális vállalatokkal. Habitusában valóban más egy nemzeti társaság, mint a piaci szereplők, a különbözőség a feladatok és problémák összetettségében van. Míg a piacot elsősorban a pénz mozgatja, az állami szektorban ennél sokkal több a változó: meghatározott financiális lehetőségek között nemzetstratégiai ügyek mentén differenciálódnak a feladatok. Az állami szektorban a munka meghatározó részét az érdekegyeztetés képezi.

6 Az MNV Zrt. identitása A vállalati identitás a cég irányelveinek mindenkori betartását jelenti A jelenlegi Kormány az állam tulajdonosi szerepkörének erősítése pártján áll és arra törekszik, hogy a nemzetgazdaságilag kiemelt jelentőségű ágazatokban helyreállítsa, megerősítse az állam tulajdonosi szerepét. A vagyongazdálkodás deklarált célja az állami vagyon megőrzése és gyarapítása. Az MNV Zrt. feladata, hogy gondos gazda módjára a törvényi előírásokat követve proaktív módon, szolgáltató funkciót adjon a vagyonkezelés fogalmának. Az MNV Zrt.-nek mint az állam képviselőjének, úgy kell eljárnia, hogy mind a szakmai szervezetek, mind a lakosság azt gondolja, az állam jó tulajdonos és jó tulajdonosként működteti a nemzeti társaságokat is.. 6 Vagyontörvény

7 A 3 legjelentősebb tulajdonosi joggyakorló 7 MNV Zrt. NFA MFB Ingóságok Ingatlanok Társaságok Közvetett vagyonkezelésKözvetlen vagyonkezelés

8 Megújulás az MNV Zrt.-nél január 1-től Új menedzsment állt fel A szervezet komoly működésfejlesztésen esett át Átalakításra kerültek a működési területek Megújult a döntéshozatali rendszer

9 Stratégiai célok és feladatok CÉL ÉS FELADAT: Az előítéletek megváltoztatása, a nemzeti társaságok imázsának és reputációjának építése 9 szolgáltató funkció, ügyfél- és ügy centrikusság  a törvényi kötelezettség elvégzése mellett a vagyonkezelés szolgáltató jellegű fejlesztése pro aktivitás, piaci szemlélet  gyors, hatékony ügykezelés transzparencia megteremtése  hiteles, átlátható gazdálkodás megbízhatóság és kiszámíthatóság  partnere az Önkormányzatoknak és a Kormányzatnak

10 Pozícionálás Cél: a nemzeti társaságok identitásának a meghatározása, egységes kép a nemzeti társaságokra vonatkozóan Mit akarunk magunkról mondani? 10 A NEMZETI TÁRSASÁGOK KÖZÖS POZÍCIÓJA gyorsmegbízható átláthatóhiteles problémamegoldó hatékony

11 Közös célok 11 Szakmai diskurzus élénkítése Társadalmi támogatottság kialakítása, megszerzése Stabil partnerségi szerep kialakítása és megerősítése A nemzeti társaságok imázsának és reputációjának építése A nemzeti társaságok ismertségének növelése Az állam jó gazda imázs gondozása

12 Mi ennek a módja? Együttműködési területek kialakítása, közös platformok megteremtése 12 Egy csapat vagyunk - Nemzeti Társaságok Találkozója és Együttműködés e Felelős vállalatirányítá si sztenderdek Közös beszerzések és közös értékesítési akciók BEST PRACTICE MNV Tudásklub

13 Egy csapat vagyunk án délelőtt 5 társaság együttműködési megállapodást kezdeményezett egymással (Magyar Posta, MVM Magyar Villamos Művek Zrt, Szerencsejáték Zrt, Hungaroring Sport Zrt.) Céljai:  A társaságok között lévő kommunikáció erősítése  Közös beszerzések, közös értékesítési akciók  Közös adatbázis építése, az információáramlás segítése céljából  Szakmai találkozók szervezése a társaságok vezetői részére  Közös társadalmi szerepvállalás kialakítása  Kapcsolatépítő és értékteremtő szerepvállalás hangsúlyozása Feladat: A többi társaság bekapcsolása az együttműködésbe Egy csapat vagyunk - Nemzeti Társaságok Találkozója án, a Hungaroringen csapatépítő programon vettek részt e nemzeti társaságok Céljai:  egymás szolgáltatásainak megismerése,  együttműködési lehetőségek keresése,  kapcsolatépítés

14 Felelős vállalatirányítás Az állami tulajdonú társaságokra vonatkozóan ajánlások formájában megfogalmazott vállalatirányítási sztenderdek kidolgozását kezdeményezte az MNV Zrt. 14 Célja: a felelős gazdálkodás erősítése, a társaságok döntéshozatali és vállalatirányítási rendszerének folyamatos fejlesztése. felügyelő bizottsági ügyrendi minták tervezési irányelvekkel és üzleti terv minták üzleti terv minták az éves beszámolók elkészítéséhez szükséges ellenőrzési listák

15 Közös beszerzés március 1-jével megalakult az MNV Zrt. Beszerzési Csoportja, amely a többségi állami tulajdonú társaságok MNV Zrt-vel közös, illetve a többségi állami tulajdonú társaságok közös stratégiai beszerzéseit is szervezi. 15 Célja: a nemzeti társaságok az MNV Zrt. koordinációja alatt nyílt közbeszerzési eljárások megindításával a társaságok a lehető legolcsóbban jussanak hozzá egyes szolgáltatásokhoz. Előnye: a közbeszerzési eljárások eredményeképp megkötött szerződések egységesek, ezáltal könnyen kezelhetőek és áttekinthetőek Haszna: eddig több mint 1 milliárd forint megtakarítást sikerült elérni Főbb területei: közmű szolgáltatások Telekommunikációs szolgáltatások biztosítási szolgáltatásokhoz

16 MNV Tudásklub A ma útjára induló MNV Tudásklub elsődleges célja a vállalatok közötti tudásmegosztás 16 A gyakorlatban leginkább használható tudás átadása Szakmai hálózat létrehozása A vezetők szaktudásának és a társaságok hatékonyságának a növelése A nemzeti vagyon gyarapítása

17 KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!


Letölteni ppt "A N EMZETI V ÁLLALATOK I DENTITÁSA Készítette: Nemcsek Tibor, kabinetfőnök 2013. Május 30."

Hasonló előadás


Google Hirdetések