Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A jó gyakorlat példája Az érettségizők követése 9. workshop Pécs, 2011. február 28. HORVÁT MUNKAÜGYI KÖZPONT Križevci Területi Iroda Jadranka Čapalija,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A jó gyakorlat példája Az érettségizők követése 9. workshop Pécs, 2011. február 28. HORVÁT MUNKAÜGYI KÖZPONT Križevci Területi Iroda Jadranka Čapalija,"— Előadás másolata:

1 A jó gyakorlat példája Az érettségizők követése 9. workshop Pécs, február 28. HORVÁT MUNKAÜGYI KÖZPONT Križevci Területi Iroda Jadranka Čapalija, prof.

2 A Horvát Munkaügyi Központ a munakerő-piac vezető szereplője, Különösképpen a teljes kínálat és kereslet egyesítésében, annak érdekében, hogy megvalósuljon a teljes mértékű foglalkoztatottság JÖVŐKÉP Magas minőségi szinvonalú szolgáltatások által hatékony közvetítés a munkaerő-piacon az ügyfelek igényei szerint, saját ismeretek, készségek és képességek fejlesztése mellett, valamint a partnerség erősítésével a munkaerő-piaci szereplők között KÜLDETÉS 2

3 STRATÉGIAI CÉL:  A munkaerő-piaci szükségeletek folyamtos követése, a szükséges munakerő biztosítása érdekében –Figyelmet fordítunka FIATALOKRA (Ifjúsági Nemzeti Terv ) –Tanulók ösztöndíjazása és hiteletzése 3

4 Horvát Köztársaság XII Udio (%)100,05,622,834,723,93,73,95,5 (%) 33,014,514,737,941,039,845,548,1 KRIŽEVCI MK XII Udio (%)100,012,223,438,018,72,03,12,6 29 év alatti fiatalok aránya (%) XII Udio (%)100,07,89,646,524,92,34,14,7 29 év alatti fiatalok aránya (%) 38,424,615,746,951,146,350,471,1 ÉV ÖSSZESEN VÉGZETTSÉG NÉLKÜL ÉS EL NEM VÉGZETT ÁLTALÁNOS ISKOLA 3 ÉVES SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKMUNKÁSKÉPZ Ő 4 VAGY TÖBB ÉVES SZAKKÖZÉPISKO LA GIMNÁZIUM EGYETEM ELSŐ FOKOZATA, SZAKTANULMÁNY OK ÉS FŐISKOLA EGYETEM, AKADÉMIA, MESTERI, DOKTORI FOKOZAT A MUNKANÉLKÜLIEK KÉPZETTSÉGI SZERKEZETE i állapot

5 A MUNKÁKLTATÓK ÁLTAL LEGKERESETTEBB SZAKMÁK 2010-BEN A KERESETT MUNKAVÁL LALÓK SZÁMA A MUNKANEÉLKÜLISÉG LEGINKÁBB FREKVENTÁLT SZAKMÁI ( ÉN) ÖSSZESE N 29 ÉVNÉL FIATALAB BAK  Egyetemi, f > = 9 matematikatanár Okl. közgazdász tanító orvos némettanár fizikatanár Okl. gépészmérnök angoltanár általános orvos zenetanár Okl. építőmérnök Iskolai defektológus Okl. jogász F.f. némettanár Szaktanár fogyatékos gyermekek részére  Egyetemi, f > = 3 Okl. közgazdász óvónő agrármérnök Okl. jogász közúti forgalmi szaktanár horvát nyelvtanár Okl. informatikus tanító Okl. erdészmérnök állatorvos élelmiszeripari mérnök Okl. grafikusmérnök programer računalnih primjena Okl. vasútmérnök Okl. Bitechnológia mérnök újságíró KERESLET ÉS KÍNÁLAT KOPRIVNIČKO-KRIŽEVAČKA MEGYE MUN AKERŐ-PIACÁN

6 SZAKMA MEGNEVEZÉSE TERVEZE TT LÉTSZÁM SZAKMA MEGNEVEZÉSE TERVEZET T LÉTSZÁM Főnővér15Gépészmérnök3 Okl. közgazdász11Grafikus mérnök3 Tanító11Agrármérnők2 Orvos10Gyermekgyógyász szakorvos2 Gyógyszerész10Latin nyelvtanár2 Közgazdász8Történelemtanár2 Okl. Faipari mérnök6f.f. matematikatanár2 Automatizáció szakos okl. Villamos mérnök 5Horvát nyelvtanár2 iakolapedagógus 5Német nyelvtanár2 Okl. építőmérnök4Zenetanár2 Okl. gépészmérnök4 Iskolai defektológus 2 Okl. erdészmérnök4Zongorista2 Szülész nőgyógyász szakorvos3Gitáros2 Német nyelvtanár3Mezőgazdasági mérnök2 Okl. Szociális munkás3Matematikatanár2 TERVEZETT FOGLALKOZTATÁS A ÉVBEN A munkáltatók válaszai alapján – Leggyakoribb szakmák a hozzájuk tartozó létszámmal (f = >2)

7 A HORVÁT MUNKAÜGYI KÖZPONT RENDSZERES TEVÉKENYSÉGEI A szolgáltatásokat igénybevevő csoportokra való tekintettel: MUNKANÉLKÜLIEK - elvégzett általánis iskola nélkül - általános iskolával - középiskolával Bevonás az oktatási programokba a munkaerő-pici igények szerint ÁLTALÁNO ÉS KÖZPISKOLAI TANULÓK A munkaerő-piaci igények szerinti tájékoztatás és irányítás ÁLLASBÖRZÉK Az oktatási rendszer és a munakerő-piac közötti kapcsolatteremtés mtés KÖZÉPISKOLAI ÉRETTSÉGIZŐK A z egyetemi beiratkozások követése 7

8 Az érettségizettek egyetemi beiratkozásának követése Pályaválasztási osztály 8 07./ / /2008. Cél- A munkaerőpiaci kínálat és kereslet közötti összhang megteremtésének feltételei

9  Visszajelzést kapni a pályaválasztási eredményekről – a pályaválasztási tevékenységek logikus sorrendje  Időbeni közbetítés a leendő szakértők és a munkaadók között, amelyeknek igénye van meghatározott felsőfokú végzettségű munkaerőre A hallgatók megismertetése a lehetséges munkaadójával, jó motiváció lehet a sikeres tanulmányokhoz valamint azon kompetenciák fejlesztéséhez, amelyeket a munkaerő-piac elvár Alsóbbrendű célok: 9

10 10 Projekttevé- kenységek 1. Címek begyűjtése 2. Olyan levelek megfogalmazása és nyomtatása, amelyekben megindokoljuk a szándékot és levelezőlapok a kért adatokkal

11 11 3.A leendő fiatal szakértők ösztöndíjazásában/foglalkoztatásában érdekelt munkáltatók adatbázisának létrehozása 4.Kapcsolatteremtés a hallgatók és a munkáltatók között az állásbörzéken Projekttevé- kenységek

12 HALLGATÓI BÁZIS A KOPRIVNIČKO-KRIŽEVAČKA MEGYE TERÜLETÉN 07./2006. GENERÁCIÓ A kérdőíveket kiküldtük 572 címre, visszajött 169 – 29,5% 148 hallgató, 5 egyetemen Horvátországban, több, mint 50 különböző tanulmányi program 08./2007. GENERÁCIÓ A kérdőíveket kiküldtük 710 címre, visszajött 224 – 31,5% 206 hallgató, 4 egyetemen Horvátországban, több, mint 70 különböző tanulmányi program 09./2008. GENERÁCIÓ A kérdőíveket kiküldtük 689 címre, visszajött 207 – 30,0% 189 hallgató, 6 egyetemen Horvátországban, több, mint 70 különböző tanulmányi program 12

13 Beiratkoztak-e az érettségizők arra az egyetemre, amelyre szerettek volna? 13

14 Hány hallagató kívánja a tanulmányok során felvenni a közvetlen vagy közvetett kapcsolatot a lehetséges munkáltatókkal? 14

15 A HALLGATÓK SZÁMA A SZAKTERÜLET ÉS TANUMLÁNYI PROGRAMOK SZERINT TERMÉSZETTUDOMÁNYI SZAKTERÜLET Tanulmány2008./ / /07. Matematika-42 Fizika211 Földrajz-2- Geológia-1- Környezeti tudományok--1 Kémia31- Bilógia-12 Bilógia és kémia-2- ÖSSZESEN

16 MŰSZAKI TUDOMÁNYOK SZAKTERÜLETE Tanulmány2008./ / /07. Elektrotechnika345 Építőiipar232 Geotechnika-2- Grafikai technológia111 Multimédia, kialakítás és alkalmazás21 Környezeti tudományok1-- Kémia és anyagismeret112 Kémiai tervezés23- Mechatronika51- Informatika632 Kőolajbányászat12- Gépészet444 Közlekedés421 Környezetmérnöki tudományok-2- Politechnika-2- ÖSSZESEN

17 BIOGYÓGYÁSZAT ÉS ORVOSTAN Tanulmány2008./ / /07. Orvostudomány232 Ápolástan21- Egészségügyi mérnök1-1 Laboratóriumi egészségügy-1- Sugártechnológia--1 Fizioterápia1-- Állatorvostan-12 Fogászat11- Gyógszerészet3-1 Orvosi biokémia12- ÖSSZESEN

18 BITECHNIKAI TUDOMÁNYOK SZAKTERÜLETE Tanulmány2008./ / /07. Agrártudományok (egyetemi tanulmányok) 27- Mezőgazdaság (szaktanulmányok)9710 Mezőgazdasági gépészet-1- Településerdészet21- Biotechnológia3-3 Élelmiszertechnológia363 Élelmezéstan121 ÖSSZESEN

19 TÁRSADALMOMTUDOMÁNYOK SZAKTERÜLETE (1) Tanulmány2008./ / /07. Közgazdaságtan Válallkozási közgazdaságtan2-- Vállalkozástan21- Menedzsment és vállalkozás2-- Szállaodíi menedzsment444 Idegenforgalmi menedzsment12- Idegenforgalom11- Számvitel11- Jog11169 Szoviális munka236 Politologija411 Információs és üzletviteli rendszerek6-- Újságírás32- Információs tanok-3- Informatikai menedzsment33- Informatika-72 Információtechnológiai üzletviteli alkalmazása

20 TÁRSADALMOMTUDOMÁNYOK SZAKTERÜLETE(2) Tanulmány2008./ / /07. Pszichológia121 Pedagógia--1 Szociológia--1 Szociális pedagógia11- Rehabilitáció--1 Logopédia1-- Kineziológia223 Közigazgatás341 Adójog-3- Edző (tréner) képzés--1 Kiskorúak nevelése3-2 Tanító + Horvát nyelv111 Tanító + Informatika2-- Tanító + Angol nyelv-12 Tanító + Német nyelv--1 Tanítóképzés232 ÖSSZESEN

21 HUMÁN TUDOMÁNYOK SKAZTERÜLETE (1) Tanulmány2008./ / /07. Filozófia – vallási tanok1-- Filozófia – Kroatisztika-1- Filozófia – Olasz nyelv-1- Filozófia - Történelem--1 Teológia-11 Katekizmus--2 Kroatisztika421 Kroatisztika - Pedagógia-1- Kroatisztika - Filozófia-1- Kroatisztika – Általános lingvisztika-1- Kroatisztika - Anglistika--1 Kroatisztika - Tüörténelem2-- Kroatisztika - Fonetika1-- Germanisztika - Törénelem1-- Germanisztika - Fonetika-1- Germanisztika - Anglisttika-12 Germanisztika – Déli szlavisztika-1- Germanisztika - Turkológia-1- 21

22 HUMÁN TUDOMÁNYOK SKAZTERÜLETE (2) Tanulmány2008./ / /07. Anglisztika - Filozófia--1 Anglisztika - Pedagógia--1 Francia nyelv – Cseh nyelv-1- Francia nyelv – Lengyel nyelv-1- Francia nyelv – Spanjol nyelv-2- Összehasonlító irodalom - Szociólógia--1 Orosz nyelv - pedagógia--1 Történelem-31 Történelem - Kommunikológia--2 Történelem – Portugál nyelv--1 Olasz nyelv – Görög nyelv--1 Olasz nyelv - régészet--1 ÖSSZESEN

23 Művészeti szakterület tANULMÁNY2008./ / /07. Filmezés-1- Zeneszerzés-1- Ének--1 Gitár--1 Klasszkikus harmonika--1 ÖSSZESEN023 INTERDISCIPLINÁRIS SZAKTERÜLETEK 23 Studij2008./ / /07. Kroatológia1-- Kroatologija - Filozófia1-- Kroatológia - Kommunikológia-11 Kroatológia – Latin nyelv-1- Kulturológia--1 ÖSSZESEN222

24 Adatakok társítása – Munkaerőpiac és hallgatók (1) Foglalkozás KERESETT LÉTSZÁM Hallgatók - generációk Nyilvánta rtás szerint hónap 2008./ / /07. Óvónő Tanító Matematika tanító Matematika tanár Német nyelvtanító Német nyelvtanár Angol nyelvtanító Angol nyelvtanár Iskolai defektológus Doktor medicine Építő mérnök Okl. építőmérnök Okl. Közgazdász Közgazdász

25 Adatakok társítása – Munkaerőpiac és hallgatók (2) Foglalkozás KERESETT LÉTSZÁM Hallgatók - generációk Nyilvántar tás szerint hónap 2008./ / /07. Horvát nyelvtanító Horvát nyelvtanár Fizika tanító Fizika tanár Okl. Jogász Közig. jogász Okl. Szociális munkás Főnővér Gyógyszerész Pszichológus Psziochológia tanár Okl. Gépészmérnök Gépészmérnök Földrajz tanító Földrajz tanár

26 Foglalkozás KERESETT LÉTSZÁM Hallgatók - generációk Nyilvánta rtás szerint hónap 2008./ / /07. Okl. Villamosmérnök Elektrotechnika tanár Villamosmérnök Okl. vegyészmérnök Okl. Számítástechnikai mérnök Számítástechnika tanár Okl. közlekedésmérnök Állatorvos Okl. Orvosi biokémia mérnök Agrármérnök Mezőgazdasági mérnök Okl. élelmiszermérnök Okl. politológus Adatakok társítása – Munkaerőpiac és hallgatók (3) 26

27 A Horvát Munkaügyi Központ további tevékenységei… A leendő fiatal szakértők ösztöndíjazásában/foglalkoztatásában érdekelt munkáltatók bázisának létrehozása - adatgyűjtés munkaadók megkérdezése által Kapcsolatteremtés a munkáltatók és a hallgatók között - Állásbörzék - ösztöndíjak, hitelek Tanulók szakmai irányítása a munkaerő-piac igényei szerint 27

28 Kihívások -A munkaadók és hallgatók kapcsolatteremtése egyéb módon -Munkaadók bázisának létrehozása -Hiányszakmák népszerűsítése -Tanulók és hallgatók ösztöndíjazásának és hitelezésének népszerűsítése -Tanulói és hallgatói ösztöndíjakat és hiteleket biztosítók bázisának létrehozása (pl. -Centar za razvoj karijere 28

29 29 Ul. kralja Tomislava 20 tel: +385 (0) fax: +385 (0) 48/ Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A jó gyakorlat példája Az érettségizők követése 9. workshop Pécs, 2011. február 28. HORVÁT MUNKAÜGYI KÖZPONT Križevci Területi Iroda Jadranka Čapalija,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések