Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A jó gyakorlat példája Az érettségizők követése 9. workshop Pécs, 2011. február 28. HORVÁT MUNKAÜGYI KÖZPONT Križevci Területi Iroda Jadranka Čapalija,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A jó gyakorlat példája Az érettségizők követése 9. workshop Pécs, 2011. február 28. HORVÁT MUNKAÜGYI KÖZPONT Križevci Területi Iroda Jadranka Čapalija,"— Előadás másolata:

1 A jó gyakorlat példája Az érettségizők követése 9. workshop Pécs, 2011. február 28. HORVÁT MUNKAÜGYI KÖZPONT Križevci Területi Iroda Jadranka Čapalija, prof.

2 A Horvát Munkaügyi Központ a munakerő-piac vezető szereplője, Különösképpen a teljes kínálat és kereslet egyesítésében, annak érdekében, hogy megvalósuljon a teljes mértékű foglalkoztatottság JÖVŐKÉP Magas minőségi szinvonalú szolgáltatások által hatékony közvetítés a munkaerő-piacon az ügyfelek igényei szerint, saját ismeretek, készségek és képességek fejlesztése mellett, valamint a partnerség erősítésével a munkaerő-piaci szereplők között KÜLDETÉS 2

3 STRATÉGIAI CÉL:  A munkaerő-piaci szükségeletek folyamtos követése, a szükséges munakerő biztosítása érdekében –Figyelmet fordítunka FIATALOKRA (Ifjúsági Nemzeti Terv 2009.-2013.) –Tanulók ösztöndíjazása és hiteletzése 3

4 Horvát Köztársaság XII 2010.319.84517.85372.907110.86376.46111.68712.57217.502 Udio (%)100,05,622,834,723,93,73,95,5 (%) 33,014,514,737,941,039,845,548,1 KRIŽEVCI MK XII 2010.7.7009401.8052.9291.440147242197 Udio (%)100,012,223,438,018,72,03,12,6 29 év alatti fiatalok aránya (%) XII 2010.2.9542312831.37473668122140 Udio (%)100,07,89,646,524,92,34,14,7 29 év alatti fiatalok aránya (%) 38,424,615,746,951,146,350,471,1 ÉV ÖSSZESEN VÉGZETTSÉG NÉLKÜL ÉS EL NEM VÉGZETT ÁLTALÁNOS ISKOLA 3 ÉVES SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKMUNKÁSKÉPZ Ő 4 VAGY TÖBB ÉVES SZAKKÖZÉPISKO LA GIMNÁZIUM EGYETEM ELSŐ FOKOZATA, SZAKTANULMÁNY OK ÉS FŐISKOLA EGYETEM, AKADÉMIA, MESTERI, DOKTORI FOKOZAT A MUNKANÉLKÜLIEK KÉPZETTSÉGI SZERKEZETE 2010. 12. 31.12.-i állapot

5 A MUNKÁKLTATÓK ÁLTAL LEGKERESETTEBB SZAKMÁK 2010-BEN A KERESETT MUNKAVÁL LALÓK SZÁMA A MUNKANEÉLKÜLISÉG LEGINKÁBB FREKVENTÁLT SZAKMÁI (2010. 12. 31- ÉN) ÖSSZESE N 29 ÉVNÉL FIATALAB BAK  Egyetemi, f > = 9 matematikatanár Okl. közgazdász tanító orvos némettanár fizikatanár Okl. gépészmérnök angoltanár általános orvos zenetanár Okl. építőmérnök Iskolai defektológus Okl. jogász F.f. némettanár Szaktanár fogyatékos gyermekek részére 31 29 24 21 17 13 12 10 9  Egyetemi, f > = 3 Okl. közgazdász óvónő agrármérnök Okl. jogász közúti forgalmi szaktanár horvát nyelvtanár Okl. informatikus tanító Okl. erdészmérnök állatorvos élelmiszeripari mérnök Okl. grafikusmérnök programer računalnih primjena Okl. vasútmérnök Okl. Bitechnológia mérnök újságíró 67 20 13 10 7 6 5 4 3 33 16 8 6 5 4 3 2 3 2 KERESLET ÉS KÍNÁLAT KOPRIVNIČKO-KRIŽEVAČKA MEGYE MUN AKERŐ-PIACÁN

6 SZAKMA MEGNEVEZÉSE TERVEZE TT LÉTSZÁM SZAKMA MEGNEVEZÉSE TERVEZET T LÉTSZÁM Főnővér15Gépészmérnök3 Okl. közgazdász11Grafikus mérnök3 Tanító11Agrármérnők2 Orvos10Gyermekgyógyász szakorvos2 Gyógyszerész10Latin nyelvtanár2 Közgazdász8Történelemtanár2 Okl. Faipari mérnök6f.f. matematikatanár2 Automatizáció szakos okl. Villamos mérnök 5Horvát nyelvtanár2 iakolapedagógus 5Német nyelvtanár2 Okl. építőmérnök4Zenetanár2 Okl. gépészmérnök4 Iskolai defektológus 2 Okl. erdészmérnök4Zongorista2 Szülész nőgyógyász szakorvos3Gitáros2 Német nyelvtanár3Mezőgazdasági mérnök2 Okl. Szociális munkás3Matematikatanár2 TERVEZETT FOGLALKOZTATÁS A 2010. ÉVBEN A munkáltatók válaszai alapján – Leggyakoribb szakmák a hozzájuk tartozó létszámmal (f = >2)

7 A HORVÁT MUNKAÜGYI KÖZPONT RENDSZERES TEVÉKENYSÉGEI A szolgáltatásokat igénybevevő csoportokra való tekintettel: MUNKANÉLKÜLIEK - elvégzett általánis iskola nélkül - általános iskolával - középiskolával Bevonás az oktatási programokba a munkaerő-pici igények szerint ÁLTALÁNO ÉS KÖZPISKOLAI TANULÓK A munkaerő-piaci igények szerinti tájékoztatás és irányítás ÁLLASBÖRZÉK Az oktatási rendszer és a munakerő-piac közötti kapcsolatteremtés mtés KÖZÉPISKOLAI ÉRETTSÉGIZŐK A z egyetemi beiratkozások követése 7

8 Az érettségizettek egyetemi beiratkozásának követése Pályaválasztási osztály 8 07./2006. 08./2007. 09./2008. Cél- A munkaerőpiaci kínálat és kereslet közötti összhang megteremtésének feltételei

9  Visszajelzést kapni a pályaválasztási eredményekről – a pályaválasztási tevékenységek logikus sorrendje  Időbeni közbetítés a leendő szakértők és a munkaadók között, amelyeknek igénye van meghatározott felsőfokú végzettségű munkaerőre A hallgatók megismertetése a lehetséges munkaadójával, jó motiváció lehet a sikeres tanulmányokhoz valamint azon kompetenciák fejlesztéséhez, amelyeket a munkaerő-piac elvár Alsóbbrendű célok: 9

10 10 Projekttevé- kenységek 1. Címek begyűjtése 2. Olyan levelek megfogalmazása és nyomtatása, amelyekben megindokoljuk a szándékot és levelezőlapok a kért adatokkal

11 11 3.A leendő fiatal szakértők ösztöndíjazásában/foglalkoztatásában érdekelt munkáltatók adatbázisának létrehozása 4.Kapcsolatteremtés a hallgatók és a munkáltatók között az állásbörzéken Projekttevé- kenységek

12 HALLGATÓI BÁZIS A KOPRIVNIČKO-KRIŽEVAČKA MEGYE TERÜLETÉN 07./2006. GENERÁCIÓ A kérdőíveket kiküldtük 572 címre, visszajött 169 – 29,5% 148 hallgató, 5 egyetemen Horvátországban, több, mint 50 különböző tanulmányi program 08./2007. GENERÁCIÓ A kérdőíveket kiküldtük 710 címre, visszajött 224 – 31,5% 206 hallgató, 4 egyetemen Horvátországban, több, mint 70 különböző tanulmányi program 09./2008. GENERÁCIÓ A kérdőíveket kiküldtük 689 címre, visszajött 207 – 30,0% 189 hallgató, 6 egyetemen Horvátországban, több, mint 70 különböző tanulmányi program 12

13 Beiratkoztak-e az érettségizők arra az egyetemre, amelyre szerettek volna? 13

14 Hány hallagató kívánja a tanulmányok során felvenni a közvetlen vagy közvetett kapcsolatot a lehetséges munkáltatókkal? 14

15 A HALLGATÓK SZÁMA A SZAKTERÜLET ÉS TANUMLÁNYI PROGRAMOK SZERINT TERMÉSZETTUDOMÁNYI SZAKTERÜLET Tanulmány2008./09. 2007./08. 2006./07. Matematika-42 Fizika211 Földrajz-2- Geológia-1- Környezeti tudományok--1 Kémia31- Bilógia-12 Bilógia és kémia-2- ÖSSZESEN5126 15

16 MŰSZAKI TUDOMÁNYOK SZAKTERÜLETE Tanulmány2008./09.2007./08.2006./07. Elektrotechnika345 Építőiipar232 Geotechnika-2- Grafikai technológia111 Multimédia, kialakítás és alkalmazás21 Környezeti tudományok1-- Kémia és anyagismeret112 Kémiai tervezés23- Mechatronika51- Informatika632 Kőolajbányászat12- Gépészet444 Közlekedés421 Környezetmérnöki tudományok-2- Politechnika-2- ÖSSZESEN323117 16

17 BIOGYÓGYÁSZAT ÉS ORVOSTAN Tanulmány2008./09. 2007./08. 2006./07. Orvostudomány232 Ápolástan21- Egészségügyi mérnök1-1 Laboratóriumi egészségügy-1- Sugártechnológia--1 Fizioterápia1-- Állatorvostan-12 Fogászat11- Gyógszerészet3-1 Orvosi biokémia12- ÖSSZESEN1197 17

18 BITECHNIKAI TUDOMÁNYOK SZAKTERÜLETE Tanulmány2008./09. 2007./08. 2006./07. Agrártudományok (egyetemi tanulmányok) 27- Mezőgazdaság (szaktanulmányok)9710 Mezőgazdasági gépészet-1- Településerdészet21- Biotechnológia3-3 Élelmiszertechnológia363 Élelmezéstan121 ÖSSZESEN202417 18

19 TÁRSADALMOMTUDOMÁNYOK SZAKTERÜLETE (1) Tanulmány2008./09.2007./08.2006./07. Közgazdaságtan423634 Válallkozási közgazdaságtan2-- Vállalkozástan21- Menedzsment és vállalkozás2-- Szállaodíi menedzsment444 Idegenforgalmi menedzsment12- Idegenforgalom11- Számvitel11- Jog11169 Szoviális munka236 Politologija411 Információs és üzletviteli rendszerek6-- Újságírás32- Információs tanok-3- Informatikai menedzsment33- Informatika-72 Információtechnológiai üzletviteli alkalmazása10115 19

20 TÁRSADALMOMTUDOMÁNYOK SZAKTERÜLETE(2) Tanulmány2008./09.2007./08.2006./07. Pszichológia121 Pedagógia--1 Szociológia--1 Szociális pedagógia11- Rehabilitáció--1 Logopédia1-- Kineziológia223 Közigazgatás341 Adójog-3- Edző (tréner) képzés--1 Kiskorúak nevelése3-2 Tanító + Horvát nyelv111 Tanító + Informatika2-- Tanító + Angol nyelv-12 Tanító + Német nyelv--1 Tanítóképzés232 ÖSSZESEN11010878 20

21 HUMÁN TUDOMÁNYOK SKAZTERÜLETE (1) Tanulmány2008./09.2007./08.2006./07. Filozófia – vallási tanok1-- Filozófia – Kroatisztika-1- Filozófia – Olasz nyelv-1- Filozófia - Történelem--1 Teológia-11 Katekizmus--2 Kroatisztika421 Kroatisztika - Pedagógia-1- Kroatisztika - Filozófia-1- Kroatisztika – Általános lingvisztika-1- Kroatisztika - Anglistika--1 Kroatisztika - Tüörténelem2-- Kroatisztika - Fonetika1-- Germanisztika - Törénelem1-- Germanisztika - Fonetika-1- Germanisztika - Anglisttika-12 Germanisztika – Déli szlavisztika-1- Germanisztika - Turkológia-1- 21

22 HUMÁN TUDOMÁNYOK SKAZTERÜLETE (2) Tanulmány2008./09. 2007./08. 2006./07. Anglisztika - Filozófia--1 Anglisztika - Pedagógia--1 Francia nyelv – Cseh nyelv-1- Francia nyelv – Lengyel nyelv-1- Francia nyelv – Spanjol nyelv-2- Összehasonlító irodalom - Szociólógia--1 Orosz nyelv - pedagógia--1 Történelem-31 Történelem - Kommunikológia--2 Történelem – Portugál nyelv--1 Olasz nyelv – Görög nyelv--1 Olasz nyelv - régészet--1 ÖSSZESEN91918 22

23 Művészeti szakterület tANULMÁNY2008./09.2007./08.2006./07. Filmezés-1- Zeneszerzés-1- Ének--1 Gitár--1 Klasszkikus harmonika--1 ÖSSZESEN023 INTERDISCIPLINÁRIS SZAKTERÜLETEK 23 Studij2008./09.2007./08.2006./07. Kroatológia1-- Kroatologija - Filozófia1-- Kroatológia - Kommunikológia-11 Kroatológia – Latin nyelv-1- Kulturológia--1 ÖSSZESEN222

24 Adatakok társítása – Munkaerőpiac és hallgatók (1) Foglalkozás KERESETT LÉTSZÁM Hallgatók - generációk Nyilvánta rtás szerint 2009. 08. 31. 2008. 2009. 1.- 8. hónap 2008./09.2007./08.2006./07. Óvónő562530219 Tanító371855615 Matematika tanító Matematika tanár 22 11 17 6 042 0101 Német nyelvtanító Német nyelvtanár 22 23 16 10 142 3030 Angol nyelvtanító Angol nyelvtanár 19 13 17 8 003 4242 Iskolai defektológus 24110010 Doktor medicine18132322 Építő mérnök Okl. építőmérnök 14 6 5151 232 1010 Okl. Közgazdász Közgazdász 8888 10 11 423634 46 30 24

25 Adatakok társítása – Munkaerőpiac és hallgatók (2) Foglalkozás KERESETT LÉTSZÁM Hallgatók - generációk Nyilvántar tás szerint 2009. 08. 31. 2008. 2009. 1.- 8. hónap 2008./09.2007./08.2006./07. Horvát nyelvtanító Horvát nyelvtanár 10 9 8585 752 0404 Fizika tanító Fizika tanár 11 2 7171 211 0000 Okl. Jogász Közig. jogász 14 11 2222 3 16 4 9191 12 Okl. Szociális munkás115 2363 Főnővér67 2103 Gyógyszerész62 3010 Pszichológus Psziochológia tanár 4343 2222 121 0000 Okl. Gépészmérnök Gépészmérnök 4141 1515 444 0404 Földrajz tanító Földrajz tanár 1414 3131 020 1010 25

26 Foglalkozás KERESETT LÉTSZÁM Hallgatók - generációk Nyilvánta rtás szerint 2009. 08. 31. 2008. 2009. 1.- 8. hónap 2008./09.2007./08.2006./07. Okl. Villamosmérnök Elektrotechnika tanár Villamosmérnök 043043 141141 345 2 Okl. vegyészmérnök202300 Okl. Számítástechnikai mérnök Számítástechnika tanár 1010 0101 632 1010 Okl. közlekedésmérnök30 4211 Állatorvos31 0124 Okl. Orvosi biokémia mérnök401204 Agrármérnök Mezőgazdasági mérnök 2323 3232 2929 7777 0 10 8 15 Okl. élelmiszermérnök 31 3633 Okl. politológus11 4112 Adatakok társítása – Munkaerőpiac és hallgatók (3) 26

27 A Horvát Munkaügyi Központ további tevékenységei… A leendő fiatal szakértők ösztöndíjazásában/foglalkoztatásában érdekelt munkáltatók bázisának létrehozása - adatgyűjtés munkaadók megkérdezése által Kapcsolatteremtés a munkáltatók és a hallgatók között - Állásbörzék - ösztöndíjak, hitelek Tanulók szakmai irányítása a munkaerő-piac igényei szerint 27

28 Kihívások -A munkaadók és hallgatók kapcsolatteremtése egyéb módon -Munkaadók bázisának létrehozása -Hiányszakmák népszerűsítése -Tanulók és hallgatók ösztöndíjazásának és hitelezésének népszerűsítése -Tanulói és hallgatói ösztöndíjakat és hiteleket biztosítók bázisának létrehozása (pl. www.stipendije.info)www.stipendije.info -Centar za razvoj karijere 28

29 29 Ul. kralja Tomislava 20 tel: +385 (0) 48 681 904 fax: +385 (0) 48/270 289 e-mail: hzz.krizevci@hzz.hrhzz.krizevci@hzz.hr Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A jó gyakorlat példája Az érettségizők követése 9. workshop Pécs, 2011. február 28. HORVÁT MUNKAÜGYI KÖZPONT Križevci Területi Iroda Jadranka Čapalija,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések