Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A 2001. 08. 20. MILLENNIUMI ÉV ZÁRÓ RENDEZVÉNY PV BIZTOSÍTÁSA  Előzmények: A Miniszterelnöki Hivatal döntése alapján a 2001.-évi Millenniumi Államalapítási.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A 2001. 08. 20. MILLENNIUMI ÉV ZÁRÓ RENDEZVÉNY PV BIZTOSÍTÁSA  Előzmények: A Miniszterelnöki Hivatal döntése alapján a 2001.-évi Millenniumi Államalapítási."— Előadás másolata:

1

2 A 2001. 08. 20. MILLENNIUMI ÉV ZÁRÓ RENDEZVÉNY PV BIZTOSÍTÁSA  Előzmények: A Miniszterelnöki Hivatal döntése alapján a 2001.-évi Millenniumi Államalapítási ünnepségsorozat a Magyar Köztársaságban négy fő helyszínen kerül központi tervek alapján megrendezésre, melyek közül az egyik helyszín Siófok város.

3 TOVÁBBÁ…..  Siófok város Polgármestere utasítására a rendezvénysorozat kiemelten legfontosabb napján, augusztus 20-án reggel 08. 00-tól 24. 00-ig a polgári védelmi kirendeltségnek a várható vendégek / mintegy 300.000. fő / - realizálódott 420.000 - mindenoldalú biztonsága érdekében komplex biztonsági tervet kell készíteni, a biztonsági rendszert megszervezni és üzemeltetni

4 FELADATOK MEGTERVEZÉSE fs z feladat0101 0202 0303 0404 0505 0606 0707 0808 0909 10101 1212 1313 1414 1515 1616 1717 1818 1919 2020 1Koordinációs értekezlet 2Elgondolás 3Szervezés előkészítése 4Felkérések 5Tervkészítés 6Szervezés, együttműködés 7Rendszer építése 8Feladat végrehajtás Tevékenység ütemezése:

5 A TERVEZETT VÁRHATÓ KOCKÁZATOK  A gépjármű közlekedés ellehetetlenülése  A gyalogos közlekedés szűk infrastrukturális lehetősége / vasúti felüljáró /  Kedvezőtlen tömeghatások / pánik /  Lehetséges terror fenyegetettség  A nagyszámú vendég miatt alkalmi bűnözők  A rendezvény végén forgalmi dugók  A vendégszámhoz képest kis létszámú egészségügyi és rendvédelmi erők és eszközök  A Balaton tóban a szokásosnál nagyobb számú fürdőző és hajó, sötétedés után is  Az azonnali beavatkozások időbeli elhúzódása, késése  Váratlan időjárási anomáliák  Kommunikációs és információs zavarok, „ rémhírek „  Több kedvezőtlen hatás esetén katasztrófaveszély kialakulásának lehetősége  Balesetek / közlekedési / rosszullétek, esetleges tüzek szokásosnál nagyobb száma

6 A BIZTOSÍTÁS CÉLJA:  Fentiekre tekintettel a biztosítással szemben támasztott alapkövetelmény, amely egyébiránt a biztosítás célja is; bármely feltételezett esetben, a lehető leggyorsabban beavatkozni képes centrálisan felügyelt és vezetett rendszer kialakítása és működtetése, szorosan együttműködve a szervezett helyi egészségügyi és rendvédelmi erőkkel, hivatásos és társadalmi szervezetekkel, önkormányzati intézményekkel.

7 A RENDSZER SZERVEZETI EGYSÉGEI  Műveleti irányító központ. Telepítési helye a Hotel Móló földszinti nagyterme. Működési ideje 20-án reggel 08. 00-tól 24. 00-ig, illetve szükség esetén a normál napi élet helyreállásáig.

8 MÉG A MIK..

9 A MIK SZEMÉLYZETE:  A MIK VEZETŐJE  INFORMATIKUSOK  TÉRFIGYELŐ KAMERÁK OPERÁTORA  KRÍZIS-PSZICHOLÓGIAI SZOLGÁLAT  KÉSZENLÉTI RENDŐRSÉG TŰZSZERÉSZ JÁRŐR  RENDŐRSÉGI ÖSSZEKÖTŐ TISZT  2 RENDŐRMOTOROS  EGY FŐ TŰZOLTÓ /IFEX/  JÁRŐRSZOLGÁLAT 10 JÁRŐR PÁR /20 FŐ/

10 A JÁRŐRBEOSZTÁS  1.sz járőr: Krúdy u. a Petőfi sétány és az Indóház u. között, valamint a Jókai Park kijelölt része.  2.sz járőr: a Petőfi sétány a kikötő keleti móló és a parkoló területe, különös figyelemmel a színpad környékére.  3.sz járőr: a Petőfi sétány a Krúdy u-tól a Karinthy u-ig, valamint a Jókai Park térképen kijelölt része.  4.sz járőr: a Porecs tér területe különös tekintettel a színpad környékére.  5.sz járőr: a Petőfi sétány a Karinthy és a Kinizsi u. között.  6.sz. járőr: a Karinthy u és a Marx tér.  7.sz járőr: a Köztársaság és a Glatz u.  8.sz járőr: a Kinizsi u a vasúti átjáró és a Petőfi sétány között.  9.sz járőr: a Batthyány u. a Kinizsi és a Karinthy u. között.  10.sz járőr: a Batthyány u. a Karinthy és a Krúdy u. között.

11 PÉLDA A JÁRŐEFELADATRA  1. SZ. JÁRŐR FELADATA  A járőrpár feladatát 13.00 -órától 24.00-óráig látja el a Krúdy u.-n a Petőfi sétány és az Indóház u. között, valamint a Jókai Park térképen megjelölt területe menetvonalon, gyalogosan. Egymást 3 óránként váltják, az általuk előzetesen egyeztetett, de mindenképpen a menetvonalon kijelölt találkozási ponton. A váltás megtörténtét kötelesek jelenteni a Műveleti irányító Központnak / továbbiakban MIK / rádión. A pihenő járőr a MIK mellett kijelölt pihenőhelyiségben tartózkodik. Étkeztetésének ideje és helye a MIK vezető által a munkavégzés során kerül meghatározásra.  A járőr kötelmei:  A járőr a MIK vezetőjének, illetve helyettesének van közvetlenül alárendelve  A kijelölt járőrözési útvonalról, illetve területről nem térhet le, hacsak a MIK vezető másképp nem rendelkezik  Folyamatosan figyelemmel kíséri a kijelölt útvonalon, vagy területen történő eseményeket  Minden órában jelent a MIK-nek akkor is, ha nem történt említésre méltó esemény  Azonnal jelenti, ha bármely esemény, baleset, tűz, bűncselekmény, rendbontás, forgalmi dugó, illetve a területén tartózkodó és segítséget kérő polgár hozzá fordul, akár információ kérés céljából is  Jelentésében röviden, a helyszín pontos megjelölésével, a tényekre szorítkozva informálja a MIK-et  Tevékenysége során köteles betartani a rádióforgalmazás rendszabályait  A járőrök egymás közötti forgalmazása tilos, kivétel a MIK vezető erre vonatkozó utasítása esetén  Szolgálati helyét, halaszthatatlan esetben a MIK vezetőjének, vagy helyettesének előzetes engedélyével hagyhatja el  A váltáskor a párok egymásnak átadják, a feladatlapot, az ahhoz csatolt térképet, mely a kijelölt járőrútvonalat, illetve területet határozza meg és a rádiót. A rádiókészülék akkumulátorának cseréjét a szolgálat félidejében úgy kell megoldani, hogy a pihenőből induló járőr magával viszi a MIK-ből a feltöltött akkumulátort, a lemerültet pedig a leváltott járőr leadja a MIK-ben. 

12 TOVÁBBI ELEMEK: MŰSZAKI BIZTOSÍTÁS  A lehetséges közúti balesetek gyors műszaki men- tése érdekében 4 műszaki mentésre és a kezdeti tüzek oltására alkalmas műszaki mentőszer kerül lebiztosításra a SMKVI Igazgató Úr útján. :  Kaposvár HÖT 3 fő ARAL parkoló  Siófok HÖT szolgálati hely  Balatonboglár ÖT 3 fő „Öreg Halász” parkoló  Tab ÖT 3 fő OBI parkoló

13 LÉGIMENTŐ BIZTOSÍTÁS  A MIK irányítása alatt a Balatonkiliti Repülőtéren felderítési és légi-mentési feladattal 1 db. MI-2-es helikopter kerül telepítésre. . Feladata a MIK által meghatározott terület légi felderítése, / szükség esetén, illetve ha a rend- őrségi helikopterek elfoglaltak / valamint sürgős esetben, kizárólag életveszély elhárítása érdekében bármely helyszínről „ függesztett „ módszerrel személyek mentése és alkalmas helyen az OMSZ- nak való átadása.  (REPÜLÉSI TERV A TÉRKÉPEN)

14 ….A VÉGREHAJTÁS…..

15 VIZIMENTŐ BIZTOSÍTÁS  A Vizirendészeti Kapitánysággal egyeztetve a rendezvényhelyszínek előtti vízterület biztonsága érdekében, a Bala- toni Vizimentő Szakszolgálat 2 db. Lomac mentőhajót működtet. Szolgálati helyük a műveleti térképen megjelölt pontokon. Létszámuk 5 fő.

16 EGÉSZSÉGÜGYI BIZTOSÍTÁS  A városban működtetett Országos Mentő- szolgálat állandó erői és eszközei mellett a Fővárosi Polgári Védelmi Parancsnokság biztosít, 2 db. tábori kór-ház konténert egészségügyi személyzettel össze-sen 6 fő. Települési helyük a két színpad közelében a műveleti térképen feltüntetettek szerint.  2 db. mozgó egészségügyi őrség, akik a siófoki mentőállomás állományából kerülnek kijelölésre 2 db. mentőautóval

17 LOGISZTIKAI BIZTOSÍTÁS  Logisztikai biztosítás:  A főszervezővel történt egyeztetés alap-ján a biztosításban résztvevők ellátása, illetve a szükséges szállás biztosítása a tervhez csatolt igények és feladatok alapján az Önkormányzatot terhelik…..

18 PÉLDÁUL AZ ÉTKEZÉS.. FSZ.SZERVEZETLÉTSZÁMHELY18-ÁN19-ÉN20-ÁN REVREVREV Videó rendszer3Közp.33333333 Pszichológus2Közp.2222 Tűzszerész3Közp.3333 Informatika3Közp.13333 Ifex1Közp.111 Szlovák4Közp.4444 Obert2Közp.2222 Rendőr összekötő1Közp.11 Rendőr motoros2Közp.22 MIK vezető1Közp.11111111 Járőrök20Közp.20 Eü konténer6Közp.66 Mozgóőrség4Közp.44 Előljáró6Közp.66 Titkárság2Közp.22222222 Mű. Mentő Boglár3ÖH33 Mű. Mentő Tab365-ös33 Mű ment. KVI3ÖH.33 Mű. Ment. Siófok3 Búvár5 Légimentő265-ös2222 Helikopter265-ös22 MINDÖSSZESEN796667222371

19 A SZÜKSÉGES BEAVATKOZÁSOK:  Az ünnepség végén, a polgármester jelzésére a vasút felett áthaladó gyalogos felüljáró, belengés miatti lezárása. Jelzés után az intézkedés azonnal, a zárás 5 perc, a készenléti rendőrséggel.  A távozó tömeg miatt 3 menetrend szerint közle- kedő vonat nyílt pályán történő megállítása, mivel a sínek emberekkel voltak tele.

20


Letölteni ppt "A 2001. 08. 20. MILLENNIUMI ÉV ZÁRÓ RENDEZVÉNY PV BIZTOSÍTÁSA  Előzmények: A Miniszterelnöki Hivatal döntése alapján a 2001.-évi Millenniumi Államalapítási."

Hasonló előadás


Google Hirdetések