Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A kombinált fuvarozás fejlődése hazánkban az EU bővülési folyamatában. Parkolópálya vagy gyorsítósáv? Logisztikai konferencia a Napi Gazdaság Szervezésében.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A kombinált fuvarozás fejlődése hazánkban az EU bővülési folyamatában. Parkolópálya vagy gyorsítósáv? Logisztikai konferencia a Napi Gazdaság Szervezésében."— Előadás másolata:

1 A kombinált fuvarozás fejlődése hazánkban az EU bővülési folyamatában. Parkolópálya vagy gyorsítósáv? Logisztikai konferencia a Napi Gazdaság Szervezésében Tomcsányi István Hungarokombi Kft. ügyvezető igazgató HUNGAROKOMBI Kft. Web:

2 AZ EU BŐVÍTÉSÉNEK VÁRHATÓ HATÁSAI A HAZAI TRANZITFORGALOMRA 2004 május Magyarország Belépése az EU-ba január 1-től Románia és Bulgária EU belépése. Az eddig alkalmazott korlátok megszűnése. Tranzit kamionforgalom növekedése A megnövekedő forgalomra hazánk közúti infrastruktúrája nem felel meg. A hazai RO-LA vonatokat igénybe vevő kamionok száma nem fogja elérni a RO-LA fuvarozás gazdaságosságához szükséges mennyiséget. Tanulmányt készíttettünk, melynek célja volt: Milyen hatással lesz Románia és Bulgária EU taggá válása a hazai vasúti kamionszállításra? Milyen intézkedések szükségesek a drasztikus visszaesés elkerüléséhez?

3

4

5 Mit nevezünk ROLA-nak? Teljes kamionok - pótkocsival és gépkocsivezetővel – szállítását speciálisan alacsony építésű vasúti kocsikon (a gépkocsivezető eközben fekvőhelyes kísérő kocsiban pihenő idejét tölti). Nagy távolságon, nagy mennyiséget a környezetet kímélő vasúton szállítunk Árugyűjtés-terítés közúton A kamion rakományát nem bontjuk meg A közúti szállítmányozó marad a feladó fővállalkozója A ROLA a közlekedésbiztonságot is javítja: A zsúfolt utakon csökkenti a kamionok forgalmát Tehermentesít veszélyes útszakaszokon (M0) Pihent gépkocsivezetők folytathatják útjukat a közúton

6 AZ EXTERNÁLIS KÖLTSÉGEK Megnövekedett közúti nehézteher-forgalom Csökkenő vasúti kamionszállítás  társadalmi költségek növekedése EU bővítése  piacnyitás  nemzetközi közúti forgalom megnövekedése Káros hatások tovább növekedése Közúti fuvarozás externális költségeinek jelentősége KTI tanulmányunk költségszámításainak alapja: IWW/INFRAS, ill. INFRAS/HERRY A 2005 évi RO-LA forgalom közútra terelődésének hatásaként 4,8 Milliárd Ft kár keletkezne évente.

7 AZ EU BŐVÜLÉSE MIATT JAVASOLT ÖSZTÖNZŐ RENDSZER (1) Tézis: Az EU bővülésével megszűnő adminisztratív korlátok – amelyek eddig a RO-LA forgalom fő ösztönzői voltak – kiválthatók egyéb ösztönzőkkel, amelyek érvényesülése a következő években egyre erősebb lesz. A legfontosabb RO-LA-t ösztönző szempontok: I. Az EU csatlakozás előtt: Közúti engedélyek kontingentálása Határátkelés és vámkezelés idővesztesége a közúton Útadómentesség a kombinált fuvarozás igénybevételekor Üzemanyag megtakarítás Egyéb guruló költségek megtakarítása Vezetési idő-pihenési idő szabályozása

8 AZ EU BŐVÜLÉSE MIATT JAVASOLT ÖSZTÖNZŐ RENDSZER (2) II. Az EU csatlakozás után várható változások: Használatarányos úthasználati díjak bevezetése, folyamatos emelése (0,25 €/km, ebből 10% RO-LA támogatásra) Élő munka (gépkocsivezetők) költségeinek növekedése Üzemanyag árak jelentős és tartós növekedése (a vasúti szállításnál ez marginálisan jelentkezik – villamos vontatás) Törvényes vezetési idő szigorodó szabályozása és ellenőrzése a közutakon, ezáltal az élőmunka igény növekedése Közutak túlterheltségének fokozódása, ezáltal a közúti eljutási idők növekedése Szigorodó műszaki előírások és ellenőrzések a kamionokkal szemben (magasabb üzemeltetési költségek) Vasúti téren az interoperabilitás növekedése, költséghatékonyabb vasúti továbbítás Kialakuló vasúti liberalizáció következtében erősödő vasúti verseny, kedvezőbb szolgáltatás/ár arány

9 A ROLA KÖZLEKEDÉS MOTIVÁCIÓJÁNAK ALAKULÁSA ÉS BEFOLYÁSOLÁSA

10 UIRR A Hungarokombi által készített győztes pályázat az EU Marco Polo programjában. A részt vevő projekt partnerek 1600 km hossz mentén ROLA vonatok láncszerű rendszerét fejlesztik ki a Bukarest – Regensburg tengely mentén. A megbízó a fuvarfeladata számára legmegfelelőbb útszakaszon választhatja a ROLÁ-t vagy a közutat. A program segítségével új vevőkört kívánunk megnyerni: ennek érdekében javítjuk a minőséget, mérsékeljük az árakat, új szolgáltatásokat vezetünk be. Mi a Ro-Mo-Net?

11 Ro-Mo-Net A pályázat rövid neve: - Ro-Mo-Net, Teljes neve: - Rolling Motorways Network through Eastern Europe (Rola Hálózat Kelet Európán át), Akció típusa: - Modal Shift Action (Forgalomátterelési akció), Projekt vezető: - Hungarokombi Kft. Kombinált fuvarozást szervező Kft. Projekt partnerek: - Ökombi GmbH. – kombitársaság (A) - UIRR scrl. – kombitársaságok szövetsége (B) - UNTRR – román közúti fuvarozók egyesülete (RO)

12 Az alapvetően kelet-európai fuvarozók számára tervezett kínálat egymást követő Ro-La relációkat tartalmaz Bukaresttől Szegeden, Budapesten, illetve Mosonmagyaróváron és Sopronon át az ausztriai Welsig, vagy akár egészen Regensburgig. Ily módon egy nagyjából km hosszúságú innovatív „vasúti autópálya” jön létre.  A projekt támogatott időszaka: - 36 hónap (2007 november 1-től)  A tervezett vasútra terelt mennyiség: millió tkm  A projekt teljes költsége: €  Az igényelt támogatás mértéke: - 2,3 millió €  Az elszállítandó kamionmennyiség:

13 Possible new projects and relations of RO-MO-NET

14 UIRR A Marco Polo keretében kifejlesztett költségkalkulációs program 3. továbbfejlesztett változata. A szoftver segítséget nyújt a az állandó és változó fuvarköltség elemek számításához. Összehasonlítja a teljes fuvarfeladat költségét tisztán közúton ill. ROLA igénybevételével vasúton A használó kiválaszthatja a legkedvezőbb útvonalat, csökkentheti a nemzetközi körutazás hosszát és idejét, költségcsökkentést érhet el. Mi a C3 Combi Cost Calculator?

15 A C3 innovatív előnyei Nem igényel speciális felhasználói felületet (MS Windows 98, MS NET Framework 1.1) Az összes költségelemet képes kezelni, ezek szabadon is választhatók Átlagos, jellemző költségadatok könnyítik a használatot, de megadhatóak egyedi értékek is A fuvarozási időt automatikusan számolja (a vezetési idők szabályozása beépítve) Az egyes eredménytáblák elmenthetők Alkalmazásával jobban megismerhető az önköltség elemeinek hatása, elősegíti az új módszerek keresését

16 C3 - Mainscreen

17 C3 – Planning

18

19

20

21

22

23

24

25 Mit tudunk ajánlani a közúti fuvarozónak 2010-ben? 1.Minőségi javulást: közel 90%-os vonat pontosságot 2.Új típusú kísérőkocsikat 3.Kiszolgáló személyzetet 4.Fokozott biztonságot és kényelmet 5.Versenyképes árakat közösségi fuvarozóknak is EU, AT és HU támogatás segítségével

26 Köszönöm szíves figyelmüket! Web: Kérem adják tovább: Ez a ROLA már nem az ROLA!


Letölteni ppt "A kombinált fuvarozás fejlődése hazánkban az EU bővülési folyamatában. Parkolópálya vagy gyorsítósáv? Logisztikai konferencia a Napi Gazdaság Szervezésében."

Hasonló előadás


Google Hirdetések