Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Megújuló szervezeti működés Integrált személyszállítás MÁV-START Személyszállítás MÁV-TRAKCIÓ Vontatás MÁV-GÉPÉSZET Karbantartás Integrációs lépések Menedzsment.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Megújuló szervezeti működés Integrált személyszállítás MÁV-START Személyszállítás MÁV-TRAKCIÓ Vontatás MÁV-GÉPÉSZET Karbantartás Integrációs lépések Menedzsment."— Előadás másolata:

1 Megújuló szervezeti működés Integrált személyszállítás MÁV-START Személyszállítás MÁV-TRAKCIÓ Vontatás MÁV-GÉPÉSZET Karbantartás Integrációs lépések Menedzsment Fő tevékenységek S+T+G től

2 Menetrend alapú infrastruktúrafejlesztés

3 Kelet-Magyarország távolsági közlekedése – 2027

4 InterCity jellegű ütemes határokon átnyúló forgalom Interregionális ütemes határokon átnyúló forgalom Egyéb éjszakai vagy nappali eljutás Kárpát-medencén kívüli kapcsolat Bécs Prága Besztercebánya Poprád Zólyom Fülek Kassa Érsekújvár Pozsony Dunaszerdahely Muraszombat Zágráb Ljubljana Fiume Eszék Szarajevó Belgrád Újvidék Szabadka Temesvár Arad Nagyszeben Brassó Bukarest Sepsi- szent- györgy Csíkszereda Segesvár Marosvásárhely Kolozsvár Máramarossziget Nagybánya Rozsnyó Nagyvárad Debrecen Záhony Békéscsaba SzegedBaja Pécs Kaposvár Hatvan Komárom Győr Miskolc Zalaegerszeg MÁV-START a Kárpát-medence vasútja 2022 Berlin Varsó München Köln, Frankfurt, Zürich Split Moszkva Velence, Róma Graz Szombathely Szófia, Isztambul

5 Távolsági szegmens – InterCity hálózatfejlesztés IC2 kocsik távolsági és interregionális szegmens IC+ kocsik komfortjavítás műszaki fejlesztés Másodlagos hatás Beszerzések, felújítások selejtezés Cél: az InterCity hálózat lépcsőzetes kiterjesztése, fokozatos járműmegújítás A távolsági gerinchálózaton CSAK KORSZERŰ ÉS KORSZERŰSÍTETT járművek közlekednek korszerűsített kocsik Harmadlagos hatás

6 Budapest elővárosi közlekedés – 2022 JÖVŐKÉP Homogén menetdinamikai, utaskonfort kiszolgálás gyakran – rövidebb vonatokkal új, átlós viszonylatok Bicske – Vecsés Tárnok – Kőbánya-Kispest FEJLESZTÉSEK S-BAHN projekt 2-es ütemének megvalósulása 4 vágányú bevezető szakaszok új átadási pontok létesítése Budapesten belül (Méta utca, Káposztásmegyer, Élessarok, stb.) integrált utastájékoztatás intermodális csomópontok kialakítása a belső gyűrűben

7 Budapest S-Bahn – megállóhelyek felülvizsgálata A vasút földrajzi hátrányának enyhítése A háztól-házig való eljutási idők javítása Városi közlekedési átadópontok javítása Körvasúti harántirányú közlekedés beindítása Új megállók Áthelyezett megállók Létesítendő megállóhely Meglévő megállóhely Megszűnő megállóhely

8 Interrégió hálózat – 2022 JÖVŐKÉP járműflotta megújítása a távolsági utazások terén piacvezető szerep komplex fedélzeti szolgáltatások FEJLESZTÉSEK regionális infrastruktúrafejlesztés menetrendi alapon célzott beruházások szűk keresztmetszetek feloldása hálózati eljutási lehetőségek jelentős bővítése meghosszabbított és új viszonylatok növekvő járatsűrűség új átadási pontok a csomópontokon Sárbogárd Székesfehérvár Baja Győr Pécs Budapest Komárom Budapest Nagykanizsa csatlakoz á á si pontok csatlakoz ó ó viszonylatok á á tsz á á ll á á si ir á á nyok IC sebesvonat InterR é é gi ó ó region á á lis j á á rat Aharántirányúkapcsolatok fejlesztésével jelentősen bővülőeljutási lehetőségek

9 Tram-train projektek Tervezett rendszerek Magyarországon: Szeged térsége Szeged–Hódmezővásárhely RMT elkészült Szeged–Makó Második ütem, tervezés alatt Miskolc térsége Miskolc–Kazincbarcika Miskolc–Tiszaújváros RMT készül Felkészülünk a tram-train projektekben való közreműködésre Nagyvasúti és városi villamosvasúti rendszerek összekötése Versenyképesség A vasutat versenyképessé teszi olyan területeken, ahol vonalvezetésénél fogva egyébként nem tudna az lenni Kötöttségek Jellemzően mellékvonalakon és középvárosokban hatékony megoldás Fővonalakra túl lassú, és túl kicsi Debrecen Pécs Szeged Miskolc

10 Tram-train lehetőségek Budapesten HÉV és elővárosi vasútvonalak integrálása, interoperabilis rendszerek létrehozása 150-es vonal–H6–H7 2-es vonal–H5 A villamos és a vasút közötti átjárhatóság vizsgálata Káposztásmegyer–Rákospalota-Újpest–Budapest–Nyugati Dabas–Kispest–Határ út Gloriette lakótelep–Kispest–Budapest-Nyugati A rákosi körvasút megnyitása a városi személyforgalomra a sugárirányú utak csomópontjában épített új megállóhelyekkel (Rákospalota, Újpalota, Sashalom).

11 A járműfejlesztések alapjai üzleti szempontok Koncepcionális tervezés menetrendi koncepció jövőbeni pályaparaméterek hálózati kiszolgálás, járatsűrűség termékkoncepció (rj, SC, IC) járművek belső kialakítása, műszaki paraméterei & beszerzendő járművek darabszáma Eredmények jelentős színvonal-növekedés valamennyi szegmensben a lépcsőzetes járműmegújítási program, gazdaságos beszerzések a menetrendalapú járműfejlesztés eredményeképpen célzott, hálózat- specifikus eszközbeszerzések Fejlesztési lehetőségek új beszerzés komfortjavítás használt járművek beszerzése

12 Távolsági és nemzetközi forgalom – járműszükséglet belföldi viszonylat Budapest-NyíregyházaIC Budapest-ZáhonyIC+nü. kör ICIC Budapest-PécsIC+5120 Budapest-KaposvárIC Budapest-Veszprém-ZalaegerszegIC Budapest-SzegedIC Budapest-EgerIC Budapest-Békéscsaba-GyulaIC+5120 Budapest-Győr-Szombathely/SopronIC Budapest-NagykanizsaIC Budapest-KeszthelyIC25 80 Budapest-Miskolc-SátoraljaújhelyIC kocsicsoport MiskolcigIC25 29Budapest-Balatonfüred-TapolcaIC25120 járműtípus vonal dolgozó eszköz- szükséglet (szerelvény) nemzetközi viszonylat A1Budapest-Győr-Bécs RJ5120 IC+5120 EBudapest-Zalaegerszeg-MuraszombatIC+6120 H1Budapest-Kaposvár-ZágrábIC+8120 H2Budapest-Pécs-EszékIC+7120 J1Budapest-BelgrádIC+7120 R1Budapest-Arad-TemesvárIC+6120 R3Budapest-Nagyvárad-MarosvásárhelyIC+8120 S1Budapest-Pozsony-PrágaRJ7120 S2Budapest-Miskolc-KassaIC+5120 járműtípus vonal dolgozó eszköz- szükséglet (szerelvény) járatsűrűség (perc) A 2022-re tervezett, jelentősen bővülő távolsági és nemzetközi viszonylatok biztosításához a jelenlegi rendelkezésre álló eszközök mellett további legalább db km/h sebességre alkalmas, klimatizált távolsági kocsi beszerzése szükséges. fedélzeti szolgáltatások első osztály fedélzeti catering másodosztály esélyegyenlőség gyermekbarát szolgáltatások kerékpárszállítás

13 Járműfejlesztés – Budapest előváros BERUHÁZÁSOK 2015-ig 42 db elővárosi villamos motorvonat 312 db Bhv kocsi korszerűsítése 2022-ig 50 darab nagykapacitású villamos motorvonat S-BAHN rendszer 30 darab villamos motorvonat városi hálózatra átjárni képes járművek  Margit híd

14 Járműhelyzet – interregionális szegmens BERUHÁZÁSOK 2015-ig 40 db dízel motorkocsi korszerűsítése korszerű járművek Budapest elővárosából és az IC viszonylatokról 2022-ig 50 darab regionális dízel motorvonat

15 Mobilitási kínálat javítása – menetrendfejlesztés 2013 Pályafejlesztések kihasználása Menetidő csökkentés Járatszám növelés InterCity-hálózat bővítés Ősztől Veszprém -20 perc, csúcsidei sűrítések Ősztől Zalaegerszegre új InterCityk új pálya (2013) új pálya (2010) Budapest–Eger új InterCity vonatok Gyorsabb menetvonal: a menetidő 1 8 percet csökkent (két óránként, a vonatok sűrűsége nem változik) pályakorszerűsítés (2012-től) Budapest–Lajosmizse új, órás ütemes menetrend egész nap, vonatok menetideje egyik irányban 22 perccel csökken! (Eddig a csúcsiránnyal szembe közlekedő vonatok menetideje 22 perccel hosszabb volt) Budapest–Békéscsaba Kiszámítható, óránkénti közlekedés, több IC, minden órában pótjegymentes eljutás is Tatabánya–Oroszlány óránként ütemesen. (eddig csúcsidőn kívül csak kétóránként járt) Nyártól a Balaton északi partjára új menetrendszerkezet, menetidőcsökkenés új pálya ( 2008 )

16 Utazási komfort és fedélzeti szolgáltatás javítása Komfortjavítás utaselégedettségi felmérés, célzott kutatások alapján design, kisebb kényelmi elemek esedékes javításokkal, minimális többletköltséggel jelentő belső komfortérzet-javulás Branding kötődés, lojalitás reakciók, szájreklám új utasok „átcsalogatása” Wifi 800 járművön elérhető ingyenes = utaselégedettség javítása

17 Járműfejlesztések középtávon ( ) Elővárosi motorvonatok jobb gyorsulás -> pontosabb menetrend magasabb komfort -> utaspotenciál kiaknázása (Desiro-hatás, Railjet-hatás) Távolsági minőségi járművek (CAF, IC+) design, kényelmi elemek, funkcionalitás elavult funkciók racionalizálása (étkező, poggyász) akadálymentesség, konnektorok, kijelzők piacképesség megőrzése (utasok, társvasutak felé) Éjszakai kocsik eredménymaximalizálás jobb helykihasználás jobb szolgáltatás optimális kínálat-összetétel

18 Utastájékoztatás fejlesztése Térképportfólió bővítése hiánypótló kiadványok modern megjelenés kommunikációs eszköz növekvő utasszám Viszonylatjelölés koncepció (BKK, NFM) növekvő szerep a városi közlekedésben szabad kapacitások kihasználása eszközigény

19 START Klub Kártyacsalád Prémium kártya, VIP kártya, Bónusz kártya - Korlátlan számú utazás (MÁV, GySEV) - Gyorsvonati pótjegyet és felárat is tartalmazzák (a Bónusz a felárat nem, csak a gyorsvonati pótjegyet) - Kedvező ár éves: Ft – Ft féléves: Ft – Ft - Mindegyikhez vásárolható társkártya hozzátartozók és egy háztartásban élők számára (max. 2 db) - Extra kedvezmények (10%-50% mértékig) a kártyatulajdonosok részére: szombati útitárs akció, szálláskedvezmény, kedvezményes utazások, kulturális élmények és szórakozási lehetőségek (www.mav-start.hu/startklub/startklub_extra_kedvezmenyek.php)


Letölteni ppt "Megújuló szervezeti működés Integrált személyszállítás MÁV-START Személyszállítás MÁV-TRAKCIÓ Vontatás MÁV-GÉPÉSZET Karbantartás Integrációs lépések Menedzsment."

Hasonló előadás


Google Hirdetések