Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az együttműködés nem más, mint... Vangen, S. and Huxham, C. (2003) 'Nurturing collaborative relations: building trust in inter-organizational collaboration',

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az együttműködés nem más, mint... Vangen, S. and Huxham, C. (2003) 'Nurturing collaborative relations: building trust in inter-organizational collaboration',"— Előadás másolata:

1 Az együttműködés nem más, mint... Vangen, S. and Huxham, C. (2003) 'Nurturing collaborative relations: building trust in inter-organizational collaboration', Journal of Applied Behavioural Science, vol. 39, no. 1, pp.5-31 “A gyűlölet elnyomása a pénz érdekében” Egy együttműködésben résztvevő menedzser kijelentése

2 Humán - kontrolling Bevezető, az alaphelyzet ismertetése Nagy Krisztina A sikeres vegyesvállalatok jellegzetességeinek azonosítása, mint alkalmazható eszköz Tar Balázs A Bizalomépítés Körfolyamata, Mint alkalmazható eszköz Kotnyek Sandra Analízis, A probléma mértékének megállapítása Bozsoki Lilla Az esettanulmány összefoglalása Nagy Krisztina A probléma felvázolása Nagy Krisztina A Balanced Scorecard, mint alkalmazható eszköz Csató Csilla

3 MSD-SP Hungary Collaboration Survey Hogyan hat a vállalati összefogás az EGYÉNI ÉLETÜNKRE? KÖZÖS MUNKÁBA KEZDENI SMARTVAC Mik a SMARTVAC és a WORLDMED képességei? Milyen a SMARTVAC és a WORLDMED imázsa? Amit tudunk KÉPESSÉGEK Akik vagyunk IMÁZS SMARTVAC Amit tudunk KÉPESSÉGEK Akik vagyunk IMÁZS WORLDMED VÁLLALATI ÖSSZEFOGÁS Hogyan teljesítünk majd Vállalati összefogásként? Mik a jó Vállalati összefogás Jellemzői? WORLDVAC

4 Problémafelvetés A SmartVac biotechnikai kisvállalat NEM gyártja le a kellő oltóanyag- mennyiséget a multinacionális nagyvállalat WorldMed számára A WorldMed elveszíti a Malajziai piacot

5 Diagnózis: amin a társulások alapvetően alapulnak... “A hálózatok és a társulások egyéb formái  egyrészt a FORMÁLIS SZERZŐDÉSEK,  másrészt a BIZALOM kialakításán alapulnak.” Fukuyama, F (1998), The Great Disruption: human nature and the reconstitution of social order, New York, Free Press.

6 Az első számú eszközünk: A Balanced Scorecard Küldetés És stratégia Működési nézőpont TANULÁSI ÉS FEJLŐDÉSI NÉZŐPONT Vevői nézőpont Pénzügyi nézőpont Norton, D – Kaplan, R (1998), Balanced Scorecard – kiegyensúlyozott stratégiai mutatószámrendszer, Budapest, Közgazdasági és Jogi Kiadó

7 A BSC a WorldVac esetében Vállalati összefogás Áruhiány EGYÜTTMŰKÖDÉS HIÁNYA Elvesztett vevők Bevétel- kiesés

8 1.Célok és célkitűzések 2.Szándék és elkötelezettség 3.Bizalom 4.Felelősség 5.Demokrácia és a döntéshozatalba való bevonás 6.Erő 7.Kompromisszum 8.Kommunikáció 9.Megfelelő munkamenet Vangen, S. and Huxham, C. (2003) 'Nurturing collaborative relations: building trust in inter-organizational collaboration', Journal of Applied Behavioural Science, vol. 39, no. 1, pp.5-31 Második számú eszközünk: Azonosítsuk a sikeres Vállalati Összefogás 9 jellegzetességét!

9 A Bizalomépítés Köre 1A: Elvárások kialakítása1B: A kockázat felvállalása Vangen, S. and Huxham, C. (2003) 'Nurturing collaborative relations: building trust in inter-organizational collaboration', Journal of Applied Behavioural Science, vol. 39, no. 1

10 SMARTVAC Modern biotechnikai ismeretek Jól felkészült, sikeres kutatócsoport A vállalatok imázsa és kompetenciái a SMARTVAC szerint Mindkettő Képes keményen dolgozni Elismert a maga szakterületén Az innovációs készségek hiánya agresszív Sikertelen Egyikük sem WORLDMED A vállalatok imázsa és kompetenciái a WORLDMED szerint WORLDMED Erős, tapasztalt sokoldalú nagyvállalat, amely ismeri a vevői igényeket is Mindkettő Képes keményen dolgozni SMARTVAC Egyedülálló tudás, azonban a piaci tapasztalatok teljes hiánya, önmagában védtelen Egyikük sem Kezdő a maga szakterületén

11 A bizalom dimenzióinak mérése Fontosság Teljesítmény BIZALOM (2006) Nurturing Collaboration: Making a Difference through an Evidence Based Initiative (EBI), MSD Hungary

12 Összefoglalás A bizalom dimenzióinak mérése TELJESÍTMÉNY FOKOZÁSA A BIZALOM MENEDZSELÉSE A bizalomépítés körfolyamata A sikeres vállalati együtt- működés 9 jellemzője BIZALOM HIÁNYA EGYÜTTMŰKÖDÉS HIÁNYA Balanced Scorecard Tanulás és fejlődés ProblémafelvetésSZERVEZETI ZAVAROK

13 A bizalomról... Drucker PF, (2006) ‘What executives should remember’, Harvard Business Review, February 2006, pp “Az emberek közti bizalom nem feltétlenül jelenti azt, hogy kedvelik egymást. Azt jelenti, hogy megértik egymást.” Peter F. Drucker, 1999


Letölteni ppt "Az együttműködés nem más, mint... Vangen, S. and Huxham, C. (2003) 'Nurturing collaborative relations: building trust in inter-organizational collaboration',"

Hasonló előadás


Google Hirdetések