Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Süveges-Szabó László üzletfejlesztési igazgató A Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség tevékenységének bemutatása.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Süveges-Szabó László üzletfejlesztési igazgató A Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség tevékenységének bemutatása."— Előadás másolata:

1 Süveges-Szabó László üzletfejlesztési igazgató A Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség tevékenységének bemutatása

2 Válságfolyamatok Nemzetközi pénzügyi válság – 3- 4 hónap Gazdasági válság -1-2 év Lehetőségektől elmaradó növekedés - ???

3 Válság lehetséges hatásai Megrendelések számának és nagyságának csökkenése az informatika területén. Multimédiás tartalmak elterjedése nőhet a nem elektronikus tartalmak rovására. Filmiparban – nagy költségvetésű filmeket nem fogja érinteni, csak főleg a kisebbeket. Egyéb kreatív ágazatokban – pl. reklámipar – szintén számolhatunk a ráfordítások csökkenésével.

4 Válságból kivezető út Iparági fenyegetettség átrendeződés, gazdaságélénkülés Kormányzati fejlesztési források és ITD Hungary hozzáadott értéke: Források juttatása a vállalkozásoknak - lead menedzsment támogatás a kkv részére (közös projekt-tevékenység, akció, koherens tevékenységi struktúra) Export piacok finanszírozása – direkt és indirekt exportfejlesztési támogatások rendszere Piacbővítés - növekvő piacok elérése, beszállítói rendszerek fejlesztése

5 ITD Hungary Zrt. Nonprofit szervezet, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium háttérintézménye Fő feladatai  Befektetési kapcsolatok építése  Magyarországra történő befektetések  Magyar tőkekivitel elősegítése  Enterprise Europe Network – kkv szektor segítése  Irodahálózat: Központ Budapesten + 6 regionális iroda  Külföldi irodák: 41 Európában 7 Ázsiában, 5 Amerikában, 1 Afrikában

6 Eszközrendszer Külpiaci hálózat – 56 iroda

7 ITD Hungary szerepvállalása Eszközrendszerünk keretein belül maximális segítség a fejlődésben érdekelt partnereknek  Üzleti lehetőségek/partnerek felkutatása  Külpiaci megjelenés és megjelenítés  Befektetési és tőkekihelyezési lehetőségek  Támogatási rendszerek Lehetőségeinket meghaladják:  Konkrét finanszírozási forrás biztosítása  Tőkésítés  Üzletkötés/bonyolítás

8 Külpiaci alkalmassá tétel Belföldi vállalkozások inkubációja  Célcsoport helyzetfelmérése – export indulási akcióprogram kidolgozása – cégek képzési támogatása – üzletfelek azonosítása Árualap exportképessé tétele  Finanszírozási és marketinglehetőségek, minőségbiztosítás, megfelelőségi tanúsítás, fogyasztóvédelem, környezetvédelmi előírások Külkereskedelmi know-how megszerzése  Nyelvismeret, külkertechnikai tanácsadás, kereskedelmi szabályok, exporttal kapcsolatos pénzügyi, munkaügyi kérdések Sikeres inkubáció > külpiaci megjelenési képesség

9 Árualapok felmérése az exportképes vállalatok körében Árualap ismerete – az értékesíthetőség és az exportbővülés alapja  Árualap adatbázis – korszerű informatikai háttér  Struktúra – 2008-as EU szabványos TEÁOR kulcsok szerint  Exportálni szándékozó vállalkozások által on-line töltve, frissítve – aktív napi szintű közreműködés  Középtávú cél: Külgazdasági E – market kialakítása - kereslet és kínálat egy helyen és időben legyen elérhető

10 Paradigma váltás az ügyfélkezelésben – proaktív ügyféllátogatás Kulcskompetenciák területén vállalatorientált, cégközpontú, piaci alapokon működő minőségi tanácsadás Ágazati struktúra szerint szervezett, ügyfélmenedzsment működtetése Proaktív üzletfejlesztési segítség > egyedi konzultációk, közvetlen, személyes kapcsolatok kialakítása Cég lehetőségeit figyelembe véve közösen kidolgozott relációkra és termékcsoportokra bontott éves külpiaci akcióterv Vállalatok igényeire szabott szolgáltatáscsomagok

11 Eszközrendszer – Információ szolgáltatás Adatbázisban történő keresés Lead management  Piaci igény megjelenése> azonnali reagálási lehetőség  Hálózat > világpiaci integráció Kereskedelemtechnikai, vámügyi, adózási információk Tenderinformációk Komplex EU-s információk

12 Eszközrendszer – Kapcsolatépítés Előzetesen felmért igények szerint szervezett rendezvények  Üzletember találkozók  Szakmai kiállítások  Termékbemutatók  Beszállítói fórumok  Beszállítói partnertalálkozók Résztérítéses szolgáltatások – egyedi igények alapján  Célzott partnerszervezés  Egyéni vállalati tárgyalás-szervezés  Ágazati üzletember találkozó  Egyedi szakmai fórum szervezése  Tőkekihelyezés támogatása

13 Cél Magyarországon előállított  termékek  szolgáltatások külpiaci versenyképességének javítása A vállalkozói szféra  exporttörekvéseinek  üzleti elképzeléseinek segítése Kereskedelemfejlesztési Pályázatok

14 Jogcímek: Külföldi kiállításon való részvétel – Ft Preferált kiállítások – Ft Külföldi kiállításhoz kapcsolódó konferencia regisztrációs díja Ft Külföldi kiállításhoz kapcsolódó kísérő rendezvény szervezése – Ft Idegen nyelvű plakát, prospektus és/ vagy elektronikus információ-hordozók – Ft Idegen nyelvű weblap készíttetés – Ft Sajtó-, TV-, rádióhirdetés, közterületi reklám elhelyezése külpiacon – Ft Cégprezentáció, önálló áru- vagy divatbemutató szervezése külpiacon Ft Külpiacon létesítendő iroda, kiállítóterem éves bérleti díja – Ft Nemzetközi szervezeti tagdíj – Ft Megfelelőség- tanúsítási eljárás – Ft Konkrét árucsoportra és/vagy adott országra vonatkozó, komplex marketingterv megvalósítása – Ft

15 A tőkeexport távlati előnyei a magyar gazdaság szempontjából Túllépés a hazai piac korlátain A célországok piacaira történő könnyebb belépés, ezen piacok dinamikus növekedési potenciáljának kihasználása A célországok komparatív előnyeinek kihasználása Az innovatív eljárások szélesebb körű felkutatása és gyakorlati alkalmazása, a versenyképesség növekedése A határon túli magyarok boldogulásának elősegítése

16 A magyar cégek tőkekivitelének motivációi Komparatív előnyök kihasználása Vállalati érték növelése Növekedés generálása Munkaerő piaci megfontolások Könnyebb piacra jutás Export növelése Kedvezőbb árak, adók elérése Fejlődő piacokon a lehetőségek kihasználása

17 Összes tőkekihelyezés: 12,5 milliárd Euro Magyarországra érkezett befektetés 67 milliárd EUR Forrás: MNB, 2007 Millió Euro Magyarországi cégek tőkekihelyezése (FDI)

18 Magyar vállalkozások külföldi befektetéseinek állománya milli ó EUR Bulg á ria 393,5 Horv á torsz á g 535,1 Lengyelorsz á g 216,9 Maced ó nia 397,5 Oroszorsz á g 429,0 Szerbia 482,7 Szlov á kia 2.114,4 Ukrajna 684,2 Rom á nia 479,0 MNB fizetési mérleg statisztikák alapján, 2007 szeptemberig

19 MOL: Szlovákia, Románia, Horvátország, Szerbia, Szlovénia OTP: Szlovákia, Bulgária, Horvátország, Románia, Szerbia, Montenegró, Ukrajna, Oroszország Magyar Telekom : Macedónia, Montenegró, Románia Danubius Hotels: Románia, Szlovákia, Csehország Trigránit: Románia, Lengyelország, Szlovákia, Csehország, Szerbia, Szlovénia, Montenegró, Horvátország Richter: Oroszország, Lengyelország, Ukrajna, Románia Dunapack: Bulgária, Románia, Horvátország, Ukrajna, Lengyelország Magyar multik a külfödi piacokon

20 KIEMELT ÁGAZATI PROGRAMOK ICT 2008

21 ICT PROGRAMOK 2008 Kiemelt támogatással megvalósult és tervezett rendezvények 3GSM, Barcelona – 4 kiállító CEBIT, Hannover – 4 cég és egy informatikai klaszter GITEX, Dubai -10 kiállító China Hi-tech Fair, Shenzhen Hightech export szakmai nap, Budapest

22 ICT kiadványok ICT ágazati kiadvány – frissítés alatt Terv: szektorspecifikus kereshető export-directory elkészítése nyomtatott formában (2008), online felületen (2009)

23 Tervek – GSM, Barcelona CEBIT, Hannover GITEX, Dubai Hightech export konferencia, Budapest CommunicAsia, Szingapúr A további rendezvények az IVSZ felmérésének eredményei alapján kerülnek meghatározásra.

24 KIEMELT ÁGAZATI PROGRAMOK Kreatív Ágazatok

25 Kreatív Ágazatok Új terület augusztusától Ágazat felmérése folyamatban Tervek – 2009 Design roadshow, Anglia Filmes roadshow, Anglia Location Trade Show, USA Marche du Film, Franciaország Cinema Total, Németország Filmágazati kiadvány

26 ITD HUNGARY: 1061 Budapest, Andrássy út 12. Tel.: Fax:


Letölteni ppt "Süveges-Szabó László üzletfejlesztési igazgató A Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség tevékenységének bemutatása."

Hasonló előadás


Google Hirdetések