Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Pécsi Tudományegyetem Rektori Hivatal Központi Hallgatói Szolgáltató Iroda Pécsi Tudományegyetem Rektori Hivatal Központi Hallgatói Szolgáltató Iroda 7633.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Pécsi Tudományegyetem Rektori Hivatal Központi Hallgatói Szolgáltató Iroda Pécsi Tudományegyetem Rektori Hivatal Központi Hallgatói Szolgáltató Iroda 7633."— Előadás másolata:

1 Pécsi Tudományegyetem Rektori Hivatal Központi Hallgatói Szolgáltató Iroda Pécsi Tudományegyetem Rektori Hivatal Központi Hallgatói Szolgáltató Iroda 7633 Pécs, Szántó Kovács János u. 1/b. Benkő Eszter Kommunikáció az egyetemen konferencia április 14. 1/16

2 Az iroda alapvető célkitűzései, olyan szolgáltatásokat nyújtani a hallgatók számára, amelyek  elősegítik a beilleszkedést a felsőoktatás rendszerébe,  javítják a hallgatók életminőségét, komfortérzetét,  hozzájárulnak a tanulás, a felkészülés megfelelő háttérfeltételeinek megteremtéséhez,  elősegítik a minél jobb érvényesülést a munkaerőpiacon a diploma megszerzése után,  segítik a végzett hallgatók és az alma mater közötti kapcsolattartást. 2/16

3 TEVÉKENYSÉGI KÖRÖK:  INFORMÁCIÓ ÉS DIREKT SZOLGÁLTATÁSOK: albérlet közvetítés, irodai szolgáltatások, jegyárusítás, Diák Kalauz kiadvány  ÉLETMÓD PROGRAM: grafológiai- egészséges életmód- pszichológiai tanácsadás, szűrővizsgálatok, mozgáskurzusok („Fenekestől felforgatunk”) dohányzásleszoktató program („Hagyd abba és nyersz”), squash-kupa  TANULMÁNYI PROGRAM: amerikai tanulmányi tanácsadás, ösztöndíj-és pályázati tanácsadás, európai önkéntes szolgálat (EVS), 3/16

4 KARRIER PROGRAM:  Képességfejlesztő tréningek : álláskeresési,- csoportdinamikai,- kompetencia-fejlesztő,- marketing- PR-reklám,- pályázatíró,- tárgyalástechnika tréning  Tanácsadások: pályaorientációs, munkajogi, adó-és könyvviteli, pályázati, álláskeresési tanácsadás  Állásbörze, információs napok  Állásközvetítés és szakmai gyakorlati helyek: honlapon 4/16

5 KÉPZÉSEK:  Karriertervezés-és munkaerőpiaci ismeretek eligazodást nyújt a munka világát érintő fogalmak között előadó: Apró Antal Zoltán  Privát pénzügyek személyes vagyon menedzselése, pénzügyi-befektetési alapelvek, privát befektetések, adózás, előadó: Kuti Mónika  Európai Uniós munkaerő piaci ismeretek és kommunikációs gyakorlatok átfogó képet ad az EU kialakulásáról, intézményeiről, azok működéséről, Mo. és az Eu. kapcsolatáról előadó: Rabb Szabolcs és Kerner Barbara  Európai Uniós pályázati források és felhasználásuk hazai és Eu-s pályázati rendszer és pályázati folyamat megismerése előadó: Dobay Kata és Merza Péter 5/16

6 CÉLOK I:  munkaerőpiaci szolgáltatásokat nyújtó központ létrehozása  a hallgatók elhelyezkedési esélyeinek növelése  a tudatos karriertervezés támogatása  a piaci szereplők bevonása  közvetlen kapcsolat kialakítása a munkáltatói szféra és a potenciális munkavállalók között 6/16

7 CÉLOK II:  ösztönözni az egyetem és a vállalkozói szféra kapcsolatának fejlesztését  elősegíteni a magasan képzett munkavállalók elvándorlásának csökkentését  csökkenteni a pályatévesztők, pályakorrekcióra szorulók számát  ismeretek közvetítésével hozzájárulni a fiatal diplomások vállalkozásának beindításához  közvetett módon hozzájárulni a régióban generálódó tőke növekedéséhez 7/16

8 MEGOLDÁS: Erőforráshiány miatt mindez nem megvalósítható, csak pályázat útján: ROP (Regionális Operatív Program) 3.3-as intézkedése. Köszi PROF A program neve: Köszi PROF, azaz: Karrier – Önmegvalósítás – Szakmai kompetencia – Innovativitás Pályakezdő Regionális Oktatási és Fejlesztési Program 8/16

9 MEGVALÓSÍTÓK: FŐPÁLYÁZÓ:  A PTE Központi Hallgatói Szolgáltató Iroda fő feladata egy összegyetemi karrier központ működtetése, a teljes szolgáltatási és képzési rendszer megszervezése és közvetítése a hallgatók számára, valamint főpályázóként a projekt teljes körű koordinációja és szakmai felügyelete. TÁMOGATÁSBAN RÉSZESÜLŐ PARTNEREK:  A PTE Marketing Osztály kiemelt szerepet kap a kapcsolatszervezés és a rendezvények lebonyolításában, a PDK program meghonosítása a regionális kapcsolati háló kialakulását és erősítését indukálja.  Az Európa Centrum Kht. kapcsolódást biztosít a városi munkáltatók, civil szervezetek és egyéb intézmények, valamint a fiatal diplomás munkavállalók, illetve egyetemi hallgatók között. A projektben elsősorban szakmai kompetencia-képzésekkel vesznek részt. 9/16

10 PROJEKTTÉRKÉP: 10/16

11 KÉPZÉSEK:  Csoport-specifikus, gyakorlatorientált.  A képzésben kiemelt szerepet kapnak a tréningek. A tanulási folyamat interaktív jellege elsősorban a magatartás fejlesztését célozza, a tudatosítást (belátást) és a készségek fejlesztését helyezi előtérbe.  A képzés-fejlesztés a projekt egyik legjelentősebb pontja, ugyanis a telített munkaerőpiac miatt a munkahelyekért folytatott versenyben a potenciális munkavállalókat a képzés során jól használható készségekkel kell ellátnunk. 11/16

12 TANÁCSADÁSOK:  A tanácsadás folyamán szakembereink feltárják és tisztázzák a célcsoport tagjainak motivációit, reális helyzetét, tapasztalatait, lehetőségeit, esélyeit.  Segítenek megtalálni az egyedi, személyre szabott megoldásokat, reális alternatívákat.  Az egyéni tanácsadás, fejlesztés rugalmasan illeszkedik a kliens igényeihez, a konkrét karriercélokhoz.  A problémakezelésben az elkerülő helyett a szembenéző attitűd kialakítása, a személyre szabott képzési-fejlesztési lehetőség kiválasztása és konzekvens biztosítása a program sikerének kulcsfontosságú eleme. 12/16

13 ADATBÁZISOK :  A programban jól elkülönülő adatbázisok szakma-specifikus létrehozása az információáramlást és a közvetlen kapcsolatteremtést segítik elő.  Az adatbázisok egyrészről konkrét állásajánlatokat, másrészről pedig a munkavállalók adatait tartalmazzák, így kielégítik a piac és a munkavállalók igényeit is.  Az adatbázisok létrehozása konkrét megkeresések és kapcsolatfelvétel során történik, így biztosítva azok naprakészségét. 13/16

14 MENTORÁLÁS:  A tanácsadás személyes egyéni elbeszélgetés, kompetencia felméréssel.  A szakmai gyakorlatok kiajánlása a hallgató szakmai és személyes kompetenciáinak figyelembe vételével történik.  Fontos alapelv, hogy a programban a projektszemélyzet motiválja a klienseinket - kiszolgáló, szolgáltató jelleggel. 14/16

15 TOVÁBBI INFORMÁCIÓ:  Tel.: 06-72/ /2085    15/16

16 FELHASZNÁLT IRODALOM      egyetemi és kari honlapok  – tanrend és tanterv 16/16


Letölteni ppt "Pécsi Tudományegyetem Rektori Hivatal Központi Hallgatói Szolgáltató Iroda Pécsi Tudományegyetem Rektori Hivatal Központi Hallgatói Szolgáltató Iroda 7633."

Hasonló előadás


Google Hirdetések