Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kommunikáció az egyetemen konferencia

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kommunikáció az egyetemen konferencia"— Előadás másolata:

1 Kommunikáció az egyetemen konferencia
Pécsi Tudományegyetem Rektori Hivatal Központi Hallgatói Szolgáltató Iroda Pécs, Szántó Kovács János u. 1/b. Benkő Eszter Kommunikáció az egyetemen konferencia 2007. április 14. 1/16

2 elősegítik a beilleszkedést a felsőoktatás rendszerébe,
Az iroda alapvető célkitűzései, olyan szolgáltatásokat nyújtani a hallgatók számára, amelyek elősegítik a beilleszkedést a felsőoktatás rendszerébe, javítják a hallgatók életminőségét, komfortérzetét, hozzájárulnak a tanulás, a felkészülés megfelelő háttérfeltételeinek megteremtéséhez, elősegítik a minél jobb érvényesülést a munkaerőpiacon a diploma megszerzése után, segítik a végzett hallgatók és az alma mater közötti kapcsolattartást. 2/16

3 TEVÉKENYSÉGI KÖRÖK: INFORMÁCIÓ ÉS DIREKT SZOLGÁLTATÁSOK:
albérlet közvetítés, irodai szolgáltatások, jegyárusítás, Diák Kalauz kiadvány ÉLETMÓD PROGRAM: grafológiai- egészséges életmód- pszichológiai tanácsadás, szűrővizsgálatok, mozgáskurzusok („Fenekestől felforgatunk”) dohányzásleszoktató program („Hagyd abba és nyersz”), squash-kupa TANULMÁNYI PROGRAM: amerikai tanulmányi tanácsadás, ösztöndíj-és pályázati tanácsadás, európai önkéntes szolgálat (EVS), 3/16

4 KARRIER PROGRAM: Képességfejlesztő tréningek: álláskeresési,- csoportdinamikai,- kompetencia-fejlesztő,- marketing-PR-reklám,- pályázatíró,- tárgyalástechnika tréning Tanácsadások: pályaorientációs, munkajogi, adó-és könyvviteli, pályázati, álláskeresési tanácsadás Állásbörze, információs napok Állásközvetítés és szakmai gyakorlati helyek: honlapon 4/16

5 KÉPZÉSEK: Karriertervezés-és munkaerőpiaci ismeretek eligazodást nyújt a munka világát érintő fogalmak között előadó: Apró Antal Zoltán Privát pénzügyek személyes vagyon menedzselése, pénzügyi-befektetési alapelvek, privát befektetések, adózás, előadó: Kuti Mónika Európai Uniós munkaerő piaci ismeretek és kommunikációs gyakorlatok átfogó képet ad az EU kialakulásáról, intézményeiről, azok működéséről, Mo. és az Eu. kapcsolatáról előadó: Rabb Szabolcs és Kerner Barbara Európai Uniós pályázati források és felhasználásuk hazai és Eu-s pályázati rendszer és pályázati folyamat megismerése előadó: Dobay Kata és Merza Péter 5/16

6 munkaerőpiaci szolgáltatásokat nyújtó központ létrehozása
CÉLOK I: munkaerőpiaci szolgáltatásokat nyújtó központ létrehozása a hallgatók elhelyezkedési esélyeinek növelése a tudatos karriertervezés támogatása a piaci szereplők bevonása közvetlen kapcsolat kialakítása a munkáltatói szféra és a potenciális munkavállalók között 6/16

7 csökkenteni a pályatévesztők, pályakorrekcióra szorulók számát
CÉLOK II: ösztönözni az egyetem és a vállalkozói szféra kapcsolatának fejlesztését elősegíteni a magasan képzett munkavállalók elvándorlásának csökkentését csökkenteni a pályatévesztők, pályakorrekcióra szorulók számát ismeretek közvetítésével hozzájárulni a fiatal diplomások vállalkozásának beindításához közvetett módon hozzájárulni a régióban generálódó tőke növekedéséhez 7/16

8 MEGOLDÁS: ROP (Regionális Operatív Program) 3.3-as intézkedése.
Erőforráshiány miatt mindez nem megvalósítható, csak pályázat útján: ROP (Regionális Operatív Program) 3.3-as intézkedése. A program neve: Köszi PROF, azaz: Karrier – Önmegvalósítás – Szakmai kompetencia – Innovativitás Pályakezdő Regionális Oktatási és Fejlesztési Program 8/16

9 MEGVALÓSÍTÓK: FŐPÁLYÁZÓ: TÁMOGATÁSBAN RÉSZESÜLŐ PARTNEREK:
A PTE Központi Hallgatói Szolgáltató Iroda fő feladata egy összegyetemi karrier központ működtetése, a teljes szolgáltatási és képzési rendszer megszervezése és közvetítése a hallgatók számára, valamint főpályázóként a projekt teljes körű koordinációja és szakmai felügyelete. TÁMOGATÁSBAN RÉSZESÜLŐ PARTNEREK: A PTE Marketing Osztály kiemelt szerepet kap a kapcsolatszervezés és a rendezvények lebonyolításában, a PDK program meghonosítása a regionális kapcsolati háló kialakulását és erősítését indukálja. Az Európa Centrum Kht. kapcsolódást biztosít a városi munkáltatók, civil szervezetek és egyéb intézmények, valamint a fiatal diplomás munkavállalók, illetve egyetemi hallgatók között. A projektben elsősorban szakmai kompetencia-képzésekkel vesznek részt. 9/16

10 PROJEKTTÉRKÉP: 10/16

11 Csoport-specifikus, gyakorlatorientált.
KÉPZÉSEK: Csoport-specifikus, gyakorlatorientált. A képzésben kiemelt szerepet kapnak a tréningek. A tanulási folyamat interaktív jellege elsősorban a magatartás fejlesztését célozza, a tudatosítást (belátást) és a készségek fejlesztését helyezi előtérbe. A képzés-fejlesztés a projekt egyik legjelentősebb pontja, ugyanis a telített munkaerőpiac miatt a munkahelyekért folytatott versenyben a potenciális munkavállalókat a képzés során jól használható készségekkel kell ellátnunk. 11/16

12 TANÁCSADÁSOK: A tanácsadás folyamán szakembereink feltárják és tisztázzák a célcsoport tagjainak motivációit, reális helyzetét, tapasztalatait, lehetőségeit, esélyeit. Segítenek megtalálni az egyedi, személyre szabott megoldásokat, reális alternatívákat. Az egyéni tanácsadás, fejlesztés rugalmasan illeszkedik a kliens igényeihez, a konkrét karriercélokhoz. A problémakezelésben az elkerülő helyett a szembenéző attitűd kialakítása, a személyre szabott képzési-fejlesztési lehetőség kiválasztása és konzekvens biztosítása a program sikerének kulcsfontosságú eleme. 12/16

13 ADATBÁZISOK: A programban jól elkülönülő adatbázisok szakma-specifikus létrehozása az információáramlást és a közvetlen kapcsolatteremtést segítik elő. Az adatbázisok egyrészről konkrét állásajánlatokat, másrészről pedig a munkavállalók adatait tartalmazzák, így kielégítik a piac és a munkavállalók igényeit is. Az adatbázisok létrehozása konkrét megkeresések és kapcsolatfelvétel során történik, így biztosítva azok naprakészségét. 13/16

14 MENTORÁLÁS: A tanácsadás személyes egyéni elbeszélgetés, kompetencia felméréssel. A szakmai gyakorlatok kiajánlása a hallgató szakmai és személyes kompetenciáinak figyelembe vételével történik. Fontos alapelv, hogy a programban a projektszemélyzet motiválja a klienseinket - kiszolgáló, szolgáltató jelleggel. 14/16

15 TOVÁBBI INFORMÁCIÓ: Tel.: 06-72/501-500/2085 www.koszi.pte.hu
15/16

16 FELHASZNÁLT IRODALOM www.pte.hu www.koszi.pte.hu www.koszikarrier.hu
egyetemi és kari honlapok – tanrend és tanterv 16/16


Letölteni ppt "Kommunikáció az egyetemen konferencia"

Hasonló előadás


Google Hirdetések