Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

 1870-ben született, feminista mozgalom élharcosa fiatal korától  Első orvosnő Olaszországban  Gyermekideggyógyászaton dolgozott, és elvesi szerint.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: " 1870-ben született, feminista mozgalom élharcosa fiatal korától  Első orvosnő Olaszországban  Gyermekideggyógyászaton dolgozott, és elvesi szerint."— Előadás másolata:

1

2  1870-ben született, feminista mozgalom élharcosa fiatal korától  Első orvosnő Olaszországban  Gyermekideggyógyászaton dolgozott, és elvesi szerint az érelmi fogyatékosság nemcsak gyógyszerekkel, hanem pedagógiai eszközökkel is javítható  Svájci Itard, francia Seguin tapasztalatait használta fel, eszközeiket és módszereiket alkalmazta és fejlesztette tovább  Montessori pedagógiájának kiindulópontja, hogy ezen eszközöket egészséges gyerekek nevelésénél is alkalmazni kezdte  1907-ben nyitotta meg a Casa dei Bambini-t, San Lorenzon

3 Montessori nevelési célja: a független, önmagát ellátni képes, dolgos, kreatív, önnálóan gondolkodó, problémamegoldó, segítókész, együttműködésre képes, toleráns és békeszerető ember formálása. A Montessori pedagógia nevelésközpontú „Minden gyermek számára biztosítani kell azokat a tárgyi és személyi feltételeket, amelyek legjobban segítik képességeinek kibontakozását” A gyerekek saját tevékenységük során tanulnak Alapfeladat olyan környezetet létrehozni, amely a gyerekeket minél több örömet nyújtó, életkoruknak megfelelő és egyben képességeiket fejlesztő tevékenységre motiválja

4  „a gyermek fejlődésének szabadsága nem azt jelenti, hogy egyszerűen magára hagyjuk a gyermeket, hanem azt hogy segítő szeretettel emeljük köréje a megfelelő környezetet. Minél tökéletesebb a környezet, annál kevesebb beavatkozásra van szükség a felnőtt részéről”  Könnyű, gyermekméretű székek és asztalok  Elérhető helyre kerülnek a berendezési tárgyak: mosdó, ruhafogasok  Az eszközöket nyitott polcokra helyezik el, hogy a gyerekek bármikor elővehessék őket  Montessori szőnyegek, jelzi számukra, mennyire terithetik széjjel az eszközöket  Háztartási eszközök, színes ceruza, gyurma…  Mindennek megvan a helye, a környezetnek tisztának és szépnek kell lennie  Naposrendszert, először Montessori iskolában  Virágok, szép képek, szobanövények, állatok, kiskert  Montessori feleslegesnek tartotta a szerepjátékhoz szükséges játékszereket

5  „az óvoda nem előkészítője az iskolának, hanem a nevelés kezdete”  „A legkisebb óvodást sem az iskolára kell előkészíteni, hanem az életre”  Montessori a vegyes életkorú csoportokhoz ragaszkodik  Az azonos korcsoportú gyerekeknél kilakul a versengés, mely elbizonytalanodáshoz, irigységhez vezethet, vegyes korcsoportú gyerekeknél ezek a problémák nem jelentkeznek  A nagyobbak segítenek a kisebbeknek

6  „csábító” szerep  Legyen vonzó, ruháját, haját tartsa rendben, a gyerekek által kedvelt színekbe öltözzön  „új művészetet kell megtanulnia, azt hogy a gyermek segítőtársa és vezetője legyen, és elvezesse őt azokhoz az eszközökhöz, amelyekre akkori fejlődése fokán szüksége van”  „segíts nekem, hogy magam csinálhassám”  A pedagógus megfigyelése nem passzivitást jelent, ellenkezőleg, aktív tevékenységet, minden gyerek megnyilvánulását folyamatos figyelemmel kísérését.  A Montessori-óvodában nincs jutalom és nincs bűntetés  A gyerelk számára maga a jó játék, a jó munka, a felfedezés öröme a tudás megszerzése a legnagyobb jutalom  Fontos a metakommunikáció

7 Az eszközök révén valósulnak meg a Montessori pedagógia céljai A Montessori pedagógia legfőbb értéke nem az eszközök, hanem a pedagógiai szemlélet, amely az eszközöket igényli Montessori szerint nem az ismeretek mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége Montessori problémák megoldására képes embereket akar nevelni, úgy véli, hogy nem ismereteket kell közölni, hanem eszközöket kell a gyerekek kezébe adni A mindennnapi élethez szükséges képességeket is könnyebben sajátítja el a kisgyermek megfelelő eszközök segítségével

8 1. A gyakorlati élet teendőire felkészítő eszközök 2. Az érzékelést fejlesztő eszközök 3. A beszédképesség fejlesztése és az irodalmi nevelés 4. A matematikai gondolkodást fejlesztő eszközök 5. A természet megismerésére és szeretetére nevelés 6. Testnevelés 7. Zenei nevelés

9 Dörzspapírból kivágott betűk. A pedagógus segít abban, hogyan kell azt az írás vonalvezetésének megfelelően végigsimítani, közben hangoztatva a betűhöz tartozó hangot. Torony:1o növekvő nagyságú kocka piros rudak: 1o piros rúd a legrövidebb 1dm hosszú, dm-enként nő, vastagsága 2cm barna hasábsor: 1o db, 2o cm hosszú, különböző vastagságú négyzetes hasáb

10 1. B. Méhes Vera: Montessori pedagógiai rendszere és alkalmazása az óvodában, Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, Kurucz Rózsa: VITÁK A MONTESSORI- PEDAGÓGIÁRÓL ( ) ndex.php?act=menu_tart&rovat_mod=akt &eid=36&rid=1&id=311


Letölteni ppt " 1870-ben született, feminista mozgalom élharcosa fiatal korától  Első orvosnő Olaszországban  Gyermekideggyógyászaton dolgozott, és elvesi szerint."

Hasonló előadás


Google Hirdetések