Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program Kiterjesztés - Békéscsaba, 2009. június 4. - Bíró Gábor igazgató Bessenyei György Gimnázium és Kollégium,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program Kiterjesztés - Békéscsaba, 2009. június 4. - Bíró Gábor igazgató Bessenyei György Gimnázium és Kollégium,"— Előadás másolata:

1 Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program Kiterjesztés - Békéscsaba, június 4. - Bíró Gábor igazgató Bessenyei György Gimnázium és Kollégium, Kisvárda

2 Épületeink…

3 Belső terek…

4 Nevelési-oktatási koncepciónk… Értékek, szellemiség, eredményesség Intézményi, pedagógusi, tanulói sajátosságok fejlesztése Gimnázium KollégiumFelnőttoktatás

5 Képzési kínálatunk… NégyévfolyamosÖtévfolyamosFelnőttoktatás  Általános  Angol emelt szintű  Német emelt szintű  Humán képzés  Reál képzés  Matematika e. szintű  Informatika e. szintű  Arany János Tehetséggondozó Program  Angol emelt szintű  Német emelt szintű  Gimnáziumi képzés  Számítástechnikai szoftverüzemeltető szakképzés  Logisztikai ügyintéző szakképzés

6 Képzéseink iránti érdeklődés… 2003/ / / / / /09. Általános tantervű474%422%411%365%411%360% Emelt szintű humán411%230%272%335%329%335% Emelt szintű természettud.283%272%205%194%288%366% Emelt szintű matematika114%154%137%145%139%160% Emelt szintű informatika197%240%188%160%174%128% Emelt sz. angol ny. (5 évf.)88%266%200%233%215%155% Emelt sz. angol ny. (4 évf.)188%122%222%227%200%185% Emelt sz. német ny. (5 évf.)72%66%50% 53%100% Emelt sz. német ny. (4 évf.)105%72%155%138%146%60% Arany János Tehetségg. Pr.142%171%174%194%211%285% Évfolyam összesen (fő)

7 Tanulóink… Ö: A B C D E F G Ö:

8 Nyelvvizsgák (2007/2008) KözépfokúFelsőfokú A típusB típusC típusA típusB típusC típus angol német francia olasz orosz Összesen

9 ECDL vizsgák… 2006/ / IT Alapismeretek Operációs rendszerek Szövegszerkesztés Táblázatkezelés Adatbázis-kezelés Prezentáció Információ és kommunikáció27117 Összesen456641

10 Kompetenciamérés (matematika) 2003*2004** MinÁtlMaxMinÁtlMaxMinÁtlMaxMinÁtlMax Bessenyei Gy. Gimnázium Országos Gimnáziumok Észak-alföldi régió nincs adat Kisvárdai kistérség nincs adat Jobban teljesítő gimnáziumok száma Szignifikánsan hasonlóan teljesítő gimnáziumok száma nincs adat Gyengébben teljesítő gimnáziumok száma

11 Kompetenciamérés (szövegértés) 2003*2004** MinÁtlMaxMinÁtlMaxMinÁtlMaxMinÁtlMax Bessenyei Gy. Gimnázium Országos Gimnáziumok Észak-alföldi régió nincs adat Kisvárdai kistérség nincs adat Jobban teljesítő gimnáziumok száma Szignifikánsan hasonlóan teljesítő gimnáziumok száma nincs adat Gyengébben teljesítő gimnáziumok száma

12 Hozzáadott érték (matematika)

13 Hozzáadott érték (szövegértés)

14 Felvételi eredményeink (2008) VégzettEgyetemFőiskolaFelsf.szk. OKJ-s képzés Egyéb Nem nyert felv egyetem+ főiskola 12.c ,29% 12.d ,00% 12.e ,88% 12.f ,26% 12.g ,89% 13.a ,19% Össz: ,47% 59,22%26,26%1,12%4,47%0%2,06%

15 Néhány ismert személy…

16

17 Miben vagyunk mások… Bázisiskola Módszertani központ (Lions Quest) Teljesítményértékelés Hazai, nemzetközi kapcsolatok Arany János Tehetséggondozó Program Opening Doors Program

18 A mai közoktatás problémái, kihívásai… Amit fejlesztenünk kell… Módszertani kultúra, pedagógusi kompetenciák, oktatási tartalmak, speciális tantervek Tudatos esélyteremtés, tehetség-kiválasztás és gondozás A munkaerőpiachoz, a gazdasági élethez, a munka világához történő szorosabb csatlakozás Tárgyi feltételek (a források sokszor hiányoznak)

19 Konkrét céljaink… Növelni a hátrányos helyzetben élő diákok munkaerő-piaci aktivitását és életesélyeit Angol, üzleti angol, illetve üzleti ismeretek elsajátítása (nyelvvizsga) Ismerkedés a kormányzati, üzleti és civil szféra képviselőivel, példaképek, mentorok megtalálása Képességek és a menedzsment ismeretek gyakorlati elsajátítása a gazdasági szféra képviselőitől Általános műveltség kiszélesítése, sikeres felvétel egyetemre, főiskolára Tanári kompetenciák fejlesztése a középiskolákban (tanárprogram) HOGYAN??

20 Egy tehetség-modell… MOTIVÁCIÓKREATIVITÁS KIVÉTELES KÉPESSÉGEK ISKOLATÁRSAK CSALÁD T KÖRNYEZETI FELTÉTELEK Mönks-Renzulli modell Belső adottságok, jellemzők

21 Opening Doors modell… GE Fundation: anyagi támogatás GE Hungary Rt: mentorálás, kapcsolat a GE gyárakkal Középiskolák: utazás, konferenciák, találkozók stb. szervezése, kapcsolat a családdal Fast English: angol nyelvi képzés, tanárképzés Junior Achievement: karriertréning, BUMM program, szervezetfejlesztés Önkormányzatok: terjesztés, önkormányzati szféra bemutatása

22 Partnerek teljes listája… GE Foundation GE Foundation GE Hungary Rt. GE Hungary Rt. Fast English Fast English József Attila Gimnázium, Szakközépiskola, Kollégium és József Attila Gimnázium, Szakközépiskola, Kollégium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Bessenyei György Gimnázium és Kollégium Bessenyei György Gimnázium és Kollégium Bocskai István Gimnázium Bocskai István Gimnázium Junior Achievement Magyarország Junior Achievement Magyarország Ózd Város Önkormányzata Ózd Város Önkormányzata Gyermek-, Ifjúsági és Sportminisztérium Gyermek-, Ifjúsági és Sportminisztérium Közlekedési- és Vízügyi Minisztérium (2002-ben) Közlekedési- és Vízügyi Minisztérium (2002-ben) Nemzeti Ifjúságkutató Intézet Nemzeti Ifjúságkutató Intézet Országos Közoktatási Intézet Országos Közoktatási Intézet Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Önkormányzat Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Önkormányzat Inform Média, Sétaprogram Inform Média, Sétaprogram Miskolci Egyetem Miskolci Egyetem

23 Módszereink… Angol nyelvhasználat a program egésze során Angol nyelvhasználat a program egésze során Az üzleti angol oktatás,angol nyelvű Az üzleti angol oktatás,angol nyelvű kommunikációs tréningek (1 hetes és 3 napos kommunikációs tréningek (1 hetes és 3 napos bontásban) bontásban) Üzleti ismeretek elsajátítása, üzleti készség Üzleti ismeretek elsajátítása, üzleti készség tréningek tréningek Karriertréning Karriertréning Mentorálás, shadow – program Mentorálás, shadow – program Tanárprogram Tanárprogram

24 Opening Doors ( ) József Attila Gimnázium, Szakközépiskola, Kollégium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Bessenyei György Gimnázium és Kollégium (Kisvárda) Bocskai István Gimnázium (Hajdúböszörmény) József Attila Gimnázium, Szakközépiskola, Kollégium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény ÁMK Széchenyi István Közgazdasági Szakközépiskola (Ózd) Bolyai Farkas Szakképző Iskola (Ózd) Serényi Béla Gimnázium és Mezőgazdasági Szakközépiskola (Putnok) 2006 Irinyi János Szakközépiskola és Kollégium (Kazincbarcika) Surányi Endre Szakközépiskola és Kollégium (Kazincbarcika) Kossuth Lajos Gimnázium, Szakközépiskola, Kollégium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény (Sátoraljaújhely) Eötvös József Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium (Tiszaújváros) 2008 József Attila Gimnázium, Szakközépiskola, Kollégium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Bessenyei György Gimnázium és Kollégium (Kisvárda) Bocskai István Gimnázium (Hajdúböszörmény)

25 A GE Foundation támogatásával résztvevők… ÉvfolyamVárosGE Foundation támogatás (USD) DiákTanár Ózd Kisvárda, Hajdúböszörmény Ózd, Putnok Kisvárda, Hajdúböszörmény, Ózd, Putnok Összesen4 város

26 Beválogatás

27 Bejelentés…

28 Képzés…

29 Mentorálás…

30 Konferencia…

31 Halloween-party…

32 Európai Nyelvi Díj 2008

33 Amit nyerünk a program révén… A tanuló plusz ismeret és kompetencia birtokába jut, javul az eredményessége A tanár plusz ismeret és kompetencia birtokába jut, mely más tanulóknál is hasznosul Színesedik az intézmény (és a település) képzési palettája Erősödik a tehetséggondozó és hátránykompenzáló tevékenység Bővülnek a szakmai és külső kapcsolatok A programnak jelentős a média értéke Erősödik a beiskolázási pozíció Az intézménybe plusz forrás kerül

34 Problémák, amivel meg kell küzdeni… A tanulók részéről: Az oktatásból történő hiányzás, a lemaradás pótlása A hagyományos oktatási formától való eltérés (intenzív jelleg, nagyobb önállóság, tudatosság, áldozatvállalás, nyitottabb, befogadóbb, rugalmasabb személyiség szükséges, kapcsolatok folyamatos ápolása) Családi-, iskolai-, magán- programokkal történő ütközés Az iskola részéről: Konfliktusok a nevelőtestületben, a családdal, a tanulóval, a fenntartóval, a mikrokörnyezettel Szakmai féltékenység, irigység Fegyelmi problémák a távollétek során Alkalmas programfelelős és/vagy felügyelő tanár megtalálása

35 Köszönöm a figyelmet! Bíró Gábor Bessenyei György Gimnázium és Kollégium, Kisvárda


Letölteni ppt "Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program Kiterjesztés - Békéscsaba, 2009. június 4. - Bíró Gábor igazgató Bessenyei György Gimnázium és Kollégium,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések