Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az érem két oldala - a MOODLE lehetőségei a műszaki és társadalomtudományi oktatásban Dr. Lányi Katalin – SZIE EKI Pálinkás Yvette – SZIE GEK.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az érem két oldala - a MOODLE lehetőségei a műszaki és társadalomtudományi oktatásban Dr. Lányi Katalin – SZIE EKI Pálinkás Yvette – SZIE GEK."— Előadás másolata:

1 Az érem két oldala - a MOODLE lehetőségei a műszaki és társadalomtudományi oktatásban Dr. Lányi Katalin – SZIE EKI Pálinkás Yvette – SZIE GEK

2 Honnan jött az ötlet? két kar, két oktató, 9 oktatott tantárgy, több mint 500 oktatott hallgató féléventekét kar, két oktató, 9 oktatott tantárgy, több mint 500 oktatott hallgató félévente összesen 9 leoktatott szemeszter kettőnk részérőlösszesen 9 leoktatott szemeszter kettőnk részéről 2009 január 1-től ugyanazon intézmény részeként  tutori hálózat működése2009 január 1-től ugyanazon intézmény részeként  tutori hálózat működése a folyamatos szakmai-módszertani egyeztetések eredményei és kérdőjeleia folyamatos szakmai-módszertani egyeztetések eredményei és kérdőjelei

3 Mit szeretnénk kihozni belőle? Kétféle megközelítés: a humán tantárgyak vs. műszaki- matematikai tárgyak elektronikus oktatásaKétféle megközelítés: a humán tantárgyak vs. műszaki- matematikai tárgyak elektronikus oktatása A leggyakrabban használt funkciók, az oktatás módszertanában fennálló különbségek és hasonlóságok összevetéseA leggyakrabban használt funkciók, az oktatás módszertanában fennálló különbségek és hasonlóságok összevetése A tanári munka lehetőségei és korlátai a kétféle diszciplína esetébenA tanári munka lehetőségei és korlátai a kétféle diszciplína esetében A tanár-diák, a diák-diák kommunikáció, valamint a csoportmunka lehetőségeit, az oktatott tantárgyak által támasztott követelmények függvényében.A tanár-diák, a diák-diák kommunikáció, valamint a csoportmunka lehetőségeit, az oktatott tantárgyak által támasztott követelmények függvényében. A számonkérés módszereinek összevetése, az ezekből levonható tapasztalatok, valamint a diákok visszajelzéseinek elemzése és értékelése.A számonkérés módszereinek összevetése, az ezekből levonható tapasztalatok, valamint a diákok visszajelzéseinek elemzése és értékelése.

4 GEKEKI Informatika alapjai / Informatika II. (GyJ)Informatika alapjai / Informatika II. (GyJ) Informatika (GyJ)Informatika (GyJ) Számítástechnika I. / II. (GyJ)Számítástechnika I. / II. (GyJ) Programozási ismeretek (GyJ)Programozási ismeretek (GyJ) LabVIEW a mérnöki gyakorlatban (GyJ)LabVIEW a mérnöki gyakorlatban (GyJ) hallgató félévente hallgató félévente Európai Uniós ismeretek II – Pályázatírás (K)Európai Uniós ismeretek II – Pályázatírás (K) Projektek készítése (GyJ)Projektek készítése (GyJ) Vidékgazdaság (GyJ)Vidékgazdaság (GyJ) Szakdolgozati konzultációSzakdolgozati konzultáció hallgató félévente hallgató félévente Miről is beszélünk? – az oktatott tantárgyak

5 GEKEKI informatikai alapismeretekinformatikai alapismeretek programozási alapok, numerikus analízisprogramozási alapok, numerikus analízis lineáris programozás, hálótervezés, programozási alapoklineáris programozás, hálótervezés, programozási alapok programozási ismeretek, objektum- orientált programozásprogramozási ismeretek, objektum- orientált programozás LabVIEW alapok, mérésadatgyűjtés CRIO programozásaLabVIEW alapok, mérésadatgyűjtés CRIO programozása az Európai Unió regionális politikája és támogatási rendszereaz Európai Unió regionális politikája és támogatási rendszere projekt tervezés: koncepció, probléma-elemzés, tevékenységek megtervezése, ütemterv, pénzügyi tervezésprojekt tervezés: koncepció, probléma-elemzés, tevékenységek megtervezése, ütemterv, pénzügyi tervezés településszociológia és vidékfejlesztéstelepülésszociológia és vidékfejlesztés szakdolgozati témavázlatok, hipotézisek, irodalmazás, technikai kérdések, anyag véglegesítése (változatos témákban, szociális munka és egészségügyi szervező szakon)szakdolgozati témavázlatok, hipotézisek, irodalmazás, technikai kérdések, anyag véglegesítése (változatos témákban, szociális munka és egészségügyi szervező szakon) Mit is oktatunk? – az oktatott tantárgyak jellege

6 GEKEKI Beiratkozási kulcs (csoporthoz rendelve)Beiratkozási kulcs (csoporthoz rendelve) Jelenléti ív, Hírfórum, egyéb fórumok, üzenetekJelenléti ív, Hírfórum, egyéb fórumok, üzenetek Nyersanyagok feltöltése (fájlok, könyvtárak, linkek), címkézés,Nyersanyagok feltöltése (fájlok, könyvtárak, linkek), címkézés, Válaszlehetőség (jelentkezések pótzh-ra, konzultációra; témaválasztás (házi dolgozat, kiselőadás)Válaszlehetőség (jelentkezések pótzh-ra, konzultációra; témaválasztás (házi dolgozat, kiselőadás) Beiratkozási kulcsBeiratkozási kulcs Tanári hírfórum, egyéb hírfórumok, üzenetekTanári hírfórum, egyéb hírfórumok, üzenetek LeckeLecke Nyersanyagok feltöltése (fájlok, segédanyagok, hasznos linkek)Nyersanyagok feltöltése (fájlok, segédanyagok, hasznos linkek) A leggyakrabban használt MOODLE funkciók 1.

7 GEKEKI Egyetlen fájl feltöltése (zh, hf, számonkérések),Egyetlen fájl feltöltése (zh, hf, számonkérések), Állományok továbbfejlesztett feltöltése (hf, piszkozatok, szakdolgozat…)Állományok továbbfejlesztett feltöltése (hf, piszkozatok, szakdolgozat…) Tesztek (feleletválasztós - egyetlen vagy több jó válasz, párosító, sorba rendezés, Drag and Drop célmegjelölő, számításos)Tesztek (feleletválasztós - egyetlen vagy több jó válasz, párosító, sorba rendezés, Drag and Drop célmegjelölő, számításos) Kérdőív (felmérések, kutatások)Kérdőív (felmérések, kutatások) Állományok továbbfejlesztett feltöltése (a tanári véleményezésre feltöltött anyagok)Állományok továbbfejlesztett feltöltése (a tanári véleményezésre feltöltött anyagok) Egyetlen fáj feltöltése (a végeleges beadandó anyag)Egyetlen fáj feltöltése (a végeleges beadandó anyag) Tesztek (gyakorlatilag csak az egyszerű választás)Tesztek (gyakorlatilag csak az egyszerű választás) Online szöveg (rövidebb szövegek, linkek megadására – az on-line kérdőívek, anyagok teszteléséhez)Online szöveg (rövidebb szövegek, linkek megadására – az on-line kérdőívek, anyagok teszteléséhez) Hallgatók saját jegyzeteiHallgatók saját jegyzetei A leggyakrabban használt MOODLE funkciók 2.

8 A tapasztalt pozitívumok 1. Az óra elején rövid, az előző óra anyagára épülő teszt  (kis mértékben, de) ösztönzi a hallgatókat a félév közbeni tanulásra.Az óra elején rövid, az előző óra anyagára épülő teszt  (kis mértékben, de) ösztönzi a hallgatókat a félév közbeni tanulásra. A jelenléti ívben követhető hiányzás visszajelzés, és pluszpontok elősegítik az órai aktivitást.A jelenléti ívben követhető hiányzás visszajelzés, és pluszpontok elősegítik az órai aktivitást. A pontszámok és jegyek követhetőek a MOODLE-ben, ezért kevesebb kérdés merül fel ezekkel kapcsolatban.A pontszámok és jegyek követhetőek a MOODLE-ben, ezért kevesebb kérdés merül fel ezekkel kapcsolatban. Minden diák csak a saját adatait látja, és akár otthonról is megtekintheti.Minden diák csak a saját adatait látja, és akár otthonról is megtekintheti.

9 A tapasztalt pozitívumok 2. Rugalmasság  hatalmas hozzáadott érték (különösen a levelező oktatásban)Rugalmasság  hatalmas hozzáadott érték (különösen a levelező oktatásban) A konkrét tananyagon túl fontos kompetenciákat épít ki a hallgatókban (fórum-használat, elektronikus adatgyűjtés és – feldolgozás, érdemi információk szerzése az interneten)A konkrét tananyagon túl fontos kompetenciákat épít ki a hallgatókban (fórum-használat, elektronikus adatgyűjtés és – feldolgozás, érdemi információk szerzése az interneten) A tanári véleményezésre feltölthető anyagok  jelentősen javítja az oktatás hatékonyságát (4,1-es átlag a 2,5-tel szemben!)A tanári véleményezésre feltölthető anyagok  jelentősen javítja az oktatás hatékonyságát (4,1-es átlag a 2,5-tel szemben!)

10 A tapasztalt negatívumok 1. A formai követelményeket szinte teljesen figyelmen kívül hagyják a hallgatók.A formai követelményeket szinte teljesen figyelmen kívül hagyják a hallgatók. Az online feladatok (teszt) néha elszállnak.Az online feladatok (teszt) néha elszállnak. A pontszámítás néha igen bonyolulttá válik, ha extra feltételek vannak egy tantárgynál (pl: min pont, pótzh…).A pontszámítás néha igen bonyolulttá válik, ha extra feltételek vannak egy tantárgynál (pl: min pont, pótzh…). Az üzenetküldés a MOODLE-n belül zh alatt is működik, nem ellenőrizhető a tanár számára, és nem is blokkolható átmenetileg sem.Az üzenetküldés a MOODLE-n belül zh alatt is működik, nem ellenőrizhető a tanár számára, és nem is blokkolható átmenetileg sem. Nyersanyagok redundáns tárolása (minden kurzushoz külön).Nyersanyagok redundáns tárolása (minden kurzushoz külön).

11 A tapasztalt negatívumok 2. Ellenérzések bizonyos hallgatói körökből, amiket nehéz feloldani.Ellenérzések bizonyos hallgatói körökből, amiket nehéz feloldani. Technikai ismeretek hiányából származó, súlyos félreértések (rendszerüzenet a fórum-beírásról  a hallgató személyes üzenetnek vette)Technikai ismeretek hiányából származó, súlyos félreértések (rendszerüzenet a fórum-beírásról  a hallgató személyes üzenetnek vette) A csoportmunkában készült dokumentumok feltöltéséhez csak kényszer-megoldást sikerült találni  bonyolítja mind a hallgató, mind pedig az oktató életétA csoportmunkában készült dokumentumok feltöltéséhez csak kényszer-megoldást sikerült találni  bonyolítja mind a hallgató, mind pedig az oktató életét A pontok összegzésének bonyolultsága miatt off-line jegy-lezárás volt szükséges.A pontok összegzésének bonyolultsága miatt off-line jegy-lezárás volt szükséges. Időnként megmagyarázhatatlan zavarok a tesztek elérése, vagy kitöltése terén.Időnként megmagyarázhatatlan zavarok a tesztek elérése, vagy kitöltése terén.

12 Mit tanultunk egymástól eddig? Tesztek szerkesztése, a különböző teszt-funkciók használataTesztek szerkesztése, a különböző teszt-funkciók használata Leckék megtervezése és szerkesztése (hogyan, és hogyan ne?)Leckék megtervezése és szerkesztése (hogyan, és hogyan ne?) Hallgatói tevékenységek leszabályozásaHallgatói tevékenységek leszabályozása És azt is, amiben különbözünk:És azt is, amiben különbözünk: –Számítási feladatok –Közös dokumentum összeállítása

13 GEKEKI Részeredmény értékelhetősége a számításos feladaton belül (összetett számításoknál csak a végeredményt tudom számonkérni)Részeredmény értékelhetősége a számításos feladaton belül (összetett számításoknál csak a végeredményt tudom számonkérni) Nem blokkolhatóak az egyéb tevékenységek tesztírás alatt (vizsgateszt )Nem blokkolhatóak az egyéb tevékenységek tesztírás alatt (vizsgateszt ) Csoportmunka lehetőségeCsoportmunka lehetősége Csoportonkénti szűrőzés lehetősége a stitsztikai kimutatásoknálCsoportonkénti szűrőzés lehetősége a stitsztikai kimutatásoknál Közösen szerkeszthető dokumentumokKözösen szerkeszthető dokumentumok Relációanalízis a tesztkérdések közöttRelációanalízis a tesztkérdések között Egyszerű és áttekinthető osztályozás, többféle, pontozható feladat esetében isEgyszerű és áttekinthető osztályozás, többféle, pontozható feladat esetében is A leginkább hiányolt MOODLE funkciók

14 Közös probléma-felvetések Minden kurzushoz saját nyersanyag készlet kell  terheli az oktatót, terheli a szervertMinden kurzushoz saját nyersanyag készlet kell  terheli az oktatót, terheli a szervert Nem blokkolható a számonkérés alatt a hallgatói kommunikációNem blokkolható a számonkérés alatt a hallgatói kommunikáció Kurzusok újra meghirdetésének még nem teljesen kidolgozott meneteKurzusok újra meghirdetésének még nem teljesen kidolgozott menete A hallgatók törlése időigényes, és azzal az általuk feltöltött dokumentumok is eltűnnek, amikre pedig szükség lehetne későbbA hallgatók törlése időigényes, és azzal az általuk feltöltött dokumentumok is eltűnnek, amikre pedig szükség lehetne később Ellenben, a teszt-eredmények és a fórum-beírások megmaradnak, amik törlése megint csak időigényesEllenben, a teszt-eredmények és a fórum-beírások megmaradnak, amik törlése megint csak időigényes

15 Köszönjük a megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Az érem két oldala - a MOODLE lehetőségei a műszaki és társadalomtudományi oktatásban Dr. Lányi Katalin – SZIE EKI Pálinkás Yvette – SZIE GEK."

Hasonló előadás


Google Hirdetések