Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A vállalati tanácsadás célcsoportjainak szükségletei, a projekt várható eredményei dr. Sztruhár Gyula ügyvezető Komárom Esztergom Megyei Regionális Vállalkozásfejlesztési.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A vállalati tanácsadás célcsoportjainak szükségletei, a projekt várható eredményei dr. Sztruhár Gyula ügyvezető Komárom Esztergom Megyei Regionális Vállalkozásfejlesztési."— Előadás másolata:

1 A vállalati tanácsadás célcsoportjainak szükségletei, a projekt várható eredményei dr. Sztruhár Gyula ügyvezető Komárom Esztergom Megyei Regionális Vállalkozásfejlesztési Alapítvány december 15., Székesfehérvár

2 Az alapítvány Alapító Okiratában rögzített feladatok o Mikro kis-és középvállalatok indulásának, működésének segítése o Oktatás, vállalkozói ismeretek terjesztése o Vállalkozói adatbázisok elérhetőségének biztosítása, fejlesztése o Fiókhálózat felépítése o Közhasznú működés keretében: euroatlanti integráció segítése, munkaerőpiacon hátrányos helyzetű rétegeknek nyújtott szolgáltatások o A vállalkozói központ kialakítása és működtetése

3 Az alapítvány által nyújtott főbb szolgáltatások o Tanácsadás vállalkozás indítással kapcsolatos általános és egyedi kérdésekben megyénk 2 városában működtetünk jelenleg irodát o Információ nyújtás és tanácsadás működő vállalkozásoknak, o Oktatási, képzési programok szervezése o A szolgáltatások jelentős része ingyenes

4 Az alapítvány által nyújtott főbb szolgáltatások o Pályázati tanácsadás, menedzselés, o Inkubátorházi szolgáltatások Komáromban o Forrásallokációs és forrásnyújtási tevékenység o Kedvezményes vállalkozói hitelek

5 A célcsoport KKV-k igényfeltárása * Forrás KSH 2011

6 A célcsoport KKV-k igényfeltárása * Forrás KSH 2011

7 A célcsoport KKV-k igényfeltárása * Forrás IPOSZ 2004 Összefoglaló tanulmány

8 A célcsoport KKV-k igényfeltárása * Forrás IPOSZ 2004 Összefoglaló tanulmány

9 A célcsoport KKV-k igényfeltárása * Forrás IPOSZ 2004 Összefoglaló tanulmány

10 A célcsoport KKV-k igényfeltárása * Forrás IPOSZ 2004 Összefoglaló tanulmány

11 A célcsoport KKV-k igényfeltárása * Forrás IPOSZ 2004 Összefoglaló tanulmány

12 A célcsoport KKV-k igényfeltárása * Forrás Parragh Bianka Phd értekezés 2010 A KKV-k többségénél nincs hosszú távú, sok esetben még középtávú stratégiai gondolkodás sem.

13 A célcsoport KKV-k igényfeltárása * Forrás Parragh Bianka Phd értekezés 2010 A KKV-k nem szentelnek elegendő figyelmet a hatékony és hosszú távon eredményességet biztosító marketingstratégia kialakítására. A világháló használatából eredő előnyöket pedig nem építik be kellő hatékonysággal a marketingstratégiába.

14 A KEM-RVA tanácsadási tapasztalatai a GVOP Központi tanácsadási program végrehajtása során években A KKV- által nálunk igénybe vett tanácsadások (háromezret meghaladó) több mint nyolcvan százaléka a következő öt témakörből került ki: o működő vállalkozások helyzetének áttekintése hitelforrások feltárása- 46% o jogi- gazdasági információk a vállalkozásmenedzsment témakörben - 17% o pályázati konstrukciók feltárása, igénybevétele, projektgenerálás - 12% o piaci helyzetelemzés, marketing tervek készítése - 5% o stratégiai tervek készítése, korszerű vállalkozásirányítási rendszerek - 5%

15 A sikeres KKV tanácsadás kritériumai A KKV igényeihez igazított, a működési környezet hatásaira is reagáló megközelítés Coaching lehetőségeinek kiterjesztése A tanácsadók kiválasztása lehetőleg versenyhelyzetben történjen, az ajánlat legyen strukturált Adjon választ és alternatívákat azokra a kihívásokra, melyekkel a KKV-k a gyorsan változó üzleti környezetben szembesülnek: - hogyan alkalmazkodjak és változzak - hatékony és korszerű menedzsment szervezési és IT rendszerek alkalmazása - modern vezetői képességek, ismeretek HR gondok orvoslása - hazai és nemzetközi piaci lehetőségek kihasználása, termék és marketing A tanácsadási folyamat lehetőleg ne vonjon el hosszabb időre jelentős erőforrásokat A megvalósított fejlesztés, kontrollálható, lehetőség szerint monitoring mutatókkal elemezhető és mérhető legyen Az egyszerűség, átláthatóság, érthetőség fontos szempont

16 A régióban elérhető támogatott tanácsadás várható eredményei – KDOP A Közép-dunántúli régióban működő összes KKV 2009-ben , ebből -társas vállalkozás egyéni vállalkozás A különböző felmérések, valamint saját tanácsadói tapasztalataink alapján a KKV-k mintegy kétharmada venne igénybe valamilyen tanácsadást. A régióban e pályázat keretében elérhető támogatás összege: Ft Megvalósítható sikeres tanácsadás : A pályázható tanácsadási területek lefedik a várható vállalkozói igényeket

17 Támogatott tanácsadás KDOP „ Az emberek gyakran nem tudják, hogy mit akarnak, amíg meg nem mutatod nekik” Steve Jobs


Letölteni ppt "A vállalati tanácsadás célcsoportjainak szükségletei, a projekt várható eredményei dr. Sztruhár Gyula ügyvezető Komárom Esztergom Megyei Regionális Vállalkozásfejlesztési."

Hasonló előadás


Google Hirdetések