Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

RENDEZVÉNYEK CSOPORTOSÍTÁSA, TÍPUSA. Csoportosítás alapja A rendezvényeket különféle csoportokba sorolhatjuk. Csoportba sorolás alapja lehet: – Résztvevők.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "RENDEZVÉNYEK CSOPORTOSÍTÁSA, TÍPUSA. Csoportosítás alapja A rendezvényeket különféle csoportokba sorolhatjuk. Csoportba sorolás alapja lehet: – Résztvevők."— Előadás másolata:

1 RENDEZVÉNYEK CSOPORTOSÍTÁSA, TÍPUSA

2 Csoportosítás alapja A rendezvényeket különféle csoportokba sorolhatjuk. Csoportba sorolás alapja lehet: – Résztvevők motívációja – Résztvevők (látogatószám) száma – Összejövetel időtartama – Hatókör szerint (nemzetközi, nemzeti, regionális) – Helyszín jelleg (nyitott/kültéri, zárt/beltéri) – Rendezvény szakjellege (művészeti, sport) – Célja (profitorientált vagy nonprofit)

3 Rendezvények eredet szerint Kandidált rendezvény: megszervezésének jogáért pályázni kell (Olimpia) Innovált rendezvény: újszerű ötletre épül Továbbfejlesztett rendezvény (konvencionált): Évek folyamán átalakuláson megy keresztül (Utazás kiállítás) Adaptált: máshol már bevált, átmásolt rendezvény (Budapesti Tavaszi Fesztivál)

4 Rendezvénysorozat A rendezvénysorozat több, önállóan megrendezésre kerülő rendezvényből áll, melyek valamilyen azonos téma köré szerveződnek, de egyes részei önálló szervezést, menedzselést igényelnek. – Füzér rendezvény: több térség összefogása egy témában – Gyűjtőrendezvény: egy komplex rendezvény köré kis rendezvények is gyűlnek

5 Rendezvények felsorolása 1 Corporate meeting / vállalati ülés Association /tudományos szervezetek konferenciái Working Group /Munkacsoport Round table meeting /Kerekasztal- konferencia Telekonferencia Audió és videokonferencia Műhelymegbeszélés

6 Rendezvények felsorolása 2. Meeting / Összejövetel Panel vita (2 vagy több szakértő vitája moderátorral) Szeminárium (1 szakértő levezényel egy problémamegoldást) Vitacsoport Tanulmányi csoport Kiállítás Szakvásár

7 Rendezvények felsorolása 3. Termékbemutató Előadás Fórum (Közérdekű témák megvitatását megcélzó összejövetel) Klinika (Speciális célok érdekében, problémamegoldás) Vándor konferencia /vándor gyűlés Szimpózium (10-20 perces előadás hallgatóság előtt)

8 MIT NEVEZÜNK KONGRESSZUSNAK ? Alkjaer, dán professzor szerint: – A kongresszus olyan rendezvény, amely tekintélyes számú résztvevő részvételét teszi lehetővé. – A részvétel minden szervezet és kvalifikált személy számára lehetséges. – Önálló egység, amely csak szigorúan a napirend munkáinak elvégzésére korlátozódik. – A kongresszus eredményeit széles körben terjesztik – Ciklikusság jellemzi ( egy vagy többévenként)

9 Ludwig Zanki német utazási irodai szakember szerint: Ha kongresszusról beszélünk, akkor egy adott helyen zömében idegen személyek meghatározott célú, de különböző formájú tanácskozásaira, többnyire ideiglenes összejövetelre gondolunk.

10 Magyar Értelmező Szótár 2003 Nagyszámú meghívott résztvevőnek nagy fontosságú kérdésekről tartott (tudományos) tanácskozása

11 Frank Tibor meghatározása (Frank Tibor a 70-es években az IBUSZ-ban dolgozott, mint „ős” kongresszusszervező) A kongresszusok résztvevőinek száma általában 500 főtől több ezer főig terjed. - A részvételi jog nincsen kötve választáshoz vagy képviselethez. - Tárgya lehet többrendbeli vagy felölelhet egymáshoz hasonló tárgysorozatot is.

12 Frank Tibor meghatározása II. - A határozatokat, eredményeket nyilvánosságra hozzák és széles körben terjesztik. - Témája lehet politikai, műszaki, gazdasági pszichológiai, szociológiai, orvosi stb. - Általában egy hétig tartanak - Gyakran több szerv közösen rendezi

13 ÖSSZEGEZVE MI A KONGRESSZUS ? - A kongresszus olyan rendezvény, amelyre egy adott helyre, nagyszámú (minimum 50 fő ) résztvevő érkezik, akik számára a részvételi jog semmilyen módon nincs korlátozva. - Amely szigorúan az előre kiadott napirend szerint végzi a munkáját és az eredményéről széles körben beszámol. - Amelynek kiszolgálására egy teljesen kiépített és tökéletesen működő idegenforgalomra és ahhoz kapcsolódó infrastruktúrára van szükség

14 KONGRESSZUS Olyan rendezvény, amelyre egy adott helyre, nagyszámú (több száz, több ezer) résztvevő érkezik, akik számára a részvételi jog semmilyen módon nincs korlátozva. Amely szigorúan az előre kiadott napirend szerint végzi a munkáját és az eredményéről széles körben beszámol. Amelynek kiszolgálására egy teljesen kiépített és tökéletesen működő turizmusra és ahhoz kapcsolódó infrastruktúrára van szükség. Általában azonos hivatású (zárt kör) emberek a látogatói. Motíváció: információszerzés, kapcsolatépítés, tanulás Ideje több nap:(5) Megrendezése különösen időigényes.

15 Hivatásturizmus (M.I.C.E.Market) Meeting Industry 1. Üzleti utazások (Meetings) 2. Incentív utak (Incentives) 3. Kongresszusok ( C ongress) 4. Kiállítások ( E xhibitions)

16 JELLEMZŐK MUNKAIDŐBEN A KIKÜLDŐ KÖLTSÉGÉRE A KIKÜLDŐ ÉRDEKÉBEN

17 Kongresszusi piac fejlődésének jellemző tulajdonságai Kongresszusok száma megsokszorozódott és jelentőségük fokozódott Fokozatosan fejlődött a kongresszusokat előkésztő technika Kongresszusi Központok épültek a növekvő igények kielégítésére Felhasználják a modern audió-vizuális eszközöket az előadásoknál

18 Kongresszusi piac fejlődésének jellemző tulajdonságai II. Telekonferencia Rögzítésre kerül és szétküldik a világba (Internet konferenciák) Új szakma alakult ki a kongresszusszervezés

19 Mi a sikeres kongresszusi desztináció titka – turisztikai oldalról? Kongresszusi infrastruktúra Szabadidős turisztikai vonzerők Nagyvárosok Jó megközelíthetőség Biztonság Vendégszeretet Jó hírnév

20 Ideális kongresszusi központ Amennyiben a plenáris terem 1500 fős akkor szükséges még: - 3 db 300 – 600 fős szekcióterem - 5 db 100 – 200 fős szekcióterem - 4 – 5 10 – 20 fős iroda- kisterem – 1000 m²-s kiállítási terület - Regisztrációs pult

21 Ideális kongresszusi központ (2) - Catering lehetősége 1500 fő étkezésére alkalmas terület (1.5 óra alatti ebéd és kávészünet) - Audió – vizuális eszközök (komputeres kivetítés, írás és dia vetítő - Légkondicionálás - Egyéb szolgáltatások biztosítása: (Pl. biztonsági őrizet, bank szolgáltatás, Repülőjegy, fénymásolás stb.)

22 KONFERENCIA Résztvevők száma: 100 körül (Nem feltétlenül azonos hivatással) Nyitottabb kör. Részvétel célja: szakmai információ csere, tájékoztatás, utazás Időtartam: 2-3 nap (rövidülés a trend) Cél: időszerű kérdések megvitatása Téma: egy téma Program: előre kitűzött, de eltérések lehetnek

23 KONFERENCIA DEFINÍCIÓ - Előre meghatározott napirend és program szerint zajló, általában problémamegoldó ülés, ahol a hallgatóság kérdezhet, reagálhat. - Szervezésében és lebonyolításában nem különbözik a kongresszustól. - Egyszerűsítve: Tudományos, politikai, stb. tanácskozás, értekezlet.

24 Szakmailag fontos az adott országnak, a tudománynak presztízs ( információcsere) Magas a delegátusok költése Turisztikai szezon meghosszabbító hatása van Több évre tervezhető Jelentős adóbevételt generál Munkalehetőséget teremt, jelentős a háttéripara Fontos lehet e delegátusok véleményformáló hatása saját országukban (szájpropaganda) valamint visszatérhet látogatóként. Konferencia turizmus előnyei

25 Konferenciák témája 2000.évben Magyarországon Orvostudomány Építészek Természettudomány és egyéb tudományok Gazdálkodás és fejlesztés Mesterségek ( mérnökök) Vendéglátás és turizmus Számítástechnika, informatika

26 A konferenciák piaca hazai konferenciák: 91% nemzetközi ülések: 9 %

27 Nemzetközi ülések megoszlása a kontinensek között

28 Európa vezető szerepe Itt található a nemzetközi szervezetek székhelyének 65 %-a (további 24% Észak-Amerikában) nagy nemzetközi rendezvények 58,3 %-a

29 Vezető konferencia országok (ranglista 2005.) USA Franciaország Németország Egyesült Királyság Olaszország Spanyolország Hollandia Ausztria Svájc Belgium Kína ……… 23. Magyarország

30 Vezető konferencia városok (ranglista 2005.) Párizs Bécs Brüsszel Szingapúr Barcelona Genf New York London Szöul Koppenhága Amszterdam Budapest

31 Nemzetközi konferenciák időtartama

32 Sose felejtsük el, hogy a konferencia, az incentiv utazás nem alapvető élet- szükséglet, hanem minden résztvevő választhat, mire költi el a pénzét. Élményt – ez esetben tudást! - keres, amit szolgáltatások révén elégítünk ki. A turizmus nem karitatív tevékenység, hanem üzlet. Végül a konferencia = pénz

33 MAGYARORSZÁG helyszínei BUDAPEST (97) DEBRECEN (3) KESZTHELY (3) PÉCS (3) SIÓFOK (3) EGYÉB (9)

34 TELEKONFERENCIA A résztvevők különböző helyszíneken, akár más kontinensen vesznek részt a konferencia munkájában. A technika segítségével hallják és látják egymást. Jelentősége bizonyos tudományos folyamatok bemutatásában van, amiket nem lehet a konferencia helyszínén bemutatni.

35 A telekonferencia nem versenytárs  Csak kisebb csoportokra alkalmas  Nem lehet interkontinentális az időeltoló- dás miatt  Drága  Műszaki fejlesztés elakadt

36 KŐZGYÜLÉS Általában a szervezetek, klubok, egyesületek vagy társaságok legmagasabb szintű általános és formális összejövetele. Az alapszabályban meghatározott időközönként tartják, napirendjét előre közzéteszik. Az elnökség tagjai tartanak beszámolókat, a hallgatóság a döntésre váró kérdésekben véleményt nyilvánít és szavazásával dönt.

37 FÓRUM Illetékes személyek részvételével megtartott nyilvános eszmecsere, vita. Lebonyolításában nagy szerepe van a vitaindítóknak és a véleménynyilvánítás szabadságának.

38 KEREKASZTAL-BESZÉLGETÉS Meghívott szakértők közreműködésével (vagy egyenrangú felek által) meghatározott kérdésekről a nyilvánosság előtt folytatott beszélgetés. A beszélgetés vezetője csak a technikai teendőket látja el ( szót ad,vagy korlátoz) A hozzászólások informálisak és protokoll- mentesek. Csak kis létszám esetén jó.

39 PANEL ( PANEL-VITA) Felkért vitapartnerek ( 3 – 4 személy) egy moderátor (vitavezető) vezetésével történő a közönség aktív részvételével folytatott véleménycsere és nézetütköztetés előre meghatározott témában.

40 WORKSHOP Kis létszámú csoport munka. Vezető irányításával keresnek választ a felvetett kérdésekre. Szabad beszélgetés formájában érintenek kérdéseket, amelyből közös álláspontot alakíthatnak ki.

41 SZIMPOZIUM Szűkebb szakmai kérdésekről kevés résztvevővel tartott ( nemzetközi ) tudományos tanácskozás Más meghatározás: Egy meghatározott témában felkért előadók és szakértők beszélnek a kérdésben jártas hallgatóság előtt, a vita után ajánlásokat fogalmaznak meg.

42 SZEMINÁRIUM, TUTORIAL Oktatási, illetve képzés jellegű rendezvény. A közös érdeklődésű hallgatóság (a kérdésektől eltekintve) passzív. A létszám általában kicsi. A résztvevők az előkészítés során írásos anyagot kapnak kézhez.

43 RENDEZVÉNYTÍPUSOK KIÁLLÍTÁS Vizuális befogadást igénylő tartalmak, ismeretek közlését, átadását biztosító természetes és mesterséges, művészi, grafikai és szimbolikus tárgyak nyilvános bemutatója. A kiállítás rendezésének célja: -közvetlen esztétikai és művészeti élményt nyújtani a látogatóknak, -bizonyos tényeket tapasztalatokat, eredményeket közvetlenül szemléltetni és bemutatni, - a kiállítás mondanivalójával bizonyos dolgokra felhívni a közönség figyelmét, -elérni bizonyos üzleti célokat.

44 RENDEZVÉNYTÍPUSOK SPORTRENDEZVÉNYEK Sport fogalma: Az ügyességet fokozó, az egészség megőrzését elősegítő, szórakoztató, játékos időtöltés illetve ennek versenyszerűen űzött formája.Lehet csupán kedvtelést szolgáló (amatőr) vagy pénzszerzési célból végzett (professzionista). A sportrendezvények szervezése a versenyek, vetélkedések, viadalok körülményeit megteremtő feltételek biztosítása.

45 RENDEZVÉNYTÍPUSOK MÜVÉSZETI RENDEZVÉNYEK Olyan kötetlen formájú rendezvény, amelyen az előadó saját vagy más művész alkotását közvetíti a közönségnek. A művészeti tevékenység sorába tartozik: színjátszás, versmondás, felolvasás, énekes és hangszeres előadás, stb. Az előadás a próbák során teljes művészi komplexitásban kidolgozott és minden technikai vonatkozásban előkészített megjelenése a közönség előtt

46 RENDEZVÉNYTÍPUSOK VENDÉGLÁTÓ RENDEZVÉNYEK Gálavacsorák Fogadások Partik Bálok


Letölteni ppt "RENDEZVÉNYEK CSOPORTOSÍTÁSA, TÍPUSA. Csoportosítás alapja A rendezvényeket különféle csoportokba sorolhatjuk. Csoportba sorolás alapja lehet: – Résztvevők."

Hasonló előadás


Google Hirdetések