Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A kerékpáros közlekedés fejlesztése Budapesten hallgató: Gajárszki Áron belső konzulens: dr. Koren Csaba külső konzulens: Szele András Széchenyi István.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A kerékpáros közlekedés fejlesztése Budapesten hallgató: Gajárszki Áron belső konzulens: dr. Koren Csaba külső konzulens: Szele András Széchenyi István."— Előadás másolata:

1 A kerékpáros közlekedés fejlesztése Budapesten hallgató: Gajárszki Áron belső konzulens: dr. Koren Csaba külső konzulens: Szele András Széchenyi István Egyetem Környezetmérnöki Tanszék

2 A szakdolgozat céljai Tapasztaltszerzés a közlekedésfejlesztés területén A lakosság ötleteinek, igényeinek összegyűjtése A kerékpározók felvetéseinek használható tálalása a döntéshozók felé A jelenlegi fejlesztési tervek és az érintettek problémái közötti ellentétek feltárása A konfliktusok megoldásainak vizsgálata

3 A szakdolgozat elkészítésének menete A kérdőív elkészítése és elhelyezése a weben (2005. december) A szakirodalom, internetes anyagok és a BKRFT beszerzése (2006. jan-márc) A szakdolgozat vázlatának részletes kibontása, információval való feltöltés (2006. márc-ápr.) A kérdőív lezárása és a szakdolgozat végleges változatának kidolgozása (2005. május)

4 A szakdolgozat által feltárt igények A legnagyobb igény a biztonságos tárolóhelyekre van (pályaudvarokon, ill. kísérletként mobil2KP-kkel) A második legfontosabb a meglévő hálózat karbantartása, minőségének javítása Az új utak építése, a hálózatfejlesztés még magas prioritású igény

5 Bem rakpart, vegyes kerékpárút

6 A feltárt legfontosabb útépítési igények A hidakon átvezető útvonalak A Duna két partján a felső rakpartok nyomvonalán vezető utak A körutakon (kis- és nagy) kiépítendő vonalak A sugárutak mellett, vagy azokkal párhuzamos utakon a peremkerületeket feltáró útvonalak építése

7 Bringasztráda: megoldás a nagykörúton forrás:

8 A feltárt legfontosabb közlekedésfejlesztési igények Az egyirányú utcákba való behajtás egyszerű lehetőségének megteremtése A kerékpárút-autóút csomópontokban a lámpák előnypozicionálása A kereszteződések biztonságosabbá tétele (piros burkolat, hágai küszöb)

9 Andrássy út, kerékpársáv

10 Konfliktusok - kerékpárút A főváros az autóútfelújításokhoz kapcsolódóan tervezi az új utak kiépítését –A hálózat megvalósulása így közép távon sem biztosított Egyes kerületek nem foglalkoznak a kérdéssel, máshol kiváló utak épülnek –A kerékpározási igény általános, a lakosságnak azonban nem mindenhol biztosítottak a környezetbarát közlekedés feltételei

11 Konfliktusok – kerékpársáv A kerékpársávok kialakítása, használati kultúrája rossz (pedig olcsóbb és jobb megoldás) A rossz kialakítás miatt a döntéshozók és a kerékpárosok sem támogatják a sávok létesítését – el kell vontatni a ráparkoló autókat A karbantartás nem biztosított ami a használat csökkenéséhez vezet

12 Konfliktusok - közlekedésszervezés A döntéshozók (és a lakosság) többsége még az autós közlekedés fejlesztését tartja az egyetlen lehetséges megoldásnak A kerékpáros közlekedés minősége az autósé alá van rendelve, veszélyes csomópontok Nincs meg a jogi háttér az egyirányú utcák kétirányú használatához – drága műtárgyak

13 További tennivalók (NGO-k) A kerékpáros szervezetek munkáját koordináló, összefogó társaság életre hívása A kerékpárosok és az autósok közötti konfliktusok felszámolása példamutatással A kerékpáros rendezvényekről intenzívebb tájékoztatás az autósok felé is

14 További tennivalók (önkormányzatok) Keret elkülönítése a kerékpáros közlekedés fejlesztésére Jó kapcsolat és folyamatos kapcsolattartás kialakítása az NGO-kal Közös kampány a kerékpározás népszerűsítése érdekében (GKM, NGOk, Főv. Önk, egyéb érintettek)

15 A szakdolgozat céljainak megvalósulása A tapasztalatszerzés sikerült A lakossági igények felmérése jó hatásfokkal sikerült (sok ismétlődő válasz) A jegyzet használhatóságát a bizottság és az érintettek döntik el A konfliktusok legjobb megoldásainak megtalálásához csapatmunka és „brainstorming” lenne szükséges

16 Zárszó A téma fontos kérdés, beszélni kell róla Bízom benne, hogy sikerül(t) hozzátennem valamit a főváros élhetőbbé tételéhez Nagy kihívás (nehéz a gondolatformálás) Hitelesség, tanulságok


Letölteni ppt "A kerékpáros közlekedés fejlesztése Budapesten hallgató: Gajárszki Áron belső konzulens: dr. Koren Csaba külső konzulens: Szele András Széchenyi István."

Hasonló előadás


Google Hirdetések