Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLőrinc Szőke Megváltozta több, mint 9 éve
1
1 Közszereplés, avagy hogyan adjuk el a környezetvédelmet? 2013. 05. 09.
2
2 Bemutatkozás Borókai Gábor -Újságíró -Volt kormányszóvivő (és volt közszereplő) -A Hír TV egykori vezérigazgatója -A Heti Válasz főszerkesztő-lapigazgatója
3
3 Menetrend Gondolatok a közszereplésről Hogyan adjuk el a környezetvédelmet? Praktikus javaslatok Kérdések
4
Az eredményes kommunikáció alapja Hallgass figyelmesen! Várd ki a pillanatot! Beszélj megfontoltan! Kerüld a szenvedélyes szavakat! Azt mond, amit a szíved érez!
5
5 Gondolat-kísérletek a közszereplésről A jó közszereplő -Hiteles (elhiszem, amit mond, elhiszem, hogy úgy is él, ahogyan beszél, a közvetített értékek beépülnek a befogadó értékrendszerébe) -Megnyerő (szimpatikus, rábíznám magam, megvenném a használt autóját, megbízható) -Meggyőző (hatással van rám, magabiztos, legyőzi az ellenállásom, azonosulni tudok vele) -Önazonos (őszinte, nem szerepet játszik, a megjelenése, a mondandója, a gesztusrendszere harmóniában van egymással)
6
A lényeg „Egyes szerzők retorikai fejtegetéseivel ellentétben nem igaz, hogy a szónok által elárult személyes jóság nem járul hozzá meggyőző erejéhez. Ellenkezőleg, azt mondhatjuk, hogy jelleme tekinthető majdnem a leghatásosabbnak a rendelkezésre álló eszközök közül.” (Arisztotelész) 6
7
Kommunikációs buktatók 1. -A tömegmédiumok a konfliktust, az ellentmondást szeretik, a harmóniát unják -A média figyelme rövid távú, hamar ráun az egyes témákra -A tömegtájékoztatásból nem következik tömeges cselekvés -A televízió nem kedveli az összetett témákat, és a racionális vitát -Az újságírók gyakorta passzívan várják a hír megérkezését 14
8
Kommunikációs buktatók 2. -Sok országban a médiumok azoktól a vállalatoktól kapják a hirdetési pénzt, amelyek a legkörnyezetkárosítóbbak -A környezetvédelemnek ritkán van hatása a szavazó urnáknál -Az átlagember veszélyérzékelése és a valódi környezeti veszélyek között óriási a szakadék -A fogyasztói társadalom alapüzenete, a fenntartható fejlődés ellen dolgozik -A média reménytelenség, a cinizmus, a beletörődés szűrűjén keresztül tudósít 8
9
Hogyan törjük át a médiafalat? 1. Egyértelműen és világosan kell kijelölni a célcsoportot (jobb elérni egy szűkebb közönséget, amely hajlandó valamit tenni, mint széles tömegeket bombázni, akik nem bírhatóak cselekvésre) Ki kell dolgozni az üzenetet (hely és médiumfüggő, egyszerű üzenet a tömegmédiába, szegmentált a minőségi sajtóba) Ki kell választani az üzenethordozót, azaz a médiumot Alkalmazzunk médiaszakembert, akinek van hely- és szakmai ismerete Nyilvánosságkész anyagokat készítsünk (leadható kommünikét, vágott, időkódos videot, stb.)
10
Hogyan törjük át a médiafalat? 2. Építsünk saját arculatot (az emberek nem terméket vesznek, hanem márkát) Forduljunk bátran a social média felé (facebook, google) – tudjuk, hogy pontos információkat kaphatunk a fogyasztókról, és az üzenetek a legpontosabban érhetnek célba Ápoljuk a kapcsolatot az újságíróval ( szószóló újságírás)
11
11 Tisztázandó -Kinek és hol beszélünk?(célcsoport, intellektus, érdeklődés, a helyszín ismerete) -Mi a célunk? (mi az üzenet, mi a hír?) -Mennyi időnk van? (hogyan formáljuk meg az üzenetet?) -Lehet-e kérdezni? (interaktivitás) Felkészülés -Anyaggyűjtés (precíz adatolás) -A mondandó felépítése (sulykolásos technika) -Illusztráció készítése (+írásos anyag) -A technikai eszközök kipróbálása -Mások véleményének kikérése A nyilvános beszéd (praktikusan)
12
12 A beszéd szerkezete - Bevezetés (megszólítás, témamegjelölés, miről lesz szó, érzelmi ráhangolás) - Kidolgozás (a téma kifejtése, sok adattal, követhetően, a fő üzenetek – maximum 3 - kibontásával, logikusan tagoltan, tekintettel a koncentráció képességre) - Befejezés (összefoglalás, a főüzenetek summázata) - A testbeszéd (a különböző csatornákon érkező üzenetek harmonikusan illeszkedjenek) - Hangerő, hangszín, érthetőség, vázlat
13
13 Jó tanácsok - Legyünk érdekesek! Kerüljük a monotóniát! - Figyeljük a közönség reakcióit! (vonjuk be) - Ne essünk pánikba, ha hibázunk! (emberi dolog) - Legyünk természetesek! (amilyenek vagyunk) - Az agresszivitásra ne válaszoljunk agresszivitással! - A felkészültség magabiztossá tesz - Mosolyogjunk! - Tudjuk mondani, hogy nem tudom (ne vigyük túlzásba!) - Kerüljük a pátoszt!
14
14 Az információ közreadása: interjú - Felkészülni az újságíróból - Elkérni a témaköröket - Figyelni a háttérre - Ügyelni a kamera használatra - Visszakérdezni, ha gondolkodási időre van szükségünk - Tegyük élményszerűvé a száraz adatokat (üzenet kidolgozása) - Tudjuk a pontos időt! - A végére tartogassunk valami csattanót. Az utolsó mondat nagyon fontos
15
Választöredékek – kényes kérdésekre Örülök, hogy feltette ezt a kérdést… Ez nagyon jó kérdés, de arra gondolt-e már.. Ez nagyon fontos kérdés, de az még fontosabb… ELLENTMONDÁS: Ön így látja, az én tapasztalatom ellenben az, hogy… Nem, ez nem így van. Azt hiszem, ebben most téved. Kérem, hadd fejezzem be! 15
16
Kérdések órája Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.