Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A vízi szállítmányozás helyzete és jövője Szalma Botond MAHOSZ.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A vízi szállítmányozás helyzete és jövője Szalma Botond MAHOSZ."— Előadás másolata:

1 A vízi szállítmányozás helyzete és jövője Szalma Botond MAHOSZ

2 VÁLSÁG Gazdasági Politikai Morális - erkölcsi

3 Ignoranti quem portum petat, nullus suus ventus est (Seneca) A hajózás és a magyar hajózás fogalma A hajózás egy közlekedési lehetőség, ami működik!

4

5 Lehetőségek IGEN NEM

6 Quod licet Iovi non licet bovi Ellehetetlenítés (2x!) Régiért újat – kapu bezárva Felújítási program – lmf. RO – LA MFB Operatív programok

7 Mi történt 5-8 év alatt? I. Sebezhető iparág - életképesség II. Árualap – vasút – közút - versenytársak! III. Fuvardíjak IV. Vízállás – jég – hajózóút – kikötők V. Eszközök – hitelek, lízingdíjak – csőd?

8 I.flotta II.rakomány III.képzett kereskedők + hajósok IV.hajózható folyók V.működő kikötők VI.fejlett közlekedési infrastruktúra VII.pénz VIII.Együttműködés : Szállítmányozó – hajótulajdonos – kikötő - fuvarozó – árutulajdonos - állam Mire van szükségünk?

9 Szabály + pénz létezik A víziközlekedésrõl szóló évi XLII. törvény A nemzetközi jelentőségű víziutakról szóló EU megállapodás kihirdetéséről a 151/2000. (IX. 1.) Korm. rendelet intézkedik. = ENSZ EGB AGN egyezmény Az Európai Bizottság C(2008)6788 határozatában elfogadásra került a Transz-európai közlekedési hálózatok (TEN-T) területén a Duna hajózhatóságának javításáról szóló 18. számú közös érdekű kiemelt projekt magyar részének (2007.HU S) közösségi pénzügyi támogatása is.

10 osztá ly A vízi úton közlekedtethető hajók, illetve tolt kötelékek Magányos géphajóTolt kötelék Hosszúság m Szélesség m Merülés m Hordkép esség, tonna Hosszúság m Szélesség m Merülés m Hordk épessé g, tonna IV 859,52, ,52, V/A ,42, ,42, V/B 11011,42, ,42, VI/A , ,82, VI/B , ,82, VI/C , ,8 34,2 2, VII , ,23, sz. mell. a 17/2002. (III. 7.) KöViM rendelethez

11 3. sz. mell. a 17/2002. (III. 7.) KöViM rendelethez A víziút neve A hajózható szakasz hossza, (fkm) A szakasz hossza (fkm) A víziút osztálya Duna VI/B Duna VI/C Mosoni-Duna III Mosoni-Duna 2-02VI/B Szentendrei- Duna IV Ráckevei- Duna III

12 A megrendelés = nagy átverés VITUKI - A Duna hajózhatóságának javítása tárgyú projektet megalapozó tanulmány 1.A projekt az Európai Parlament és a Tanács 884/2004/EK határozatában foglaltakra épül és az európai közlekedéspolitika a közötti időszakra kialakított uniós költségvetésből hajlandó ezt részben finanszírozni is. 2.Már a megrendelés „rossz” „a hagyományos folyamszabályozási módszerű megvalósítás lehetséges alternatíváinak kidolgozása” - duzzasztás kizárva 3.Zöld lobby (WWF) - Elő Duna vs. Vízisztráda 4.Tényleges számok + karbantartás = vízlépcső ára 5.Német tapasztalatok elhallgatása (Straubing-Vilshofen) 6.Nádi pöszméte – EMBER 7.OKT összefoglalás

13 WWF álmok Hajózó flotta modernizálása Kis hajó Kis fogyasztás Kisebb hullám Kisebb merülés max. 1,7 m! Szélesebb hajó Piacszabályozás – egységes rakomány standardok Kikötői és „ráhordási infrastruktúra” fejlesztése +1 lépés: gumihajó, gumizsilip, kerekek Hajózási infrastruktúra teljes költségének „megtérülése” „Szállítási költség és a mélység viszonya”

14 Amiről nem beszélünk = Folyamszabályozás I.Ne bújjunk az asztal alá! (Adony, Fajsz) II.Kiszámíthatóság – menetrend, Paks, Gemenc III.Ideiglenes és drága vs. Végleges megoldás IV.Szlovákia – működik a papírtigris V.A hajózás melléktermék VI.Anarchisták helyett szakemberekkel tárgyalni VII.A megrendelt vizsgálat féloldalú – hiányos

15 Feladatok 1. megértetni: A Duna Európáért dolgozik - Gazdasági koncepció kialakítása -Közlekedési/logisztikai koncepció kialakítása -Közép és hosszú távra is - Tranzitország helyzet elkerülése - Kis és közepes vállalatok támogatása - Duna szabályozása - vízmegállítás

16 Feladatok 2. -megértetni: - A logisztikai beruházások munkahelyet generálnak - Energiatermelésnél a víz a legolcsóbb fűtőanyag - Tisza tó: lehet belőle több is a Duna mentén - Budapest és a folyami tömeg(közösségi) közlekedés viszonya - Oktatás fontossága - szakemberhiány

17 A legjobb és egyedüli esély 1.Logisztikai szolgáltatóvá válás 2.Kiterjesztett szolgáltatás – hozzáadott érték nyújtása - az első lehetséges átvételi ponttól bármely rakomány esetén, egészen a végleges rendeltetési helyig.(logisztikai lánc - multimodalitás) 3.Becsületes verseny (nem háború) fitten tartja a résztvevőket 4.Amit kínálunk egy speciális szakma! Legyünk erre büszkék. 5.EMBER alapú társadalom!

18 DM csatornaszakasz - eredeti állapot

19 Zsilip felvízi szakasz - építéskor

20 Fél év múlva

21 Két év múlva

22 Környezetvédelem a DM csatornában

23 Felüljáró


Letölteni ppt "A vízi szállítmányozás helyzete és jövője Szalma Botond MAHOSZ."

Hasonló előadás


Google Hirdetések