Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

"Másképp" Piry László2 14/777 2% 14/777 2% 6,8/0,015 6,8/0,015 Szerencse Szerencse Stratégia és Üzleti döntések Stratégia és Üzleti döntések To Do” or.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: ""Másképp" Piry László2 14/777 2% 14/777 2% 6,8/0,015 6,8/0,015 Szerencse Szerencse Stratégia és Üzleti döntések Stratégia és Üzleti döntések To Do” or."— Előadás másolata:

1

2 "Másképp" Piry László2 14/777 2% 14/777 2% 6,8/0,015 6,8/0,015 Szerencse Szerencse Stratégia és Üzleti döntések Stratégia és Üzleti döntések To Do” or „Not to do” To Do” or „Not to do” „ha gyorsan nem változtatunk irányt, oda fogunk érkezni ahová elindultunk” Másképp Jim Collins: Good to Great Kiváló= 3 X kumulatív TSR az átalakulástól 15 éven belül Jó= 1,25 X az átlag Változástól számított 15 éves TSR minum a 3X a változás elötti 15 TSR-nek Nem iparági változás 1435 vállalat Fortune 500, 1965 – 1995, 11

3 "Másképp" Piry László3 Másképp – MOL Petrolkémia 3 PolypropylenePolypropylene Polyethylene (LD/HD) OlefinsOlefins SPC Steam Cracker 219 ktpa ABB Lummus 1975 TVK Steam Cracker 1 370 ktpa Linde 1975 TVK Steam Cracker 2 290 ktpa Linde 2004 TVK LDPE 1 32 ktpa ICI 1970 TVK LDPE 2 65 ktpa BASF 1991 TVK HDPE 1 200 ktpa Philips 1986 TVK HDPE 2 220 ktpa Mitsui 2004 TVK PP 3 100 ktpa Himont 1989 TVK PP 4 180 ktpa Himont 1999 SPC LDPE 1 50 ktpa ICI 1964 SPC LDPE 2 44 ktpa ICI 1976 SPC PP 3 255 ktpa Dow 2005 SPC LDPE 3 88 ktpa CDF 1977 R E F I N E R I E S propylene by-products naphtha gasoil LPG naphtha gasoil LPG propylene Ethylene sales: 140-160 ktpa ethylene TVK, Tiszaújváros site SPC, Bratislava site

4 "Másképp" Piry László4 Másképp Vezetők Vezetői stílus Elsőként: Ki? Aztán: Mit? Brutális tények figyelembe vétele Süni koncepció Technológia szerepe Fegyelem kultúrája Alapozás… Áttörés emberek gondolatok tevékenységek Forrás: Jim Collins: Good to great

5 "Másképp" Piry László5 Másképp – a felépítmény Felsővezető Egyéni munkavállaló Középvezető Csoportvezető Üzlet vagy funkció vezetője Sikert indirekt módon Vezetőket irányít Stratégiai portfolió Tőke allokáció Coaching Jövőkép Alázatos Szigorú Nem öncélú Kérdez „És” koncepció Funkcionális gondolkozás Értékteremtés fenntartható módon Integráció a funkciók között Szervezeti kultúra Tudja, hogy nem tudja Az elkötelezettség katalizátora Elérhető Keresi a visszajelzéseket Kérdez és reflektál Jól kommunikál Csapatépítő Empatikus Csapatmunka Innovatív, kockázatvállaló Priorizál Teljesítményt másokon keresztül ér el Coaching Képes saját egységét integrálni Értelmez és ellenőriz Azonosítja a potenciát, fejleszt, támogat Megéli és megérti a vállalat értékeit Csapatmunkát előnyben részesíti Példát mutat Elismer jutalmaz Fejleszt Embereket vezetése a fókuszban Optimalizál Priorizál Coachol Dönt Megéli és megérti a vállalat értékeit Egyénileg járul hozzá a sikerhez Felelősséget vállal Proaktív Saját munkáját hatékonyan képes megszervezni Összetett tevékenységeket is képes kezelni Munkafolyamatokat alakít ki

6 "Másképp" Piry László6 Másképp – ki? mit? Új stratégia – Új célok Új stratégia – Új célok Géniusz ezer segítő kézzel Géniusz ezer segítő kézzel Buszon Buszon Az utazás célja Az utazás célja Az utasok Az utasok A cél vagy az utazás A cél vagy az utazás Motiváció Motiváció Az első lépés mindig: KIVEL? Következő lépés: MIT? Három szabály: 1, HA FENNTARTÁSAID VANNAK NE VEDD FEL 2, A JÓ EMBREKET A LEHETŐSÉGEKHEZ, NEM A PROBLÉMÁKHOZ 3, NEM A HUMÁN ERŐFORRÁS FONTOS, HANEM A JÓ HUMÁN ERŐFORRÁS Forrás: Jim Collins: Good to great

7 "Másképp" Piry László7 Másképp – a brutális tények Nem egy jó ötlet, hanem lépések sokasága Nem egy jó ötlet, hanem lépések sokasága Folyamatok különböztetik meg a jót a kiválótól Folyamatok különböztetik meg a jót a kiválótól A valóság tényeivel kell a folyamatokat feltölteni A valóság tényeivel kell a folyamatokat feltölteni Egyszerű, de pontos keretet kell alkotni amely alkalmas a döntések hatékonyságának visszamérésére Egyszerű, de pontos keretet kell alkotni amely alkalmas a döntések hatékonyságának visszamérésére Nem motiválni kell, hanem nem demotiválni Nem motiválni kell, hanem nem demotiválni Karizmatikus személyiség inkább kötelezettség mint eszköz Stockdale tétel Forrás: Jim Collins: Good to great

8 "Másképp" Piry László8 Másképp – MOL Petrolkémia benchmark MOL Petrolkémia multinacionális vállalatok szintjén teljesít

9 "Másképp" Piry László9 Másképp – a süni és a róka A sün A sün Egy dolgot tud, de azt nagyon Egy dolgot tud, de azt nagyon Egyszerűsít Egyszerűsít Alapelvek mellett Alapelvek mellett Fanatikus konzisztencia Fanatikus konzisztencia A róka A róka Sok dolgot tud, ravasz Sok dolgot tud, ravasz Átfogó koncepció egy vízióra Átfogó koncepció egy vízióra Szétszórt, terjengős Szétszórt, terjengős Nem konzisztens Nem konzisztens motor szenvedély legjobb Forrás: Jim Collins: Good to great

10 "Másképp" Piry László10 Másképp – Mol Petrolkémia Alapanyag ellátás Ethane LPG Naphtha Gasoil Olefin termelés Ethylene Propylene Ikertermék ek Derivatívok termelése PE PP SM VCM egyéb Logisztika Cső Út Vasút Konténer Kereskedelem Marketing Keresked elmi csatornák CRM Alacsony ktsg, biztonságos, megfelelő infrastruktúra, optimális összetétel Kiválóság feltételei az értéklánc mellett Méret hatékonyság Optimális felállás Működési hatékonyság Méret hatékonyság Modern tecnológia Működési hatékonyság Optimális termék struktúra Erős igény Termékek elfogadása Hatékony kereskedelmi csatornák Hatékony logisztika Méret hatékonyság Távolság a magas igényű piacoktól

11 "Másképp" Piry László11 Másképp – a kultúra Bürokratizmus inkompetenciát vagy hiányzó alapelveket kompenzál Az alapelvek kultúrájával és megfelelő etikai szinttel elkerülhető a vállalkozói kedv halálsprilálja Forrás: Jim Collins: Good to great

12 "Másképp" Piry László12 Másképp – a kultúra A kultúrának a szabadságot és a felelősséget kell tükrözni a megfelelő keretek között A kultúrának a szabadságot és a felelősséget kell tükrözni a megfelelő keretek között Olyan emberek kellenek akik a saját alapelveiknek megfelelően töltik be a felelősségüket Olyan emberek kellenek akik a saját alapelveiknek megfelelően töltik be a felelősségüket Nem erőszakos fegyelem, hanem a az alapelvek kultúrája Nem erőszakos fegyelem, hanem a az alapelvek kultúrája Süni koncepció és a „mit nem csinálunk” lista alapján kell felderíteni az ismeretlent Süni koncepció és a „mit nem csinálunk” lista alapján kell felderíteni az ismeretlent Vállalkozás etikai szintje Alapelvek kultúrája hierachikus kiváló induló cégbürokratikus Forrás: Jim Collins: Good to great

13 "Másképp" Piry László13 Másképp – Mol Petrolkémia Aktív termék és vevőportfolió menedzsment Main strategic objectives for Sales & Marketing:  to widen geographic coverage (move towards EE, strengthening WE positions)  to increase ratio of sophisticated products with higher added-value in the portfolio  to rationalize customer portfolio Direction of improvement

14 "Másképp" Piry László14 Másképp – technológia szerepe Vasút, elektromosság, rádió, internet Technológia: az átalakulás motorja nem a megvalósítása Technológia: az átalakulás motorja nem a megvalósítása Az alkalmazásban kell kiválóságot elérni Az alkalmazásban kell kiválóságot elérni Megközelítés innovatív, kreatív Megközelítés innovatív, kreatív Technológia nem elsődleges indok a kiválóságra vagy a bukásra Technológia nem elsődleges indok a kiválóságra vagy a bukásra Forrás: Jim Collins: Good to great

15 "Másképp" Piry László15 Másképp – Mol Petrolkémia ► Alapelv: ► harmonizált technológiai fejlesztés a kiegyensúlyozott és versenyképes termékportfólió érdekében

16 "Másképp" Piry László16 Másképp - a lendkerék Tovább lépés süni koncepció alapján Lendkerék beindul Dolgozók támogatása az eredmények tükrében Látható, mérhető eredmények kumulálása Tojás sztoriRövid távú nyomásSaját siker, saját mérőszám Tanuló szervezet Az „és” szerepeAlapelvekVáltozás stimulálása Forrás: Jim Collins: Good to great

17 "Másképp" Piry László17 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt ""Másképp" Piry László2 14/777 2% 14/777 2% 6,8/0,015 6,8/0,015 Szerencse Szerencse Stratégia és Üzleti döntések Stratégia és Üzleti döntések To Do” or."

Hasonló előadás


Google Hirdetések