Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ÉLŐLÁNC MAGYARORSZÁGÉRT MO, MU vagy valami más? FENNTARTHATÓ KÖZLEKEDÉS ÓBUDÁN ÉS BÉKÁSMEGYEREN.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ÉLŐLÁNC MAGYARORSZÁGÉRT MO, MU vagy valami más? FENNTARTHATÓ KÖZLEKEDÉS ÓBUDÁN ÉS BÉKÁSMEGYEREN."— Előadás másolata:

1 ÉLŐLÁNC MAGYARORSZÁGÉRT MO, MU vagy valami más? FENNTARTHATÓ KÖZLEKEDÉS ÓBUDÁN ÉS BÉKÁSMEGYEREN

2 Közutak a III. kerületbe Szentendrei út, Budakalászi út Árpád-híd Rakpart, Árpád f. ú., Lajos u., Bécsi út (dél) Szépvölgyi út Bécsi út Ürömi út (Üröm) Kis hegyi utak, Lupa-szigeti út + 5 kerékpárút!

3 TÖMEGKÖZLEKEDÉS A KERÜLETBE 4 kötöttpályás vonal: - HÉV és vasút 2 irányból; -1-es, 17-es villamos. 7 buszjárat: -18-as, 29-es; 65-ös, 6-os, 60-as; 86-os; 106-os autóbuszok

4 MI A PROBLÉMA? „Nem lehet egy problémát ugyanazzal a gondolkodásmóddal megoldani, mint amelyik a problémát létrehozta.” (Einstein) A FEJLESZTÉS: 1. Milyen előnyöket hoz? 2. Milyen hátrányokat okoz? Milyen új problémákat hoz létre?

5 A PROBLÉMA: A GÉPJÁRMŰ FORGALOM NÖVEKEDÉSE Az elmúlt évtizedekben a gépjármű forgalom a sokszorosára növekedett. Ennek következtében: A forgalmas részeken állandósult a zajártalom! A zaj jelentősen növeli a szívinfarktus kockázatát!

6 LÉGSZENNYEZETTSÉG NITROGÉN-DIOXID Hortobágy vagy Bükk: 4-5 mikrogramm Hármashatárhegy: 10 mikrogramm Margitsziget: 20 mikrogramm Rakpart: mikrogramm Szépvölgyi út eleje: mikrogramm Lajos utca: 100 mikrogramm

7 ASZTMÁS MEGBETEGEDÉSEK ÉV- ÚJ - ÖSSZES

8 ALLERGIÁS BETEGSÉGEK ALLERGIA Magyarországon mintegy hárommillió embert érint az allergia valamely formája. Minden negyedik allergiás náthával küzdő ember egyben asztmás is. Évente százalékkal nő az allergiás betegek száma. Az allergiában szenvedőknek több, mint a fele érzékeny a parlagfű agresszív pollenjére. A termőterületek parlagfű- szennyezettsége az ország túlnyomó részén nagyon erős. Minden negyedik gyermek allergiás. Az allergia megelőzését célzó tennivalók halogatása miatt veszélyeztetetté válik a felnövekvő generáció egészsége. A WHO előrejelzése szerint 10 év múlva minden második ember allergiás lesz a Földön.

9 A MEGOLDÁS? MO-s körgyűrű?

10 MI MENNYIBE KERÜL? MO hídja: 62 Mrd Ft MO a 10-es és a 11-es út között: minimum 50 Mrd Ft Új 10-es Dorog-Bp.: kb.100 Mrd Ft (első szakasz: 13 Mrd Ft) Összesen: több, mint 200 Mrd Ft!!!

11 (CSAK ÚGY MELLÉKESEN…) Az elmúlt 4 év alatt 4000 Mrd Ft-tal nőtt az államadósság! A magyar sport költségvetése bruttó 60 Mrd Ft, ebből a Nemzeti Sport Hivatal 27 Mrd felett rendelkezik.

12 ÉS AMIT MÉG NEM SZÁMOLTAK Az utakban okozott károk A gépjárművekben okozott károk A forgalmi dugók miatt keletkezett károk Az emberi egészségben keletkezett károk A zöldfelület csökkenéséből fakadó károk A növekvő zaj miatti ártalmak A növekvő stressz miatti ártalmak

13 Az MO előnyei 1. A kamionok nem jönnek be Bp.-re. 2. Egyes autók, amelyek eddig bejöttek, most nem jönnek be Bp.-re. 3. Gyorsabban jutnak el egyes áruk és emberek a céljukhoz. 4. Olcsóbban jutnak el egyes áruk és emberek a céljukhoz.

14 Az MO hátrányai Növekszik a zaj Növekszik a légszennyezettség Romlik a lakosság egészségi állapota Az egészségügyre több pénzt kell fordítani Csökkennek az adóbevételek Jelentős pénzügyi erőforrásokat von el más területektől

15 Az MO hátrányai Csökken a zöldfelületek mértéke Csökken a biológiai sokféleség Nőnek a forgalmi torlódások Gyorsabban használódnak el az utak Tovább romlik az autó nélküli közlekedés színvonala

16 A DÉL-BUDAPESTI PÉLDA Régen csak a Petőfi-híd létezett, 2x2 sávon haladt a forgalom Ma 3 híd áll – Petőfi-híd, Lágymányosi- híd, MO-híd – 6x2 sávon halad a forgalom, de a dugók nem szűntek meg! Eredmény: a helyzet összességében rosszabb lett!

17 LOS ANGELES PÉLDÁJA Az autópályák városa Az emberek napi percet töltenek dugóban A légszennyezettség az egyik legmagasabb a világon

18 DEMOKRÁCIA? 1. Országgyűlés – több listás képviselő 2. Budapest – csak listás képviselők 3. Budapest és a kerületek forrásmegosztása – szubszidiaritás? 4. Autópálya törvény – alkotmányellenes? 5. Kiemelt fejlesztések törvénye – ?????

19 DEMOKRÁCIA A KÖZLEKEDÉSBEN 1. Gyalogos közlekedés – 100% 2. Tömegközlekedés – 95 fölött 3. Kerékpáros közlekedés – (95)% 4 Autós közlekedés – 30(60-70)% 5. Vízi közlekedés 6. Légi Közlekedés

20 DEMOKRÁCIA A FEJLESZTÉSBEN(?) - Van Nemzeti Autópálya RT - Nincs Nemzeti Tömegközlekedési Rt - Nincs Nemzeti Kerékpárút RT - Nincs Nemzeti Sétálóutca RT

21 A MEGOLDÁS KOMPLEX KÖZLEKEDÉS FEJLESZTÉS BALASSAGYARMATTÓL DUNAÚJVÁROSIG, SZÉKESFEHÉRVÁRTÓL GYÖNGYÖSIG. A jelenlegi közútfejlesztés központú szemléletmóddal elkészített országos és regionális terveket át kell alakítani, elsőbbséget adva a közösségi közlekedés fejlesztésének

22 HA NEM LESZ HÍD…… Új koncepciót kell kidolgozni, melynek vezérelve: A gépjármű forgalmat mindenképpen csökkenteni, a tömegközlekedést és a kerékpáros közlekedést pedig fejleszteni kell!

23 HA LESZ HÍD….. SZÜKSÉGES KIEGÉSZÍTŐ INTÉZKEDÉSEK TÖMEGKÖZLEKEDÉS A HÍDRA! Gyorsbusz (buszsávval) és/vagy gyorsvillamos és/vagy gyors HÉV Bp. határától a Duna mindkét oldalán A budapesti tömegközlekedés fejlesztése Útdíj Bp. határánál mindkét oldalon

24 HA LESZ HÍD…. A Szentendrei út és a Váci út szűkítése 2x1 sávosra Az Árpád-híd szűkítése 2x2 sávosra P+R parkolók kiépítése (őrzött) Kerékpárszállítás lehetőségének biztosítása az új járatokon is Kerékpárutak az elvett sávokon Bérautó rendszer és telekocsi rendszer

25 MO ÓRIÁSI TÖBBLETFORGALMAT GERJESZTENE BUDAPEST KÖRNYÉKÉN!

26 10-es út A jelenleg tervezett változat nem oldaná meg a települések problémáját, viszont jelentős többletforgalmat gerjesztene Budapestre óriási forgalom zúdulna, ha megépülne. Súlyos demokratikus deficit: vörösvári fórum, Pilisi Kötet, pervesztés Valódi elkerülő utakat!

27 FEJLESSZÜNK? KI FIZETI MEG AZ ÁRÁT?

28 ÉLŐLÁNC MAGYARORSZÁGÉRT KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!


Letölteni ppt "ÉLŐLÁNC MAGYARORSZÁGÉRT MO, MU vagy valami más? FENNTARTHATÓ KÖZLEKEDÉS ÓBUDÁN ÉS BÉKÁSMEGYEREN."

Hasonló előadás


Google Hirdetések