Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Szálloda, mint szolgáltató, tárgyi feltételei, helyiségkapcsolati rendszere.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Szálloda, mint szolgáltató, tárgyi feltételei, helyiségkapcsolati rendszere."— Előadás másolata:

1 1 Szálloda, mint szolgáltató, tárgyi feltételei, helyiségkapcsolati rendszere.

2 2 A vendégfogadás helyiségei Bejáratok I. ( a vendég természetes útvonalát követve, u.ez a minőségellenőrzés útvonala is ! ) Első benyomás Esztétikai hatás Előtető Parkolási lehetőség Ki,- beszállás, taxiforgalom Egyéni,- csoportvendég Ajtók ( kézi,- elektromos ) Forgóajtó Hőlégfüggöny „Poggyászbejáró”, csomagszállítás, megőrzés

3 3 Bejáratok II. ( ahol a vendég nem közlekedhet ! ) Személyzeti bejáró Beléptető rendszer Gazdasági bejárat Rampa, áruátvétel, ellenőrzés

4 4 Szállodai előcsarnok ( vesztibül ) és hall Optimális terek, méretek, burkolatok, berendezések, világítás Front Office pult ( kassza, porta, recepció ) Bell Captain pult Jól látható, többnyelvű feliratozás Közvetlen kapcsolat: lépcsőház, liftek, mozgólépcsők eléréséhez Mélygarázs ( lift, lépcsőfeljárat ) Üzletek, értékesítőhelyek kapcsolódása Hospitality desk ( vendégciklus II, az érkeztetés ) Business center, telefonközpont elhelyezése

5 5 Az elszállásolás helyiségei A szállodai szoba részei: előszoba fürdőszoba, WC szoba

6 6 * A szállodai vendégszoba alaprajzi elrendezését, a szobák berendezését, felszerelését az osztályba sorolási kritériumok tartalmazzák * A szállodai fürdőszoba felszerelését, berendezését is az osztályba sorolás feltételrendszere írja elő.

7 7 A vendégszobák típusai -Single room – egyágyas szoba -Double room – kétágyas szoba, ahol a két ágy egymás mellett helyezkedik el -Twin room – ikerágyas szoba, ahol a két ágyat éjjeliszekrénnyel választjuk el -Queen bed – normál méretű franciaágyas szobák elnevezése -Kingsize bed – nagyobb méretű franciaágyas szobák

8 8 -mozgássérült-szobák, az ajtók küszöb nélkül készülnek, szélesebb méretűek, a fürdőszoba külön kapaszkodókkal és jelzőberendezéssel felszerelt -Connecting – összenyitható szobák -Junior suite: „kislakosztály” nappalival -Suite – lakosztály: előtér, fürdőszoba, WC, nappali, amely építészetileg elválasztott a hálószobától -Elnöki lakosztály – magasabb értékű kínálatot nyújt, mint a normál lakosztály

9 9

10 10

11 11

12 12

13 13 A vendéglátás helyiségei Kialakításuk főbb szempontjai Megfeleljen a szálloda rendeltetés és minőségi követelményeinek. A vendéglátás speciális munkafolyamatainak jól szervezhető területet adjon. A beszerzés, raktározás, termelés, értékesítés, szolgáltatás speciális igényeit vegye figyelembe.

14 14 Optimálisan kihasználni a beruházás adta kapacitási lehetőségeket. Termelőterek és „vendégterek” arányainak kedvező kialakítása. Az alkalmazott technika és ételkészítési technológia. Az értékesítőhelyek nyitvatartási ideje. ( nyitvatartási idők szinkronizálása, munkaerő tervezése és szerve- zése ). Szezonok meghosszabbítása. Jellemző ital és ételválaszték kínálata. Vendégterek variálhatósága, berendezések, bútorok mobilitása. + az elszállásolásnál már említett általános követelmények !

15 15 I. Vendégterek 1, Szoba szervíz 1.1, Emeleti tálaló 2, A szálloda vendéglátó helyiségei ( I ) 2.1, Reggeliző terem 2.2, Drinkbár 2.2.1, Lobby bár 2.2.2, Éjszakai drinkbár 2.3, Éjszakai bár 2.3.1, Élőzene, tánc 2.3.2, Műsorszolgáltatás, revü 2.4, Eszpresszó, ( kávézó, kávéház ) 2.5, Cukrászda 2.6, Ételbárok

16 16 2.7, Éttermek 2.7.1, Popular price restaurant 2.7.2, Fine dining restaurant 2.8, Nemzetiségi éttermek 2.9, Speciális éttermek 2.10, Sörözők 2.11, Borozók 2.12, Pizzériák 2.13, Kerthelyiségek, sör,- zenepavilonok 2.14, Kerti sütő helyek, BBQ, látványkonyhák 2.15, Csárdák

17 17 2, A szálloda vendéglátó helyiségei ( II ) Báltermek, rendezvénytermek

18 18 II. Termelőterületek 3, Vendéglátás áruátvétele 3.1, Rampa, tározó, mérőhelyiség, teherlift, 3.2, Adminisztrációs helyiség, 3.3, Expedíció ( kiszállítás, pl. kitelepüléskor ).

19 19 4, Vendéglátás árukészletének kezelése 4.1, Szakosított raktározás, tárolás, készletezés, 4.2, Raktárosi iroda, adminisztráció, ( étel, ital, eszközök, anyagok, bútorok ), 4.3, Hűtés, mélyhűtés, fagyasztás, temperálás, 5, Előkészítés 5.1, Szakosított előkészítők, 5.2, Félkész termékek tárolása,

20 20 6, Termelés 6.1, Cukrásztermelő 6.2, Teás konyha 6.3, Hidegkonyha 6.4, Főző konyha 7, Tálalás 7.1, Ételek ( italok ) adagolása, tálalása, 7.2, Hidegen tartás, melegen tartás, 7.3, Szervírozás különböző módozatai,

21 21 III. Háttérterületek Belső anyagmozgatás Mosogatás ( szakosítva: fehér, - fekete ) Hulladék, ételmaradék kezelése Takarítás ( tisztasági, balesetmentes, higienes ) Ruhatárak Vendég toalett Személyzeti szociális blokkok Művészöltözők Személyzeti konyha, étkezde, büfé, automaták


Letölteni ppt "1 Szálloda, mint szolgáltató, tárgyi feltételei, helyiségkapcsolati rendszere."

Hasonló előadás


Google Hirdetések