Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Sajátélményű coaching és mentoring tárgy 4. óra Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Sajátélményű coaching és mentoring tárgy 4. óra Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány."— Előadás másolata:

1 Sajátélményű coaching és mentoring tárgy 4. óra Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány

2 Ár ellen…?! A válaszok már készen vannak! „Olyan kultúrában élünk, amelyben alapmeggyőződés, hogy amit teszünk, tudatosan tesszük.” J. O’Connor A bilárdgolyó és a kutya, a teniszező analógiák.

3 A konzultációk explicit ontológiája Megtervezés Együttműködés rendje Célok Levezetés Konzultációk struktúrája Meghallgatás és tanítás Monitoring Visszajelzések (feedback szerepe) Visszacsatolások

4 A konzultáció ontológiájának belakása- 1. Konzultációs alkalom levezetése  Elvárások kezelése ○ A megbízó bizalmának és a kezdeti lépés megtételének méltányolása ○ Konzultáció bemutatása, titoktartás biztosítása, visszajelzések egyeztetése ○ Konzultáció szabályai (pl. meghallgatás szóözön) ○ Feltárni, ki, mit vár (a megbízó önmagától, a coachtól/coach magától) ○ Ragaszkodni a professzionális keretekhez  Bizalom felépítése ○ Hiedelmek, értékek felmérése és elfogadása, információgyűjtés ○ Reprezentációs rendszerek megkeresése (metaforák) és tükrözés  Együttműködés megtervezése ○ Miért jött a konzultációra? Mit vár tőle/tőlünk? Honnan tudja, hogyha sikeres? Honnan tudja, hogy akarja? ○ Részletek: ár, időbeosztás, stb. ○ Kellemes konzultációs környezet és tartalom megteremtése ○ Állapotkiváltó rögzítők keresése és alkalmazása ○ Átkeretezés: munka-lelkiállapot stabilizálása ○ Uborkaszezon-effektus megszüntetése pl. házi feladatok  Elkötelezettség a konzultáció mellett ○ Elköteleződés akadályának feltárása a megbízó részéről ○ Nyilváníttassuk ki a megbízó elköteleződését ○ Teljes elkötelezettség bemutatása a coach részéről

5 Rítusteremtés- átadható megoldások mint ontológiai építőelemek Konzultációk eredményének bemutatása Első alkalommal felvett (teszt)- eredmények Kvázi szerződések elégedettség Intellektuális elégedettség %->%-ig Kapcsolati elégedettség %->%-ig Fizikai képességekkel való elégedettség %->%-ig … %->%- ig … %->%- ig

6 Névkártya hátoldalára pozitív horgony- az (cél)ontológia vizualizálása "Az én kijelentéseim azáltal nyújtanak magyarázatot, hogy aki megért engem, végül felismeri, hogy értelmetlenek, ha már –fellépvén rájuk- túllépett rajtuk. (Úgyszólván el kell hajítania a létrát, miután felmászott rajta.) Meg kell haladnia ezeket a tételeket, akkor látja helyesen a világot." Wittgenstein: Logikai filozófiai értekezés,, Úgy érzem magam, mintha eltévedtem volna és valakitől megérdeklődném a hazafelé vezető utat. Azt mondja, majd ő elvezet, és elindul velem egy szép, sima úton. Egyszerre csak véget ér az út. S ekkor így szól: „Most már nem kell egyebet tenned, csak megtalálnod az innen hazafelé vezető utat. " Wittgenstein: Észrevételek Esher Forrás: =t&ie=UTF-8&rlz=1T4SKPB_enHU308HU308&q=Esher

7 Képernyővédő mint pozitív horgony- az (cél)ontológia vizualizálása

8 Köszönjük, hogy megtisztelt a bizalmával bennünket. Az adatait szigorúan bizalmasan kezeljük titoktartási kötelezettségvállalás mellett.  I. Adatai Neve: …………………………………………. Életkora:…………………………………………. Telefonszáma (mobil):…………………………………………. címe:………………………………………….  Házasságban él/ Párkapcsolatban/ Elvált / Egyedülálló (aláhúzandó)  Kit igényel (aláhúzandó): férfi konzulenst női konzulenst mindegy  II. Tájékoztatás a konzultációkról A konzultáció első sorozata, modulja 5 alkalommal való találkozásból áll. A konzultációk javasolt gyakorisága: 1 alkalom/hét. A konzultációk tervezett időtartama: 1 - max. 1,5 óra. A „szerződés” mint pozitív horgony- az (cél)ontológia vizualizálása

9  III. Konzultáció folyamata  1. alkalom Helyzet- és állapotfelmérés, a megoldandó problémák kijelölése, az eddigi megoldáskísérletek feltérképezése (ez az Ön beszámolója), (Rajz)teszt felvétele, Konzultációs időpontok rögzítése.  2. alkalom (Rajz)teszt értékelése, ontológia feltárása. Mentalizáció: önismeret, önfejlődés. Személyiségvonások, értékek, normák, erősítő és gátló heurisztikák megismerése, Reziliencia fejlesztése, az alkalmazkodás művészetének elsajátítása.  3. alkalom Alternatív jövőképek kialakítása, az eddigi életstratégia átformázása, Kitörés a téves heurisztikákból.  4. alkalom Helyes döntések kialakítása (kétértelmű, vagy homályos, illetve krízishelyzetekben), Hatékony válságkezelés, konfliktusmegoldás a megjelölt problémára.  5. alkalom Az eddig elért eredmények értékelése, a bekövetkezett változások finomítása, igazítása, A konzultáció folytatásának egyeztetése.

10  IV. időpontlemondás Az 1. időpontlemondás, módosítás ingyenes, minden további, 24 órán belüli lemondást a következő konzultáción kérünk megtéríteni. Ha 24 órán belül mi mondjuk le, Önnek a következő konzultáció ingyenes.  V. Konzultációk költsége Egyéni konzultációk 17 óráig: Ft/ 60 perces óra, minden megkezdett további óra Ft. Páros konzultációk 17 óráig: Ft/ 60 perces óra, minden megkezdett további óra Ft. …………………………………………. Aláírás Dátum: 200………………………………………….

11  Pozitív cél kijelölése ○ Könnyebb afelé haladni, amire vágyunk ○ Magunktól (megbízó/coach) függő célokat keressünk ○ Túl kicsi, vagy túl nagy cél: Mit ad nekem, ha elértem? Mi tart vissza, hogy elérjem?  Honnan látjuk, hogy elértük a célt? ○ A szűrő megváltoztatásával megváltoztattuk az ontológiát is!  Mit jelent a megbízónk számára a cél? -célok mögött rejlő értékek  Mit ér el a megbízónk azzal, hogyha eléri a célt?  Hogyan érint a cél elérése másokat?  Mi a cél ára (idő, pénz, stb.)?  Mit veszít el, ha eléri a célját? Találd meg a megfelelő kérdést a kész válaszokhoz- a konzultáció szemetesláda modellje

12 Találd meg a megfelelő kérdést a kész válaszokhoz- Jó kérdés… Melyik a jó kérdés?  „Ha eléri a célt, mit fog vele kezdeni?”  „Amikor elérte a célt, mit kap meg általa?”  „Miért fontos Önnek, hogy elérje a célját?”

13 Mi, mit típusúak „Mi az, amit nem hajlandó megváltoztatni?”- Feltételezi, hogy a változás az akaratától függ. Cselekvéshez vezetnek „Mi tartja vissza attól, hogy cselekedjen?” Célokra irányulnak és nem a problémákra „Mi a jó a jelenlegi állapotában?”- Utalás az erőforrásokra. Jövő irányába löknek és nem a múltbéli dolgokban vesznek el „Mit fog másként tenni a jövőben?” Segítő heurisztikákat alkalmaznak Találd meg a megfelelő kérdést a kész válaszokhoz- Jó kérdés…

14  Van aki elalvás előtt nyugtatót, más nyugtalanítót szed? - Játszd újra le és keress alternatívát (????) - Emlékezz, mit tehettél volna másként (????) - A múltat erőforrásként használjuk ahelyett, hogy korlátozna minket! Mit ne…? Mit igen?

15  Korlátok: „könnyebb”, „jobb”,… -Mihez képest?  Ítéletalkotók: „nyilvánvalóan”, „világosan”, „természetesen”,… -Vajon másnak is nyilvánvaló?  Gátló hiedelmek: „mindig”, „soha”,… -Mondjon 10 példát rá!  Kódolt kudarcok- beépített általánosítások: „Meddig fog ez a helyzet még romlani?” -Miért, romlani fog? Mit tehet, hogy javuljon?  Gondolatolvasás : „Folyton keresi, hol tarthatna ellen nekem.” -Pontosan honnan tudja, hogy ő eszerint tervezi meg minden percét?  Kényszerpályán: „kell”, „kellene”, „nem szabad” - Mi történne, ha megtenné? ->„akarom”/”szeretném”  „DE” ->sorrendcsere, „és” –sel való helyettesítés

16 Milyen válaszhoz keressük a kérdést? Van különbség?  A párkapcsolat fontos dolog.  Párkapcsolatban szeretnék élni. Hogyan tegyünk különbéget? …

17 Az ontológiák nyomában  Határozatlan főnevek a tehetetlenség alátámasztásához „Tönkretették az életemet.”  Határozatlan igék a lehetetlenség bizonyítására „Megpróbálok nem emlékezni rá.”  Összehasonlítások, vélemények, ítéletek az irrealitások takargatására „Rosszabbul vagyok.”  Nominalizáció (tartós folyamatot leíró igék névszóvá alakítása) az ontológiák egyenlősdije „A házasságban fontos a tisztelet.”  Modális operátorok az alkalmatlanság állapotának rögzítéséhez „Nem tudok udvarolni.” (lehetőség módbeli formánsa) „Nem illik egy nőnek kezdeményezni.” (szükségesség módbeli formánsa)  Univerzális mennyiségjelzők a szűklátókörűek, diszkriminálók, előítélettel élők szolgálatában „Soha nem gondoskodott rendesen a háztartásról.”  Összetett egyenértékűség a projektálás szabad terepe „Nem szeret engem, mert nem hallgat rám.”  Előfeltevések- zöld út a manipulációhoz „Ha Ön igazán jó szakember, meg fog érteni engem.”  Ok-okozat, ha nincs kéznél magyarázat „Segítenék többet is a háztartásban, de egész nap dolgozom.”  Gondolatolvasás, ha nincs bizonyíték „Tudtam, hogy meg fog csalni.”

18 Minden válasz alkalmas az ontológia (át)alakításához!  „Ha nincs szenvedés, nincs nyereség sem.” – keresd a szenvedés forrástartományát Keress olyan metaforát, ami a szenvedést pozitív dolognak állítja be… Keretezd át a téves heurisztikát tartalmazó metaforát… Gyűjtess össze a megbízóddal metaforákat, válaszd ki azt, ami pozitív és dolgozz vele… felszabadító lebegés nyomás, vagy…


Letölteni ppt "Sajátélményű coaching és mentoring tárgy 4. óra Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány."

Hasonló előadás


Google Hirdetések