Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 1 Mi az a helyi gazdasági igény, amellyel elérhető a közösségi vállalkozás fenntarthatósága? Miből csinál.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 1 Mi az a helyi gazdasági igény, amellyel elérhető a közösségi vállalkozás fenntarthatósága? Miből csinál."— Előadás másolata:

1 Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 1 Mi az a helyi gazdasági igény, amellyel elérhető a közösségi vállalkozás fenntarthatósága? Miből csinál pénzt a szövetkezet? PETHEŐ ATTILA ISTVÁN BCE Kisvállalkozás-fejlesztési Központ

2 Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 2 Napi menü Cél: Tisztázni, hogy lehet egy szociális szövetkezet életképes Ötletek gyűjtése, hogy milyen tevékenységre érdemes alapítani Tematika: Elméleti bevezető 13:00-13:10 Ötletroham (Brainstorming) 13:10-13:40 Szavazás 13:40-13:45 Életképesség vizsgálat 13:45-14:00 Kérdések,Válaszok közös megbeszélése 14:00-14:30 Cél: Tisztázni, hogy lehet egy szociális szövetkezet életképes Ötletek gyűjtése, hogy milyen tevékenységre érdemes alapítani Tematika: Elméleti bevezető 13:00-13:10 Ötletroham (Brainstorming) 13:10-13:40 Szavazás 13:40-13:45 Életképesség vizsgálat 13:45-14:00 Kérdések,Válaszok közös megbeszélése 14:00-14:30

3 Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 3 A vállalkozói siker lépcsői Szakmai siker Meg tudja csinálni Értékesítési siker El tudja adni Gazdasági siker Pénzt tud belőle kihozni Társadalmi siker Hasznos, nem károsítja az emberiséget Egyéni siker Boldogabb lesz Forrás: Timmons, 1999

4 Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 4 Az életképes üzleti lehetőség Kívánatos Piacképes Versenyképes Működőképes Üzletképes Forrás: Vecsenyi János BCE, 2003

5 Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 5 Milyen termékre vagy szolgáltatásra lenne érdemes szociális szövetkezetet indítani? Brainstorming (Ötletgyűjtés) technika alapszabályai 1.Nem kritizálunk, nem értékelünk 2. Csak röviden 3. Nem magyarázunk – csak később 4. Az ötletek száma, és nem a minősége fontos 5. Építsünk mások ötletére

6 Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 6 Piacképes-e? 1.Van-e termékünkre, szolgáltatásunkra tényleges igény, vagy felkelthető az igény? Mit mondanak a potenciális vevők? 2.Kik vennék meg, kik lennének a vevőink? (a vevő(kör) azonosítása) 3.Miért vennék meg? (Melyek azok a tulajdonságai termékünknek/ szolgáltatásunknak, amelyek miatt a vevők a mi termékünket/ szolgáltatásunkat fogják választani? Például a kedvező ár, az udvarias kiszolgálás, egyedi jelleg, csak mi gyártjuk, stb., a vevői igények értelmezése, a vevői igény tartósságának, növekedésének számbavétele) 4.Mennyien vennék meg? (piaci méret megállapítása) 5.Mennyiért vennék meg termékünket, szolgáltatásunkat? (piaci árelemzés, a termék vagy szolgáltatás pozícionálása.) 6.Megvehetnék-e a termékünket, szolgáltatásunkat? (Van-e a forgalomba hozatalhoz/értékesítéshez engedélyekre szükségünk? Milyen hatóságoktól, milyen engedélyek szükségesek a szolgáltatás megkezdéséhez, illetve a termék forgalomba hozatalához? Ismerjük-e a forgalomba hozatalhoz, kapcsolódó jogszabályokat?) 7.Hol vennék meg? (Az értékesítési formák, módok számbavétele. Hol milyen formában vagy csatornákon keresztül tudjuk termékünket értékesíteni?)

7 Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 7 Versenyképes-e? 1.Miért pont tőlünk fogják a vevők beszerezni a terméket vagy szolgáltatást? (versenyelőny, hol miben vagyunk jobbak, másak, mint a konkurencia; különlegesség, egyediség, ár, földrajzi elhelyezkedés, stb.,) 2.Kikkel kell versenyeznünk, és milyenek leszünk hozzájuk képest? (a célpiac fenyegetettsége, a már piacon lévők várható reakciója,) 3.Számíthatunk- e új versenytársakra, és tudjuk-e, hogy miért? (az új belépők előtt álló korlátok) 4.Mennyire függünk a szállítótól? (a szállítók alkuhelyzete) 5.Mennyire függünk a vevőinktől? (a vevők alkuhelyzete) 6.Mivel tudják a mi termékünket helyettesíteni? (a helyettesítő termék (szolgáltatás) esetleges fenyegető megjelenése.) 7.Biztosak vagyunk abban, hogy meg tudjuk nyerni a vevőt? (Van-e elképzelésünk a termék bevezetésének módjáról, az alkalmazni kívánt marketing eszközökről?)

8 Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 8 Működőképes-e? 1.Előállítható a termék? Tudjuk nyújtani a szolgáltatást? (Az ötlet technikailag kivitelezhető? Működőképes? (Technikai megvalósíthatóság elemzése)) 2.Lesz valaki a vállalkozásban, aki ért hozzá? (Rendelkezünk-e a szükséges ismeretekkel, tapasztalatokkal, képességekkel, ami a termék, szolgáltatás előállításához szükséges? Ha nem van-e ilyen személy az ismeretségi körünkben? Tudjuk-e más módon biztosítani a megfelelően képzett munkaerőt?) 3.Milyen módszerrel, milyen technológiával fogunk termelni, szolgáltatni? (a technológia, a folyamatok és a szükséges eszközök, pl: gép, berendezés, telephely számbavétele) 4.Szükség van-e az alkalmazni kívánt technológiához hatósági engedélyekre? (Könnyen be tudjuk-e azokat szerezni? Mennyi az idő igénye az engedélyek megszerzésének? Megkezdhetjük-e a technológia telepítését az engedély megszerzéséig? stb.,) 5.Hogyan szerezhetők meg a szükséges eszközök, a telephely? (megvétel bérlet, lízing, kölcsön stb.) 6.Kikkel fogjuk működtetni? (A szükséges létszám számbavétele, a tervezett munkamegosztás kialakítása, a dolgozók motiválása, motiváltsága). 7.Ki mit fog csinálni a tulajdonosok közül? (a leendő tulajdonos(ok) felfogása a vállalkozásról; a munkamegosztásról, a vállalkozásban betöltendő szerepéről)

9 Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 9 Üzletképes-e? 1.Mennyi a havi/évi tervezhető bevétel? (a bevételek azonosítása, az üzleti modell értelmezése) 2.Milyen havi/éves költségek lesznek? (az állandó és a változó költségek számbavétele) 3.Képes a vállalkozás nyereséget termelni? (A várható bevételek és a várható kiadások összehasonlítása) 4.Rendelkezésre áll-e az induláshoz szükséges pénz, vagy eszköz? (Tudjuk, hogy mekkora befektetéssel indítható le a vállalkozás? Ismerjük a működőképesség fenntartásához szükséges készpénzigényt? Ki tudunk-e tartani addig, amíg a folyamatos bevételek fedezik a rendszeres kiadásainkat?) 5.Tudjuk, hogy mikortól lehet a vállalkozás nyereséges? (a fedezeti pont elérése) 6.Tudjuk, hogy mikorra térül meg a befektetett tőke? (a megtérülés időtávja) 7.Képes lesz a vállalkozás, a fenti számítások alapján eltartani a tulajdonosokat? (A várható jövedelem elegendő-e a kívánt életszínvonal biztosítására? Biztosít-e magasabb jövedelmet, mint amit alkalmazottként kapnánk? Megéri ezt a vállalkozást elindítani?)

10 Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 10 Elszántság megállapítása 1.Szívesen foglalkoznék ilyen ügyekkel? 2.Kellően izgalmasnak találom, hogy ilyen ügyekkel foglalkozzam? 3.Van tapasztalatom ilyen területen? 4.Van tapasztalatom az üzletszerzésben? 5.Vannak kapcsolataim, amelyekkel sikeressé tehetem a vállalkozást? 6.Van tapasztalatom mások munkájának összehangolásában, irányításában? 7.Akarom, kellően elszánt vagyok, hogy elindítsam és működtessem ezt a vállalkozást?

11 Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 11 Kérdések és Válaszok

12 Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 12 Köszönöm a figyelmet! Viszontlátásra a sikeres pályázók között!


Letölteni ppt "Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 1 Mi az a helyi gazdasági igény, amellyel elérhető a közösségi vállalkozás fenntarthatósága? Miből csinál."

Hasonló előadás


Google Hirdetések