Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Van-e élet a Facebookon túl? 2012. szeptember 11..

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Van-e élet a Facebookon túl? 2012. szeptember 11.."— Előadás másolata:

1 Van-e élet a Facebookon túl? szeptember 11.

2 HOL A CSATORNA HELYE? termék vs szolgáltatás tömegtermék vs prémium tartós fogyasztási cikk vs FMCG B2C vs B2B általános vs szegmentált célcsoport azonnal / direkt vs késleltetett / indirekt hatás ráció vs emóció központi üzenet: brand? termék? ár? minőség? egy kiemelt tulajdonság? kedvezmény? üzlet? Melyik érzékszervre szeretnék / tudok hatni? …

3 A BŐSÉG ZAVARA…

4 ELÉRHETŐ, VÁLASZTHATÓ CSATORNÁK 1. csatorna+-? TV olcsó (?) hang+kép tematikus környezet alacsony nézettség (helyi) magas elutasítottság értékén kezelve, híradó körül rádió helyenként magas elérés tematikus környezet gyors reakció spotok blokkban NAPI hallgatottság nincs kép háttérrádiózás nehezen mérhető egyszerű információ sulykolására magas frekvenciát használva mix részeként hirdetőújság területi koncentráció nagy példányszám (?) általános elérés hiteles adatok hiánya lassú reakció alacsony presztízs flyer-temető külön terjesztett, legjobb ár-érték- arány kiválasztása apróhirdetési újság aktív fogyasztás aktív figyelem rovatolás alacsonyabb példányszám címoldalon vagy rovatban hirdetni szórólap teljes szabadság nagy felület kizárólagosság hiperlokalitás túlterhelt csatorna terjesztéshez igazodás extra környezetszennyezés nagyon magas elutasítottság ha hiperlokális piac és/vagy rengeteg termék

5 ELÉRHETŐ, VÁLASZTHATÓ CSATORNÁK 2. csatorna+-? napilap aktív fogyasztás és figyelem magas engagment nagy elérés viszonylag gyors visszakereshetőség hiteles adatok ellentmondásos imázs túl nagy terjesztési terület relatíve magasabb ár statikus tömegtermék esetén másik, komplementer csatorna jó kreatív magazin célzott tartalom jobb kiviteli minőség visszakereshetőség lassú reakció igényli a jó kreatívot országosak helyi elérése alacsony ha egyértelmű a célcsoport- fedés és van jó kreatív szakmai folyóirat homogén célcsoport egyszerű kommunikáció alacsony példányszám országos terjesztés inkább B2B országos B2B-üzenetek jármű-monitor olcsó (?) unaloműző elvileg magas elérés mozgókép elérés-mérés? Konverzió-mérés? könnyen kizárható csak egyszerű üzenet ? egyéb monitor extrém olcsó (?) mozgókép ugyanaz várókban elhelyezett monitorok + célcsoport

6 ELÉRHETŐ, VÁLASZTHATÓ CSATORNÁK 3. csatorna+-? jármű-reklám alacsony bérleti díj nagy és mozgó felület feltűnő lehet magas gyártási költség állandó útvonal statikus felület taktikai üzenet? márka vagy új üzlet ismertségének növelésére óriásplakát / épületreklám alacsony bérleti díj feltűnő lehet extra gratis magas gyártási költség könnyen rongálható zömmel ugyanazok látják csak egyszerű üzenet sok kell belőle balesetveszély? jó rálátású helyen, szétszóva, egy termék + ár vagy gyorsan befogadható info city light unaloműző részben megvilágítható kis méret alacsony elérés/db sok kell belőle szűk célcsoport-elérés statikus márka-építésre, nagy számban molinó?? imázs / ismertség növelése indoor eszközök olcsó ellenőrizhető mérhető vásárló termékre irányítható nem visz be vevőt csak termékhirdetésre gyártó- / forgalmazóként termék kiemelésére a többi közül

7 ELÉRHETŐ, VÁLASZTHATÓ CSATORNÁK 4. csatorna+-? hírportál nagy elérés sokféle megoldás targetálhatóság mérhetőség hiteles adatok banner-telítettség / - vakság kikapcsolhatóság CT-fetisizmus agresszív felületek veszélyesek is lehetnek print médium mellé, ha tömegelérés kell önállóan, ha folyamat végigvihető (jó landing page kell) tematikus tartalomszolgáltató portál releváns tartalmi környezet célcsoport-elérés látens vevők kimaradnak sok szegmens-tartalom még printben domináns célcsoport-specifikus webshopok esetén, szegmesbe tartozó brand építésére tematikus listing portál magas specializáltság aktív érdeklődés user targetál (szűrés) szűrést nem irányítom konkrét termék kell gondozást igényel nem minden szektorra van ilyen helyi nyomtatott aprót komplementer termékként apróhirdetési portál ld. előző pont nagyszámú user ld. előző pont rovatolás ha van helyben erős brand, országos listing mellé ajánlott

8 ELÉRHETŐ, VÁLASZTHATÓ CSATORNÁK 5. csatorna+-? Facebook intenzív csatorna óriási (potenciális) elérés hipergyors olcsó terjesztés gondozás-igényes = valójában drága kétes minőségű elérés negatív is lehet nem értékesítés-támogató kétséges jövő (Twitter) adat- és információgyűjtésre, interaktvitásra, közösségépítésre, hírközlésre adWords csak click-ért fizetek aktív érdeklődést irányít rugalmas költségtervezés csak konkrét igényt elégít ki jó kulcsszavak drágák jó landing page-et és honlapot igényel licit-veszély bevezetésre, brandépítésre nem jó kell mellé ATL-eszköz a figyelemfelkeltésre, látens igény felélesztésére és optimalizálás közösségi vásárlási site gyors, mérhető, konkrét eredmény nincs fix költség valójában drága illojális ügyfelek nem minden szektornak jó kétséges jövő ha gyors eredmény kell (szabad kapacitás, beragadt készlet), de nem építsen csak erre adatbázis-alapú kampány szegmentálhatóság célozható mérhető nagy elérés lehet személyesség pszchikai hatása fel kell építeni / meg kell venni / bérelni kell karbantartás / minőség saját: addícionális értékesítés vásárolt: ügyfélkör bővítése saját: stabilitást, alapot ad, de nem elég vásárolt: legyen mögötte erős brand blikkfangos üzenet

9 KAKUKKTOJÁSOK rendezvény, kitelepülés, vásár saját honlap

10 MINDEN JÓ VALAMIRE… VALAMIRE MINDEN JÓ… hitelesség szubjektív (?) tényezők termék cél elfogadottság befogadás tudatos értékelés hiteles adatok egészséges szkepticizmus

11 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "Van-e élet a Facebookon túl? 2012. szeptember 11.."

Hasonló előadás


Google Hirdetések