Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2014. Április 23. PISA 2012 után – a természettudományos kompetencia fejlesztése „Álmélkodni és elmélkedni”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2014. Április 23. PISA 2012 után – a természettudományos kompetencia fejlesztése „Álmélkodni és elmélkedni”"— Előadás másolata:

1 2014. Április 23. PISA 2012 után – a természettudományos kompetencia fejlesztése „Álmélkodni és elmélkedni”

2 Csapó Benő hangsúlyozta, a PISA-vizsgálatok abban segítik az országokat, hogy saját problémáikat megértsék, és megtalálják a helyi feltételekhez alkalmazható megoldásokat. „A tudományos emberfő mennyisége a nemzet igazi hatalma” /Széchenyi István/ Újabb PISA- sokk

3 Forrás:http://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/nemzetkozi_meresek/pisa/pisa2012_osszefoglalo_jelentes.pdfhttp://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/nemzetkozi_meresek/pisa/pisa2012_osszefoglalo_jelentes.pdf Forrás:http://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/nemzetkozi_meresek/pisa/pisa2012_tajekoztato.pdfhttp://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/nemzetkozi_meresek/pisa/pisa2012_tajekoztato.pdf

4

5 Forrás:

6 Forrás:

7 Forrás:

8 Az Európai Unióban kulcskompetenciákon azokat az ismereteket, készségeket és az ezek alapját alkotó képességeket és attitűdöket értjük, amelyek birtokában az Unió polgárai egyrészt gyorsan alkalmazkodhatnak a modern világ felgyorsult változásaihoz, másrészt a változások irányát és tartalmát cselekvően befolyásolhatják. A tudásalapú társadalomban felértékelődik az egyén tanulási képessége, mert az emberi cselekvőképesség az élethosszig tartó tanulás folyamatában formálódik. Kulcskompetenciák * – NAT 2012

9 Kulcskompetenciák * – NAT 2012 ◦ Anyanyelvi kommunikáció ◦ Idegen nyelvi kommunikáció ◦ Matematikai kompetencia ◦ Természettudományos és technikai kompetencia ◦ Digitális kompetencia ◦ Szociális és állampolgári kompetencia ◦ Kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia ◦ Esztétikai – művészeti tudatosság és kifejezőkészség ◦ A hatékony, önálló tanulás ◦ (Kissé mások, mint NAT 2006-ban) * Az Európai Parlament és a Tanács ajánlása az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges kulcskompetenciákról, december 18. (2006/962/EK)

10

11

12

13

14 Okosabb, mint egy 15 éves? Index december 7., szombat 11:27 | A frissen publikált 2012-es PISA-jelentés szerint a magyar diákok teljesítménye minden területen romlott az elmúlt években, ráadásul mindegyik vizsgált készségben alulmúltuk az OECD-országok átlagát. A nemzetközi felmérés a 15 évesek természettudományos, matematikai és szövegértési ismereteit vizsgálja, elsősorban a gyakorlati alkalmazás képességére kíváncsi. A mostani felmérésen a matematika kapta a legnagyobb hangsúlyt. Az Index minitesztjében megnézheti, mivel kellett szembenézniük a tesztet kitöltő diákoknak, és kiderítheti, hogy jobb-e matekból, mint a 15 évesek. A kérdések korábbi PISA-felmérésekből és a mintakérdések közül valók (vagyis nem a teljes teszt, csak egy kis ízelítő belőle).

15 1 /13 kérdés Az Electrix vállalat video- és audiolejátszókat gyárt. A nap végén a termékeket tesztelik, és a hibás lejátszókat visszaküldik javításra. Az alábbi táblázat a két típusból napi átlagban előállított termékek számát és a hibás lejátszók napi átlagos százalékos arányát mutatja. Helyes a következő három állítás? A munkanap folyamán előállított lejátszók egyharmada videolejátszó. Igaz Hamis ?

16 2 /13 kérdés Az Electrix vállalat video- és audiolejátszókat gyárt. A nap végén a termékeket tesztelik, és a hibás lejátszókat visszaküldik javításra. Az alábbi táblázat a két típusból napi átlagban előállított termékek számát és a hibás lejátszók napi átlagos százalékos arányát mutatja. Helyes a következő három állítás? Minden 100-as adag videólejátszóból pontosan 5 hibás. Igaz Hamis ?

17 3 /13 kérdés Az Electrix vállalat video- és audiolejátszókat gyárt. A nap végén a termékeket tesztelik, és a hibás lejátszókat visszaküldik javításra. Az alábbi táblázat a két típusból napi átlagban előállított termékek számát és a hibás lejátszók napi átlagos százalékos arányát mutatja. Helyes a következő három állítás? A készülékeket tesztelő szakemberek egyike azt állítja: „Átlagosan több videolejátszót kell javításra visszaküldeni naponta, mint ahány audiolejátszót.” Igaza van? Igaza van Nincs igaza ?

18 4 /13 kérdés Olívia összeadta az MP3-lejátszó, a fejhallgató és a hangszóró árát a számológépén. Az eredmény, amit kapott, 248 lett. Olívia válasza helytelen. Az alábbi hibák közül melyiket követte el? Kétszer adta hozzá az egyik árat Elfelejtette hozzáadni a három ár egyikét Lehagyta az egyik ár utolsó számjegyét Kivonta egyik árat, ahelyett, hogy hozzáadta volna ?

19 5 /13 kérdés Az MP3-lejátszók normál vételára 37,5 százalékos nyereséget tartalmaz. A nyereség nélküli árat nagykereskedelmi árnak nevezzük. A nyereséget a nagykereskedelmi ár százalékaként számítják ki. Az alábbi képletek közül melyik mutat helyes összefüggést a nagykereskedelmi ár (n) és a normál vételár (v) között? v = n + 0,375 n = v – 0,375v v = 1,375n n= 0,625v ?

20 6 /13 kérdés Januárban a TelitoRock és a Kenguru-guruk nevű zenekarok új CD-t adtak ki. Februárban a Magányos Farkasok és az Üvöltő Brigantik adtak ki új CD-t. Az alábbi diagramon a zenekarok CD-inek eladási adatai szerepelnek januártól júniusig. Melyik hónapban adott el a Magányos Farkasok nevű zenekar először több CD-t a Kenguruguruknál? Nem volt ilyen hónap Márciusban Áprilisban Májusban ?

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35 Digitális írástudás, matematika és probléma megoldási feladatok MAGYARUL PISA-mérés anyagai titkosak, de minden vizsgálat után néhány feladatot nyilvánossá tesznek, hogy az érdeklődők megismerkedhessenek velük. Régebbi PISA feladatok – minden vizsgált területről (kivéve digitális ….) NYILVÁNOS FELADATOK 2012 – csak matematikából 12_nyilvanos_feladatok.pdf

36 „A tudós laboratóriumában nemcsak szakember: gyermek is a természet jelenségeivel szemben, amelyek olyan hatással vannak rá, mint valami tündérmese.” Marie Curie „A tudomány kísérlet arra, hogy a kaotikus, sokfajta érzéki tapasztalatunkat valamilyen egységes gondolatrendszerrel összefüggésbe hozza.” Albert Einstein

37 Forrás: https://moodle.ofi.hu/mod/page/view.php?id=198https://moodle.ofi.hu/mod/page/view.php?id=198 A TERMÉSZET- TUDOMÁNYOS GONDOLKODÁSMÓD

38 Kutatás Alapú Tanítás Inquiry Based Learning Felfedeztető tanulás (IBL - Inquiry Based Learning) Forrás: https://moodle.ofi.hu/course/view.php?id=15https://moodle.ofi.hu/course/view.php?id=15

39 Kutatás Alapú Tanítás Inquiry Based Learning Felfedeztető tanulás formái, módszerei Forrás: https://moodle.ofi.hu/mod/page/view.php?id=384https://moodle.ofi.hu/mod/page/view.php?id=384

40

41 Köszönöm a figyelmet! Április 23.


Letölteni ppt "2014. Április 23. PISA 2012 után – a természettudományos kompetencia fejlesztése „Álmélkodni és elmélkedni”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések