Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Güanxi 1.Szept8 bevezető beszélgetés 2.Szept15 Digitális generáció - bevezetés 3.Szept22 Információ rulez - Crowdsourcing 4.Szept29 Memetika I. - Kulturális.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Güanxi 1.Szept8 bevezető beszélgetés 2.Szept15 Digitális generáció - bevezetés 3.Szept22 Információ rulez - Crowdsourcing 4.Szept29 Memetika I. - Kulturális."— Előadás másolata:

1 Güanxi 1.Szept8 bevezető beszélgetés 2.Szept15 Digitális generáció - bevezetés 3.Szept22 Információ rulez - Crowdsourcing 4.Szept29 Memetika I. - Kulturális evolúció 5.Okt5 Hálózat-elmélet I. – Kicsi a világ 1.Nov2 prezentációk 2.Nov9 Emergencia – 3.Nov16 Hálózat-elmélet II. – 4.Nov23 Felkészülés szeminárium 5.Nov30 Memetika II. – az emergens én 1.Dec2 Prezentációk

2 Güanxi „Minden információ” Információs gazdaság Információs társadalom Információs univerzum Információs forradalom Információs értéklánc Információ és emergencia

3 Güanxi Britannica vs Encarta vs Wikipedia Britannica: 200 év, $1600 példányonként 1992: Microsoft megvette a Funk & Wagnallst az Encarta előállításához, ár $ : Britannica válasza: online előfizetés $160/év 50% forgalomcsökkenés 1990–1996 között 1996: CD, ára $ után $70–$125, különféle áru CDk 1999 CD ára $90, MS emeli ugyanerre 2002 ingyenes webes hozzáférés – teljes server breakdown (DOS) 2002 wikipedia indul felhasználóval a legjobb a wiki Wiki ma: 3 millió cikk, 8 millió használó óránként

4 Güanxi a figyelem gazdaságtana a nézők figyelmének értékesítése one-to-one marketing igényekhez igazított tartalom igényekhez igazított hirdetés

5 Güanxi a magnószalag csökkentette a produkció költségeit, de nem disztribúcióét AM rádióadás csökkentette a disztribúciós költségeket, de a nem a reprodukciós költségeket digitális technológia csökkenti az előállítási és újraelőállítási költségeket ÉS csökkenti a terjesztési költségeket

6 Güanxi digitális termékek költségszerkezete az információ előállítása költséges, a reprodukció olcsó első példány költséges, nagy része sunk cost marketingköltés domináns a költségstruktúrában nagy példányszám előállítható állandó egységköltséggel pótlólagos termék előállításának nincsenek korlátai

7 Güanxi információs termék élménytermék termékminta fontosabb, mint bárhol határköltség elmarad az átlagköltségtől átlagköltség egyenletesen csökkenő interneten az információt határköltségén árusítják – ill. árusítanák, ha a jog engedi szerzői jog segítségével garantál az állam bevételeket az információs termékekből

8 Güanxi az információ mint tömegáru 1986: $ a Nynex New York-i telefon könyve ProCD beszáll az üzletbe, kínai munkásokkal ($3,5/nap) Bertrand is beszáll a versenybe –$200-os ár az induló ár –a piaci ár a marginális költségek felé tendál

9 Güanxi árazási logika: cél: minden fogyasztó a belső limitárat fizesse a termékért (tökéletes első fokú árdiszkrimináció) árdiszkrimáció lehetősége a kérdés problémák: hogyan határozzuk meg az egyes szegmensek méretét és hogyan az arbitrázst? megoldás: one-to-one marketing

10 Güanxi személyre szabott árazás katalógusokba behúzott ajánlatok keresőszavas célzás (Origo) megkülönböztetés-használat ideje, módja, mennyisége, médiuma alapján (Lexis-Nexis) vásárlói szokások alapján (áruházi kuponok, Amazon könyvajánló, Virtual Vineyards) megkülönböztetés vásárlói igények alapján (légitársaságok) gyakran csak demográfiai csoportosítást jelent

11 Güanxi érték alapú árképzés fogyasztók egyenkénti ismerete ritkán megoldható (Amazon) helyette: ajánljunk termékvonalat, és figyeljük a választást legnagyobb nyereségért: legnagyobb értéket legnagyobb áron fogyasztók igényeire szabott változatokkal a termékvonal maximalizálja az információ összértékét fogyasztói szokásokat anticipálva az eladott értékből a legnagyobb bevétel klasszikus példa: kemény/puhakötés, film/video

12 Güanxi késleltetés (Fed Ex, E-trade) felhasználói felület (DialogWeb, DataStar) képfelbontás (PhotoDisk) gyorsaság (IBM LaserPrinter, Intel, Mathematica) formátum (Lexis/Nexis) lehetőségek (Kurzweil) funkciók (Quicken, tech support) teljesség (DialogWeb, DataStar) bosszantás (ACDSee, shareware-ek)

13 Güanxi működik az önkiválasztás jobbik termék árát növeljük gyengébbik termék minőségét csökkentjük érték-elvonásos árcsökkentés – alacsonyabb minőségű termék előállítása extra költség –fontos: ki tudjunk kapcsolni funkciókat a magas minőség felől lefele haladva –veszély: kiszúrják! (Windows NT workstation kontra server, IBM printer)

14 Güanxi ”arany középút” árazás Coca-Cola –túl kicsi, túl nagy, közte „pont jó” –small/large vs small/large/jumbo mikrosütő –minimum ár $109, középkategóriás ár $179, keresletmegoszlás 65%–35% –magas árú termék $199 –közepes árút 60%-ban választják! borlap példa –a vevők mindig a második legalacsonyabb árú bort választják tömegpiaci szoftverek –gyakran csak 1-2 változatot alakítanak ki, hogy a hálózati hatások működjenek, de a használói zavart elkerüljék

15 Güanxi információs csomagok cikkek < folyóirat < előfizetés testreszabott csomagok –egyre inkább a dal és nem a cd, az újság és nem a magazin az igény nemlineáris árazása –mennyiségi kedvezmény mint csomagalkotás

16 Güanxi The Long Tail

17 Güanxi a Web2.0 terjedése átalakítja a kontroll- viszonyokat és demokratizálja a keresletet alacsony frekvenciájú de nagy számosságú keresletek kumulatíve túlnőhetik a kezdeti tömegesebb igényeket a userek testreszabott termékeket várnak el a kontroll a long tail felé mozdul a bestsellerek mellett ki lehet és kell elégíteni a niche igényeket is

18 Güanxi A sokaság... szétterül, mindenhol jelen van figyelme rövid tele van specialistákkal nagyrészt szemetet gyárt megtalálja a legjobb cuccokat

19 Güanxi

20

21

22

23 megválaszolandó kérdések Egy szolgáltatás leírásánál a következőekre legalább válaszoljon: Core – mi a központi értéke Contribute – kik és miért contribuálnak Connect – hogyan és miért kapcsolódnak Collaborate - hogyan működnek együtt Create – mit és hogyan alkotnak –Min 1 max 2 oldal terjedelemben!

24 Güanxi 1 jó emergens szolgáltatáshoz Válaszd meg jól a sokaságot Válaszd meg jól a modellt (mit tesz a sokaság? szavaz, keres, alkot?) Ajánlj fel megfelelő jutalmakat Megfelelő belső erőforrásokkal indulj A felvilágosult uralkodó szüksége (de csak morális és meggyőzési téren) Egyszerű modularitás esszenciális 90% szemét, a jó 10%ot válassza ki a sokaság A közösségnek mindig igaza van! Az a fontos, amit a közösségnek adhatsz, nem az amit tőlük kaphatsz

25 Güanxi Feladatok tehát: 1 egyéni gyűjtés + 1 kiscsoportos alkotás, mindkettőt be kell mutatni 3 percben ill. 8 percben Blogcímen URL-eket megadni

26 Güanxi köszönöm a figyelmet


Letölteni ppt "Güanxi 1.Szept8 bevezető beszélgetés 2.Szept15 Digitális generáció - bevezetés 3.Szept22 Információ rulez - Crowdsourcing 4.Szept29 Memetika I. - Kulturális."

Hasonló előadás


Google Hirdetések