Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Linamar Hungary ZR t. Linamar Products Division Certain information regarding Linamar set forth in this presentation and oral summary, including management.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Linamar Hungary ZR t. Linamar Products Division Certain information regarding Linamar set forth in this presentation and oral summary, including management."— Előadás másolata:

1 Linamar Hungary ZR t. Linamar Products Division Certain information regarding Linamar set forth in this presentation and oral summary, including management ’ s assessment of the Company ’ s future plans and operations may constitute forward-looking statements. This information is based on current expectations that are subject to significant risks and uncertainties that are difficult to predict. Actual results may differ materially from these anticipated in the forward-looking statements due to factors such as customer demand and timing of buying decisions, product mix, competitive products and pricing pressure. In addition, uncertainties and difficulties in domestic and foreign financial markets and economies could adversely affect demand from customers. These factors, as well as general economic and political conditions, may in turn have a material adverse effect on the Company ’ s financial results. The Company assumes no obligation to update the forward-looking statements, or to update the reasons why actual results could differ from those reflected in the forward- looking statements.

2 Linamar Products Division Karbantartási rendszer áttekintése

3 2012. Június 27. Miről lesz szó  Történeti áttekintés  Tevékenységi területek  Szervezeti felépítés  Géppark  Kritikusságok feltárása  Problémás eszközök előtérbe helyezése  CMMS – eszköz a karbantartás szervezéséhez  Key Performance Indicators – mérőszámok  Folyamatos rendszer fejlesztés

4 2012. Június 27. CMMS #3 A gyár (és a karbantartás) fejlődésének jelentősebb lépései TPM - új módszer és szemlélet - emelt létszám (integrálódás) - folyamatos rendszerfejlesztés CMMS #2 (MP2) Fejlesztési Csoport 2012 Forgácsolás m2 csarnok építése CMMS #4 (LPMS) m2 (bővítés) m2 (bővítés) Szerelés Karbantartás vezető 6 fő mérnök 2 fő csoportvezető 15 fő műszerész 17 fő lakatos 2 fő beszerzés-raktár 4 fő üzemtakarítás 3 fő forgácsolás 3 fő festő SUMMA: 53 fő CMMS #1 (Pman) FORD Q QS ISO ISO/TS Karbantartás vezető 2 fő lakatos 2 fő műszerész SUMMA: 5 fő termelés műszaki osztály 2008: létszám leépítés (11 fő) OHSAS 18801

5 2012. Június 27. Történelem 1993: vákuum-szivattyú gyártósorok telepítése Kézi és félautomata összeszerelő gépek ’70-es évek eleje MODICON 384/484 vezérlések (1975) Gyártócsarnok: 3000 m : CVT-váltó (alkatrész forgácsolás) indukciós hőkezelési technológiák terjedése az első robotok Gyártócsarnok: m : common rail rendszerek alkatrészei 2012: MQB projectek indulás Gyártócsarnok: m 2

6 2012. Június 27. A terhelés növekszik…  1993: 2 műszak  1996: 3 műszak  2005-től folyamatos 6+2 műszakrend  Karbantartás szervezet létszám (kb. 35 fő):  karbantartás vezető  + 3 fő karbantartó mérnök 2006: fejlesztési csoport kiválása  A géppark egyre vegyesebb  használt, bizonytalan állapotú gépek érkeznek  a problémák száma növekszik  állandósul a tűzoltás !

7 2012. Június : válság LÉPNI KELL ! Az autóipart súlytó válság következtében létszám leépítés 11 fő (a karbantartó állomány1/3-a) A kialakult rendszerek leépülése, az erőforrások túlterheltsége – fásultság, beletörődés…

8 2012. Június : újraszerveződés és TPM  március - fejlesztési csoport visszaintegrálása a karbantartó állományba  FLUID management tevékenység (ideiglenesen) a karbantartás irányítása alatt  KIR tevékenység irányítása is a karbantartáshoz csatolva  …és, hogy alapokat teremtsünk a változások eredményes végrehajtásához - megszületik A DÖNTÉS: TPM bevezetésbe kezdünk +

9 2012. Június március 18: óra indul !  Az orientációs tréningekkel kezdetét vette a TPM rendszer bevezetési folyamata  Bevezetés tervezett időtartama: 3 év  Végső cél: - működőképes karbantartási rendszer - hatékonyság javítás

10 2012. Június 27. Tevékenységi területek  Géptelepítés, üzembe helyezés  Karbantartás  Hibaelhárítás  Diagnosztika  Termelés támogatás (folyamatos műszak)  Termelés támogatás (egyedi alkatrész gyártás)  Berendezés fejlesztés  Kalibrálás  Kábel-menedzsment és olajleválasztás  Üzemtakarítás  Épületfenntartás, festés (5S)

11 2012. Június 27.  CNC esztergák 132 db  Megmunkáló központok 72 db  Indukciós hőkezelő berendezések 11 db  Hőkezelő kemencék 8 db  CNC köszörűk 18 db  Robotok 6 db A géppark – jellemző berendezések

12 2012. Június 27. A géppark – egyéb technológiák, berendezések  Technológiai mosók 29 db  Üregelő berendezések 5 db  Hosszlyuk fúrók 7 db  Fűrészgépek 6 db  gravírozók 7 db  különböző célgépek (forgácsolás, szerelés, szivárgás teszt stb.)

13 2012. Június 27. A probléma összetettsége- a változatosság gyönyörködtet ? 375 db lényeges termelő berendezés összetett géppark gépek életkora: év Átlag: 14 év

14 2012. Június 27. Hol kezdjünk a feladathoz? Mekkora az elefánt – és mi van benne ? Teendő: korábbi adatgyűjtések elemzésével a legégetőbb problémák megkeresése és mielőbbi megoldása CÉL: lehetőség szerint NE TÉRJENEK VISSZA A HIBÁK!

15 2012. Június 27. A problémák megközelítése Kritikussági elemzés: A géppark 20-22%-a szűk keresztmetszeti operációban dolgozik Ezen belül kb. 10% az egyedi, nem pótolható (kritikus) berendezés

16 2012. Június 27. A problémák hangolása Legsúlyosabb hibák megkeresése: Gépleállással járó problémák súlyozása gyakoriság és időtartam alapján db jelentős problémákkal terhelt gép TOP-10

17 2012. Június 27. „Szeg” van bőven …. kell egy kalapács!  Eszköz a karbantartás nyomon követésére = CMMS rendszerek  PMAN (’93) - MP2 (’96) - MS ACCESS adatgyűjtés (2009)  #4: LPMS rendszer fejlesztése saját igények alapján (2010)  Folyamatos fejlesztések, javítások, extra igények

18 2012. Június 27. LPMS - munkaigénylés

19 2012. Június 27. LPMS – információs modulok

20 2012. Június 27. LPMS – adatgyűjtés / elemzések Eredményes tevékenység: VISSZATÉRŐ HIBÁK KEZELÉSE

21 2012. Június /375 2,6% = 30% Mit találtunk A TOP-10 berendezés a géppark 2,6%-a és ezek okozzák a kieső idő 30%-át. 10X-es hatás !!!

22 2012. Június 27. … és mit értünk el Gépleállással járó hibák: - gyakoriság felére csökkent Rendelkezésre állási mutató (RM) : - folyamatosan javul

23 2012. Június 27. Átgondolt fejlesztés minden területen  Szervezet fejlesztés több lépésben  emberi erőforrás biztosítás (problémás!)  feladat specifikus elv  Módszerek  TPM elvi alapok alkalmazása  Adatgyűjtések  PARETO elemzések  javító intézkedések, berendezés fejlesztések  Eszközök  (CMMS rendszerek 4. generációja)  diagnosztikai eszközpark bővítése

24 2012. Június 27. …további fejlődési lehetőségek OEE : DIAGNOSZTIKA :

25 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Linamar Hungary ZR t. Linamar Products Division Certain information regarding Linamar set forth in this presentation and oral summary, including management."

Hasonló előadás


Google Hirdetések