Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató 2006. február 22. 1 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató 2006. február 22. 1 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György."— Előadás másolata:

1 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György vezérigazgató T-Online Magyarország

2 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február Konvergencia és távközlés Konvergencia = a szolgáltatási szektor újraszerveződése a digitalizálódás és a hálózatba kapcsolódás következtében A konvergenciát a technológiai változások következtében megmozduló piaci folyamatok hajtják A konvergens iparágak főszereplői a távközlés, az informatika és a média, illetve a disztribúcióban és kereskedelemben érdekelt üzletek A konvergencia a technológiai fejlődés mellett a szélessávú hozzáférések számának növekedésén alapszik

3 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február Forrás: McKinsey; team analysis Kiéleződött a harc az iparágak között a piacok újrafelosztásáért A különböző konvergáló piacokon a régi játékosok mellett újak indulnak harcba. Telco Tömegmédi a Infrastrukt úra Tranzakciót igénylő szolgáltatások Kereskedele m

4 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február Sikeres az a szolgáltató, amely versenytársait megelőzve képes piacra lépni átfogó szolgáltatásaival Sources:HCSO; IDC; Press; Other market researches; McKinsey 1 Mobil eszközértékesítés 2 Hírek; árfolyamok; forgalom; térkép 3 Hirdetési és egyéb bevételek figyelembe vételével 4 Nincs benne: TV, rádió, online hirdetések; teljes hirdetési piac: 155 milliárd Ft Kereskedel em Hagyományos telekommuniká ciós piac e- m ai l 3 Egyéb tartós javak gyártása Elektron ikus piacok e- kereskedelem Egyéb tartós javak értékesíté se Háztartási elektronikai cikkek értékesítése Háztartási elektronikai cikkek gyártása PC szervíz PC értékesítés IT outsourcing Útvonalt ervezés Egyéb IT szolgáltatás ok IT oktatás és tanácsadás Létesítés és támogatás MMS 4 Alkalmazá s- fejlesztés Infrastruktúra SMS 4 Hálózati integráci ó Hoszting Szoftver - fejleszté s Telco eszközök értékesítés e 1 Telco eszközök gyártása PC gyártás Csomag - szállítás Egyéb postai szolgáltatá sok Nem-tartós javak értékesítése (üzletek és éttermek) Nem-tartós javak termelői Utazási irodák és turizmu s Rendsze r- integráci ó Elektronikus szerencsejá ték e- biztosí tás e- kormányzat Játék- letöltése k Zeneportálok Híroldalak és hírportálok Lottó Egyéb szerencseját ék eladások Játékszoftv erek Egyéb szórakozás Kaszinók Biztosítá s B/O Közigazgatá si szolgáltatás ok Mozi/Filmstú diók Zenestúdiók Zenekiadó k Rádió csatorná k 3 Könyvkiad ók Keresők Azonosítás Hírügynökségek Szerzők ISP Internettartalo m- aggregátorok Online hirdetések Kisker filmeladás és kölcsönzés TV csatornák 3 Mozik Csengőhangok Prémium SMS Mobil játékok Mobil információ 2 Biztonság és távfelügyelet Kormányzati szolgáltatáso k Egyéb hirdetés ek 4 Arany- oldalak Kábel TV Újság- eladás Tömegmé dia Tranzakciót igénylő szolgáltatások e-banking Banki és pénzügyi szolgáltatások B/O 1 Banki szolgáltatás ok értékesítése 1 Mobil fizetés Elektro -nikus könyve k

5 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február Az elmúlt időszak távközlési szalagcímei Google, Sun tie up to take on Microsoft AOL: Yahoo out, Google and Microsoft neck-and-neck in talks to buy stake in online service. - Yahoo! to team with SBC on its own cell phone; Google to offer wireless map searches Monday. A Pannon GSM tulajdonosa megvásárolta a svédországi Vodafone-t NTT DoCoMo Develops 3G Mobile Handset for Digital TV Mobalized Google Maps Telefonica SA is to buy British mobile phone firm O2 Plc for an agreed £17.7 billion ($31.6 billion) TiVo, Yahoo collaborate on TV recording

6 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február A konvergens piac felépítésének alapja a szélessávú hozzáférések számának intenzív növekedése A konvergens piac alakulása Magyarországon Megfelelő tartalmak Magyar Telekom Önálló minisztérium Erősödő verseny Források megléte Források pazarlása Digitális szakadék Állami szerepvállalás korlátai Fizetőképesség korlátai Gátló tényezők Segítő tényezők

7 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február Szélessávú hozzáférések számának alakulása A dinamikus fejlődés ellenére Magyarország még mindig jelentős lemaradásban van 100 lakosra jutó szélessávú előfizetések száma az OECD országokban 25,5 22,5 21,821,7 20,3 19,2 18,7 18,2 16,5 16,4 14,5 5,2 24,4 15, ,5 14,5 16, ,3 11,4 12,3 12,7 11,2 3,1 Korea Hollandia Dánia Izland Svájc Kanada Finnország Belgium Norvégia Svédország Japán USA Magyarország 2005 június 2004 június

8 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február A magyarországi ADSL hozzáférések alakulása Háztartási szélessávú penetráció (%) % 2% 4% 8% 13% 20% 27% 33% Forrás: T-Online Magyarország becslés Az ADSL bevezetését követő első 4 évben a szélessávú penetráció mindössze 7%-al növekedett, a rá következő 4 évben ez a fejlődés várhatóan eléri a 20%-ot.

9 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február % 33% A fogyasztói magatartás különbözőségei Magyarországon a késői többség nehezebben mozdítható, mint a fejlettebb piacok hasonló fogyasztói rétegei Korai elfogadók Korai többség Késői többség Lemaradók Hagyományos, jól működő piacok tipikus eloszlása 29% 20% Két csúcsú eloszlás, ahol a korai többség jelentős késéssel reagál

10 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február Háztartások Internet ellátottsága – digitális szakadék Az adott csoportból mekkora az internettel rendelkező háztartások aránya 8 általános szakiskola érettségi felsőfokú Budapest Megyeszékhely Város Község Van Nincs általánosnál kevesebb Településtípus szerint Van-e gyerek a háztartásban A háztartásfő kora szerint Háztartásfő végzettsége szerint Forrás: T-Online-Ariosz Szegmentációs kutatás, %6% 18% 20% 32% 44% 30% 12% 4%4% 2%2% 25% 14% 23% 21% 22% 3%3% 28%

11 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február A háztartások összetétele meghatározó az internethasználat és affinitás szempontjából Bázis: Hazai háztartások N=3600 Összesen a háztartások 46%- ában élnek 60 év felettiek (ez kb ezer ht) 1 fő 0 fő 2 fő 60 év felettiek száma a háztartásban 56% 30% 14% 0% Csak -60 Csak 60+ Is is kb ezer ht- ban csak 60 év felettiek laknak Háztartások összetétele Forrás: T-Online Magyarország becslés 56% 16% 28% Csak 60 év alatt Is is Csak 60 év felett

12 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február A következő front: a televízió

13 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február A magyar médiapiac főbb szereplői A piac minden szegmensében néhány nagy szereplő dominál Filmforgalmazók Internetes tartalomszolgáltatók Műsorszórók MűsorelosztókInternetszolgáltatók Mobil tartalomszolgáltatókMédia ügynökségek Vezetékes szolgáltatók TV műsor-és tartalomszolgáltatók Mobil szolgáltatók

14 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február Kiéleződött a harc az iparágak között a piacok újrafelosztásáért A hirdetési bevételek elérhetővé válnak más piacok domináns szereplőinek Forrás: T-Online becslés, MAHASZ, *média tarifaáron számítva Idézet: Andy Grove – Only the paranoid will survive Telekom piac 700 mrd Ft KábelTV 50 mrd Ft Zene 12 mrd Ft Szoftvergyártó Tartalomtulajdonos Tartalom- aggregátor, portál Hirdetők Telco, ISP Eszköz- gyártók Hagyományos disztribútorok „A stratégiai irányvonalak átalakulása alapjaiban változtatja meg a vállalatok életét.” „Ez a változás jelenthet hatalmas szárnyalást, de egyben a vég kezdetét is.” Digitális ökoszisztém a Civilszféra Hirdetési piac 441 mrd Ft* Mozi, DVD, VHS 42 mrd Ft

15 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február A konvergencia és a technológiai fejlődés új távlatokat nyit a hazai televíziózásban Digitalizáció/műsorszórás bővülő műsorkínálat Interaktivitás/felhasználói szerep erősödése Szegmentáció/fragmentá ció Szerzői jogi változások Új tartalom és hirdetési formák Új bevételi formák Integrálódás és új interface- ek On demand jelleg Új szereplők, növekvő verseny

16 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február A digitalizáció hatásai Kiélezett verseny a műsorelosztásban Műsorszórás ma: analóg földfelszíni sugárzás analóg kábel sugárzás antenna micro satelit Műsorelosztás a jövőben: DVB-S, digitális videó sugárzás –> satelit DVB-C, digitális videó sugárzás –> kábel DVB-H, digitális videó sugárzás –> kézben hordozható eszközök DVB-T, digitális videó sugárzás –> földi IPTV Mobil TV Digi TV A magyarországi kábelpenetráció európai összehasonlításban is magas – ez megnehezítí az új szereplők belépését

17 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február ,8 319,2 370,2 440,3 501,2 577,4 642,5 716, Médiaköltések: ma és holnap A magyarországi médiaköltésekben évről-évre konstans növekedés figyelhető meg. (tarifaár költések – teljes piac) Forrás: ZO International

18 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február ,064,066,366,067,868,468,565,0 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% InternetOutdoorSajtóRádioTelevízió Médiamix alakulása: ma és holnap A költések kétharmada a televíziókhoz vándorol, de már mérhető nagyságot értek el az Internet költések is. (tarifaár média mix – teljes piac) 28,025,021,024,019,819,519,122,3 1,01,1 1,21,0

19 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február Közép- és kelet-európai piac – TV nézésre fordίtott idő Magyarország európai szinten is az egyik legtöbbet tévéző nemzetnek számít, a régióban Törökországban néznek csak többet TV-t. Forrás: ZO International Bulgária Horvátország Csehország Észtország Magyarország Lettország Litvánia Lengyelo. Románia Oroszo. Törökország átlag perc/nap (felnőttek)

20 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február Az on demand szolgáltatások egyéni igények kielégítését teszik lehetővé (TVoD, Television on Demand) A műsorszóráshoz képest bővebb tartalom és szolgáltatási kör, különböző átviteli technika és modell TVoD egy digitális videó szolgáltatás, amely szélessávú hálózaton vehető igénybe Annyiban különbözik a TV műsorszórástól, hogy itt a tartalom a hálózatban a néző kérésére indul és jut el a TV vagy PC képernyőre A videó továbbítás azonnali, és hasonló minőségű mint a digitális műsorszórás A TVoD szolgáltatás lehetőséget ad a hagyományos, lineáris TV csatornák, video-on- demand és interaktív szolgáltatások igénybe vételére Tartalo m szerver Kérés Tartalo m Műsorszór ás TV on Demand Forrás: OVUM, TVoD

21 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február Konvergencia – átalakuló tartalomfogyasztás IPTV – Interaktív, on demand  TV csatornák – ingyenes, tematikus, prémium  Pay per view (sport, koncert stb.)  Video on Demand  TV on Demand (time shifted TV)  Hálózati vagy lokális PVR  Helyi tartalom (közlekedési információk, útviszonyok stb.)  Internet, , játék, SMS és chat  Video telefonálás  Közhasznú információs szolgáltatások  Személyes tartalom (házi videó, fényképek) Eszközigé ny: Set- Top Box Az elektronikus tartalomfogya sztás egységes mérése válik lehetővé

22 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február IPTV a világban A szolgáltatás még Európában is gyerekcipőben jár, robbanásszerű fejlődést jósolnak a szakemberek Analysis based on IP/Broadband Video Market Research, MRG, May 2004

23 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február Összességében a televíziózás ma… és holnap Ma: helyhez kötött időhöz kötött tömegtermé k korlátozott lehetőségek Holnap – új szereplőkkel: bárhol bárki bármit bárhogy bármikor

24 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február Sikerkritériumok a megváltozott piaci környezetben A gyorsan változó feltételek egyre nagyobb kihívás elé állítják a piac régi és új szereplőit Innováció és minőség Korai piacra lépés Kockázatvállal ás Inflexiós pontok felismerése Szolgáltatói szempontok Iparági szempontok kedvező szabályozás promóció innovációs kultúra fejlesztése szélessávú hozzáférések növekedése Internet mint húzóágazat elismerése A piaci szereplők felismerik közös érdekeiket Sikeres szolgáltató Partnerségek

25 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február A T-Online jelenlegi portfoliója az alapja a jövő multimédiás szolgáltatásainak Online videotéka egyre bővülő választékban, DVD minőségben előfizetőinknek Több, mint ezer letölthető track, a legnagyobb kiadóktól (Sony-BMG,Warner) Az AXN tévécsatorna ADSL ügyfeleink részére a Lost-tal és egyéb sorozatokkal T-Online multimédia portfolió Online rádió – te szerkesztheted saját rádiódat kedvenc számaidból, saját szád íze szerint

26 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február Köszönöm a figyelmet!

27 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató február A T-Online világa A T-Online élen jár az új megoldások piacra vitelében a hozzáférések, tartalom és szolgáltatások területén egyaránt febr. Mo-on először a Matávnet elindítja az ADSL-t egyedi látogató naponta Fre Ingyenes levelezés– user Adatpark Video on Demand Először Mo-on Legális zeneletöltés Először Mo-on ? klip.hu 10e user 1 hónap alatt IPTV Először Mo-on


Letölteni ppt "A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György, T-Online Vezérigazgató 2006. február 22. 1 A jövő televíziója, a távközlés új irányai Simó György."

Hasonló előadás


Google Hirdetések