Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vidéki vonzerő fejlesztés és a vidéki kis - mikro vállalkozások, családi gazdaságok élénkítése a Vidékjáró segítségével.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vidéki vonzerő fejlesztés és a vidéki kis - mikro vállalkozások, családi gazdaságok élénkítése a Vidékjáró segítségével."— Előadás másolata:

1 Vidéki vonzerő fejlesztés és a vidéki kis - mikro vállalkozások, családi gazdaságok élénkítése a Vidékjáró segítségével

2

3 Vidékjáró 27 civil és stratégiai partnere  Vidékfejlesztési Minisztérium Nemzeti Parki és Tájvédelmi Főosztály, Tájvédelmi, Barlangvédelmi és Ökoturisztikai Osztály,  Magyar Falusi Turizmus Programiroda,  VM NAKVI Esélyegyenlőségi Programiroda,  Rromanes Egyesület,  Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége,  Magyarországi Tájházak Szövetsége,  Szövetség az Élő Tiszáért Egyesület,  Magyar Biokultúra Szövetség,  Kisléptékű Termékelőállítók és Szolgáltatók Országos Érdekképviseleti Egyesülete,  Falusi Vendégasztal Szolgáltatók Egyesülete, Hagyományok Háza,  Hagyományok Háza Baráti Kör egyesület  E-Misszió Egyesület,  Magyar TDM Szövetség,  Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, Turisztikai tagozat  Népművészeti Egyesületek Szövetsége,  Kis- Közép- és Agrárvállalkozók Országos Szolgáltató Egyesülete,  Magyar Sajtkészítők Céhe,  ÖKO-Pack Nonprofit Kft.,  Zöldutak Módszertani Egyesülete,  Tisza-tavi Ökocentrum,  Pannonhalmi Apátság,  Ars Sacra Alapítvány,  Magyarországi Ifjúsági Szállások Szövetsége,  Tourinform Szövetség,  Magyar Vendéglátók Ipartestülete,  Tanyacsárda Kft.,  Kecskeméti Katona József Színház,  Kreatív Innovátor Klaszter,  Alföldi Legendárium Klaszter.

4 Vidékjáró egyéb partnerei Magyar Turizmus Zrt. VM-NAKVI Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH) Szakújságírók Veranda Magazin RIDIKÜL Magazin

5 A Vidékjáró 5 alappillére 1. Helyi termékek, kézműves termékek, védjegyes termékek,termelői piacok 2. Hagyományőrzés, legendák, mondák, népszokások 3. Bor és gasztronómiai turizmus 4. Ökoturizmus 5. Vallási turizmus

6 A marketing alapú együttműködés által elérendő célok turisztikai mikro- és kisvállalkozások versenyképességének javítása és az általuk foglalkoztatottak számának növelése, kis –mikro vállalkozások, családi gazdaságok on-line kereskedelembe való becsatlakoztatása, a magyar kis-mikró vállalkozások a becsatlakozó belföldi szolgáltatók vendégforgalmának növelése, a turisztikai szezon elő- és utószezonjának meghosszabbítása, a belföldi vendégek tartózkodási idejének növelése, a szálláshelyek és szabadidős tevékenységek összekapcsolása, a vidéki turisztikai vonzerők minőségének javítása, turisztikai attrakciók és szolgáltatások fejlesztése, szolgáltatók körében a SZÉP kártya elfogadás kiterjesztése, a SZÉP kártya felhasználók vidéki szolgáltatók felé történő orientálása, a megszólított célközönség rendszeres vásárlóvá tétele.

7 Vidékjáró elemei Vidékjáró tematikus napok honlap Vidékjáró programajánló hírlevél Vidékjáró FACEBOOK profil Vidékjáró FACEBOOK játékok Vidékjáró újságírói Study Tour-ok Folyamatban: tematikus kiadványok mobil applikáció, internetes rádió

8 Vidékjáró tematikus napok 2014 Húsvét Hétfőtől András napig Január 25 – február 8: Téli túrák a Nemzeti Parkjainkban Április 21: Húsvéti Sajtnapok Április 26: Tájházak Napja Április 30 - Május 4: Legendás Vidékjáró napok Május 10: Táncház Napja Május 24: Csillagséták a Nemzeti Parkjainkban Június 8- 9: Pünkösdi hétvége a Zöldutakon Június 14-15: Népi Íz-őrző Napok és Táj jellegű ételek kóstolója

9 Vidékjáró Országos programsorozat 2014 Húsvét Hétfőtől András napig Július 25-27: Környezettudatos nap - „A természet lágy ölén” Augusztus 8-10: Gyógynövénynapok Augusztus 15-20: Gyógynövényhét Pannonhalmán keretében Kolostori termékek vására és magyar világörökségek utcája, Szeptember 20-28: Ars Sacra Fesztivál keretében Nyitott Templomok Napja szeptember 20. Szeptember 26-27: Pásztorélet-pásztorhagyományok – Kézműves mesterek napja Október 4-11: Geotóp Napok Október 24-26: Nemzeti Parkok és Natúrpark ízei napok November 22-30: András havi disznótoros napok

10 A tematikus nap célja  A vidéki élethez kapcsolódó egy-egy tematikus nappal a vidéki Magyarország komplex kínálatát mutassák be, a házi, kézműves sajtok készítésétől a tájházak népszerűsítéséig – falun, tanyán vagy éppen egy-egy kisvárosban. Mindazon élményeket népszerűsítjük, melyek hozzájárulnak az emberek boldogságérzetéhez és hozzájárulnak a Vidék támogatásához.

11 A tematikus nap hozzájárul Az adott térség természeti és kulturális örökségi vonzerőinek bemutatásához, Turisztikai attrakciók és szolgáltatások összekapcsolásához, Közös turisztikai termékcsomagok kialakításához, Turisztikai fogadópontok létrehozásához, Hálózatszerű együttműködések ösztönzéséhez.

12 A Vidékjáró tematikus napjai hozzá kívánnak járulni:  a vidéki települések turisztikai kínálatának megismertetéséhez,  a helyi és magyar termékek iránti kereslet és vásárlás ösztönzéséhez,  a környezettudatos szemlélet elterjesztéséhez, a tudatos vásárlói magatartás erősítéséhez,  vidéki, kis-mikro vállalkozások, családi gazdaságok vendégforgalmának növeléséhez,  a belföldi vendégéjszakák számának emeléséhez,  a vidéki szálláshelyek és vidéki szabadidős tevékenységek összekapcsolásához.

13 Vidéki Sajtóutak szervezése

14 Programajánló Hírlevél Hetente 6000 potenciális vendég kapja meg Hetente 6000 potenciális vendég kapja meg Tematikus napok Tematikus napok Vidéki programok Vidéki programok Szálláshelyek, Termelők, Kézművesek, Ökogazdaságok, Nemzeti parkok kiemelt megjelenése Szálláshelyek, Termelők, Kézművesek, Ökogazdaságok, Nemzeti parkok kiemelt megjelenése

15 Köszönöm a figyelmet! Szalay-Zala Andrea FATOSZ titkára, Vidékjáró proramkoordinátora Tel: 30/


Letölteni ppt "Vidéki vonzerő fejlesztés és a vidéki kis - mikro vállalkozások, családi gazdaságok élénkítése a Vidékjáró segítségével."

Hasonló előadás


Google Hirdetések