Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A piaci helyzet – Ahogy a szállítmányozók látják Előadó: Iszak Tibor, az MSZSZ elnöke.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A piaci helyzet – Ahogy a szállítmányozók látják Előadó: Iszak Tibor, az MSZSZ elnöke."— Előadás másolata:

1 A piaci helyzet – Ahogy a szállítmányozók látják Előadó: Iszak Tibor, az MSZSZ elnöke

2 AGENDA: I.A gazdasági helyzet elemzése II.Fuvarpiaci tendenciák a tengeren túli forgalmak esetében III.Szállítmányozók és fuvarozók együttműködése

3 I. A gazdasági helyzet elemzése Forrás: KSH, http://www.ksh.hu/ A GDP volumenindexei 2011-2012 (Előzőnegyedév = 100,0) Szezonálisan és naptárhatással kiigazított adatok (%)

4 I. A gazdasági helyzet elemzése Forrás: KSH, http://www.ksh.hu/ Beruházások, folyó áron, milliárd forintban

5 I. A gazdasági helyzet elemzése Forrás: MNB, http://www.mnb.hu/ Az éves infláció alakulása 2011 - 2012 (%)

6 I. A gazdasági helyzet elemzése Forrás: MNB, http://www.mnb.hu/ Havi átlagos EUR/HUF MNB deviza középárfolyamok (Ft)

7 I. A gazdasági helyzet elemzése Forrás: KSH, http://www.ksh.hu/ Működő, valódi új, valódi megszűnt vállalkozások száma (Szállítás, raktározás)

8 I. A gazdasági helyzet elemzése Forrás: KSH, http://www.ksh.hu/ A külkereskedelmi termékforgalom forintban (folyó áron, milliárd Ft)

9 I. A gazdasági helyzet elemzése Néhány fő gazdasági mutató 2014. évi volumene melyik korábbi év szintjére esik vissza Forrás: GKI Zrt., www.gki.hu GDP 2014-ben2006. évi GDP Fogyasztás 2014-ben2003. évi fogyasztás Beruházás 2014-ben2000. évi beruházás 2011-14. éves átlagos változás (2010 = 100, százalék) GDP0,5 Fogyasztás-0,2 Beruházás-2,5 A GKI előrejelzése szerint:

10 I. A gazdasági helyzet elemzése A szállítmányozás helyzete  Tavaly óta legalább nem romlott drasztikusan…  A nemzetgazdaság külkereskedelme határozza meg (export-import volumene és iránya)  A szállítmányozás gazdasági szektorok unikuma, mely még növekedni képes (lassuló tendencia)  Aktualitások: -Megbízói piac szűkülése -Ügyfelek pénzügyi bizonytalanná válása -Üzemeltetési költségek (energia/üzemanyag/munkaerő) emelkedése

11 I. A gazdasági helyzet elemzése  Aktualitások:  Fizetési kondíciók pro és kontra (megbízók/alvállalkozók)  (különösen forgó eszköz) hitelforrások szűkülése  Logisztikai szektor fejlesztése -> versenyképesség!  Környezettudatosság = közút/vasút átterelés  Európai tendenciákkal szemben Hungarokombi beszüntetése ?! = 30 ezer tgk. elkerül vagy közutat terhel!!!

12 I. A gazdasági helyzet elemzése Az iparűzési adó változása (2012.) sorszám.Megnevezésezer Ft 1nettó árbevétel1 000 000 2elábé és közvetített szolgáltatás900 000 32levonható összesen900 000 41-3ipa alapja100 000 54*2%ipa összege2 000 64*0,3%innovációs járulék300

13 I. A gazdasági helyzet elemzése Az iparűzési adó változása (2013.) sorszám.Megnevezésezer Ft 1nettó árbevétel1 000 000 2elábé és közvetített szolgáltatás900 000 3500 m Ft/(1*2)1. sávban levonható rész 500 mFt-ig450 000 4lásd jegyzet2. sávban levonható rész 20 MD Ft-ig425 000 53+4levonható összesen875 000 61-5ipa alapja125 000 76*2%ipa összege2 500 8ipa többlet500 9Innovációs járulék többlet75 10Többlet kötelezettség együtt575 Jegyzet: (nettó árbevétel - 500 m Ft)*85%-a VAGY a fennmaradó elábé és közvetített szolgáltatás (összes elábé és közv. szolg. - 1.sávban már figyelembe vett) közül a kisebb összeg Megjegyzés:továbbra is levonható az ipa alapjából : pl. anyagköltség, alvállalkozói teljesítés. elábé: eladott áruk beszerzési értéke (pl. üzemanyagkútnál a kút üzemeltetője által beszerzett üzemanyag értéke) ipa számításakor a kapcsolt vállalkozások együttes adatait kell figyelembe venni, majd árbevétel arányosan kell szétosztani a számított értéket

14 I. A gazdasági helyzet elemzése Tranzakciós illeték 2013-ban

15 I. A gazdasági helyzet elemzése Tranzakciós illeték kompenzálásának lehetőségei Cégeknek  Külföldi bankszámla nyitása más uniós tagállamban  Utalások ütemezése Magánszemélyeknek Ø

16 II. Fuvarpiaci tendenciák a tengeren túli forgalmak esetében A világkereskedelem európai csökkentését a hajózási tendenciák tisztán tükrözik Távol-Kelet - EU  Növekvő hajótér kapacitás vs. csökkenő árumennyiség = pénzügyi veszteség  Korábbi negyedéves érvényességi időszak drasztikus zsugorodása  Minden szereplős számára hátrányos volatilitás  A fuvardíjak emelésének kudarca, hajótérkivonás ellenére folyamatosan eső fuvardíjak. Újabb krízis veszély!  2012-től a folymat felgyorsult!

17 II. Fuvarpiaci tendenciák a tengeren túli forgalmak esetében

18 Forgalomból kivont, Malacca öbölben veszteglő hajók százai 2009-ben

19 II. Fuvarpiaci tendenciák a tengeren túli forgalmak esetében Egyéb relációkban (pl. Távol-Kelet – USA) más tendenciák (akár bővülés). Amerikai prognózisok szerint a világ kereskedelme 2020-ra a 2010-es szint duplájára nő! A fejlesztés a piaci résztvevők, a társadalom, az állam és a környezetvédelem szempontjából közös érdek. Az USA-ban az elkövetkezendő 5 évben: 45 md. USD kikötőfejlesztésre, ebből Long Beach (L.A.) 1,2 md. USD! BNSF vasúttársaság:  32 ezer mérföld vasútvonal, 40 kikötő/terminál, 40 ezer alkalmazott, +100 millió USD éves eredmény  Panama csatorna bővítése, 2015-től = 15 ezer TEU-s hajók

20 II. Fuvarpiaci tendenciák a tengeren túli forgalmak esetében  Versenyképes vasúti tranzitidők L.A. - Houston: 5 nap!  Versenyképes vasúti fuvardíjak: 1985-óta nominálisan, USD- ben 45%-al csökkentek A 7 legnagyobb amerikai vasúttársaság  Számokban: 96 ezer mérföld saját tulajdonú pálya, 175 ezer alkalmazott, éves árbevétel 65 md.USD, nyereség 400 m.USD  Hasznot termelő üzleti vállalkozás. A teljes hálózat és biztosító berendezések üzemeltetése saját tulajdonban, nincs állami támogatás!  Az egy mérföldre jutó alkalmazottak száma: cca. 1 fő

21 II. Fuvarpiaci tendenciák a tengeren túli forgalmak esetében Biztonsági kérdések köre  2011. óta kiemelten fontos kérdés az USA-ban, 2014-től minden érkező container átvilágításra kerül.  USA rendeltetésű hajók rakományainak előzetes bejelentési kötelezettsége  A szállításban résztvevő társaságok biztonsági vizsgálata  Nem megfelelő tőkeerő kiszűrésére: az USA-ban hajózási operátorok (NVOCC) számára tevékenységi engedély (pénzügyi garancia) lokális cégek számára 75e USD, külföldi cégeknek 150e USD. A hasonló módszertannal történő szakmai követelményrendszert (már évek óta és sajnos sikertelenül) ajánljuk magyar illetékesek figyelmébe …

22 III. Szállítmányozók és Fuvarozók együttműködése Rakománybiztonság A válság elmélyülése a nagyobb értékű szállítmányok sérelmére elkövetett bűncselekmények számát is növelte. (Egyszerű lopás, cégtulajdonos-cserés komplett rakomány eltulajdonítás, container plomba-manipulációs lopás stb.) Felelősség?  A megbízó számára a jogilag tehetetlen szállítmányozó a legkézenfekvőbb felelős! Biztonság  széles körű biztosítás  Szakmai szövetség, mint érdekvédelemi képviselet

23 III. Szállítmányozók és Fuvarozók együttműködése Megbízói/szállítmányozói elvárások a fuvarozókkal szemben:  Pontosság  Megbízhatóság  Technikai/biztonsági feltételeknek történő teljes körű megfelelés  Korrekt és komplett dokumentáció  Jó üzleti hírnév, referenciák Mit tud a szállítmányozó a fuvarozó részére nyújtani:  Fizetési biztonság  Tartós, hosszú távú kapcsolat  Volumen

24 Köszönöm a megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "A piaci helyzet – Ahogy a szállítmányozók látják Előadó: Iszak Tibor, az MSZSZ elnöke."

Hasonló előadás


Google Hirdetések