Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hegyes paprika Piaci árviszonyainak vizsgálata Készítette:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hegyes paprika Piaci árviszonyainak vizsgálata Készítette:"— Előadás másolata:

1 Hegyes paprika Piaci árviszonyainak vizsgálata Készítette:
Nagy Ildikó, Dunai Judit, László Dorottya, Hanzel Enikő

2 Bevezetés Vizsgált probléma
A belföldi piacokon hol a leggazdaságosabb vásárolni a fogyasztók számára és hogy alakul ehhez képest a spanyol import paprika ára hazánkban? Célcsoport minden vásárló, kiemelten a vegetáriánusok és a bio fogyasztók Várható hasznosság Megtudjuk melyek a leggazdaságosabb magyar paprika piacok és azt, hogy érdemesebb inkább belföldi terméket vásárolni

3 Szakirodalmi feldolgozás
Szakma jelenlegi álláspontja A spanyolországi kaliforniai paprika nagykereskedelmi ára 5 százalékkal emelkedett. A magyar termék nem jellemző a kínálatban a téli hónapokban. A kaliforniai paprika termelői ára Spanyolországban is nőtt. A szakma kevés adatot szolgáltat a paprika importról, de amit leszűrhetünk ezekből, az alátámasztja azt, hogy inkább a belföldi paprikát érdemes megvásárolni

4 Anyag és módszer PÁIR oldaláról adatokat gyűjtöttünk
Ezeket rendszereztük Excel segítségével OAM COCO elemzések piacokra vetítve YO – összes piac összehasonlítása Összefoglalás - hitelességvizsgálat

5 Eredmények Az év első harmadában az YO értékek negatívak voltak, tehát nagyrészt alulértékelt volt az egész piacra nézve a paprika ára. A nyár elejétől az év végéig pedig jellemzően túlértékelt, majd a 2012-es adatokban jórészt ismét alulértékelt.

6 Eredmények „Jó piacok”: kecskeméti, debreceni, Lehel utcai fogyasztói piac, kecskeméti nagybani piac „Rossz piacok”: szegedi és Fény utcai fogyasztói piacok Az év elejétől nyár végéig alulértékeltek a piacok Az import paprikát mindig lehet kapni, és viszonylag kiegyenlített az ára, de jóval drágább a hazainál.

7 Következtetések Az eredményekből következik, hogy a szegedi piac értékei nagyrészt túlértékeltek, tehát a fogyasztók többet fizetnek, mint a becsült érték. A debreceni piac pedig jórészt kiegyenlített volt, vagyis a becsült árak és a tényárak viszonylag megegyeznek. A többi piacon túl sok a hiteltelen adat vagy túlnyomórészt nem kiegyenlített, inkább alulértékelt ami a fogyasztóknak megéri. A spanyol import paprika ára az OAM alapján sokkal drágább, mint a hazai, de egész évben kapható.

8 Összefoglalás A PÁIR-ból gyűjtöttünk adatokat, amiket összehasonlítottunk egymással és arra a következtetésre jutottunk, hogy melyik piac túlértékelt, alulértékelt vagy éppen reális. Ebből arra jutottunk, hogy kiemelkedően két piac a legkevésbé gazdaságos az országban. A spanyol paprikát pedig nem érdemes fogyasztani, hisz a hazai termékhez képest drága.

9 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Hegyes paprika Piaci árviszonyainak vizsgálata Készítette:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések