Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Felsőoktatás nyilvánossága konferencia 2005. november 4. PR tevékenység a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen Dallos Györgyi.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Felsőoktatás nyilvánossága konferencia 2005. november 4. PR tevékenység a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen Dallos Györgyi."— Előadás másolata:

1 Felsőoktatás nyilvánossága konferencia november 4. PR tevékenység a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen Dallos Györgyi

2 2  A BME bemutatása  Stratégia  PR tevékenység a BME-n  PR Iroda tevékenysége  Feladatok a jövőre vonatkozóan Tartalom

3 3  Alapítás 1782  3 Nobel-díjas tudós  18 olimpiai bajnok  Történelmi campus a Világörökség része  Híres tudósok, művészek sora  Euromérnöki diploma  Elit európai műszaki egyetemek klubja A BME bemutatása

4 4  8 kar  hallgató  1200 oktató  900 PhD hallgató  5 nyelvű képzés  18 BSc szak, 14 MSc szak, 15 doktori iskola  Több mint 120 szervezeti egység Oktatás

5 5  Kutatóegyetem  Tudásközpontok E lektronikus Jármű és Járműirányítási Tudásközpont Mobil Innovációs Tudásközpont Intelligens Anyagok Kooperációs Kutató Központ Egyetemközi Távközlési és Informatikai Központ Információtechnológiai Innovációs és Tudásközpont  Innováció, tudástranszfer K+F+I

6 6 KUTATÁSKUTATÁS KÉPZÉS (BSc, MSc, PhD) TUDÁS- TRANSZFER TÁMOGATÁS FEJLESZTÉSFEJLESZTÉS EgyetemIpar/Szolg. KÖZSZFÉRA Publikáció Végzettek Tudás „Innovációs csatorna” Tudástranszfer Modell

7 7 Küldetésnyilatkozat/ Stratégiai célkitűzések 2005 Küldetésnyilatkozat/ Stratégiai célkitűzések 2005  Magas presztízsű diploma - érték a munkaerőpiacon  Hallgatók közti esélyegyenlőség fenntartása  Kölcsönösen előnyös kapcsolatok a gazdasági szférával, szakmai és tudományos szervezetekkel  Harmonikus kapcsolatok hazai felsőoktatási intézményekkel  Nemzetközi politika, mobilitás

8 8 Egyetemi stratégia és PR stratégia viszonya  Hozzájárul a küldetésnyilatkozatban megfogalmazottak teljesítéséhez  Tudatos és tervszerű tevékenység, válaszul az alábbi kihívásokra –Bolognai folyamat –Felsőoktatási piaci verseny – BME, mint márkanév –Forrásszerző tevékenység bővítése – szakképzési hozzájárulás, innovációs járulék  Minőségbiztosítás

9 9 PR tevékenység a BME-n  Több szintű – egyén/tanszék/kar/intézet/központi  Egyre több szinten tudatos Mérnöktovábbképző Intézet MBA képzés Tanfolyami és Nemzetközi Oktatási Központ  Koordináció  Kiadványok, rendezvények, tájékoztatók, kiállítások

10 10 PR területek BELSŐ PR Szervezeti egységek Egyetemi vezetés Egyetemi polgárok Oktatók, kutatók Nem oktatók, kutatók Hallgatók

11 11 PR területek Külső PR Hazai Egyéb (szülők, érdeklődők, önkormányzatok) Tömegkommunikációs kapcsolatok Tudományos és szakmai szervezetek Felügyeleti kapcsolatokLeendő hallgatók Gazdasági szféraVolt hallgatók Nemzetközi

12 12 PR szervezet  PR Iroda megalakulása 1998 a Rektori Hivatalon belül  Felügyelet: stratégiai rektorhelyettes  ET által elfogadott önálló költségvetés Iroda saját működési költsége Központi rendezvények költségei Központi kiadványok, ajándékok, reprezentációs költségek  Teljeskörű egyetemi kapcsolatrendszer  Katalizátor szerep  Munkatársak

13 13 PR kerék

14 14 PR Iroda tevékenységi területei  Egyetem kommunikációjának szervezése, intézményi identitás, imázs, egységes megjelenés  Központi kiadványok  Egyetemi honlap  Fotóarchívum  Központi rendezvények teljeskörű szervezése  Sajtó-, médiakapcsolatok  Támogatói kapcsolatok  Who is who?

15 15 Központi kiadványok  Optimális kiadványcsomag – (ET határozat 1999, RT határozat 2005) Tartalom Célcsoport Megjelenés gyakorisága  Eredmények: Egységes arculat Adatbázison alapuló rendszer Rendszeres frissítés

16 16 Központi kiadványok  Oktatási bulletin angol/magyar  K+F tevékenység angol/magyar  Általános brosúra angol/magyar  Ajándékkönyv  Éves jelentés  Évkönyv  Egyéb: karácsonyi lap, telefonkönyv, meghívók

17 17 Egyetemi ajándékok  Protokoll ajándékok Arculatnak megfelelő Egyetem/Kar harmonizálás Ajándéktárgyak hierarchiája  Ajándékbolt

18 18 Központi rendezvények Professzorok karácsonyi bankettje Alapítványi díjátadás 56-os ünnepség Jubileumi diplomák átadása Tanévnyitó Vezetői megbízások átadása Újévi fogadás Műegyetemi Napok Egyéb: sajtótájékoztatók, avatások, átadások Ipari Nyílt NapMérnökbál Doktorrá avatás

19 19 Támogatói kapcsolatok  Támogatói Kör  Társadalmi Szenátus  Pro Progressio Alapítvány  Együttműködési szerződések

20 20 Egyetemi honlap  Új honlap 2005 júliustól  Adatbázis vezérelt dinamikus web-lapok  Egységes megjelenés  Kereshetőség  Egyszerűen áttekinthető oldalak  Minimális szerkesztési-programozási ismeret  Célcsoportok és klasszikus egyetemi rendszer szerinti felosztás

21 21 Egyetemi honlap

22 22  Sajtótájékoztatók  Sajtó adatbázis folyamatos frissítése  Sajtószemle a honlapon Sajtó, Média

23 23 „Stratégiai” rendezvények/akciók  Névváltoztatás B Sc. M Sc. E ng.  Műegyetem 2000 konferencia  BMEU konferencia  Millenniumi rendezvénysorozat  225 éves születésnap – 2007/08 ünnepi tanév

24 24 Feladatok a jövőre vonatkozóan  Egyetemi honlap tartalomfejlesztése – külföldi hallgatók  K+F+I eredmények hatékonyabb kommunikációja  Belső PR fejlesztése  Belső tájékoztató rendszer fejlesztése

25 25 Köszönöm a figyelmet!

26 26

27 27

28 28

29 29

30 30


Letölteni ppt "Felsőoktatás nyilvánossága konferencia 2005. november 4. PR tevékenység a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen Dallos Györgyi."

Hasonló előadás


Google Hirdetések