Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG - Bácsi! -Tessék! - Bácsi, rajzolj nekem egy Egészségcentrumot!

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG - Bácsi! -Tessék! - Bácsi, rajzolj nekem egy Egészségcentrumot!"— Előadás másolata:

1 III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG - Bácsi! -Tessék! - Bácsi, rajzolj nekem egy Egészségcentrumot! - Bácsi! -Tessék! - Bácsi, rajzolj nekem egy Egészségcentrumot!

2 III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG

3 III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG -De jó! Pont ilyenre gondoltam!

4 III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG Misszió Egészségügyi Kht. fejlődési lehetőségei

5 III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG Az érdekcsoportok elvárásai Az érdekcsoportok elvárásai A külső tényezők értékelése (EFE mátrix) A külső tényezők értékelése (EFE mátrix) A belső tényezők értékelése (IFE mátrix) A belső tényezők értékelése (IFE mátrix) Összeillesztési szint (IE mátrix) Összeillesztési szint (IE mátrix) Rövid távú jövőkép és stratégia (2002 május) Rövid távú jövőkép és stratégia (2002 május) Hosszú távú jövőkép és srtatégia (2006) Hosszú távú jövőkép és srtatégia (2006) A várható eredmények vizsgálata A várható eredmények vizsgálata Az érdekcsoportok elvárásai Az érdekcsoportok elvárásai A külső tényezők értékelése (EFE mátrix) A külső tényezők értékelése (EFE mátrix) A belső tényezők értékelése (IFE mátrix) A belső tényezők értékelése (IFE mátrix) Összeillesztési szint (IE mátrix) Összeillesztési szint (IE mátrix) Rövid távú jövőkép és stratégia (2002 május) Rövid távú jövőkép és stratégia (2002 május) Hosszú távú jövőkép és srtatégia (2006) Hosszú távú jövőkép és srtatégia (2006) A várható eredmények vizsgálata A várható eredmények vizsgálata TémavázlatTémavázlat

6 III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG ElvárásokEFEIFEIE 2002 május 2006EredményekElvárásokEFEIFEIE 2006Eredmények  Érdekcsoportok elvárásai 1. Tulajdonosok Önkormányzat Dr. Somody Imre 2. A szolgáltatások élvezői 3. Munkatársak 4. Cégek 1. Tulajdonosok Önkormányzat Dr. Somody Imre 2. A szolgáltatások élvezői 3. Munkatársak 4. Cégek

7 III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG ElvárásokEFEIFEIE 2002 május 2006EredményekElvárásokEFEIFEIE 2006Eredmények  EFEEFE VeszélyekSúly Rangso rSúlyozott pontérték Választások 2002 0,141 Önkormányzatok hozzáállása 0,1220,24 Jelenlegi finanszírozási rendszer fenntarthatóságának kérdése0,031 Infrastruktúra hiánya 0,081 A szerződés lehetősége korlátozott0,031 Lehetőségek Egészségi állapotot 43%-ban az életmód határozza meg0,1630,48 Széchenyi-terv 0,130,3 Drasztikus (4,6x) növekedés az egy szolgáltatóra jutó ellátások számában0,0330,09 Igény a humán szolgáltatásokra0,,1530,45 Prosperáló gazdasági környezet 0,1620,32 Összesen 1 2,16

8 III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG ElvárásokEFEIFEIE 2002 május 2006EredményekElvárásokEFEIFEIE 2006Eredmények  IFEIFE Erősségek Súl y Rangso rSúlyozott pontérték Felsővezetők szakmai rátermettsége0,0530,15 Elkötelezettség a misszió iránt 0,0830,24 Elfogadható fizetések 0,0340,12 A tulajdonos szakmai elismertsége0,0540,2 Hosszú távú partneri együttműködés a vállalati és állami szférával0,1830,48 Gyengeségek Misszió finanszírozási problémái 0,181 HR rendszere a szervezetben 0,161 Közös gazdasági irányítás 0,0920,18 Jelenlegi tevékenység nem elegendő a küldetés teljesítéséhez 0,1820,36 Összesen 1 2,07

9 III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG ElvárásokEFEIFEIE 2002 május 2006EredményekElvárásokEFEIFEIE 2006Eredmények  Összeillesztési szint IE MÁTRIX Belső tényezők értékelésének súlyozott pontszámai Erős 3-4 Átlagos 2-3 Gyenge 1-2 Külső tényezők értékelésének súlyozott pontszámai Nagy 3-4 I.II.III. Közepes 2-3 IV.V.VI. Kicsi 1-2 VII.VIII.IX. V.= Megtartani az eredeti tevékenységet és a szolgáltatások fejlesztésésbe kezdeni

10 III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG ElvárásokEFEIFEIE 2002 május 2006EredményekElvárásokEFEIFEIE 2006Eredmények III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG  Jövőkép 2002 május A Misszió Egészségügyi Központ Kht. munkatársai az irányított betegellátási modell (ibm) céljaival azonosulnak és folyamatos visszacsatolást adnak a program sikeres működése érdekében. Hatásköreik és feladatköreik egyértelműen letisztázottak egy jól működő szervezeti struktúrában. A különböző szektorokban működő szervezetekkel és az ibm további 6 résztvevőjével lefektettük a hosszú távú együttműködés alapjait. A Misszió Egészségügyi Központ Kht. munkatársai az irányított betegellátási modell (ibm) céljaival azonosulnak és folyamatos visszacsatolást adnak a program sikeres működése érdekében. Hatásköreik és feladatköreik egyértelműen letisztázottak egy jól működő szervezeti struktúrában. A különböző szektorokban működő szervezetekkel és az ibm további 6 résztvevőjével lefektettük a hosszú távú együttműködés alapjait.

11 III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG ElvárásokEFEIFEIE 2002 május 2006EredményekElvárásokEFEIFEIE 2006Eredmények III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG  Rövid távú stratégia Azonosulás a célokkal -Helyzetértékelő fórum a munkatársaknak - közös célok megalkotása és megosztása az alkalmazottakkal Visszacsatolás -orvosok, betegek, felsővezetés, alkalmazottak: havonta kérdőíves értékelés a szervezet működéséről és a szolgáltatásról Azonosulás a célokkal -Helyzetértékelő fórum a munkatársaknak - közös célok megalkotása és megosztása az alkalmazottakkal Visszacsatolás -orvosok, betegek, felsővezetés, alkalmazottak: havonta kérdőíves értékelés a szervezet működéséről és a szolgáltatásról

12 III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG ElvárásokEFEIFEIE 2002 május 2006EredményekElvárásokEFEIFEIE 2006Eredmények III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG  Rövid távú stratégia Letisztázott szerepek - A HR mint tevékenységi kör letisztázása - A HR és kommunikáció szétválasztása; 2 ember felvétele - Állásleírások elkészítése - szükséges munkaerő felvétele - szükséges munkaerő felvétele Együttműködés különböző szektorokkal - Kapcsolatfelvétel a régió forprofit és állami szereplőivel, illetve a modell további 6 résztvevőivel a stratégiai szövetség kialakítása érdekében - Együttműködési formák, megállapodások kidolgozása Letisztázott szerepek - A HR mint tevékenységi kör letisztázása - A HR és kommunikáció szétválasztása; 2 ember felvétele - Állásleírások elkészítése - szükséges munkaerő felvétele - szükséges munkaerő felvétele Együttműködés különböző szektorokkal - Kapcsolatfelvétel a régió forprofit és állami szereplőivel, illetve a modell további 6 résztvevőivel a stratégiai szövetség kialakítása érdekében - Együttműködési formák, megállapodások kidolgozása

13 III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG ElvárásokEFEIFEEI 2002 május 2006EredményekElvárásokEFEIFEEI 2006Eredmények III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG EFE EFE IFE IFE EI EI 2002 május 2002 május 2006 2006 Eredmények Eredmények EFE EFE IFE IFE EI EI 2002 május 2002 május 2006 2006 Eredmények Eredmények III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG  A Misszió Egészségügyi Központ Kht. az Egészség- Centrum üzemeltetésével évente 2730 ember számára biztosít teljes körű kivizsgálást, illetve széles körű lehetőséget nyújt a régió lakosságának az egészséges életmód fenntartásához. A hosszú távú kapcsolatunk van a régió vállalataival azáltal, hogy dolgozóik az ő anyagi segítségükkel veszik igénybe a szolgáltatásainkat, s így hozzájárulnak életminőségük javításához és a vállalat iránt érzett lojalitás növeléséhez. A misszió ezen tevékenység bevételéből finanszírozza a Centrum kiadásain túl az alapításkor meghatározott feladatait is. A Misszió által megvalósított projekt országos szintű terjesztéséhez a Kht. hathatós segítséget nyújt. A Misszió Egészségügyi Központ Kht. az Egészség- Centrum üzemeltetésével évente 2730 ember számára biztosít teljes körű kivizsgálást, illetve széles körű lehetőséget nyújt a régió lakosságának az egészséges életmód fenntartásához. A hosszú távú kapcsolatunk van a régió vállalataival azáltal, hogy dolgozóik az ő anyagi segítségükkel veszik igénybe a szolgáltatásainkat, s így hozzájárulnak életminőségük javításához és a vállalat iránt érzett lojalitás növeléséhez. A misszió ezen tevékenység bevételéből finanszírozza a Centrum kiadásain túl az alapításkor meghatározott feladatait is. A Misszió által megvalósított projekt országos szintű terjesztéséhez a Kht. hathatós segítséget nyújt. Jövőkép 2006 ElvárásokEFEIFEIE 2002 május 2006EredményekElvárásokEFEIFEIE 2006Eredmények

14 III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG ElvárásokEFEIFEIE 2002 május 2006EredményekElvárásokEFEIFEIE 2006Eredmények III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG  Hosszú távú stratégia Egészségcentrum - bekerülési értéke: 645 MFt - finanszírozás forrása: Széchenyi terv - hitelfelvétel 8 évre - részei: főépület, sportcsarnok - szolgáltatások (teljes körű egészségügyi vizsgálat, tanácsadás, sportolási lehetőségek, stb.) - további 11 fő alkalmazása - 1 fő a Kht.-ban a projekt koordinálására Egészségcentrum - bekerülési értéke: 645 MFt - finanszírozás forrása: Széchenyi terv - hitelfelvétel 8 évre - részei: főépület, sportcsarnok - szolgáltatások (teljes körű egészségügyi vizsgálat, tanácsadás, sportolási lehetőségek, stb.) - további 11 fő alkalmazása - 1 fő a Kht.-ban a projekt koordinálására

15 III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG ElvárásokEFEIFEIE 2002 május 2006EredményekElvárásokEFEIFEIE 2006Eredmények III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG  Hosszú távú stratégia Hosszú távú kapcsolatok kiépítése - A Misszió és a vállalati szféra filozófiájának összehangolása folyamatos kapcsolattartás révén - A centrum által kifejtett eredmény mérése a dolgozók körében Hosszú távú kapcsolatok kiépítése - A Misszió és a vállalati szféra filozófiájának összehangolása folyamatos kapcsolattartás révén - A centrum által kifejtett eredmény mérése a dolgozók körében

16 III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG ElvárásokEFEIFEIE 2002 május 2006EredményekElvárásokEFEIFEIE 2006Eredmények  EredményekEredmények - A Centrum létrehozásával függetleníteni lehet a Kht.-t a politikai változások veszélyeitől - Kiemelt hangsúlyt tudunk fektetni a tudatosan folytatott egészséges életmódra - A régióban fellelhető gazdasági lehetőségeket kihasználva kibővítjük a Kht. humán szolgáltatásainak körét - A vállalatok dolgozóiknak kompenzációs juttatási csomag keretében biztosítják az éves egészségügyi kivizsgálást - Újrastruktúrált szervezet hatékonyan tudja ellátni a Kht. megváltozott tevékenységi körét - A beruházás eredményeként a misszióban megfogalmazott célokat hatékonyabban tudjuk megvalósítani - A Centrum létrehozásával függetleníteni lehet a Kht.-t a politikai változások veszélyeitől - Kiemelt hangsúlyt tudunk fektetni a tudatosan folytatott egészséges életmódra - A régióban fellelhető gazdasági lehetőségeket kihasználva kibővítjük a Kht. humán szolgáltatásainak körét - A vállalatok dolgozóiknak kompenzációs juttatási csomag keretében biztosítják az éves egészségügyi kivizsgálást - Újrastruktúrált szervezet hatékonyan tudja ellátni a Kht. megváltozott tevékenységi körét - A beruházás eredményeként a misszióban megfogalmazott célokat hatékonyabban tudjuk megvalósítani

17 III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG ElvárásokEFEIFEIE 2002 május 2006EredményekElvárásokEFEIFEIE 2006Eredmények III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG  EredményekEredmények 20022003200420052006 Üzemi eredmény P-103 884-64 802-43 704-22 303-1 120 PN-103 884-86 534-68 549-50 934-33 672 Mérleg szerinti eredmény P-83 732105 320-32 240-10 94210 119 PN-83 732-65 849-47 523-29 560-11 945 ROE (%) P-14,3%8,6%-2,7%-0,9%0,9% PN-14,3%-11,1%-7,9%-4,9%-1,9% Vagyonarányos jövedelmezőség (%) P-66,3%45,3%-8,3%-2,0%4,3% PN-66,3%-45,7%-29,2%-16,4%-6,0% Tőkeellátottság (%) P21,6%25,9%29,5%29,3%31,0% PN21,6%24,2%27,0%29,7%32,3% P – projekttel; PN – projekt nélkül

18 III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG Hatékonyabb munkavégzés Hatékonyabb munkavégzés Egészségcentrum létrehozása Egészségcentrum létrehozása A finanszírozási problémák orvoslása A finanszírozási problémák orvoslása Stratégiai szövetség az ibm-ben Stratégiai szövetség az ibm-ben Hatékonyabb munkavégzés Hatékonyabb munkavégzés Egészségcentrum létrehozása Egészségcentrum létrehozása A finanszírozási problémák orvoslása A finanszírozási problémák orvoslása Stratégiai szövetség az ibm-ben Stratégiai szövetség az ibm-ben ÖsszefoglalóÖsszefoglaló

19 III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG Tanuljunk....Tanuljunk....... egészségesen élni!!!... egészségesen élni!!!


Letölteni ppt "III. Országos Esettanulmányi Verseny Budapest, 2002. március 9-11. NÉGY JÓ MINDHALÁLIG - Bácsi! -Tessék! - Bácsi, rajzolj nekem egy Egészségcentrumot!"

Hasonló előadás


Google Hirdetések