Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

O NLINE K REATÍV A KTIVÁCIÓ Dr. Berkes Péter Ph.D. egyetemi adjunktus marketing-tanácsadó Semmelweis Egyetem-TSK (TF) Sportmenedzsment Szakcsoport E-mail:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "O NLINE K REATÍV A KTIVÁCIÓ Dr. Berkes Péter Ph.D. egyetemi adjunktus marketing-tanácsadó Semmelweis Egyetem-TSK (TF) Sportmenedzsment Szakcsoport E-mail:"— Előadás másolata:

1 O NLINE K REATÍV A KTIVÁCIÓ Dr. Berkes Péter Ph.D. egyetemi adjunktus marketing-tanácsadó Semmelweis Egyetem-TSK (TF) Sportmenedzsment Szakcsoport a sportmárkák világában

2 Tartalom SPORTMÁRKA AKTIVÁCIÓS PLATFORM BEST PRACTICE SPORTMÁRKA online arzenál KOMMUNIKÁCIÓS KÖRNYEZET

3 1. Sportmárka SPORTBUSINESS MÁRKAÉRTÉKE x NÉV PIACTÍPUS MÁRKAÉRTÉK (milliárd dollár) 1. Nike Sportruházat10,7 2. ESPN Televízió10,5 3. Adidas Sportruházat7,3 4. Gatorade Sportital6,4 5. Reebok Sportruházat2 6. Sky Sports Televízió1,3 7. EA Sports Videojáték0, Under Armour Sportruházat0, YES Network Televízió0, IMG Sportmarketing0,400 Összesen40,425 X: számításánál kizárólag a márkanévhez köthető várható hozamot vették alapul. Forrás:

4 CSAPAT MÁRKAÉRTÉKE x CSAPAT SPORTÁG MÁRKAÉRTÉK (millió dollár) 1. Manchester United Labdarúgás New York Yankees Baseball Real Madrid Labdarúgás Dallas Cowboys Amerikai Futball /NFL/ Bayern München Labdarúgás Arsenal Labdarúgás AC Milan Labdarúgás Barcelona Labdarúgás New York Mets Baseball Boston Red Sox Baseball157 Összesen2,045 X: megállapításánál a klubok bevételéből indultak ki, kihagyták a márkaértékből azonban azokat a bevételeket, amelyeken az adott csapatnak más, hazája bajnokságában szereplő gárdákkal kellett osztoznia. Forrás: 1. Sportmárka

5 ESEMÉNY MÁRKAÉRTÉKE x ESEMÉNY SPORTÁG MÁRKAÉRTÉK (millió dollár) 1. Super Bowl Amerikai Futball Nyári Olimpiai Játékok Olimpiai Játékok FIFA-Labdarúgó VB. Labdarúgás UEFA-Bajnokok Ligája Labdarúgás MLB World Series Amerikai Profi Baseball-liga Daytona 500 Autóversenyzés Téli Olimpiai Játékok Olimpiai Játékok93 8. NCAA Men’s Final Four Kosárlabda90 9. MLB All-Star Week Baseball Kentucky Derby Lóverseny67 Összesen1,411 X: számításánál az adott esemény egy napjára jutó bevételt vették alapul. Forrás: 1. Sportmárka

6 SPORTOLÓ MÁRKAÉRTÉKE x SPORTOLÓ SPORTÁG MÁRKAÉRTÉK (millió dollár) 1. Tiger Woods Golf82 2. David Beckham Labdarúgás20 3. Roger Federer Tenisz16 4. Dale Earnhardt Jr. Autóversenyzés /NASCAR/14 5. LeBron James Kosárlabda13 6. Kobe Bryant Kosárlabda12 7. Phil Mickelson Golf10 7. Maria Sharapova Tenisz10 9. Tony Hawk Gördeszka9 10. Jeff Gordon Autóversenyzés /NASCAR/8 Összesen194 X: számításánál nem a sportból származó közvetlen jövedelmet, hanem a személyes vagyoni értékű jogaik piacosításából származó bevételt vették alapul. Forrás: 1. Sportmárka

7 += + 82 millió $ ??? $ = 1. Sportmárka

8 Tartalom SPORTMÁRKA AKTIVÁCIÓS PLATFORM BEST PRACTICE SPORTMÁRKA online arzenál KOMMUNIKÁCIÓS KÖRNYEZET

9 Integráció #1: komplex megoldások hagyományos médiakontaktusok csökkenése fogyasztói ingerküszöb emelkedik megnövekedett reklámzaj Integráció #2: ügynökségi specializálódás mennyiségi elérés helyett minőségi bevonás 2. Kommunikációs környezet

10 Hagyományosreklám

11 IMPULZUS TÖMEG = méret x gyakoriság x (helyi érték) 2 Nem „csak” a méret a lényeg Nem „csak” a frekvencia a lényeg 2. Kommunikációs környezet

12 #1: MÉDIABÜDZSÉ növelése 2. Kommunikációs környezet

13 IMPULZUS TÖMEG = méret x gyakoriság x (helyi érték) 2 Nem „csak” a méret a lényeg Nem „csak” a frekvencia a lényeg A hely szelleme „csodákra” képes 2. Kommunikációs környezet

14 #2: ALTERNATÍV lehetőségek 2. Kommunikációs környezet

15 Tartalom SPORTMÁRKA AKTIVÁCIÓS PLATFORM BEST PRACTICE SPORTMÁRKA online arzenál KOMMUNIKÁCIÓS KÖRNYEZET

16 Forrás: Gadgetology study - how addicting is social media? Gyakoriság – hányszor használjuk egy nap 3. Aktivációs platform

17 Forrás: Gadgetology study - how addicting is social media? Gyakoriság – hányszor használjuk egy nap 3. Aktivációs platform

18 Forrás: Gadgetology study - how addicting is social media? Élethelyzetek - mikor használjuk 3. Aktivációs platform

19 Forrás: Gadgetology study - how addicting is social media? Eszközök - hardvereszközök a használat során 3. Aktivációs platform

20 Forrás: Jack-Myers: Media Business Report, PQ Media: The Word of Mouth Marketing Forecast: 2009 – WOM - szájreklám költés 3. Aktivációs platform

21 Penn State Study: naponta 50 millió, másodpercenként 600 üzenet a tweetek 20%-ka a márkákról szól; - hír - spam - önreklám - értelmetlen locsogás - társalgás - továbbított információ (terméktartalom) 3. Aktivációs platform

22 Tartalom SPORTMÁRKA AKTIVÁCIÓS PLATFORM BEST PRACTICE SPORTMÁRKA online arzenál KOMMUNIKÁCIÓS KÖRNYEZET

23 RAJONGÁS FACEBOOKON NÉV SPORTÁG RAJONGÓ (fő) 1. Galatasaray Labdarúgás2,662, Fenerbahce Labdarúgás2,162, New York Yankees Amerikai Futball1,188, Besiktas Labdarúgás1,044, Los Angeles Lakers Kosárlabda752, Juventus FC Labdarúgás751, Arsenal FC Labdarúgás629, Boston Celtics Kosárlabda532, Chicago Cubs Baseball504, Manchester United Labdarúgás324, Best practice

24 4. Best practice

25 4. Best practice

26 4. Best practice

27 4. Best practice

28 4. Best practice

29 4. Best practice

30 4. Best practice

31 4. Best practice

32 K öszönöm M egtisztelő F igyelmüket Dr. Berkes Péter Ph.D. egyetemi adjunktus Semmelweis Egyetem-TSK (TF) Sportmenedzsment Tanszék


Letölteni ppt "O NLINE K REATÍV A KTIVÁCIÓ Dr. Berkes Péter Ph.D. egyetemi adjunktus marketing-tanácsadó Semmelweis Egyetem-TSK (TF) Sportmenedzsment Szakcsoport E-mail:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések