Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Business Process Outsourcing © Andersen 2001 Vezetői információk outsourcingban Babos János, Partner Andersen, Business Process Outsourcing.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Business Process Outsourcing © Andersen 2001 Vezetői információk outsourcingban Babos János, Partner Andersen, Business Process Outsourcing."— Előadás másolata:

1 Business Process Outsourcing © Andersen 2001 Vezetői információk outsourcingban Babos János, Partner Andersen, Business Process Outsourcing

2 © Andersen 2001 Az előadás programja Bevezetés az outsourcing fogalmába Vezetői információs rendszer szerepe és kapcsolatai A kontrolling folyamata A tervezés, keretgazdálkodás folyamata Az egészségügy sajátosságai Külső szolgáltatás előnyei

3 © Andersen 2001 Az előadás programja Bevezetés az outsourcing fogalmába Vezetői információs rendszer szerepe és kapcsolatai A kontrolling folyamata A tervezés, keretgazdálkodás folyamata Az egészségügy sajátosságai Külső szolgáltatás előnyei

4 © Andersen 2001 Az outsourcing / kiszervezés története Outsourcing - külső erőforrások bevonása Első publikáció: 1937 –Csináld azt, amiben a legjobb vagy - a többit hagyd másokra (alapkompetenciák) –Kiszervezéssel el lehet kerülni beruházásokat és bizonyos kockázatokat Mi változott azóta? –Kiszervezés: stratégiai fókusz, rugalmasság, innováció –Szolgáltatók: speciális képességek, jó hatékonyság

5 © Andersen 2001 Miért szervezünk ki? MaTegnap PROBLÉMA STRATÉGIA MINŐSÉG

6 © Andersen 2001 Az előadás programja Bevezetés az outsourcing fogalmába Vezetői információs rendszer szerepe és kapcsolatai A kontrolling folyamata A tervezés, keretgazdálkodás folyamata Az egészségügy sajátosságai Külső szolgáltatás előnyei

7 © Andersen 2001 A VIR és a fő kapcsolódó modulok Vezetői információ Kontrolling Számvitel Pénzügy Tervezés Medikális modulok

8 © Andersen 2001 Elvárások a vezetői információs rendszerrel kapcsolatban A felső- és középvezetés számára a gyűjtött adatok lehívásának biztosítása napi, heti, havi rendszerességgel Előre definiált terv-tény összehasonlítások automatikus készítése Rugalmas egyedi lekérdezések lehetősége Egyedi speciális igényeknek megfelelő mutatószámrendszer alkalmazása (különös tekintettel a kontrolling-információkra) Az aktuális pénzügyi helyzet gyors kimutatása A kapcsolódó tevékenységek bevételeinek és költségeinek lekérdezése Költséghelyi kontrolling alapján a költséghelyek szerinti költségek alakulásának tetszőleges bontásban való kimutatása Többszintű fedezetszámítási adatok lekérdezése

9 © Andersen 2001 Egy VIR bevezetés lépései - outsourcing keretében A jelenlegi rendszer felmérése Az új rendszerrel kapcsolatos elvárások megismerése és egységes fogalomrendszer kialakítása A jelenlegi rendszer értékelése az új rendszer általános alapelveihez viszonyítva Az új rendszerrel szembeni követelmények részletes kidolgozása és a rendszer folyamattervezése Az új rendszer bevezetése - számszaki tervezés és ellenőrzés A működési tapasztalatok elemzése, a rendszer korrekciója

10 © Andersen 2001 Az előadás programja Bevezetés az outsourcing fogalmába Vezetői információs rendszer szerepe és kapcsolatai A kontrolling folyamata A tervezés, keretgazdálkodás folyamata Az egészségügy sajátosságai Külső szolgáltatás előnyei

11 © Andersen 2001 Adatáramlás Szolgáltató által ellátott folyamat Intézménynél maradó döntés Intézmény által ellátott folyamat Közösen ellátott folyamat Adatgyűjtés Adatfeldolgozás Teljesítmény-elszámolás Bevétel és kiadás összevetése Elemzés: terv-tény eltérés, összehasonlító idősor szervezeti egységenként Ok-okozat vizsgálat Ellenőrzés Intézkedés Visszacsatolás Számviteli rendszer Orvosi IT rendszer Terv elfogadása A döntések az intézménynél maradnak! Terv elfogadása Intézkedés Visszacsatolás A kontrolling folyamata

12 © Andersen 2001 Nincs kialakult elfogadott módszer és szemlélet Kevés a jó szakember Sokszor az informatikusokra marad a kontrolling munka Késedelmes információ A döntéshozatalkor az információk már elavultak A kontrolling nem segíti a vezetést GyengeségekErősségek Az elemzést a helyi ismeretek segítik Több évtizedes felhalmozott tapasztalat Kontrolling az egészségügyben – SWOT elemzés

13 © Andersen 2001 Helyi, sajátos információk hiánya miatt téves következtetés levonása Az egészségügy működési rendje és a kontrolling külön életet él Kontrolling adatok nem on-line frissülnek a medikális adatok időszakos bevitele miatt Kontrolling az egészségügyben – SWOT elemzés KockázatokLehetőségek Modern, egységes kontrolling rendszer bevezetése, mely része a vezetői információs rendszernek Benchmarking alkalmazása A kontrolling a döntések szerves részévé válik Rendszeres kontrolling jelentés készítése

14 © Andersen 2001 Elvárások a kontrolling rendszerrel szemben Az üzleti terv készítés és a döntés-előkészítés támogatása Pénzügyi mutatók és keretek tervezése Költségek és bevételek tervezése és elemzése Költséghelyi számítások elvégzése Terv-tény kimutatások és eltérés-elemzések készítése Medikális területek elő- és utókalkulációja A folyamatok kapacitás-kihasználtság szerinti elemzése és kimutatása Kalkulált költségnemek elszámolása és elhatárolása Lépcsős fedezetszámítás (pl. intézményre, medikális területre, szervezeti egységre, folyamatra, betegre)

15 © Andersen 2001 Az előadás programja Bevezetés az outsourcing fogalmába Vezetői információs rendszer szerepe és kapcsolatai A kontrolling folyamata A tervezés, keretgazdálkodás folyamata Az egészségügy sajátosságai Külső szolgáltatás előnyei

16 © Andersen 2001 Adatáramlás Szolgáltató által ellátott folyamat Az intézménynél maradó döntés Az intézmény által ellátott folyamat Külső folyamat A keretgazdálkodás, költségvetés folyamata A döntések az intézménynél maradnak! Előző időszak elemzése Tanácsadás Költségvetés előkészítése Keretgazdálkodási elvek, keretfelosztás Keretnyilvántartás, elemzés Időszaki zárás Zárások, beszámolók Mérleg Keretgazdálkodók felé Adatgyűjtés Pénzügy Anyagkészlet Munkaügy, bér Költségvetési politika

17 © Andersen 2001 Az előadás programja Bevezetés az outsourcing fogalmába Vezetői információs rendszer szerepe és kapcsolatai A kontrolling folyamata A tervezés, keretgazdálkodás folyamata Az egészségügy sajátosságai Külső szolgáltatás előnyei

18 © Andersen 2001 Sajátos információigények egészségügyi intézményi környezetben Tervezés bevételtervezés a teljesítendő “pontokra” vonatkozik a tervezett bevétel a normatíva változása miatt nem állandó teljesítményelvű finanszírozás költségvetési keretek között Mérés a finanszírozási és gazdálkodási adatok mérése elkülönül a kétféle szempontrendszernek való megfelelés igénye sokszor az ad hoc megoldásokat helyezi előtérbe Beavatkozás a finanszírozási és gazdálkodási irányítás célja és mozgástere különböző a beavatkozás általában a múltbeli adatokon alapul és így elkésett

19 © Andersen 2001 Sajátos információigények egészségügyi intézményi környezetben Kórházi működés Költséghely - Költségviselő kapcsolatok KÖLTSÉGVISELŐK Betegségcsoportok Beavatkozások KÖLTSÉGHELYEK Gyógyító és segítő tevékenység Ápolás Háttérszolgáltatás KarbantartásSzállításÉlelmezésRaktár Épület Mosoda Energia Ápolási részleg 1 Ápolási részleg 2 Ápolási részleg 3 Vizsgálatszám / műtétszám / orvosi óra...Ápolási nap RöntgenLaborMűtő o. Orvosi KH HBCS 1 Hom.Betegség- csoport HBCS 2 Hom.Betegség- csoport HBCS 3 Hom.Betegség- csoport Beavatkozás 1 Beavatkozás 2 Járóbeteg-ellátásFekvőbeteg-ellátás …. Gyógyszertár Forrás: Diebold

20 © Andersen 2001 Rendszeres jelentéscsomagok szempontjai Versenyszféra Pénzügyi jelentések Eredménykimutatás költséghelyenként Mérleg Cash flow Értékesítési jelentések Termékcsoportonként Vevőnként Üzletáganként Beruházások Beszerzés, telepítés, felújítás bekerülési költsége és tervezett értékcsökkenése Termékfedezet-kimutatás Termékenkénti fedezet Egészségügy Pénzügyi jelentések Működési eredmény kimutatása költséghe- lyenként és homogén betegségcsoportonként Cash flow (direkt) Működési bevétel kimutatása Homogén betegségcsoportokra Tevékenységekre Szolgáltatásokra Beruházások Támogatások és felújítási bevételek felhasználása Fedezeti kimutatás Homogén betegségcsoportok fedezete

21 © Andersen 2001 Az előadás programja Bevezetés az outsourcing fogalmába Vezetői információs rendszer szerepe és kapcsolatai A kontrolling folyamata A tervezés, keretgazdálkodás folyamata Az egészségügy sajátosságai Külső szolgáltatás előnyei

22 © Andersen 2001 Külső szolgáltatás előnyei Egységesítési lehetőségek (folyamatok, jelentések, stb.) Valós idejű szolgáltatás megvalósítása Gyorsjelentések a gyors beavatkozásokhoz Intézmények közötti összehasonlító elemzések lehetősége (benchmarking) Szolgáltatási protokollok elkészítésében segítségnyújtás

23 © Andersen 2001 Outsourcing tapasztalataink a VIR és kontrolling területén VIR tervezés és bevezetés –Magyarország egyik legnagyobb telekommunikációs cégénél Kontrolling tevékenység (összehasonlító elemzések készítése, eltérések elemzése) –Multinacionális szolgáltató cégeknél Egészségügyi területen csak egészségügyi szakemberek bevonásával lehet eredményes kontrollingot végezni!

24 © Andersen 2001 Tervezés Outsourcingban elérhető szolgáltatások Outsourcing-szolgáltatásként is elérhető: üzleti tervezés, pénzügy, számvitel, kontrolling, vezetői információs rendszer Vezetői információ Kontrolling Számvitel Pénzügy Medikális modulok Vezetői információ Kontrolling Számvitel Pénzügy Tervezés

25 Business Process Outsourcing © Andersen 2001 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Business Process Outsourcing © Andersen 2001 Vezetői információk outsourcingban Babos János, Partner Andersen, Business Process Outsourcing."

Hasonló előadás


Google Hirdetések