Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vezetői információk outsourcingban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vezetői információk outsourcingban"— Előadás másolata:

1 Vezetői információk outsourcingban
Babos János, Partner Andersen, Business Process Outsourcing © Andersen 2001

2 Az előadás programja Bevezetés az outsourcing fogalmába
Vezetői információs rendszer szerepe és kapcsolatai A kontrolling folyamata A tervezés, keretgazdálkodás folyamata Az egészségügy sajátosságai Külső szolgáltatás előnyei © Andersen 2001

3 Az előadás programja Bevezetés az outsourcing fogalmába
Vezetői információs rendszer szerepe és kapcsolatai A kontrolling folyamata A tervezés, keretgazdálkodás folyamata Az egészségügy sajátosságai Külső szolgáltatás előnyei © Andersen 2001

4 Az outsourcing / kiszervezés története
Outsourcing - külső erőforrások bevonása Első publikáció: 1937 Csináld azt, amiben a legjobb vagy - a többit hagyd másokra (alapkompetenciák) Kiszervezéssel el lehet kerülni beruházásokat és bizonyos kockázatokat Mi változott azóta? Kiszervezés: stratégiai fókusz, rugalmasság, innováció Szolgáltatók: speciális képességek, jó hatékonyság © Andersen 2001

5 Miért szervezünk ki? Ma Tegnap PROBLÉMA MINŐSÉG STRATÉGIA Helyzet:
szorító gazdasági kényszer a változó és nehezen kiszámítható szabályzók és elszámolási rendszer Pénzügyi szükséglet Költségcsökkentés Rugalmasság Alkalmazottak és/vagy tapasztalat felhasználása Gyors megvalósítás Kiváló minőségű szolgáltatás A vezetés idejét és a befektetéseket az alapvető folyamatokra koncentrálni Javaslat: az Egészésgügyi Közös Szolgáltató Központok a vezetést támogató, döntés-előkészítő és elemző megoldásaik révén az intézmény költség-hatékony működését képesek támogatni, biztosítani Alapkérdések: Milyenek a megosztott szolgáltatások hazai alkalmazási lehetőségei? Az egészségügy intézményrendszerének hatékony segítséget jelent-e a Közös Egészségügyi Szolgáltató Központok létrehozása és működtetése? PROBLÉMA MINŐSÉG STRATÉGIA © Andersen 2001

6 Az előadás programja Bevezetés az outsourcing fogalmába
Vezetői információs rendszer szerepe és kapcsolatai A kontrolling folyamata A tervezés, keretgazdálkodás folyamata Az egészségügy sajátosságai Külső szolgáltatás előnyei © Andersen 2001

7 A VIR és a fő kapcsolódó modulok
Tervezés Számvitel Pénzügy Vezetői információ Kontrolling Medikális modulok © Andersen 2001

8 Elvárások a vezetői információs rendszerrel kapcsolatban
A felső- és középvezetés számára a gyűjtött adatok lehívásának biztosítása napi, heti, havi rendszerességgel Előre definiált terv-tény összehasonlítások automatikus készítése Rugalmas egyedi lekérdezések lehetősége Egyedi speciális igényeknek megfelelő mutatószámrendszer alkalmazása (különös tekintettel a kontrolling-információkra) Az aktuális pénzügyi helyzet gyors kimutatása A kapcsolódó tevékenységek bevételeinek és költségeinek lekérdezése Költséghelyi kontrolling alapján a költséghelyek szerinti költségek alakulásának tetszőleges bontásban való kimutatása Többszintű fedezetszámítási adatok lekérdezése © Andersen 2001

9 Egy VIR bevezetés lépései - outsourcing keretében
A jelenlegi rendszer felmérése Az új rendszerrel kapcsolatos elvárások megismerése és egységes fogalomrendszer kialakítása A jelenlegi rendszer értékelése az új rendszer általános alapelveihez viszonyítva Az új rendszerrel szembeni követelmények részletes kidolgozása és a rendszer folyamattervezése Az új rendszer bevezetése - számszaki tervezés és ellenőrzés A működési tapasztalatok elemzése, a rendszer korrekciója © Andersen 2001

10 Az előadás programja Bevezetés az outsourcing fogalmába
Vezetői információs rendszer szerepe és kapcsolatai A kontrolling folyamata A tervezés, keretgazdálkodás folyamata Az egészségügy sajátosságai Külső szolgáltatás előnyei © Andersen 2001

11 A kontrolling folyamata
Adatgyűjtés Adatfeldolgozás Teljesítmény-elszámolás Bevétel és kiadás összevetése Elemzés: terv-tény eltérés, összehasonlító idősor szervezeti egységenként Ok-okozat vizsgálat Ellenőrzés Intézkedés Visszacsatolás Számviteli rendszer Orvosi IT rendszer Terv elfogadása Terv elfogadása Adatáramlás Szolgáltató által ellátott folyamat Intézménynél maradó döntés Intézmény által ellátott folyamat Közösen ellátott folyamat A döntések az intézménynél maradnak! Intézkedés Visszacsatolás © Andersen 2001

12 Kontrolling az egészségügyben – SWOT elemzés
Gyengeségek Erősségek Az elemzést a helyi ismeretek segítik Több évtizedes felhalmozott tapasztalat Nincs kialakult elfogadott módszer és szemlélet Kevés a jó szakember Sokszor az informatikusokra marad a kontrolling munka Késedelmes információ A döntéshozatalkor az információk már elavultak A kontrolling nem segíti a vezetést © Andersen 2001

13 Kontrolling az egészségügyben – SWOT elemzés
Kockázatok Lehetőségek Modern, egységes kontrolling rendszer bevezetése, mely része a vezetői információs rendszernek Benchmarking alkalmazása A kontrolling a döntések szerves részévé válik Rendszeres kontrolling jelentés készítése Helyi, sajátos információk hiánya miatt téves következtetés levonása Az egészségügy működési rendje és a kontrolling külön életet él Kontrolling adatok nem on-line frissülnek a medikális adatok időszakos bevitele miatt © Andersen 2001

14 Elvárások a kontrolling rendszerrel szemben
Az üzleti terv készítés és a döntés-előkészítés támogatása Pénzügyi mutatók és keretek tervezése Költségek és bevételek tervezése és elemzése Költséghelyi számítások elvégzése Terv-tény kimutatások és eltérés-elemzések készítése Medikális területek elő- és utókalkulációja A folyamatok kapacitás-kihasználtság szerinti elemzése és kimutatása Kalkulált költségnemek elszámolása és elhatárolása Lépcsős fedezetszámítás (pl. intézményre, medikális területre, szervezeti egységre, folyamatra, betegre) © Andersen 2001

15 Az előadás programja Bevezetés az outsourcing fogalmába
Vezetői információs rendszer szerepe és kapcsolatai A kontrolling folyamata A tervezés, keretgazdálkodás folyamata Az egészségügy sajátosságai Külső szolgáltatás előnyei © Andersen 2001

16 A keretgazdálkodás, költségvetés folyamata
Előző időszak elemzése Költségvetési politika Költségvetési politika Költségvetés előkészítése Tanácsadás Keretgazdálkodási elvek, keretfelosztás Keretgazdálkodók felé Keretnyilvántartás, elemzés Anyagkészlet Adatáramlás Szolgáltató által ellátott folyamat Az intézménynél maradó döntés Az intézmény által ellátott folyamat Külső folyamat Adatgyűjtés Pénzügy A döntések az intézménynél maradnak! Munkaügy, bér Időszaki zárás Mérleg Zárások, beszámolók © Andersen 2001

17 Az előadás programja Bevezetés az outsourcing fogalmába
Vezetői információs rendszer szerepe és kapcsolatai A kontrolling folyamata A tervezés, keretgazdálkodás folyamata Az egészségügy sajátosságai Külső szolgáltatás előnyei © Andersen 2001

18 Sajátos információigények egészségügyi intézményi környezetben
Tervezés bevételtervezés a teljesítendő “pontokra” vonatkozik a tervezett bevétel a normatíva változása miatt nem állandó teljesítményelvű finanszírozás költségvetési keretek között Mérés a finanszírozási és gazdálkodási adatok mérése elkülönül a kétféle szempontrendszernek való megfelelés igénye sokszor az ad hoc megoldásokat helyezi előtérbe Beavatkozás a finanszírozási és gazdálkodási irányítás célja és mozgástere különböző a beavatkozás általában a múltbeli adatokon alapul és így elkésett Instructor Notes: Paraphrase the above three bullets in your own words. Tell the audience that the following questions will be addressed in reference to the third bullet: Where does BPO fit into the Firm’s structure? Why is BPO here? What makes BPO successful? What does BPO do? © Andersen 2001

19 Sajátos információigények egészségügyi intézményi környezetben
Kórházi működés Költséghely - Költségviselő kapcsolatok KÖLTSÉGVISELŐK Betegségcsoportok Beavatkozások KÖLTSÉGHELYEK Gyógyító és segítő tevékenység Ápolás Háttérszolgáltatás Karbantartás Szállítás Élelmezés Raktár Épület Mosoda Energia Ápolási részleg 1 részleg 2 részleg 3 Vizsgálatszám / műtétszám / orvosi óra ... Ápolási nap Röntgen Labor Műtő o. Orvosi KH HBCS 1 Hom.Betegség- csoport HBCS 2 HBCS 3 Beavatkozás 1 2 Járóbeteg-ellátás Fekvőbeteg-ellátás …. Gyógyszertár Instructor Notes: Paraphrase the above three bullets in your own words. Tell the audience that the following questions will be addressed in reference to the third bullet: Where does BPO fit into the Firm’s structure? Why is BPO here? What makes BPO successful? What does BPO do? © Andersen 2001 Forrás: Diebold

20 Rendszeres jelentéscsomagok szempontjai
Versenyszféra Pénzügyi jelentések Eredménykimutatás költséghelyenként Mérleg Cash flow Értékesítési jelentések Termékcsoportonként Vevőnként Üzletáganként Beruházások Beszerzés, telepítés, felújítás bekerülési költsége és tervezett értékcsökkenése Termékfedezet-kimutatás Termékenkénti fedezet Egészségügy Pénzügyi jelentések Működési eredmény kimutatása költséghe- lyenként és homogén betegségcsoportonként Cash flow (direkt) Működési bevétel kimutatása Homogén betegségcsoportokra Tevékenységekre Szolgáltatásokra Beruházások Támogatások és felújítási bevételek felhasználása Fedezeti kimutatás Homogén betegségcsoportok fedezete © Andersen 2001

21 Az előadás programja Bevezetés az outsourcing fogalmába
Vezetői információs rendszer szerepe és kapcsolatai A kontrolling folyamata A tervezés, keretgazdálkodás folyamata Az egészségügy sajátosságai Külső szolgáltatás előnyei © Andersen 2001

22 Külső szolgáltatás előnyei
Egységesítési lehetőségek (folyamatok, jelentések, stb.) Valós idejű szolgáltatás megvalósítása Gyorsjelentések a gyors beavatkozásokhoz Intézmények közötti összehasonlító elemzések lehetősége (benchmarking) Szolgáltatási protokollok elkészítésében segítségnyújtás Instructor Notes: Paraphrase the above three bullets in your own words. Tell the audience that the following questions will be addressed in reference to the third bullet: Where does BPO fit into the Firm’s structure? Why is BPO here? What makes BPO successful? What does BPO do? © Andersen 2001

23 Outsourcing tapasztalataink a VIR és kontrolling területén
VIR tervezés és bevezetés Magyarország egyik legnagyobb telekommunikációs cégénél Kontrolling tevékenység (összehasonlító elemzések készítése, eltérések elemzése) Multinacionális szolgáltató cégeknél Egészségügyi területen csak egészségügyi szakemberek bevonásával lehet eredményes kontrollingot végezni! © Andersen 2001

24 Outsourcingban elérhető szolgáltatások
Tervezés Vezetői információ Kontrolling Számvitel Pénzügy Tervezés Számvitel Pénzügy Vezetői információ Kontrolling Medikális modulok Outsourcing-szolgáltatásként is elérhető: üzleti tervezés, pénzügy, számvitel, kontrolling, vezetői információs rendszer © Andersen 2001

25 Köszönöm a figyelmet! Záródiára: Mit hallotunk ma? Hogyan tudunk továbblépni? Kezdjük el!!! © Andersen 2001


Letölteni ppt "Vezetői információk outsourcingban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések