Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az üzleti lehetőség, a vállalkozás üzleti modellje és az üzleti tervezés Előadó: Vecsenyi János egyetemi tanár.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az üzleti lehetőség, a vállalkozás üzleti modellje és az üzleti tervezés Előadó: Vecsenyi János egyetemi tanár."— Előadás másolata:

1 Az üzleti lehetőség, a vállalkozás üzleti modellje és az üzleti tervezés Előadó: Vecsenyi János egyetemi tanár

2 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv2 A tematika 1.Az üzleti lehetőség  Mire lenne érdemes vállalkozást indítani? 2.A vállalkozás üzleti modellje 2.A vállalkozás üzleti modellje:  Hogyan, miből csinál pénzt a vállalkozás? 3.Az üzleti terv  Mitől lesz meggyőző és hiteles

3 Az üzleti lehetőség

4 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv4 Ötlettől az üzleti lehetőségig Az ötlet (különleges) termék vagy szolgáltatás egy felismert vagy felkelthető igény kielégítésére A piaci lehetőség +ismételt fizetőképes kereslet az elképzelt termékekre vagy szolgáltatásokra Az üzleti lehetőség +nyereségtermelő képesség +társadalmi elfogadottság

5 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv5 Az üzleti lehetőség, további szempontok Kockázat, bizonytalan negatív következmény kívánatos, a jelenlegitől különböző állapot meggyőződés, hogy a kívánt állapot elérhető

6 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv6 Az üzleti lehetőség, mint innováció új kombináció (jobb, más, másként a megcélzott piacon) öt alapeset 1.új termék, szolgáltatás 2.új eljárás, technológia 3.új beszerzési lehetőség 4.új értékesítési megoldás 5.új szervezeti pozíció (monopol helyzet) (Schumpeter)

7 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv7 Új üzleti lehetőség vállalkozó szervezetben A Plussz tabletta karrierje a Chinointól a Pharmavit-ig új tevékenységa szervezet számára új tevékenység belülrőlbelülről kezdeményezett és irányított anyagi és bukási kockázatotnagyobb anyagi és bukási kockázatot jelent, mint a vállalat alaptevékenysége bizonytalanságanagyobb a bizonytalansága, mint a vállalat alaptevékenységének elkülönülő irányításelkülönülő irányítás szerint működtetik egy bizonyos ideig növekedjen a forgalom, a nyereség, a minőség vagy a termelékenységazért működik, hogy a vállalatnál növekedjen a forgalom, a nyereség, a minőség vagy a termelékenység A Plussz tabletta karrierje a Chinointól a Pharmavit-ig új tevékenységa szervezet számára új tevékenység belülrőlbelülről kezdeményezett és irányított anyagi és bukási kockázatotnagyobb anyagi és bukási kockázatot jelent, mint a vállalat alaptevékenysége bizonytalanságanagyobb a bizonytalansága, mint a vállalat alaptevékenységének elkülönülő irányításelkülönülő irányítás szerint működtetik egy bizonyos ideig növekedjen a forgalom, a nyereség, a minőség vagy a termelékenységazért működik, hogy a vállalatnál növekedjen a forgalom, a nyereség, a minőség vagy a termelékenység

8 Az ötletek forrásai

9 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv9 Az ötletek forrásai a fogyasztóktól, barátoktól, ismerősöktől a korábbi munkahelyi tapasztalatokból más vállalkozásokból külföldről az értékesítési hálózat munkatársaitól a kutatás-fejlesztési tevékenységből a vállalkozásfejlesztő programokból az internetről

10 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv10 Az ötletgyűjtés módszerei Keressük a hiányt, az elégedettlenséget Megfigyelés (nyitott szem) Az ötletfüzet Az ötletroham (brain storming) Újság és prospektus olvasás Internetezés

11 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv11 Internet kapcsolatok www. ideacafe.com

12 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv12 Néhány vállalkozási ötlet az internetről k.php?id=247&cid=11557

13 Az ötletek értékelése

14 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv14 A lehetőség ablaka Az árvíz és a szerzetes

15 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv15 Az üzleti ötletek értékelése, szűrése Versenyképes? Működőképes? Üzletképes? Piacképes? Üzleti ötlet Üzleti ötlet Kívánatos? Üzleti lehetőség

16 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv16 Az alapkérdések Van rá igény? –Piaci rés megtalálása, megteremtése és kielégítése megfelelő termékkel, szolgáltatással (Piacképesség) Megnyerhető? –Versenyelőnyök kihasználása: jobbat vagy jobban vagy mást, másként (Versenyképesség) Megcsinálható? –Vállalkozás megszervezése, működőképessé tétele a megfelelő emberekkel és szervezettel (Működőképesség) Megéri? –Nyereségtermelő képesség kialakítása (Üzletképesség) Van rá pénz? –Anyagi feltételek megteremtése az indításhoz és működéshez (Tőkeellátottság) Kívánatos? –Személyes elkötelezettség kialakítása (Elkötelezettség) Van rá igény? –Piaci rés megtalálása, megteremtése és kielégítése megfelelő termékkel, szolgáltatással (Piacképesség) Megnyerhető? –Versenyelőnyök kihasználása: jobbat vagy jobban vagy mást, másként (Versenyképesség) Megcsinálható? –Vállalkozás megszervezése, működőképessé tétele a megfelelő emberekkel és szervezettel (Működőképesség) Megéri? –Nyereségtermelő képesség kialakítása (Üzletképesség) Van rá pénz? –Anyagi feltételek megteremtése az indításhoz és működéshez (Tőkeellátottság) Kívánatos? –Személyes elkötelezettség kialakítása (Elkötelezettség)

17 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv17 Az életképes üzleti lehetőség Kívánatos Piacképes Versenyképes Működőképes Üzletképes

18 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv18 A piacképesség értékelése 1.Tudjuk-e, hogy van-e termékünkre, szolgáltatásunkra tényleges igény, vagy felkelthető az igény? Mit mondanak a potenciális vevők? 2.Tudjuk-e, hogy kik vennék meg? (a vevő(kör) azonosítása) 3.Tudjuk-e, hogy miért vennék meg? (a vevő vásárlási viselkedésének értelmezése, a vevői igények értelmezése, a vevői igény tartósságának, növekedésének számbavétele) 4.Tudjuk-e, hogy mennyien vennék meg? ( piaci méret megállapítása) 5.Tudjuk-e, hogy mennyiért vennék meg termékünket, szolgáltatásunkat? (piaci árelemzés, a termék vagy szolgáltatás meghatározás (pozícionálás) értelmezése ) 6.Tudjuk-e, hogy megvehetnék-e a termékünket, szolgáltatásunkat? (az érvényes és várható jogszabályok hatásának megállapítása, kell-e hozzá forgalombahozatali engedély?) 7.Tudjuk-e, hogy hol vennék meg? (az értékesítési formák, módok változásainak számbavétele)

19 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv19 A versenyképesség értékelése 1.Tudjuk-e, hogy miért pont tőlünk fogják a vevők tőlünk beszerezni a terméket vagy szolgáltatást ? (a versenyelőny, különlegesség, a szükséges plusz) 2.Tudjuk-e, hogy kikkel kell versenyeznünk, és milyenek leszünk hozzájuk képest? (a célpiac fenyegetettsége) 3.Számíthatunk- e új versenytársakra, és tudjuk-e, hogy miért? (az új belépők előtt álló korlátok) 4.Tudjuk-e, hogy mennyire függünk a szállítótól? (a szállítók alkuhelyzete) 5.Tudjuk-e, hogy mennyire függünk a vevőinktől? (a vevők alkuhelyzete) 6.Tudjuk-e, hogy mivel tudják a mi termékünket helyettesíteni? (a helyettesítő termék (szolgáltatás) esetleges fenyegető megjelenése fenyegetése) 7.Biztosak vagyunk-e abban, hogy meg tudjuk nyerni a vevőt?

20 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv20 A működőképesség elemzése 1.Meg tudjuk csinálni a terméket, tudjuk nyújtani a szolgáltatást? (a technikai megvalósíthatóság) 2.Van valaki a vállalkozásban, aki ért hozzá? 3.Van valami jogi akadálya? (a jogi feltételek: engedélyek, jogi forma, alaptőke előírás) 4.Tudjuk, hogy ki mit fog csinálni a tulajdonosok közül? (a tulajdonos(ok) felfogása a vállalkozásról; a munkamegosztás) 5.Tudjuk, hogy milyen módszerrel, milyen technológiával fogjuk csinálni? (a technológia) 6.Megszerezhetők a szükséges eszközök, a telephely? 7.Tudjuk, hogy kikkel fogjuk működtetni? (a munkatársak felfogása a munkáról, a vállalkozásról)

21 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv21 Az üzletképesség elemzése 1.Tudjuk, hogy miből lesz a bevétel? (a bevételek azonosítása, az üzleti modell értelmezése) 2.Tudjuk, hogy milyen költségek lesznek? (az állandó és a változó költségek számbavétele) 3.Képes a vállalkozás nyereséget termelni? 4.Tudjuk, hogy mekkora befektetéssel indítható, és hogy mekkora pótlólagos beruházási igény? (az indításhoz és a további működéshez szükséges befektetés, a működőképesség fenntartásához szükséges készpénzigény) 5.Tudjuk, hogy mikortól lehet a vállalkozás nyereséges? ( a fedezeti pont elérése) 6.Tudjuk, hogy mikorra térül meg a befektetett tőke? (a megtérülés) 7.Megéri ezt a vállalkozást elindítani?

22 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv22 Személyes elszántság értékelése 1.Szívesen foglalkoznék ilyen ügyekkel? 2.Érdekel ez a fajta üzlet? 3.Kellően izgalmasnak találom, hogy ilyen ügyekkel foglalkozzam? 4.Van tapasztalatom ilyen területen? 5.Van tapasztalatom az üzletszerzésben? 6.Van tapasztalatom mások munkájának összehangolásában, irányításában? 7.Kellően elszánt vagyok, hogy megcsináljam?

23 Az üzleti modell Miből, hogyan csinál pénzt a vállalkozás, és mi benne a különleges?

24 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv24 Az üzleti modell – Költségek 2. Mire, mennyit, mikor kell költeni? = Nyereség 3. Mennyi haszon lesz ebből? Tőkeigény Tőkeigény 4. Mennyi pénzre van ehhez szükség? Megtérülés 5. Mikorra jön a pénz vissza? 1. Ki fizetne, miért, mennyit?Bevételek

25 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv25 Bevételek 1.Ki fizet és miért? 2.Mikor, milyen ütemezéssel, milyen gyakorisággal lesz bevétel? 3.Mennyi lesz a bevétel? 1.Ki fizet és miért? 2.Mikor, milyen ütemezéssel, milyen gyakorisággal lesz bevétel? 3.Mennyi lesz a bevétel?

26 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv26 Kiadások Mire kell költeni állandóan, változóan? Mennyit kell költeni? Mikor kell költeni?

27 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv27 Nyereség Mikortól lesz nyereséges, azaz milyen mennyiségnél, árbevételnél, piaci részesedésnél éri el a fedezeti pontot? Mekkora lesz a nyereség? Mikor lesz nyereség? Mikortól lesz nyereséges, azaz milyen mennyiségnél, árbevételnél, piaci részesedésnél éri el a fedezeti pontot? Mekkora lesz a nyereség? Mikor lesz nyereség?

28 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv28 Ft Állandó költség Mennyiség Nyereség Veszteség Árbevétel A fedezeti pont számítása Összes költség Változó költség Fedezeti pont Fix ktg Változó ktg Nyereség

29 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv29 Megtérülés 1.Mikorra lesz a működés nyereséges? –Operatív fedezet 2.Mekkora tőke (befektetés) szükséges az indításhoz? 3.Mikorra termeli ki a vállalkozás nyeresége a vállalkozásba befektetett tőkét? –Megtérülési idő 4.Milyen a megtérülés más befektetésekhez képest? –ROI

30 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv30 Az üzleti modell 9 stratégia kérdése 1.Milyen különlegességet nyújtunk a vevőnek? Miben más? 2.Mennyire újdonság és meddig várható az újdonsága? Innovátor, korai követő,kivárók, késői követő? 3.Milyen területen jelent újdonságot? Termék-Piac 4.Milyen piacot akarunk megcélozni? Helyi, regionális, országos, határon átívelő, globális 5.Milyen a növekedési potenciálja? A lehetőség ablaka? 6.Milyen ár-érték tartományra pozícionálunk? 7.Milyen árképzést alkalmazzunk? Ktg -, verseny-, piaci ár 8.Minőségre vagy költségre, szűk vagy tág piacra összpontosítunk? Porter versenyképességi mátrix 9.B2B, vagy B2C? Kik döntenek, amikor tőlünk vesznek?

31 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv31 A különlegesség összetevői Vevői elégedettséget nyújtó termék vagy szolgáltatás a cég számára nyereségesen Minőség Fontos, lényeges és különleges érzelmi előnyt nyújtó termék, vagy szolgáltatás Versenyelőny Új kombináció a piacon és / vagy az üzletvitelben Innováció

32 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv32 Az igények hierarchiája Érzelmi előnyök Funkcionális előnyök Termék tulajdonságok Amit beépítünk az ajánlatba, termékbe Azok a funkcionális előnyök, amit minden cég keres Azok a szociál- pszichológiai előnyök, amit minden cégtől elvárnak A vevő értékei Copyright © 2007 Impact Planning Group LLC. Confidential and proprietary.

33 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv33 Abroncs márka példa az érzelmi előny felhasználásra Gyerekes családok Autómániás férfiak Célcsoport Különleges mintázat, acélradiál Tulajdonságok Különleges mintázat, acélradiál Biztonság Érzelmi előny Biztonságos vezetés Szórakozás & élvezet Jobb tapadás Funkcionális előnyök Jobb tapadás Jobb irányíthatóság Copyright © 2007 Impact Planning Group LLC. Confidential and proprietary.

34 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv34 2. Mennyire új és meddig új? Innovatorok Korai követők Késői követők Kivárók Lassú elfogadók Visszautasítók

35 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv35 3. Hol jelenhetünk meg innovációként? Termék Piac Földrajz Új Új Új Régi Régi Régi Termék javítás Piac megújítás Termék innováció Többszörös innováció

36 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv36 Globális 4. Hol van a célpiac? Európa Regió Ország Helyi

37 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv37 5. Milyen a növekedési potenciál? Piac A lehetőség ablaka Idő (év) Piaci méret (Forint) 5000 M M 1000 M 2500 M

38 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv38 6. Hova pozicionálunk? Minőség Ár Ár érték viszony Prémium KözepesTömeg Magas árfekvés Alacsony árfekvés

39 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv39 Piaci ár Versenyár Költség +ár Befelé tekintő Befelé tekintő Piacra tekintő Piacra tekintő Hogyan árazunk? 1 2 3

40 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv40 8. Melyek a versenyelőnyök és hol? KülönlegességAlacsony költség Iparági szintű ÁLTALÁNOS KÖLTSÉGVEZETŐ Különleges szegmens FÓKUSZ / ÖSSZPONTOSÍTÓ Source: Porter: Versenystratégiák. VERSENYELŐNY STRATÉGIAI CÉL MEGKÜLÖNBÖZTETŐ

41 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv41 9. Mi a különbség a B2B, B2C piacokon? Ki dönt és hogyan?

42 A vállalkozást indító üzleti terv célja és tartalma „Semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja milyen kikötőbe tart.” Seneca „Ha nem tudod hova tart a vállalkozásod, akkor biztos el se jut oda.”

43 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv43 Az üzleti terv Meggyőző és hiteles dokumentum a vállalkozások indításakor és finanszírozásakor A vállalkozónak, hogy érdemes és lehetséges belevágni A finanszírozóknak, hogy érdemes és biztonságos pénzt adni hozzá Az alkalmazottaknak, üzletfeleknek hogy érdemes és életképes náluk, velük dolgozni

44 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv44 Az üzleti terv meghatározása I. Az üzleti terv a vállalkozások indításának, finanszírozásának alapvető dokumentuma, amely meggyőző és hiteles indoklást ad arra, hogy a vállalkozás a belátható 2-3 évben Äa megcélzott piacon Äaz elképzelt termékkel/ szolgáltatással Äa vállalkozó személyekkel Äképes nyereségesen működni Äfelkészülve a várható kockázatok kezelésére

45 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv45 Az üzleti terv meghatározása II. A vállalkozó hitelt érdemlően  elvégezte a szükséges piackutatást  megtervezte a piacra jutás lépéseit  meghatározta, hogy mi a terméke, szolgáltatása  megteremtette a működés feltételeit  megtalálta működtetéshez szükséges embereket  kikalkulálta, hogy a vállalkozás gazdaságosan működtethető  számba vette a várható kockázatokat és kivédésük megoldásait

46 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv46 Mikor érdemes / kell készíteni? A cég alapítása előtt Külső finanszírozási igény esetén Az operatív működésben

47 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv47 Az üzleti terv tartalma 1. Címlap 2. Összefoglaló 3. A vállalkozás általános bemutatása 4. Az iparág, a piac, a versenytársak elemzése 5. Termékek és szolgáltatások 6. A marketing terv 7. A működés, az üzemeltetési terv 8. Az emberek és a szervezet 9. A pénzügyi és a finanszírozási terv 10. A kockázat és a kockázatkezelés

48 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv48 Ua vállalkozás neve és címe Ua tulajdonos(ok) neve és címe Ua vállalkozás működési köre Ua pénzforrás igény jelzése Ua terv bizalmas kezelésére vonatkozó igény jelzése Ua vállalkozás neve és címe Ua tulajdonos(ok) neve és címe Ua vállalkozás működési köre Ua pénzforrás igény jelzése Ua terv bizalmas kezelésére vonatkozó igény jelzése 1. A címlap

49 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv49 ÄAz üzleti terv célja ÄA vállalkozás leírása (igény, termék/ szolgáltatás, üzleti modell, kritikus sikertényezők) ÄA célpiac elemzése és előrejelzése piacralépési stratégia (piac) ÄA vállalkozó team (emberek) ÄGazdasági előrejelzés, pénzigény (pénz) ÄAz üzleti terv célja ÄA vállalkozás leírása (igény, termék/ szolgáltatás, üzleti modell, kritikus sikertényezők) ÄA célpiac elemzése és előrejelzése piacralépési stratégia (piac) ÄA vállalkozó team (emberek) ÄGazdasági előrejelzés, pénzigény (pénz) 2. Az összefoglaló Utoljára készítjük el, és az elejére tesszük. Ezt olvassák el először, ettől függ továbbolvassák-e Utoljára készítjük el, és az elejére tesszük. Ezt olvassák el először, ettől függ továbbolvassák-e

50 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv50 3. A vállalkozás általános bemutatása  Az igény  A termék vagy szolgáltatás  A vállalkozás üzleti megoldása, üzleti modellje  A kritikus sikertényezők  A várható pénzügyi teljesítmény  Az igény  A termék vagy szolgáltatás  A vállalkozás üzleti megoldása, üzleti modellje  A kritikus sikertényezők  A várható pénzügyi teljesítmény

51 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv51  Az üzleti lehetőség piaci értelmezése  Iparági trendek és kilátások  Célpiacok  Célpiaci tapasztalatok  A versenytársak elemzése  Jogszabályi korlátozások  Az üzleti lehetőség piaci értelmezése  Iparági trendek és kilátások  Célpiacok  Célpiaci tapasztalatok  A versenytársak elemzése  Jogszabályi korlátozások 4. Az iparág, piac és versenytárselemzés

52 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv52  A termék/szolgáltatás a vevő szemszögéből  A termék/szolgáltatás életciklus jellemzői  Szabadalom, védjegy  Kutatási és fejlesztési tevékenységek  A termék/szolgáltatás a vevő szemszögéből  A termék/szolgáltatás életciklus jellemzői  Szabadalom, védjegy  Kutatási és fejlesztési tevékenységek 5. A termékek/szolgáltatások

53 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv53 ™Átfogó marketing stratégia a piacra lépéshez ™Az ár ™Az értékesítési megoldás ™Az eladás ösztönzés ™Átfogó marketing stratégia a piacra lépéshez ™Az ár ™Az értékesítési megoldás ™Az eladás ösztönzés 6. Marketing terv

54 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv54 :Az üzemeltetési/termelési folyamat :A telephely :A gépek és berendezések :Az alapanyag beszerzés :Csinálni vagy beszerezni (outsourcing)? :Szállítás :Az üzemeltetési/termelési folyamat :A telephely :A gépek és berendezések :Az alapanyag beszerzés :Csinálni vagy beszerezni (outsourcing)? :Szállítás 7. A működés, az üzemeltetési terv

55 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv55  A tulajdonforma  A tulajdonosi struktúra és tulajdonosi jogosítványok  A vezetői team bemutatása  A szervezeti struktúra  A tulajdonforma  A tulajdonosi struktúra és tulajdonosi jogosítványok  A vezetői team bemutatása  A szervezeti struktúra 8. Az emberek és a szervezet

56 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv56  Jövedelem terv (bevételek - költségek)  Pénzforgalmi (cash-flow) terv (befizetések - kifizetések)  Előzetes mérleg(vagyoni állapot)  Fedezetszámítás (mikortól lesz nyereséges)  Feltételezések  A beruházási igény  A szükséges pénzforrás (meglévő, megszerzendő)  Pénzügyi stratégia a befektető számára  Jövedelem terv (bevételek - költségek)  Pénzforgalmi (cash-flow) terv (befizetések - kifizetések)  Előzetes mérleg(vagyoni állapot)  Fedezetszámítás (mikortól lesz nyereséges)  Feltételezések  A beruházási igény  A szükséges pénzforrás (meglévő, megszerzendő)  Pénzügyi stratégia a befektető számára 9. Pénzügyi és finanszírozási terv

57 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv57 Eredménykimutatás NyitómérlegZárómérleg Pénzügyi kimutatások Eredmény kimutatás Árbevétel - Költségek Nettó bevétel Mérleg Eszközök Források Cash-flow Pénzbevétel - Pénzkifizetés Likviditás

58 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv58 9/b Pénzügyi stratégia befektetők számára €A beruházási, fejlesztési igény, amire a befektetést kívánják fordítani €A vállalkozás pénzeszközei, és ebből a fejlesztésre/ beruházásra fordítható hányad €Az igényelt pénzügyi hozzájárulás módja és mértéke  Befektetési és egyéb pénzügyi források  A vállalkozás eszköz szükséglete  A vállalkozás forrásszükséglete és forrása €Javaslat kilépési- továbblépési lehetőségekre  Kockázati tőke bevonás  Tulajdonrész eladás €A beruházási, fejlesztési igény, amire a befektetést kívánják fordítani €A vállalkozás pénzeszközei, és ebből a fejlesztésre/ beruházásra fordítható hányad €Az igényelt pénzügyi hozzájárulás módja és mértéke  Befektetési és egyéb pénzügyi források  A vállalkozás eszköz szükséglete  A vállalkozás forrásszükséglete és forrása €Javaslat kilépési- továbblépési lehetőségekre  Kockázati tőke bevonás  Tulajdonrész eladás

59 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv59  Lehetséges kedvezőtlen külső körülmények  Lehetséges kedvezőtlen belső körülmények  Akadályelhárító megoldások a kedvezőtlen események esetére  Lehetséges kedvezőtlen külső körülmények  Lehetséges kedvezőtlen belső körülmények  Akadályelhárító megoldások a kedvezőtlen események esetére 10. A kockázat és kockázatkezelés

60 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv60  Levelek  Piackutatási adatok  Szerződések  Szállítók árajánlatai  Levelek  Piackutatási adatok  Szerződések  Szállítók árajánlatai 11. Mellékletek

61 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv61  Túlzott elfogultság a termékkel/ szolgáltatással  Túlzottan optimista értékesítési előrejelzés  Nincs tisztázva, milyen előnye származik a vevőnek, nincs különlegessége  Nincs piaci rés meghódítási stratégia  Nem tárgyalja az értékesítési ciklusokat  Nem veszi komolyan a versenytársakat  Túlzott elfogultság a termékkel/ szolgáltatással  Túlzottan optimista értékesítési előrejelzés  Nincs tisztázva, milyen előnye származik a vevőnek, nincs különlegessége  Nincs piaci rés meghódítási stratégia  Nem tárgyalja az értékesítési ciklusokat  Nem veszi komolyan a versenytársakat Tipikus hibák: Piac

62 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv62  A számok bűvölete  Pénzügyi terv nem üzleti terv  Nem valóságos fedezeti számítás  Túlzott optimista növekedés előrejelzés  Gyenge árpolitika  Átmeneti likviditási gondok előrejelzése  Előfeltevések tisztázása hiányzik  Hiteltörlesztési részletek feltüntetése hiányzik  A számok bűvölete  Pénzügyi terv nem üzleti terv  Nem valóságos fedezeti számítás  Túlzott optimista növekedés előrejelzés  Gyenge árpolitika  Átmeneti likviditási gondok előrejelzése  Előfeltevések tisztázása hiányzik  Hiteltörlesztési részletek feltüntetése hiányzik Tipikus hibák: Pénz

63 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv63  Túl felületes  Túl részletes  Túl sokat mutat  Nehezen olvasható  Túl hosszú  Túl rövid  Hanyag külalak  Túlzottan látványos  Túl felületes  Túl részletes  Túl sokat mutat  Nehezen olvasható  Túl hosszú  Túl rövid  Hanyag külalak  Túlzottan látványos Tipikus hibák: Terv

64 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv64 A tervezés folyamata Azonosítani a célokat Elkészíteni az első vázlatot Felülvizsgálni a vázlatot Összegyűjteni az adatokat Megírni a tervet Felülvizsgálni a tervet Aktualizálni a tervet

65 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv65 Néhány hasznos honlap KKV.lap.huPrivatbankar.hu ideacafe.com

66 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv66 Összefoglalás meggyőző és hiteles Az üzleti terv: meggyőző és hiteles dokumentum Átgondolásra késztetÁtgondolásra késztet –a vállalkozásról –a termékről /szolgáltatásról –a piacról és a piacra lépésről –az emberekről és a szervezetről –a pénzről és a finanszírozásról –a kockázatról és a kivédésről Interneten segítségInterneten segítség meggyőző és hiteles Az üzleti terv: meggyőző és hiteles dokumentum Átgondolásra késztetÁtgondolásra késztet –a vállalkozásról –a termékről /szolgáltatásról –a piacról és a piacra lépésről –az emberekről és a szervezetről –a pénzről és a finanszírozásról –a kockázatról és a kivédésről Interneten segítségInterneten segítség

67 Összefoglalás

68 Vecsenyi János: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv68 Összefoglalás Kérdések, amelyekre jó, ha tudjuk a válaszokat Az üzleti lehetőség Az üzleti terv »Meggyőző és hiteles? »Érdemes, lehetséges, biztonságos, életképes? Az üzleti modell:


Letölteni ppt "Az üzleti lehetőség, a vállalkozás üzleti modellje és az üzleti tervezés Előadó: Vecsenyi János egyetemi tanár."

Hasonló előadás


Google Hirdetések