Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Stautz János, Clarity Consulting Kft. Az ASSET-Road közlekedésautomatizálási és közlekedésbiztonsági projekt áttekintése.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Stautz János, Clarity Consulting Kft. Az ASSET-Road közlekedésautomatizálási és közlekedésbiztonsági projekt áttekintése."— Előadás másolata:

1 Stautz János, Clarity Consulting Kft. Az ASSET-Road közlekedésautomatizálási és közlekedésbiztonsági projekt áttekintése

2 © ASSET-Road Consortium 2 Az ASSET-Road projekt alapadatai  2006: koncepció kialakítása, korábbi projekteken alapulva (FAIR, Top Trial, etc.)  : ajánlat leadása és tárgyalások az Európai Bizottsággal  A projekt időtartama: –  Költségvetés: €, támogatás összege: €  A konzorciumot 19 partner alkotja (7 egyetem, 3 kutatóintézet, 1 ipari cég, 7 KKV és 1 államigazgatási szerv)  Résztvevő országok: D, FI, S, I, F, IRL, GB, A, H, IND, EAT  Magyarországi partner: Clarity Consulting Kft.

3 © ASSET-Road Consortium 3 Az ASSET-Road konzorcium SzervezetOrszág PTV Planung Transport Verkehr AGD VTT Valtion Teknillinen Tutkimuskeskus (Technical Research Centre of Finland)FI Statens Vägoch Transportforsknings-institutS Università di Modena e Reggio EmiliaI Université de Technologie de Belfort-MontbéliardFI Universität StuttgartD University College Dublin, National University of Ireland, DublinIE Gottfried Wilhelm Leibniz Universität HannoverD University of NottinghamUK Technical University "Gheorghe Asachi" of IasiRO Bayrisches Innenministerium - Polizeipräsidium OberbayernD Verkehrspolizei-direktion Rosenheim (Betrieb der Anlage)D ROC Bernard GmbHA Kria s.r.l.I Manfred Hügel - Selektions- und VerfahrenstechnikD Emtele OyFI Clarity Consulting Kft.H ADC - Afrideut Consult LimitedTZ National Institute of TransportTZ MTEL-KTEI Teleinfra Company Private. Ltd.IN

4 © ASSET-Road Consortium 4 Clarity Consulting ismertetése, szerepe az ASSET-Road projektben  2001-ben alakult magyar tulajdonú, üzleti és informatikai tanácsadásra szakosodott vállalkozás, 60 fő  Éves árbevétel: 1,2 milliárd forint  Banki, pénzügyi szektor 80%; telekommunikáció; államigazgatás  EU projektek aránya: kevesebb, mint 1%  ASSET-Road: Felkérés egy korábbi sikertelen projekt kapcsán  Clarity Consulting szerepe: Hazai információk összegyűjtése (helyzetkép, felmérések, interjúk) Hazai szakemberek tájékoztatása Kapcsolódási pontok és kooperációs lehetőségek felmérése

5 © ASSET-Road Consortium 5 Az ASSET-Road projekt célkitűzése Cél:  Holisztikus, integrált és hatékony közlekedésbiztonsági rendszer kialakítása amely magában foglalja: a járművezetők támogatását és ellenőrzését az infrastruktúra védelmét és életciklusának optimalizálását a hatékony és biztonságos közúti közlekedést Eszközök:  moduláris elemekből épül fel  innovatív és meglevő technológiák integrálása  fontosabb folyamatok automatizálása  járművezetők, infrastruktúra és útüzemeltetés közötti kooperáció javítása

6 © ASSET-Road Consortium 6 Az ASSET-Road projekt felépítése

7 © ASSET-Road Consortium 7 WP0: Projektmenedzsment és koordináció  Adminisztrációs koordináció: a partnerek és az EB között, jelentések és leszállítandó termékek beadása  Technikai koordináció: a projektfeladatok koordinálása és ellenőrzése, célok követése, jelentések és leszállítandó termékek tartalmi ellenőrzése  Minőségbiztosítás: eredmények, fejlesztések és leszállítandó termékek belső ellenőrzése tartalmi és formai szempontok alapján  Pénzügyi ellenőrzés: EB pénzügyi hozzájárulásának elosztása, projekt kontrolling, pénzügyi jelentések összegyűjtése, ellenőrzése és benyújtása az EB-nek

8 © ASSET-Road Consortium 8 WP1, WP2

9 © ASSET-Road Consortium 9 WP1-Holisztikus közlekedésbiztonság és követelmények:  Cél: Elméleti alapvetés  „Az egész több a részek összességénél”  Integrált holisztikus közlekedésbiztonsági elmélet kidolgozása  Felhasználói igények felmérése  Automatizálható közlekedési szabályok azonosítása  A biztonságosabb és intelligens közlekedés igényeit támogató technológiák és architektúrák követelményeinek meghatározása

10 © ASSET-Road Consortium 10 WP2-Kulcstechnológiák fejlesztése  Cél: Közlekedésbiztonság javítása Közlekedés hatékonyságának fokozása Infrastruktúra védelme  Innovatív kulcstechnológiák kifejlesztése és gyakorlati alkalmazásokba való integrálásuk: Hőkamera: fék, gumiabroncs, csapágyak állapota Mozgó súly mérése (Weight-in-Motion): kerékterhelés, kerék/út felület, keréknyomás, egy/két kerék felismerés, tengelytáv, tengelyelrendezés, összsúly Rádiófrekvenciás járműazonosítás (RFID) Videokamerás rendszámfelismerő rendszerek Járművek nyomon követése (Tracking and tracing) Környezeti adatok  Szenzorok fúziója és biztonságos kommunikációjuk

11 © ASSET-Road Consortium 11 WP2

12 © ASSET-Road Consortium 12 WP3, WP4, WP5

13 © ASSET-Road Consortium 13 WP3-Járművezetők viselkedésének javítása  Cél: Előírások betartása, információk biztosítása  Járművezetők ismereteit felmérő tanulmányok  Európai közlekedési szabályrendszerek adatbázisának kialakítása  A baleseteket előidéző kritikus vezetési és forgalmi szituációk analizálása  Járművezetőt támogató Ember–Jármű Interfész (HMI) kifejlesztése, aktuális szabályrendszerek és kihágások ismertetése  Szimulátoros tanulmányok a HMI rendszerek hatásának felmérésére

14 © ASSET-Road Consortium 14 WP4-Biztonságos és fenntartható infrastruktúra  Cél: Útburkolat és felépítmények védelme, a fenntartási és javítási költségek minimalizálása  Holisztikus megközelítés: szenzoros technológia és szimulációs-modellező algoritmusok együttes használata a pontosabb állapoteredmények érdekében  Terhelésérzékenységi szoftver a járművek súlyának és gumiabroncsának függvényében  Térbeli megismételhetőség modell (Spatial Repeatibility Model), WIM segítségével ellenőrizve  A forgalmi terheléstől függő útburkolat elhasználódási mechanikus-tapasztalati modell új generációjának kialakítása  Alacsony költségű útburkolat-állapotot nyomonkövető rendszer kialakítása és tesztelése, beépített elektronika és adatfeldolgozó egységek segítségével  A következő felújításig hátralevő időt előrejelző szoftver  A felújítandó útburkolat helyben történő újrafelhasználása

15 © ASSET-Road Consortium 15 WP5-Kibernetikus közlekedés/forgalom  Cél: Hatékonyabb forgalomirányítás és közlekedés  Dinamikus interakciók a forgalomirányítás és a speciális járművek között  Beépített helyzetalapú szolgáltatások, a szolgáltatások koordinálásához (mentők, hókotrók)  Forgalomkorlátozás a kritikus területeken belül, geomonitoring GNSS és wireless technológiával  A forgalmat reprezentáló, a tehergépjárműveket magában foglaló új megközelítések kivizsgálása

16 © ASSET-Road Consortium 16 WP6, WP7

17 © ASSET-Road Consortium 17 WP6: Tesztpálya-szakaszok kiépítése és működtetése  A négy tesztpálya megtervezése, fejlesztése, üzembe helyezése és működtetése, valamint az eredmények kiértékelése, az útüzemeltető cégekkel és a rendőrséggel együttműködve  A projekt fejlesztéseinek gazdasági hatásainak felmérése  Németországban integrált közlekedésbiztonsági állomás: WIM, hőkép, szekvenciális sebesség, követési távolság, rendszámfelismerő rendszerek, nyomonkövetés  Finnországban hordozható közlekedésbiztonsági berendezések: WIM, PDA, útkondíciók  Ausztriában WIM és útburkolat állapot mérések: WIM, útállapot monitorozás  Franciaországban GNNS alapú közlekedésbiztonsági alkalmazások

18 © ASSET-Road Consortium 18 WP7: Nemzetközi kooperáció, disszemináció  Nemzetközi kooperáció: Tervezett szakmai konferencia Magyarországon Tesztautópálya látogatási lehetőség Kapcsolatépítés Szakmai és kutatási kooperációs lehetőségek Más EU projektekkel való koordináció Nemzetközi kooperáció Tanzániával és Indiával  A projekt eredményeinek disszeminációja: Weboldalak és publikációk Workshopok és konferenciák Felhasználói csoportok és fórumok

19 © ASSET-Road Consortium 19 Kérdések…

20 © ASSET-Road Consortium 20 Köszönöm a figyelmet.


Letölteni ppt "Stautz János, Clarity Consulting Kft. Az ASSET-Road közlekedésautomatizálási és közlekedésbiztonsági projekt áttekintése."

Hasonló előadás


Google Hirdetések