Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP-3.2.3-09/1-2009-0039 „MOST: Mórahalom kistérsége az élethosszig tartó tanulás szolgálatában a gazdasági fejlődésért”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP-3.2.3-09/1-2009-0039 „MOST: Mórahalom kistérsége az élethosszig tartó tanulás szolgálatában a gazdasági fejlődésért”"— Előadás másolata:

1 TÁMOP / „MOST: Mórahalom kistérsége az élethosszig tartó tanulás szolgálatában a gazdasági fejlődésért”

2 A projekt ismertetése  TÁMOP /  „MOST: Mórahalom kistérsége az élethosszig tartó tanulás szolgálatában a gazdasági fejlődésért”  Megvalósítás időtartama: április 01. – március 31.

3 A konzorcium tagjai, szakmai megvalósítók Főpályázó - Móra Ferenc Általános Művelődési Központ  Makra István projektmenedzser  Újházi Teodóra projektasszisztens  Temesvári Nóra pénzügyi vezető  Dr. Tóthné Gróf Ágnes felnőttképzési szakember Partner - Mórahalom Város Önkormányzat Tóth Menyhért Városi Könyvtár és Közösségi Ház  Törökné Kiss Bernadett közművelődési szakember Partner - Móranet Mórahalmi Informatikai Szolgáltató Nonprofit Közhasznú Kft.  Papp Renáta közművelődési szakember

4 A projekt közvetlen célja  A kistérség közművelődési intézményeiben dolgozó 18 fő szakember Felnőttképzési menedzserré képzése.  Mindhárom konzorciumi tag részéről 2-2 felnőttképzési program lebonyolítása.  A két konzorciumi partner (Tóth Menyhért Városi Könyvtár, Móranet Kft.) intézmény-akkreditációjának megszerzése.

5 Felnőttképzési menedzser képzés  A pályázatban résztvevő 3 intézmény részéről 6-6 fő közművelődési szakember beiskolázása és Felnőttképzési menedzserré képzése valósul meg.  A Felnőttképzési menedzser képzés célja, hogy a programban résztvevők elsajátítsák a felnőttképzés tervezését, szervezését és lebonyolítását, valamint a képzésekhez szükséges források felkutatását.

6 Bevonható tanulók száma  18 fő Felnőttképzési menedzser képzésre  20 fő 2 speciális képzésre (megváltozott munkaképességűek részére)  Parkgondozó  Kezdő számítógép-kezelő  50 fő vonható be további 4 képzésre  Családi napközi működtetője és Házi gyermekfelügyelő  Média designer  Határmenti turisztikai animátor  Haladó számítógép-kezelő, e-ügyintéző  Képzéseinkre többszörös a túljelentkezés  1 jelentkező 1 képzésre iskolázható be!

7 Az intézmények által megvalósítandó felnőttképzési programok célcsoportja  A Kistérség településeinek helyi lakossága (Ásotthalom, Bordány, Forráskút, Mórahalom, Öttömös, Pusztamérges, Ruzsa, Üllés, Zákányszék).  Hátrányos helyzetű emberek (pl.: iskolai oktatásból lemorzsolódott, 8 általános iskolai osztályt végzett, érettségizett de szakképesítéssel nem rendelkező, regisztrált álláskereső, tartósan inaktív, GYED-en, GYET-en vagy GYES-en levők, illetve GYED-ről, GYET-ről, GYES-ről a munka világába legfeljebb hat hónapja visszatérők, megváltozott munkaképességű és fogyatékkal élő felnőttek).

8 A képzésekbe való bekerülés módja  Homokhát Kistérségi állandó lakhellyel rendelkezzen  Hátrányos helyzet igazolása  Regisztrációs lap kitöltése  Motivációs levél elkészítése  A közösen kialakított időbeosztás elfogadása

9 A Projekt keretében induló képzések  Móra Ferenc ÁMK szervezésében induló képzések  Családi napközi működtetője és Házi gyermekfelügyelő  Parkgondozó speciális képzés  Mórahalom Város Önkormányzat Tóth Menyhért Városi Könyvtár és Közösségi Ház szervezésében induló képzések  Kezdő számítógép-kezelő speciális képzés  Haladó számítógép-kezelő, e-ügyintéző  Móranet Mórahalmi Informatikai Informatikai Szolgáltató Nonprofit Közhasznú Kft.  Határmenti turisztikai animátor  Média designer

10 Családi napközi működtetője és Házi gyermekfelügyelő képzés A képzés komplexitása A képzésre jelentkező két, a Gyermekvédelmi törvény (1997. évi XXXI. tv.) által szabályozott munkakör betöltésére szerezhet tanúsítványt:  családi napközi működtetője  és házi gyermekfelügyelő.

11 Mi a családi napközi? Mi a házi gyermekfelügyelet?  A családi napköziről a Gyvt. így fogalmaz: 43. § (2) A családi napközi a családban nevelkedő gyermekek számára nyújt életkoruknak megfelelő nappali felügyeletet, gondozást, nevelést, étkeztetést és foglalkoztatást.  A Gyvt 44. § (1) bek. szerint a házi gyermekfelügyelet keretében a gyermekek napközbeni ellátását a szülő vagy más törvényes képviselő otthonában gondozó biztosíthatja, ha a gyermek állandó vagy időszakos ellátása nappali intézményben nem biztosítható és a szülő a gyermek napközbeni ellátását nem vagy csak részben tudja megoldani.

12 A képzés óraszáma A képzés két modulból tevődik össze:  Családi napközi működtetője 60 óra  Házi gyermekfelügyelő 30 óra Az elméleti órák (66 óra) helyszíne: Móra Ferenc Általános Művelődési Központ 6782 Mórahalom, Barmos György tér 2. A gyakorlati órák (24 óra) helyszíne: Huncutka Bölcsőde és Családi napközi 6782 Mórahalom, Egyenlőség u. 19.

13 Mire készít fel a képzés? A képzés célja, hogy a résztvevők:  felkészüljenek a családi napközi működtetésére és a házi gyermekfelügyelettel kapcsolatos feladatok ellátására (bölcsődei illetve óvodai munkavállalásra ez a képesítés nem alkalmas)  felkészüljenek a gyermekek napirendjének megtervezésére, szervezésére, napi szükségleteik kielégítésére  megismerjék a szolgáltatással kapcsolatos elvárásokat és a működésükkel kapcsolatos alapvető jogszabályi rendelkezéseket

14 Parkgondozó képzés Parkgondozó speciális képzésünket a Csongrád Megyei Önkormányzat Napsugár Otthon Ásotthalmi Fogyatékos Személyeket Ellátó Részlegének lakói számára szervezzük.

15 A képzés óraszáma Elméleti óraszám: 18 Gyakorlati óraszám: 72 A képzés tantárgyai:  Munka-, baleset-, környezet- és tűzvédelmi ismeretek  Kertészeti alapismeretek  Parkfenntartás  Műszaki ismeretek  Gazdasági alapismeretek

16 Mire készít fel a képzés? A képzés célja, hogy a parkgondozó – szakirányítás mellett – legyen alkalmas parkosítási feladatok elvégzésére, a zöldterületek, zöldfelületek kiültetett növényeinek szakszerű gondozására, ápolására, fenntartására, a létesítmények karbantartására.

17 Kezdő számítógép-kezelő képzés Megváltozott munkaképességűek számára került kifejlesztésre, melyen alapfokú számítógépes ismereteket sajátíthatnak el a résztvevők. Megtanulhatják az alapvető irodai (word, excel, power point) és egyéb programok kezelését egészen az internet használatáig. Olyan jelentkezőknek ajánlott, akik most ismerkednek a számítógéppel.

18 Haladó számítógép-kezelő, e-ügyintéző Két modul összeolvasztásából áll a képzés:  Már meglévő, magasabb szintű számítógépes ismeretekre épülő, azokat bővítő modul (irodai és egyéb számítógépes programok haladó szinten való kezelése).  Elektronikus ügyintézés: a hivatali és magánjellegű ügyek új, interneten történő intézésének világába kalauzol (banki, okmányirodai ügyintézés, online vásárlás... stb.) (rutinosabb programkezelés és internet-ismeret szükséges)

19 Média designer Képzésünket ajánljuk: nyomtatott és online sajtófelületek szerkesztéséhez Tudásszint felmérés: alapvető számítógép-használói ismeretekkel rendelkezők számára szól a képzés Képzés tartalma: elméleti alapismeretek EDIUS program használata szakmai gyakorlat

20 Határmenti turisztikai animátor Képzésünket ajánljuk: magánszállásadóknak közösségszervezőknek turisztika iránt érdeklődőknek A képzés két modulból áll: térségi turisztikai ismeretek idegen nyelvi modul (alapfok)

21 Köszönjük a megtisztelő figyelmet! A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

22 A Projekt keretében induló képzések  Családi napközi működtetője és Házi gyermekfelügyelő  Parkgondozó (speciális képzés)  Kezdő számítógép-kezelő (speciális képzés)  Haladó számítógép-kezelő, e-ügyintéző  Határmenti turisztikai animátor  Média designer


Letölteni ppt "TÁMOP-3.2.3-09/1-2009-0039 „MOST: Mórahalom kistérsége az élethosszig tartó tanulás szolgálatában a gazdasági fejlődésért”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések