Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING - 1 - Informatikai Kft. Hogyan alakítsunk ki informatika controlling rendszert? Előadó: Véry Zoltán.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING - 1 - Informatikai Kft. Hogyan alakítsunk ki informatika controlling rendszert? Előadó: Véry Zoltán."— Előadás másolata:

1 MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING Informatikai Kft. Hogyan alakítsunk ki informatika controlling rendszert? Előadó: Véry Zoltán

2 MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING Informatikai Kft. BUSINESS Pénzügyi-vezető (CFO) Pénzügyi-vezetés Logisztikai-vezetés HR-vezetés Pénzügyi Auditorok Minőségi Auditorok Vezetési Tanácsadók Pénzügyi-vezető (CFO) Pénzügyi-vezetés Logisztikai-vezetés HR-vezetés Pénzügyi Auditorok Minőségi Auditorok Vezetési Tanácsadók Chief Information Officer (CIO) Technológiai-vezető (CTO) Sw. Fejlesztési-vezető Üzletfejlesztési-vezető IS Auditorok IT Tanácsadók Chief Information Officer (CIO) Technológiai-vezető (CTO) Sw. Fejlesztési-vezető Üzletfejlesztési-vezető IS Auditorok IT Tanácsadók A „digitális szakadék” áthidalása Business FocusiTechnology Focus

3 MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING Informatikai Kft. Sajátos nyelvezet Router Total Cost of Ownership IT-Balance IT-CONTROL Total Value of Ownership Cost of Ownership Log File Activity Based Costing CRM Real Cost of Ownership CPU Load Lowest Cost of Ownership Bandwith IT Benchmark IT Scorecard Switch ERP CIM CIO

4 MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING Informatikai Kft. Dilemmák 1. • Szükségünk van-e, milyen mértékben az informatikára? • Mennyit költsünk informatikára? • Mennyit költsünk informatikai továbbképzésekre? • Mely üzleti folyamataink épüljenek az informatikára? • Mely informatikai szolgáltatások terjedjenek ki az egész vállalatra? • Milyen szintű informatikai szolgáltatásokra van szükségünk és milyen áron?

5 MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING Informatikai Kft. Dilemmák 2. • Milyen szervezeti formában irányítsuk az informatikát? • Miképp támogatja az informatika az üzleti változásokat? • Milyen informatikai beruházásaink voltak és milyen eredményeket hoztak? • Milyen kockázatokat vállalhatunk? • Miképp kezeljük a kockázatokat?

6 MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING Informatikai Kft. Funkcionális-területek irányítása Controlling Centrum Többéves tervek készítése, alakítása A tervek megvalósításának irányítása A működés irányítása Az informatika helye és szerepe a vállalatirányítási rendszerben Operatív irányítási körök K + F Beáramlás Előállítás, Készletezés Előállítás, Készletezés Kiáramlás Szolgáltatás Ügyfél- centrum Ügyfél- centrum Informatika Források Termékek, Szolgáltatások Materiális, Immateriális Pénz, tőke, hitel Időszaki tervezés Stratégiai irányítási kör Létesítmény-gazdálkodás Értékek Erőforrások

7 MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING Informatikai Kft. Kapcsolódás és használat Info előállítás – tárolás - továbbítás Informatikai szakemberek AdatbázisokAlkalmazásokSzerverek,OpsysKliens eszközök IT kapacitások IT kompetenciák Digitális javak Hálózatok infokommunikációs erőforrások IT teljesítmények hozzáférés Felhasználók megosztás Az informatika feladatai (Controller aspektusból )  az információs-erőforrások (hálózatok, szerverek, kliens eszközök, alkalmazások, adatbázisok, szaktudás) készenlétben (readiness) tartása,  információs-erőforrások elérhetőségének, rendelkezésre állásának (availability) és használatának (usage) biztosítása illetve felügyelete,  az információtechnológia kínálta lehetőségek és az üzleti célok illetve az üzleti folyamatok ciklikus összehangolása (alignment), ?

8 MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING Informatikai Kft. SZERVEZET és HUMÁN ERŐFORRÁS SZERVEZET és HUMÁN ERŐFORRÁS ÜZLETI FOLYAMATOK Informatikai ALKALMAZÁSOK Informatikai GÉPEK-BEREND. Informatikai BELSŐ HÁLÓZAT Az informatikai felmérés fókuszai: Információ és Irányítás IT MC IM

9 MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING Informatikai Kft. IT KontrollHáz © Koncepció IT- BIZ ÖSSZEHANGOLÁS ELEMZÉS TERVEZÉS Döntés Informatikai SZOLGÁLTATÁS Informatikai FEJLESZTÉS Informatikai BERUHÁZÁS VEZETŐI INFOELLÁTÁS ITX Adattárház Erőforrások Szerverek Kliens eszközökAlkalmazások Adatbázisok Szakemberek Hálózatok Nyomtatók Védelmi eszközök Informatikai ÜZEMELTETÉS IT CONTROLLING Felhasználó Termék Szolgáltatás Projekt Kompetencia Kapacitás Teljesítmény Új architektúra Új folyamat Változtatás Optimalizálás Integrálás Kiterjesztés Kihelyezés

10 MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING Informatikai Kft. Milyen pénzügyi, illetve gazdasági célokat tűzzünk ki, hogy tulajdonosainkat kielégítsük? Pénzügy Stratégiai MutatókCél-Intéz- célértékekkedések A vevői igények kielégítése terén milyen stratégiai célokat fogalmazzunk meg, hogy ezáltal elérjük pénzügyi céljainkat? Vevők Stratégiai MutatókCél-Intéz- célértékekkedések Mely teljesítmények és folyamatok terén kell kiemelkedőt nyújtanunk, hogy piacainkon ezzel mértéket teremtsünk és vevői céljainkat elérjük? Folyamatok Stratégiai MutatókCél-Intéz- célértékekkedések Hogyan javíthatjuk munkatársaink és szervezetünk fejlődési és változási képességét, hogy ezáltal elérjük céljainkat? Munkatársak ( Képességek) Stratégiai MutatókCél-Intéz- célértékekkedések Hogyan fejleszthetjük az üzleti folyamatokat, az informatikai eszközöket és a humán erőforrást, hogy ezáltal jobbítsuk a versenyképességünket ? Fejlesztés Stratégiai MutatókCél-Intéz- célértékekkedések 5 dimenziós IT-BSC

11 MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING Informatikai Kft. Diszpécser Help Desk Server Problémák bejelentése Telefonon, -en, Interneten A problémák bevitele Belső szakértők Adminisztrátor Külső szakértők Műszaki problémák Alkalmazás problémák Tudás- bázis Tartalmi problémák Az IT szolgáltatás fókusza – a Help Desk

12 MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING Informatikai Kft. Help Desk – Internet eléréssel

13 MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING Informatikai Kft. A Help Desk előnyei a felhasználók szemszögéből:  Böngésző alapú, egyszerű kezelés;  Személyre szabott tájékoztatás;  A teljes tudásbázis elérhető;  Tájékoztatás bárhol és bármikor;  A felmerülő problémák követhetők;  Vevői elégedettség kifejezhető

14 MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING Informatikai Kft. A Help Desk előnyei a szolgáltatók szemszögéből:  Teljes kapcsolat követés, dokumentálás;  SMS riasztás (bejelentés érkezett)  Böngésző alapú, egyszerű kezelés;  Kifinomult riasztórendszer;  Lekérdezések: állapotok, kiterjesztett keresés...  Vevői elégedettség mérhető  Költségek, teljesítmények kimutathatók  A hibák, problémák elemezhetők

15 MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING Informatikai Kft. A Help Desk előnyei a controllerek szemszögéből:  Ügyfélszolgálati erőforrások optimalizálása, költsé- geinek csökkentése;  Hatékonysági/ráfordítási jelentések, mutatók;  Folyamatos, éjjel–nappal működő virtuális ügyfélszolgálat;  Beépített riasztórendszer;  Alacsony működési/működtetési költség.

16 MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING Informatikai Kft. Az ügykezelés menete 1.

17 MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING Informatikai Kft. Eredmények - Ügyfélszolgálat •A pontosabb tájékoztatás miatt csökken a reklamációk száma •Nincsenek elveszett -ek, parlagon hagyott ügyek •A tudásbázis használata miatt csökken a feltett kérdések száma (önkiszolgálás) •A mérhetőség motiválja az ügyfélszolgálatot •A riasztási funkciók miatt minden határidőre el van intézve •Elégedettebb ügyfelek

18 MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING Informatikai Kft. Eredmények – Szervezetfejlesztés •A kérdések száma, tartalma és eloszlása alapján mérhető az oktatási szükséglet •Ugyanez az ügyfélszolgálati munkatársak esetében is •A szolgáltatási színvonal mérésével lehetővé válik az emberi erőforrások átcsoportosítása, bővítése •Szorosabb együttműködés a szervezet tagjai és az IT részleg között, pontosabb tájékoztatás

19 MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING Informatikai Kft. Mit és hogyan mérjünk? Tevékenységek:Telj./Egységár Help hívások Hívás fogadásperc, db. Telefonos segítségnyújtásperc Jelszó beállításperc Adminisztrációperc PC supportHelyszíni javításóra, kiszállás Külső javításFt Vírusirtás, helyreállításóra Új munkahely üzembe helyezéseóra+Ft Munkahely kiléptetése a r.-bőlperc AnyagmozgatásKöltöztetésóra/fő Raktárrendezésperc Leltározásperc Projekt supportWorkshop 1.óra/fő Workshop 2.óra/fő AlkalmazásokWindows upgradeperc MS Office upgradeperc ERP upgrade …óra OktatásExcel tanfolyam …óra/fő BeszerzésHw beszerzés ….óra

20 MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING Informatikai Kft. Mit és hogyan mérjünk – help desk ? Tevékenységek:Teljesítmény Bejelentett hibák száma hiba ok szerintHiba ok / db. Automatikusan feltárt hibák hiba ok szerintHiba ok / db. Hibaelhárítás átfutási ideje óra, nap Átlagos hibaelhárítás átfutási idejeHiba ok / óra, nap Hibák osztályozása súlyosság szerintSúly / db. Egy főre jutó bejelentések számaFő / db. Rendszer leállások számaés idejedb. / perc Illetéktelen bejutások számadb. Felhasználói konzultációkperc Bejelentések száma állapot szerintdb. Új bejelentések számadb. Bejelentések száma állapot és „illetékes” szerintállapot/db. …

21 MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING Informatikai Kft. Hálózati-költségek (LAN, WAN, WLAN) Kliens-eszközök és felhasználók költségei Az informatika üzemeltetési költségek összetétele Szerver01 gépköltségek Szerver02 gépköltségek Szerver12 gépköltségek ERP Alk. Fejlesztési költségek Karbantartási költségek Licenc költségek Karbantartási költségek Licenc költségek Támogatási költségek EPMS Alk. PRINT-Server ERP = Enterprise Resources PlanningEPMS = Enterprise Project Management System Homo SAPiens !

22 MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING Informatikai Kft. Intuite Track-IT komponensek Audit Workstations CR9 Pro Receive Audit Plus Alert Import Users Remote Mac Audit Remote KnowledgeBase Self Service

23 MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING Informatikai Kft.

24 MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING Informatikai Kft. 2. Tervezzük meg az összes kontroll elemet és a kontroll rendszert. 3. Szerezzünk be rendszer-felügyeleti és mérési eszközöket. 4. Készítsünk IT-komponens szintű leltárt. (kliens, szerver, hálózat) 5. Vezessünk be, működtessünk Help Desk szolgáltatást. (User Segment) 6. Készítsünk IT-szolgáltatási katalógust. (SLA, szolgáltatások és díjak ) 7. Alakítsuk ki típusszerződéseket. (Service Level Agreement) 8. Dolgozzuk ki az informatikai tervezési- és jelentési-rendszert. 9. Azonosítsuk az informatikai-kockázatokat és azok kezelési módját. 10. Delegáljunk pénzügyi-üzemgazdasági szakértést az INF Proj.-be. 12. Folyamatosan működjünk együtt az informatikai felelősökkel. 12 ajánlás, miképp alakítsuk ki az informatika-controlling rendszert: 11. Működtessünk IT – BIZ összehangolás (alignment) kerekasztalt. 1. Jussunk konszenzusra: az INFORMATIKA => a stratégia része.


Letölteni ppt "MANAGEMENT CONTROL - INFORMATIKA CONTROLLING - 1 - Informatikai Kft. Hogyan alakítsunk ki informatika controlling rendszert? Előadó: Véry Zoltán."

Hasonló előadás


Google Hirdetések