Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Fürdők eredményes gazdálkodásának lehetőségei Kaposvár, 2010. június 2. Kihívások és megoldások – költséghatékonyság lehetőségei az önkormányzati gazdálkodásban.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Fürdők eredményes gazdálkodásának lehetőségei Kaposvár, 2010. június 2. Kihívások és megoldások – költséghatékonyság lehetőségei az önkormányzati gazdálkodásban."— Előadás másolata:

1 Fürdők eredményes gazdálkodásának lehetőségei Kaposvár, június 2. Kihívások és megoldások – költséghatékonyság lehetőségei az önkormányzati gazdálkodásban

2 Problémák  Az elmúlt években az egészségturisztikai kínálat fejlesztése sok esetben nem a keresleti trendek alapján történt  A fürdők fejlesztésénél gyakran nem érvényesültek a működést és hosszú távú fenntarthatóságot meghatározó szempontok  A működési költségek, például az energiaárak folyamatos emelkedése egyre nehezebb helyzetbe hozza az üzemeltetőket / fenntartókat  Az elmúlt időszak sokszor párhuzamos (ugyanannak a célcsoportnak szóló, ugyanolyan kínálatot tartalmazó) fejlesztései sok helyen tovább élezték a térségi, regionális versenyhelyzetet negatív spirálfolyamat / optimálisnál rosszabb hatékonyság

3 SPAudit Termál-, gyógy-, wellness- és élményfürdők, valamint uszodák veszteségének csökkentése, gazdaságos működtetésének biztosítása szervezeti, szervezési, marketing és egyéb, viszonylag alacsony költségű intézkedéssel:  Üzemeltetési költségek csökkentése  Bevétel-növelési módok meghatározása  Jogszabályi-műszaki megfelelőség biztosítása, Valamint nagyobb beruházási költséggel járó, átfogó, versenyképességet javító, optimálisan üzemeltethető fejlesztések megalapozása, kidolgozása.

4 SPAudit szolgáltatás szakterületei  épületgépészet  épületenergetika  megújuló energiahasznosítás  fürdőüzemeltetés (műszaki, HR területek)  építészeti tervezés, belsőépítészet  hidrogeológia  turizmus, közgazdaságtan  marketing Hozzáadott érték: rendszerszemlélet és függetlenség!

5 A SPAudit részei, munkafázisai 1. SPAudit check-up: gyors állapotfelmérést követően költségcsökkentési lehetőségek feltárása  kiadáscsökkentés elvi lehetőségeinek meghatározása  megtakarítás nagyságrendi mértékének meghatározása 2. SPAudit intézkedési terv, fejlesztési javaslat  rövidtávon megvalósítható, alacsony költségigényű, de számottevő eredményeket biztosító konkrét intézkedéssor  hosszú távú versenyképességet megalapozó fejlesztési feladatok  ütemezett fejlesztési prioritáslista

6 1. Fázis = SPAudit check-up  Gazdasági teljesítmény vizsgálata  A célcsoport-képzés realitása, a célcsoportok igényeinek elemzése  A kínálat illeszkedése a célcsoportok igényeihez  A fürdő szolgáltatásstruktúrájának elemzése, értékelése  Kapacitások realitásának vizsgálata  Vendégáramlási feltételek elemzése  A kínálat egyediségének, a fürdő arculatának értékelése  Kiegészítő szolgáltatások, háttér-infrastruktúra értékelése  Üdülőhelyi környezet vizsgálata  A termálvíz, termálenergia kihasználásának hatékonysága  Üzemeltetés szervezeti, munka- és folyamatszervezési kérdéseinek elemzése  Az üzemeltetés költségszerkezetének, költségeinek átvilágítása  Marketingtevékenység értékelése  Együttműködések, üzleti kapcsolatok értékelése

7 2. Fázis = SPAudit intézkedési terv Rövidtávú intézkedések meghatározása  Üzemeltetés műszaki feltételeinek javítása, például  Vegyszeradagolás, vegyszerhasználat  Műszaki, energetikai megoldások fejlesztése (párátlanítás, termálvíz- mennyiség szabályozása, csurgalékvíz hasznosítás, stb.)  Információs rendszerek fejlesztése  Primer adatgyűjtések (pl. fogyasztási adatok mérése)  Marketing információs rendszerek fejlesztése  Épületfelügyeleti rendszerek  Humán erőforrás menedzsment javítása  Létszám racionalizáció  Humán erőforrással összefüggésben lévő szolgáltatásminőség javítása

8 2. Fázis = SPAudit intézkedési terv Rövidtávú intézkedések meghatározása  Alacsony költségigényű termék- ill. szolgáltatásfejlesztés  Marketingtevékenység hatásfokának javítása  Megfelelő árképzés (ár- és belépőstruktúra, kedvezményrendszer, stb.)  Értékesítési politika javítása (értékesítési csatornák, csomagajánlatok)  Piacbefolyásolás hatékonyságának növelése, arculatépítés  Folyamatok standardizálása (egységes minőség)  Humán erőforrás fejlesztése (minőségi vendégkezelés)

9 SPAudit intézkedési terv Hosszú távú versenyképességet megalapozó intézkedések  Termék- és szolgáltatáskör fejlesztése  Szolgáltatáskör egyediségének, vonzerőértékének fokozása  Kiválasztott célcsoportok igényei szempontjából komplexitás biztosítása  Kapcsolódó üdülőhely-fejlesztési kérdések  Információs rendszerek fejlesztése  Marketing információs rendszerek fejlesztése  Vendég adatbázis létrehozása  Üzemeltetés műszaki feltételeinek javítása  Nagyobb beruházás-igényű energetikai fejlesztések  Alternatív energiahasznosítás  Marketingtevékenység hatásfokának javítása  Piacbefolyásolás hatékonyságának növelése (promóciós mix)  Humán erőforrás fejlesztése (folyamatos képzés, ösztönzés)

10 SPAudit - példa

11

12

13

14 SzolgáltatásEgységEgységárSzükséges menny. Becsült bekerülési költség Egyéb egyszeri költségek Ft Vállalatirányítási rendszer bevezetése db Ft Ft Marketingkoncepció és stratégia kidolgozása db Ft Ft Szóróanyagok és ajándéktárgyak tervezése, kivitelezése db4000Ft Ft Fő arculati elemek újragondolása és -tervezése db Ft1 Honlapfejlesztésdb Ft Ft Szaunamesteri tanfolyamfő/ tanfolyam Ft Ft Mindösszesen Ft

15 SzolgáltatásEgységEgységárSzükséges mennyiség Becsült működési költség 2 új alkalmazott felvétele (részmunkaidős) éves munkabé r Ft 2 fő Ft Alkalmazotti tréning Ft Szolgáltatásorientáltság növelése, upselling program Fő/ tanfolyam Ft Ft NyelvtanfolyamFő/ tanfolyam Ft Ft Szaunamesteri tanfolyamFő/ tanfolyam Ft Ft Programszervezési költségei (átlagosan) program Ft Ft Vállalatirányítási rendszer auditok alkalom Ft1 Marketingkommunikációév Ft1 Mindösszesen Ft SPAudit - példa Javasolt változtatások működési költségtöbblete:

16 SPAudit - példa Várható eredmények Intézkedési területek Egyszeri bekerülési költség Éves működési többletköltség Közvetlen megtakarítás Megtérülés Energetikai intézkedések 27,5 millió Ft–évi 10,8 millió Ft + 3,7 millió Ft értékű gázenergia kiváltás 2 éven belül Műszaki, munkaszervezési feladatok 30 millió Ft–32,5 millió Ft1 éven belül Termékfejlesztés és marketingaktivitás 31 millió Ft14 millió Ft30 millió Ft/év többletbevétel 2 év+ 16 millió/év többletbevétel

17 SPAudit - példa Hosszú távú intézkedések  Élményfürdő átalakítása (profiltisztítás)  Fürdő bővítése (kiválasztott célcsoportok igényeinek teljes körű kielégítése)  Megkülönböztető arculat, tematika kialakítása  Fürdőhöz kapcsolódó szálláshely- és szolgáltatásfejlesztés  Energetikai rendszer fejlesztése  Hévíztározó kiépítése  Visszasajtoló termálkút létesítése  Távvezetékhálózat kiépítése, hőközpontok átalakítása  Marketingtevékenység fejlesztése  Árpolitika átalakítása  Aktívabb, tudatosabb értékesítési politika  Kommunikáció, arculat fejlesztése

18 SPAudit - példa Hosszú távú intézkedések várható eredményei Javasolt energetikai fejlesztések hatása: az éves gázenergia igény felére csökken (megnövekedett terek ellenére) Termék- és szolgáltatásfejlesztés, marketingtevékenység fejlesztésének várható eredményei jelentős kínálatbővülés (minimális területi bővítéssel) fürdőn belül, a létesítmény újrapozícionálása a fürdőpiacon, fürdő = üdülőhelyi központ, megfelelő, kapcsolódó üdülőhelyi szerkezet és szolgáltatáskör

19 SPAudit – további információk  SPAgetti. Fürdők sikeréhségére a Napi Turizmus Különkiadása, havonta 

20 KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET! Bakos Boglárka, vezető tanácsadó, partner


Letölteni ppt "Fürdők eredményes gazdálkodásának lehetőségei Kaposvár, 2010. június 2. Kihívások és megoldások – költséghatékonyság lehetőségei az önkormányzati gazdálkodásban."

Hasonló előadás


Google Hirdetések