Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A MAGYAR MUNKAERŐ SZERKEZETE ÉS A TUDÁSALAPÚ TÁRSADALOM MÉRNÖKÖK KELLENEK VAGY FILOZÓFUSOK? Különböző tudományterületek viszonya és szerepe a tudásalapú.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A MAGYAR MUNKAERŐ SZERKEZETE ÉS A TUDÁSALAPÚ TÁRSADALOM MÉRNÖKÖK KELLENEK VAGY FILOZÓFUSOK? Különböző tudományterületek viszonya és szerepe a tudásalapú."— Előadás másolata:

1 A MAGYAR MUNKAERŐ SZERKEZETE ÉS A TUDÁSALAPÚ TÁRSADALOM MÉRNÖKÖK KELLENEK VAGY FILOZÓFUSOK? Különböző tudományterületek viszonya és szerepe a tudásalapú társadalom kiépítésében Magyarországon FAZEKAS KÁROLY FŐIGAZGATÓ MTA KRTK november 7.Budapest

2 Lunar Society, Birmingham  Matthew Boulton, mérnök vállakozó  Erasmus Darwin, orvos  Thomas Day, költő, oktatási reformer  Richard Edgeworth, mérnök  Samuel Galton, Jr., fegyvergyáros  James Keir, vegyész, üveggyáros  Joseph Priestley, lelkész  William Small, orvos  Jonathan Stokes, botanikus  James Watt, mérnök  Josiah Wedgwood, keramikus  John Whitehurst, órás, műszerész  William Withering, orvos  Benjamin Franklin  Thomas Jefferson

3 Letter from Erasmus Darwin to Matthew Boulton, 1778/04/05 „Kedves Boulton, Megkövetem a pokol istenségeit akik, … megakadályozták, hogy láthassam Önöket ma a Soho- ban. … Uram! Ha csak belegondolok: micsoda invenciók, micsoda tudás, micsoda retorikai, metafizikai, mechanikai és pirotechnikai mutatványok részesei lehetnek ma este a Sohóban összegyűlt szavakkal tollaslabdázó filozófusok.” 3 Forrás:

4 The Lunar Men: The Friends Who Made the Future, by Jenny Uglow, Faber, „A csoport több volt mint élőlények puszta gyüle- kezete. Saját fejlődő élete volt amely tükörképe lett, mikro- kozmosza volt a tizen- nyolcadik század második felében zajló kavargó és egymással ellentétes külön- féle áramlatoknak, melyek végül egy új társadalmat hoztak létre.”

5 Hálózatok, evolúció, áramlások 5 Mik a legfontosabb hiányzó kompetenciák? Innovációs képesség és vállalkozói tudás! Mit tehetünk e kompetenciák megszerzése érdekében? Megteremtjük az egymástól távol lévő, egymással ellentétes nézetek találkozásának és az innovációra képes, vállalkozói tudással rendelkező emberek együttműködésének társadalmi tereit és intézményeit!

6 Együttműködésre való készség „A társadalom valójában egy szerződés. … együttműködés a tudományokban, együttműködés a művészetekben,... együttműködés a jóra és tökéletességre való törekvésben. … együttműködés az élők, a már meghaltak és a megszületendők között.” Edmund Burke: Reflections on the Revolution in France

7 Alexander Hamilton megjegyzése Thomas Jeffersonnak „… Ez itt az alkotmány.... Amíg fiatalok és tisztességesek vagyunk ez kölcsönös érdekeink, a jólétre és boldogságra való közös törekvés alapján összeköt bennünket. De ha öregek és korruptak leszünk már nem fog minket összetartani.” 7 Ron Chernow: Alexander Hamilton, Penguin Press. New York old.

8 Köszönöm a figyelmet! 8


Letölteni ppt "A MAGYAR MUNKAERŐ SZERKEZETE ÉS A TUDÁSALAPÚ TÁRSADALOM MÉRNÖKÖK KELLENEK VAGY FILOZÓFUSOK? Különböző tudományterületek viszonya és szerepe a tudásalapú."

Hasonló előadás


Google Hirdetések