Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Befektetés-ösztönzés a gyakorlatban Kurtán Zoltán Divízió vezető Szolnok, 2009.10.06.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Befektetés-ösztönzés a gyakorlatban Kurtán Zoltán Divízió vezető Szolnok, 2009.10.06."— Előadás másolata:

1 Befektetés-ösztönzés a gyakorlatban Kurtán Zoltán Divízió vezető Szolnok,

2 Tartalom I.A befektetők döntési szempontjai II.Eszközök III.Intézményrendszer

3 DBH Group A DBH Group-ot 1994-ben alapították holland és magyar önkormányzatok és fejlesztési ügynökségek Maastrichtban. A DBH Üzleti Modell keretében kkv-knak nyújtjuk következő szolgáltatásokat: 1)Fizikai infrastruktúra (business center-ek,, szolgáltatott irodák és ipari létesítmények) 2)Üzleti szolgáltatások (projektmenedzsment, pénzügyi és HR-szolgáltatások) 3)Kockázatitőke-befektetések (saját és vegyesvállalati) 4)JNSZ (Weba-Semecs; Rigida; Bremat)

4 Jeremie program K+F+I célterület a befektetők szemszögéből Jeremie program • Kb. 50 MdFt tőke - piacot keres • Innovatív vállalkozások • Start up, spinn off vállalkozások • Támogatási/befektetési feltételek

5 A befektetők döntési szempontjai A (nemzetközi) befektetési projektet meghatározó döntési tényezők lehetnek: Objektívek és Szubjektívek

6 Objektív döntési tényezők  földrajzi helyzet, országméret  gazdasági, jogi környezet, politikai stabilitás, korrupció  munkavállalók képzettségi szintje stb.

7 Szubjektív döntési tényezők - Cégfilozófia, cégstratégia - Emberi kapcsolatok (bizalom!!!) és egyéb személyes tényezők

8 Cégfilozófia, cégstratégia I. A projekt kezdő lépései - A business case elemzése (ötlet vs. realitás) - Különféle befektetési szcenáriók feltérképezése - Döntés a befektetésről

9 Cégfilozófia, cégstratégia II. Outsourcing vs. nearshoring Joint venture vagy zöldmező? Mi határozza meg a döntést?  Cégstratégia  Akad-e megfelelő partner (pénzügyi helyzet, technikai színvonal, kapcsolatrendszer, megbízhatóság stb.)?  A termék/szolgáltatás jellege  Támogatási lehetőség  Zöldmező esetében: földrajzi elhelyezkedés, ipari park

10 Emberi kapcsolatok, egyéb tényezők  Kiinduló ország (kulturális) háttere: Japán vs. Németország  A döntéshozó majdnem mindig a családját is hozza magával! Angol (japán, kínai) iskola fontossága!  Nyelvtudás  Állami szervezeten vs. „magánúton” történő feltérképezés  Saját nemzet cégein vs. akár más tanácsadókon keresztül történő útkeresés  Vendéglátás, pálinka stb.  Vált vagy valós rokonság (ld. japán és magyar gondolkodásmód)  A befektetési döntés az összes tényező eredőjéből áll össze. Sőt extrém esetek is léteznek (pl. Dai Dong).

11 Befektetés-ösztönzési eszközök Tájékoztatás külföldön  Befektetési rendezvények, Magyarország bemutatkozása (pl. szeminárium, kiállítás, üzletember-találkozók)  Hitlisting Tájékoztatás Magyarországon  Ha már egy cég eljön MO-ra, az fél siker!  telephely-vagy partnerkeresés (6-7 helyszín, határok nélkül)  egyablakos ügyintézés (Pl. Shannon Development Agency)  De:nem kell mindent az állami ügynökségnek csinálnia, erre valók a tanácsadók  támogatásokról információ, fontosabb cégeknél (VIP) menedzselés

12 Speciális befektetés-ösztönzési eszközök  adókedvezmény, regionális támogatás Csak akkor éri meg egy cégnek állami támogatásért folyamodnia, ha anélkül is végrehajtaná a beruházást  tehát a régiók/országok közötti versenyben ez versenyelőnyt jelenthet  egy betelepülő cég számára speciális szakiskolai/főiskolai képzés indítása  teljes körű, egyablakos önkormányzati ügyintézés  beszállítói rendezvények  marketingkommunikációs eszközök

13 Befektetés-ösztönzési intézményrendszer Közép-Kelet-Európában - Általában egy állami szervezet foglalkozik befektetés-ösztöntéssel pl. ITDH, CzeckInvest, PAIZ, Sario, ARIS - Ezeknek vagy sok országban (ITDH) vagy néhány koncentrált helyen van irodájuk (ARIS, Sario) + regionális irodák - Viszont: ITDH minden egyébbel is foglalkozik  hatékonyság csökken - Országok vs. szektorok szerinti munkamegosztás

14 A Folyamat… Közreműködő csatornák ( Kutató Intézetek, egyetemek, szövetségek., tanácsadók.) Projekt gazdák Regik HIP koordinátor Belső team tagok (PM, EKD stb.) Külső szakértők (minisztérium, egyetem, bank stb… Külhálózat, (célzottan és rendez- vények) Pénzügyi bef. Stratégiai bef. GyűjtésKezelés/Értéke lés Marketing (Kiajánlás)

15 Prioritás - szektorok Célszektorok (nemzetközi fórumok témái alapján) –ICT –Élettudományok / Biotechnológia –Elektronika: félvezetők, robottechnika –Turizmus (hotel, wellness, konferencia és más ingatlanfejlesztés) –Megújuló energia –Fenti ágazatokon belül a K+F és innováció

16 Prioritás - Hatékonyság

17 Új HIP flyer:

18 Köszönöm a figyelmet! Kurtán Zoltán Divízióvezető Tel:


Letölteni ppt "Befektetés-ösztönzés a gyakorlatban Kurtán Zoltán Divízió vezető Szolnok, 2009.10.06."

Hasonló előadás


Google Hirdetések