Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Szórd szét kincseid – a gazdagság legyél te magad” GÖNCZY TEHETSÉGPONT TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCS JÓ GYAKORLAT MENTORI FELADATOK ELLÁTÁSA A BALMAZÚJVÁROSI.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Szórd szét kincseid – a gazdagság legyél te magad” GÖNCZY TEHETSÉGPONT TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCS JÓ GYAKORLAT MENTORI FELADATOK ELLÁTÁSA A BALMAZÚJVÁROSI."— Előadás másolata:

1 „Szórd szét kincseid – a gazdagság legyél te magad” GÖNCZY TEHETSÉGPONT TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCS JÓ GYAKORLAT MENTORI FELADATOK ELLÁTÁSA A BALMAZÚJVÁROSI TANKERÜLETBEN 2013.Mentorok: Agárdiné Burger Angéla Fodorné Magyar Ágnes

2 A Mentor Tehetségsegítő Tanács bemutatása Gönczy Tehetségpont Tehetségsegítő Tanács 4225 Debrecen, Gönczy Pál u. 1-3.

3 Gönczy Pál u Rózsavölgy u. 23. Rózsavölgy u. 32. Deák F. u. 72. A hely, ahol élünk

4

5

6 Gönczy Tehetségpont Azonosító száma: TP Alapítva: 2009-ben Akkreditálva: 2010-ben

7 „A jövőnek tenni hitet” Gönczy Tehetségpont Tehetségsegítő Tanács alakítása 2011-ben A GTTT összetétele: • Tehetségprogramokban részt vevő országos és helyi szakemberek. • Debrecenben tehetséggondozást végző oktatási- nevelési intézmények delegáltjai. • A tehetséggondozást támogató önkormányzati képviselő. • A tehetséggondozás szívügyének tekintő gazdálkodó, és civil szervezetek delegáltjai.

8 A Balmazújvárosi Tankerület, mint mentorált térség bemutatása  A Balmazújvárosi Tankerület az Észak-Alföld régióban, Hajdú-Bihar megyében, a Hortobágy környékén terül el.  Mentorált települései: Balmazújváros, Hortobágy, Tiszacsege és Újszentmargita. Balmazújváros  Balmazújváros és kistérsége jelenleg a 47. helyen áll a hátrányos helyzetű kistérségek sorában.  Többszörös intézményi átszervezés az elmúlt évtizedben.  Az 1640 általános iskolai tanuló 51 %-a hátrányos helyzetű, 22 % -a halmozottan hátrányos helyzetű tanuló. Adataik szerint ez az arány a jövőben romlani fog.

9 Tiszacsege  Hajdú-Bihar megye nyugati csücskében, 50 km-re Debrecentől, távol a szellemi és kulturális élettől, 30 km-re a kisebb városoktól, melyek esetleg munkalehetőséget biztosíthatnak.  A lakosság 30%-a munkanélküli.  A helyi általános iskola tanulóinak közel 75 %-a hátrányos helyzetű, 38%-a halmozottan hátrányos helyzetű.

10 Hortobágy  Az 1621 lélekszámú községben 180 gyermek oktatására alkalmas iskola, 86 férőhelyes diákotthon és 90 férőhelyes óvoda van.  A családok anyagi helyzete erősen behatárolja a művelődéshez jutás, a gyermeknevelés lehetőségeit.

11 Újszentmargita  A Tisza és Hortobágy közötti részén elhelyezkedő, közel 1500 fős település. Területének jelentős hányada a Hortobágyi Nemzeti Park részét képezi.  A település, és az intézmény vezetése egyaránt folyamatosan keresi a kitörési pontokat.  Ennek köszönhetően eredményesen működő, jó tárgyi feltételekkel rendelkező, szép, felújított az intézmény.

12 Összegezve  A térségben jelenleg ténylegesen nem működik tehetségsegítő hálózat. Egy intézmény „inaktív tehetségpont”-nak vallja magát: a bejelentkezés után többször átszervezték őket, vezetőváltás is történt, így a megkezdett programokat nem folytatták.  Ténylegesen működő Tehetségsegítő Tanács sincs a térségben. A Balmazújvárosi Tankerület és térsége „fehér folt” a tehetségsegítő hálózat meglétét illetően.

13 A mentori program célja  A tehetségsegítő programokhoz való hozzáférés esélyeinek javítása  Saját példák, jó gyakorlatok, a hálózati együttműködések előnyeinek bemutatása, a pedagógusok motiválása  A program végére megalakuljon a Tankerületben legalább egy Tehetségsegítő Tanács és legalább három Tehetségpont alapításáról szándéknyilatkozatot tegyenek a programban résztvevő intézmények vezetői.

14 A mentori program célcsoportjai, kiválasztásának módja Előzmények: Referencia intézményi minőségben két szakmai délután a Gönczyben, a Tankerületi iskolák valamennyi igazgatójának, helyetteseinek és pedagógusainak. Eredmény: nagy érdeklődés, a változásokra és az innovációra nyitott nevelőtestület A célcsoport alapját a Tankerület köznevelési intézményei és az ott dolgozó pedagógusok jelentik.  Balmazújvárosi Általános Iskola  Balmazújvárosi Általános Iskola Hortobágyi úti Tagintézmény  Balmazújvárosi Általános Iskola Kalmár Zoltán Tagintézmény  Balmazújvárosi Alapfokú Művészeti Iskola  Tiszacsegei Fekete István Általános Iskola  Újszentmargitai Hunyadi Mátyás Általános Iskola  Petőfi Sándor Kistérségi Általános Iskola és Kollégium

15 A mentori program célcsoportjai • Intézményfenntartó: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Balmazújvárosi Tankerület • Önkormányzatok • Művelődési Központok • Civil szerveződések

16 A mentorálás módszereinek, gyakorlatának bemutatása A mentorálás módszereinek, gyakorlatának bemutatása Feladat/tevékenységMódszerElvárt eredmény Tervezés: a helyzetkép feltárása, erősségekre épített célkitűzések, feladat meghatározások Mentorálási programnyitó értekezlet, csoportos beszélgetés, konzultáció, egyéni beszélgetés, kérdőív, előadás A mentorált közösség értékeit felismerve tudja felismerni és elhelyezni magát a Magyar Tehetségsegítés hálózatában, elkötelezett legyen célkitűzéseinek megvalósításában Alapozó továbbképzés a tehetséggondozás témakörében Előadás A programba bekapcsolódó pedagógusok frissítsék fel/alapozzák meg a tehetséggondozás témakörében szerzett ismereteiket Megvalósítás: ismeretközvetítés: a Nemzeti Tehetség Program, Tehetséghidak Program, Tehetségpont, Tehetségsegítő Tanács és alakításuk a hálózati együttműködés előnyei és lehetőségei, szervezetfejlesztés Előadás, konzultáció, jó gyakorlat bemutatás, tréning Felismerjék lehetőségeiket, tudják feltérképezni a tehetségsegítésben lehetséges partnereiket, és bevonni az együttműködésbe, tervezzék tehetségpont és tehetségsegítő tanács létrehozását vagy a meglévő tehetségpont aktiválását, és lépéseket tegyenek a folyamat elindítására, a szervezetfejlesztéssel képessé váljanak az elindított innovációk fenntartására és további működtetésére Ellenőrzés: a megvalósítási folyamat során keletkezett dokumentumok és a mentorált partnerek elégedettsége Dokumentum elemzés, elégedettség mérés Az elkészült dokumentumok megfelelnek az alapítás és az akkreditációs eljárás minőségi követelményeinek. A mentorálási programban résztvevők előzetes elvárásai összhangban vannak az elért eredményekkel. Értékelés, visszacsatolásMentorálási programzáró értekezlet A mentori programban bevont partnerek száma: a tankerület valamennyi oktatási intézménye részt vesz a mentorprogramban. A fenntartó és működtető támogatja a programot. A mentorált partnerek közül legalább három új tehetségpont regisztrációja vagy szándéknyilatkozat a megalakításra, új tehetségsegítő tanács megalakítása (legalább egy) vagy szándéknyilatkozat a partnerek részéről a tanácsban való részvételre, megalakításra

17 A mentori program eredményei A mentori program eredményei Megalakult és regisztrált a Balmazújvárosi „Balmaz-suli” Tehetségsegítő Tanács. Tagjai: a tehetségprogramokban részt vevő országos és helyi szakemberek, a térségben tehetséggondozást végző oktatási-nevelési intézmények delegáltjai, a tehetséggondozást támogató önkormányzati, gazdálkodó, és civil szervezetek delegáltjai.

18 A mentori program eredményei Szándéknyilatkozat Tehetségpont alakítására november 30-ig: • Újszentmargitai Hunyadi Mátyás Általános Iskola Tehetségpontja • Tiszacsegei Tehetségpont • Hortobágy Tehetségpont • „Balmaz-suli” Tehetségpont • Művészeti Iskola Tehetségpontja

19 A folytatás…  Folyamatos kapcsolattartás a mentorálási időszak lezárulta után is.  Hálózati együttműködés: intézményi jó gyakorlatok, saját fejlesztésű tehetséggondozó programok adaptációjának segítése.  Együttműködés az egész napos iskola tartalomfejlesztésében.

20

21 Köszönjük a lehetőséget a Mentor Programban való részvételre Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Agárdiné Burger Angéla A Gönczy Tehetségpont Tehetségsegítő Tanácsának társelnöke


Letölteni ppt "„Szórd szét kincseid – a gazdagság legyél te magad” GÖNCZY TEHETSÉGPONT TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCS JÓ GYAKORLAT MENTORI FELADATOK ELLÁTÁSA A BALMAZÚJVÁROSI."

Hasonló előadás


Google Hirdetések