Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A szuper-tárlat hét részre tagozódik, kezdjük el hát a gyönyörködést ! A festészet tudománya E rész az illúziókeltő ábrázolás kialakulását, a távlattan,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A szuper-tárlat hét részre tagozódik, kezdjük el hát a gyönyörködést ! A festészet tudománya E rész az illúziókeltő ábrázolás kialakulását, a távlattan,"— Előadás másolata:

1

2 A szuper-tárlat hét részre tagozódik, kezdjük el hát a gyönyörködést ! A festészet tudománya E rész az illúziókeltő ábrázolás kialakulását, a távlattan, az optika, a geometria, az arányok alkalmazását és változását mutatja be a kiállított képeken.

3 Botticelli: Szent Ágoston

4 Caporali: Angyali üdvözlet

5 Carpaccio: Mária és Erzsébet találkozása

6 Bellini: Angyali Üdvözlet

7 Perugino: Jézus születése

8 Lorenzo Costa: V énusz

9 Pesellio: Két epizód Griselda történetéből („Dekameron”)

10 Emberarcok, angyalarcok E részben a reneszánsz egyéniségkultuszának legnyilvánvalóbb „tárgyi bizonyítékait", valamint néhány olyan Botticelli től, illetve műhelyétől, valamint Raffaelló tól származó képet láthatunk, melyek bizonyítják: a természethűségre való törekvés együtt élt az eszményi szépség utáni vággyal.

11 Botticelli: Mária gyermekével és egy angyallal

12 Raffaello: Esterhazy Madonna

13 Bellini: Cornaro Katalin, ciprusi királynő

14 Perugino: Francesco delle Opere képmása A kezek a németalföldi Hans Memling hatását tükrözik

15 Francesco de Cossa: Férfi képmása Kezében gyűrűt tart; a képet valószínűleg eljegyzési ajándéknak szánták..

16 Girolamo Di Giovanni Da Camerino: Gyermekképmás

17 Raffaello: Áldást osztó Krisztus

18 Reneszánsz, határok nélkül E korszakban nyitott volt a határ a gótikus múlt felé, eleven a kapcsolat nem csak itáliai városok és festőműhelyek, hanem az itáliai és az Alpokon túli irányzatok között is.

19 Crivelli: Trónoló Madonna gyermekével

20 Mantagna: A három királyok imádása

21 Pannonio: Thália A gótikus nőalak antikizáló elemekkel díszített reneszánsz trónuson ül, gyümölcsökkel és virágokkal körbevéve. A komédia múzsája itt a növényültetés istennőjévé válik.

22 Crivelli: Szent György

23 Veneto: Flóra A rajz düreri keménységet tükröz, de a kép Luca Granach által készített portrékra is emlékeztet. A festmény modellje Lucrezia Borgia volt, aki golyóálló üveg mögött várja a látogatókat..

24 Érett reneszánsz A tárlat "koronája" Leonardo da Vinci „ Hölgy hermelinnel” című alkotása. A Krakkói Nemzeti Múzeumhoz tartozó Czartoryski Múzeum e képének megszerzése volt a legnehezebb feladat. (Szerintem nem túl ízléses indoklású) diplomáciai közbenjárásra is szükség volt a kép kikölcsönzéséhez.. (az alkotást tizenkét kommandós kísérte Krakkóból Budapestre)

25

26 Leonardo körül festette híres képét (őt is golyóálló üveg védi), melynek kapcsán több érdekességre is felfigyelhetünk: a mű készülésének idején új technikának számított az olajjal való festés, de ugyanígy újdonság volt a modell szemközti beállítása. A megfestett hölgy Ludovico Sforza szeretőjeként jegyzett kamaszlány, Cecilia Gallerani tekintetében a frissen birtokba vett nőiesség sejtelmes mosolya bujkál.

27 Raffaello: Kettős portré (..aki szembe néz velünk: a festő..)

28 Palma Vecchio: La Bella

29 Tiziano: a festészet diadala E szekcióban a z érett reneszánsz vezető velencei mestereinek, Giorgioné nek és Tizianó nak a művei láthatóak. A velencei mester legendás kolorizmusa évszázadokra meghatározóan befolyásolta az európai festészet fejlődését. Újításai - a laza ecsetjárás, az inkább tónusokra, mint árnyékolásra építő modellálás - világossá tették: az összegző, egyes részleteket kiemelő, másokat elhagyó festői módszer inkább van összhangban látásunk természetével, mint a minden részletet egyenletes gonddal kidolgozó, aprólékos ábrázolás.

30 Giorgione: Ifjú képmása

31 Tiziano: A kesztyűs férfi A képet, mely a későbbi barokk kori portréfestészet mintájául szolgált, könnyed elegancia jellemzi.

32 Tiziano: Mária Magdolna

33 Tiziano: Trevisan dózse Egy idős, beteg, hatalma tudatában lévő férfi portréja.

34 Tiziano: Krisztus és Ciréniai Simon

35 Velence és hátországa Azt a korszakot mutatja be, amikor Velence politikai hatalma hanyatlani kezdett, ám a művészetben nagyhatalommá vált. Többek közt ekkor alkotott Tintoretto és Paolo Veronese, az érett reneszánsz utolsó képviselője, akinek képei olyan látványosságok, amelyek magasztos derűvel és letisztult harmóniával hirdetik a szépség diadalát.

36 Tintoretto: Szent András és Szent Jeromos

37 Veronese: Venus és Adonis A rokokót megelőlegező játékossággal és nyílt erotikával ábrázolja a mítosz szereplőit.

38 Buonarotti után: Léda a hattyúval, 1530

39 Dosso Dossi: Az ölelés

40 Brescia: Tullia d'Aragona, Salome-ként A kép latin felirata: „Aki a táncért kapta meg János szent fejét”

41 Melzi: Szent Anna Máriánál

42 Boltraffino: Mária gyermekével

43 Bordon: Venus és Amor

44 A reneszánsz válsága és a manierizmus Az ebben látható képek azt mutatják, hogy a humanizmus optimista világképének megrendülése új világot termett. Az itt kiállított képek arról tanúskodnak, hogy a XVI. század folyamán a világias szellem és transzcendens gondolkodás között az egyensúly - az utóbbiak javára - megbomlott.

45 Botticelli: Mária gyermekével és két angyallal

46 Baccafumi: Penelopé

47 Arcimboldi következő alkotása: „A kertész” játékosan allegorizáló mű, melyet ha egyik irányból nézünk, akkor egy csendélet, ha a másikból, akkor pedig egy groteszk arcot ad ki. Íme  …

48

49 A kiállítás egy valódi mesebirodalom, melynek színei és fényei az impresszionistákkal vetekednek…

50 Epilógus a mából: E remekművek zöme a tavaly februárban nálunk vendégeskedő Medici család mecenatúrája és nagyvonalú megrendelései nélkül létre se jöhetett volna...


Letölteni ppt "A szuper-tárlat hét részre tagozódik, kezdjük el hát a gyönyörködést ! A festészet tudománya E rész az illúziókeltő ábrázolás kialakulását, a távlattan,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések