Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Alsó – Duna -Völgyi Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság Árvízvédelmi és F olyamszabályozási O sztály Rab Ferenc 2010.október 28.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Alsó – Duna -Völgyi Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság Árvízvédelmi és F olyamszabályozási O sztály Rab Ferenc 2010.október 28."— Előadás másolata:

1 Alsó – Duna -Völgyi Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság Árvízvédelmi és F olyamszabályozási O sztály Rab Ferenc 2010.október 28.

2 MAGYARORSZÁGI BELVÍZI HAJÓUTAK Sor- számA víziút neve A hajózható szakasz hossza, folyamkilométer A szakasz hossza (km), illetve a vízfelület területe (km 2 ) A víziút osztálya 1.Duna (nemzetközi víziút) VI/B 2. Duna (nemzetközi víziút) VI/C 4.Mosoni-Duna2-02VI/B 5.Szentendrei-Duna32-032IV 7.Sió-csatorna IV/időszakosan 8.Sió-csatorna23-023IV 14.Tisza IV 19.BalatonIV Duna: VII. sz. európai közlekedési folyosó ADUKÖVIZIG - BAJA Duna, Déli országhatár (1433.0) - Dunaföldvár (1560.5)

3 Jelenlegi jogi szabályozás - a 17/2002 KöViM rendelet

4  Hossza: 127,5 fkm  Középvízi mederszélessége: m  A vízfelszín esése:1560,5-1505,0 fkm között 6-8 cm/km 1505,0-1433,0 fkm között 4-6 cm/km  Az átlagos vízsebesség: 0,8-1,2 m/s  A meder anyaga: 1560,5-1559,0 fkm között kemény márgás szerkezetű 1559,0-1505,0 fkm között kavics és homokos kavics 1505,0-1433,0 fkm között zömében homok  Vízhozama: kisvízi m 3 /s középvízi m 3 /s nagyvízi m 3 /s Rab Ferenc4

5 DUNA – FKM. BELVÍZI HAJÓÚT -127,5 fkm hosszú, EGB VI. c osztályba sorolt hajóút -4 db gázló -13 db hajóút szűkület -65 db kikötő, rakodó -3 db keresztező közúti híd - 10 db keresztező távvezeték - szabályozott, kis esésű, alluviális folyómederben BESZÉDES JÓZSEF KÖZÚTI DUNAHÍD DÉLI ORSZÁGHAT Á R KITŰZŐSZOLGÁLAT BAJA

6 DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV HAJÓÚT KITŰZÉSI TERV KÉSZÍTÉSI ÉS ELLENŐRZÉSI SÉMA MEDERGEOMETRIA HAJÓÚT KIJELÖLÉSE HAJÓÚT KIJELÖLÉSE KORÁBBI KITŰZÉSI TERV AKTUÁLIS KITŰZÉSI TERV HAJÓÚT KITŰZÉS, ÉS KÖZZÉTÉTEL AZ ELEKTRONIKUS BELVÍZI HAJÓZÁSI TÉRKÉPEN (IENC) HAJÓÚT KITŰZÉS, ÉS KÖZZÉTÉTEL AZ ELEKTRONIKUS BELVÍZI HAJÓZÁSI TÉRKÉPEN (IENC) KITŰZŐJELEK FOLYAMATOS ELLENŐRZÉSE HELYREÁLLÍTÁS

7 DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV HAJÓÚT KITŰZÉSI TERV - RÉSZLET

8 DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV HAJÓÚT KITŰZÉSI JELEK AZ ADUKÖVIZIG MŰKÖDÉSI TERÜLETÉN KEZELŐ/JELZÉSADUKÖVÍZIGIDEGEN ÜZEM.ÖSSZESEN PARTI JEL PARTI VILLANÓ340 ÚSZÓ VILLANÓ300 ÚSZÓRADAR51253 HÍD RADARJEL012 HÍD VILÁGÍTÓ JEL024 FKM TÁBLÁK1270 ÖSSZESEN:

9 DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010)

10 DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV

11 Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010) DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV

12 Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010) DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV

13 Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010) DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV

14 Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010) DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV

15 Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010) DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV

16 Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010) DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV

17 Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010) DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV

18 Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010) DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV

19 Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010) DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV

20 Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010) DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV

21 Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010) DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV

22 Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010) DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV

23 Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010) DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV

24 Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010) DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV

25 Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010) DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV

26 Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010) DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV

27 Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010) DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV

28 Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010) DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV

29 Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010) DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV

30 Kitűző és hajózást irányító jeleinek / jelzéseinek jegyzéke (2010) DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV

31 S-sz. G Á ZL Ó /SZŰK Ü LET NEVE SZ É LESS É GE / HOSSZA T Á VOLS Á GA SZULIN Á T Ó L fkm LEGK Ö ZE- LEBBI V Í ZM É RCE A HKV É RT É KE V Í Z Á LL Á S 2003.VIII Dunaf ö ldv á r G/SZ 160 m / 100 m 1559,8 – 1559,7Dunaf ö ldv á r -116 cm Solt G/SZ080 m / 1000 m 1558,5 – 1557,5Dunaf ö ldv á r -116 cm Solt als ó G/SZ 100 m / 1200 m 1555,8 – 1554,6Dunaf ö ldv á r -116cm B ö lcske SZ 130 m / 100 m 1551,5 – 1551,4Dunaf ö ldv á r -116cm Paks 2 SZ150 m / 1000 m 1529,5 – 1528,5 Paks+7 cm Bar á ka SZ 140 m / 500 m 1522,0 – 1521,5 Paks+7 cm Kov á cspuszta G/SZ 160 m / 700 m 1512,5 – 1511,8 Paks+7 cm Korp á di kanyar SZ 140 m / 1000 m 1493,5 – 1492,5 Baja108 cm75 9. Kopp á nyi kanyar SZ 150 m / 1000 m 1483,5 – 1482,5 Baja108 cm Bajai SZ140 m / 1000 m 1480,1 – 1479,1 Baja108 cm S á rospart 1 SZ 150 m / 1000 m 1475,5 – 1474,5 Baja108 cm S á rospart 2 SZ 150 m / 1000 m1472, ,5Baja108 cm Szeremle SZ130 m / 1000 m 1469,0 – 1468,0 Baja108 cm Dunafalva SZ160 m / 1000 m 1461,0 – 1460,0 Baja108 cm Moh á cs SZ 140 m / 1000 m 1451,5 – 1450,5Moh á cs 124 cm Repityi rakod ó SZ 150 m / 1000 m 1439,5 – 1438,5Moh á cs 124 cm B é dai SZ 150 m / 1000 m 1435,5 – 1434,5Moh á cs 124 cm91 A Duna 1560,5 – 1433 fkm közötti gázlói ill. szűkületei

32 KITŰZŐSZOLGÁLAT ÁLTAL ELLÁTOTT FELADATOK:  JELEK HELYZETÉNEK, LÁTHATÓSÁGÁNAK FOLYAMATOS ELLENŐRZÉSE;  AZ AKTUÁLIS VÍZJÁRÁSI HELYZETNEK MEGFELELŐEN A JELEK KIHELYEZÉSE, BEGYŰJTÉSE;  ELSODRÓDOTT ÚSZÓJELEK HELYZETÉNEK HELYREÁLLÍTÁSA;  ÚSZÓJELEK USZADÉKMENTESÍTÉSE;  ÚSZÓJELEK KARBANTARTÁSA (AKKUMULÁTOR CSERE, IZZÓ CSERE, FESTÉS, SZERKEZETI JAVÍTÁS)  PARTI JELEK, FKM TÁBLÁK LÁTHATÓSÁGÁNAK BIZTOSÍTÁSA,  GÁZLÓK, HAJÓÚT SZŰKŰLETEK ELLENŐRZŐ MÉRÉSE,  MÁS KEZELŐK JELEINEK MEGHIBÁSODÁSA ESETÉN ÉRTESÍTÉS. DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV

33 JÁRŐRSZOLGÁLATI BEOSZTÁS: H. Kitűző VII.Kitűző IV. K. Kitűző IV. Kitűző VII. SZ. Kitűző VII. CS. Kitűző IV. Kitűző VII. P. Kitűző VII.Kitűző IV. Déli országhatár BajaSió torkolatDunaföldvár ,5 72 órán belül a teljes szakasz ellenőrzése; A teljes szakasz éjszakai ellenőrzése havonként. DUNA – FKM. KITŰZÉSI TERV

34 -KITŰZŐSZOLGÁLATOT ELLÁTÓ HAJÓK: KITŰZŐ IV. és KITŰZŐ VII. ms -FELSZERELTSÉG ADATOK: FEDÉLZETI AIS, ECDIS, RADAR, SONAR, GPS; JELEK KEZELÉSÉT SZOLGÁLÓ BERENDEZÉSEK -LÉTSZÁM: 10 FŐ, KÉPZETT SZEMÉLYZET DUNA – FKM. KITŰZŐSZOLGÁLAT

35 FEJLESZTÉS - JELEK Az úszójelek korszerűsítési lehetőségeinek vizsgálata:  üzembiztonság,  energiafelhasználási hatékonyság,  pozíció távkövetés  forma,  távészlelési lehetőség,

36 FEJLESZTÉS – RIS fejlesztésének fő céljai: A RIS bevezetésének első fő célja a belvízi közlekedés biztonságának növelése:  a kockázati tényezők minimalizálásával,  a sérülések számának minimalizálásával,  a halálesetek számának minimalizálásával,  a hajózás során felmerülő balesetek számának minimalizálásával; 2. A BELVÍZI közlekedés hatékonyságának növelése 3. A BELVÍZI közlekedés környezetkímélő voltának erősítése Árubiztonság, Emberi élet védelme.

37 Rab Ferenc37

38 A hajóút fejlesztés célkitűzései  A gázlók és hajóút szűkületek felszámolásával a hajózási körülmények javítása.  Az érvényes hajózási kisvízszintnél a 25 dm merülésű hajóegységek zavartalan közlekedésének biztosítása éves átlagban 94 % tartóssággal (343 napon).  Törekvés a hajózási kisvízszint alatti 27 dm mélységű hajóút előállítására, akár az ajánlásban meghatározott hajóút szélesség csökkentése árán is.  A hajózás feltételeinek biztosítása kisebb jégzajlásban (30 %-os jégborítottságig).  A hosszabb távon fenntartható hajóút méretek előállítása a környezeti, természeti, vízi turisztikai, vízbázis védelmi, üdülési-rekreációs szempontokat is figyelembe véve.  A hajóút kitűzési és az információs rendszer fejlesztése, korszerűsítése. A hajózási körülmények javításának tervezett módja  Kizárólag hagyományos folyószabályozási módszerek alkalmazása (folyószabályozási kőművek létesítése, esetleg minimális gázlókotrás).  Modellezéssel ellenőrzött, helyi duzzasztást előidéző beavatkozások tervezése és végrehajtása, amelyek a kisvízszintek további süllyedését lehetőleg nem idézik elő.  Korszerű, megbízható kitűző jelek alkalmazása, elektronikus kitűzési alaptérképek előállítása, az egységes információs rendszer megteremtése Rab Ferenc

39 Köszönöm a megtisztelő figyelmüket! Rab Ferenc


Letölteni ppt "Alsó – Duna -Völgyi Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság Árvízvédelmi és F olyamszabályozási O sztály Rab Ferenc 2010.október 28."

Hasonló előadás


Google Hirdetések