Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág1 Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág Üzemi Tanács Ülése 2006. május 8.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág1 Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág Üzemi Tanács Ülése 2006. május 8."— Előadás másolata:

1 Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág1 Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág Üzemi Tanács Ülése május 8.

2 Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág2 TervTényEltérés Üzleti bevételek ,8% Üzleti ráfordítások ,5% Üzleti eredmény ,6% Pénzügyi eredmény ,6% Szokásos eredmény ,5% Rendkívüli eredmény ,4% Adózás előtti eredmény ,6% Adózás előtti eredmény költségtérítéssel ,2% A Személyszállítási Üzletág évi eredménye (millió Ft) - Csak az üzleti ráfordítások terén és ezáltal az üzleti eredményben volt tapasztalható némi romlás a tervhez képest, amelyet szinte teljes egészében a belső szolgáltatások többletköltsége okozott. - A tervekhez képest az összes többi területen javulás volt a év folyamán.

3 Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág3 - A 162 milliárd forintos üzleti költségek 70%-át, azaz 113 milliárd forintot tettek ki a belső szolgáltatások.

4 Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág4 - A 113 milliárd forintos belső szolgáltatási költségekből 63 milliárd forint a pálya- használattal, 47 milliárd a gépészeti szolgáltatásokkal összefüggésben merült föl.

5 Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág évi SZÜ naturáliák TervTényEltérés Vonatdarab ,1% Utasfő (millió)153,5153,70,2% Fizető utasfő (millió)120,4120,1-0,3% Utaskm (millió)9 654,69 742,40,9% Fizető utaskm (millió)6 969,06 951,0-0,3% Vonatkm (millió)75,075,40,5% Ülőhelykm (millió)20 506, ,05,5% - A szinte változatlan vonatdarab mellett az ülőhelykm terv feletti teljesítésének egyik oka a személykocsi-állag jobb kihasználása volt. - A másik ok az előirányzott 13%-os kínálatcsökkentés túlzott volta: a nagyon alacsony tervet az utasigényekhez jobban igazodó közlekedés kapcsán túlléptük.

6 Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág évi tervezés – naturáliatervek Bázis (2005)Terv (2006)Eltérés Vonatdarab ,3% Utasfő (millió)153,7154,20,3% Fizető utasfő (millió)120,1119,4-0,6% Utaskm (millió)9 742,49 529,0-2,2% Fizető utaskm (millió)6 951,06 804,0-2,1% Vonatkm (millió)75,477,73,0% Ülőhelykm (millió)21 638, ,0-0,1% - Az utaskm tervezett csökkenése a Budapesti Egyesített Bérlet (BEB) tavaly ősszel történt bevezetése miatt szükséges (ugyanannyi utas kevesebb km-re vesz jegyet), de e kiesés pénzbeni ellentételezését a SZÜ megkapja. - A jelentősebb vonatdarab- és vonatkm-növelés oka a tavalyi kínálatszűkítést követő idei kínálatbővítés, valamint dec. 10-től az ütemes menetrend kiterjesztése.

7 Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág évi tervezés – létszámtervek Bázis (2005)Terv (2006)Eltérés Átlagos létszám ,6% Záró létszám ,6% - A tervezett zárólétszám bázishoz viszonyított növekedésének oka a bevételi terv teljesítése érdekében történő jegyvizsgálói létszámemelés.

8 Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág évi tervezés – eredményterv (millió Ft) - A pénzügyi eredmény romlásának oka a hitelkamat-teher jelentős megemelkedése, ami a megnövekedett beruházásokra vezethető vissza. - Az alaptevékenység ráfordításainak tervezett 3%-os növekedését alapvetően az elmaradt munkák pótlása (pl. személykocsi-fővizsga, stb.) okozza. Bázis (2005)Terv (2006)Eltérés Üzleti bevételek ,4% Üzleti ráfordítások ,0% Üzleti eredmény ,0% Pénzügyi eredmény ,8% Szokásos eredmény ,4% Rendkívüli eredmény ,3% Adózás előtti eredmény ,6% Adózás előtti eredmény költségtérítéssel ,1%

9 Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág9


Letölteni ppt "Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág1 Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág Üzemi Tanács Ülése 2006. május 8."

Hasonló előadás


Google Hirdetések