Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaFerenc Deák Megváltozta több, mint 9 éve
1
Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág1 Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág Üzemi Tanács Ülése 2006. május 8.
2
Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág2 TervTényEltérés Üzleti bevételek63 88565 6872,8% Üzleti ráfordítások159 643161 9901,5% Üzleti eredmény-95 758-96 303-0,6% Pénzügyi eredmény-9 352-7 24322,6% Szokásos eredmény-105 110-103 5451,5% Rendkívüli eredmény2 5982 6873,4% Adózás előtti eredmény-102 512-100 8591,6% Adózás előtti eredmény költségtérítéssel-52 128-50 4713,2% A Személyszállítási Üzletág 2005. évi eredménye (millió Ft) - Csak az üzleti ráfordítások terén és ezáltal az üzleti eredményben volt tapasztalható némi romlás a tervhez képest, amelyet szinte teljes egészében a belső szolgáltatások többletköltsége okozott. - A tervekhez képest az összes többi területen javulás volt a 2005. év folyamán.
3
Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág3 - A 162 milliárd forintos üzleti költségek 70%-át, azaz 113 milliárd forintot tettek ki a belső szolgáltatások.
4
Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág4 - A 113 milliárd forintos belső szolgáltatási költségekből 63 milliárd forint a pálya- használattal, 47 milliárd a gépészeti szolgáltatásokkal összefüggésben merült föl.
5
Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág5 2005. évi SZÜ naturáliák TervTényEltérés Vonatdarab1 077 0001 076 003-0,1% Utasfő (millió)153,5153,70,2% Fizető utasfő (millió)120,4120,1-0,3% Utaskm (millió)9 654,69 742,40,9% Fizető utaskm (millió)6 969,06 951,0-0,3% Vonatkm (millió)75,075,40,5% Ülőhelykm (millió)20 506,021 638,05,5% - A szinte változatlan vonatdarab mellett az ülőhelykm terv feletti teljesítésének egyik oka a személykocsi-állag jobb kihasználása volt. - A másik ok az előirányzott 13%-os kínálatcsökkentés túlzott volta: a nagyon alacsony tervet az utasigényekhez jobban igazodó közlekedés kapcsán túlléptük.
6
Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág6 2006. évi tervezés – naturáliatervek Bázis (2005)Terv (2006)Eltérés Vonatdarab1 076 0031 133 0385,3% Utasfő (millió)153,7154,20,3% Fizető utasfő (millió)120,1119,4-0,6% Utaskm (millió)9 742,49 529,0-2,2% Fizető utaskm (millió)6 951,06 804,0-2,1% Vonatkm (millió)75,477,73,0% Ülőhelykm (millió)21 638,021 616,0-0,1% - Az utaskm tervezett csökkenése a Budapesti Egyesített Bérlet (BEB) tavaly ősszel történt bevezetése miatt szükséges (ugyanannyi utas kevesebb km-re vesz jegyet), de e kiesés pénzbeni ellentételezését a SZÜ megkapja. - A jelentősebb vonatdarab- és vonatkm-növelés oka a tavalyi kínálatszűkítést követő idei kínálatbővítés, valamint dec. 10-től az ütemes menetrend kiterjesztése.
7
Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág7 2006. évi tervezés – létszámtervek Bázis (2005)Terv (2006)Eltérés Átlagos létszám6 0635 963-1,6% Záró létszám5 8095 9622,6% - A tervezett zárólétszám bázishoz viszonyított növekedésének oka a bevételi terv teljesítése érdekében történő jegyvizsgálói létszámemelés.
8
Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág8 2006. évi tervezés – eredményterv (millió Ft) - A pénzügyi eredmény romlásának oka a hitelkamat-teher jelentős megemelkedése, ami a megnövekedett beruházásokra vezethető vissza. - Az alaptevékenység ráfordításainak tervezett 3%-os növekedését alapvetően az elmaradt munkák pótlása (pl. személykocsi-fővizsga, stb.) okozza. Bázis (2005)Terv (2006)Eltérés Üzleti bevételek65 68768 5534,4% Üzleti ráfordítások161 990166 8133,0% Üzleti eredmény-96 303-98 260-2,0% Pénzügyi eredmény-7 243-11 862-63,8% Szokásos eredmény-103 545-110 122-6,4% Rendkívüli eredmény2 6872 598-3,3% Adózás előtti eredmény-100 859-107 524-6,6% Adózás előtti eredmény költségtérítéssel-50 471-56 554-12,1%
9
Magyar Államvasutak ZRt. Személyszállítási Üzletág9
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.