Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás"— Előadás másolata:

1 Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás
Szállodák és vendéglátó egységek beruházásának folyamata A beruházás megvalósítása A megnyitást megelőző szervezési folyamatok

2 A kivitelezés megkezdése
Tervező engedélyeztetési tervek kivitelezési tervek Szakhatóságok szakhatósági engedélyek Építésügyi hatóság – építési engedély ÁNTSZ – közegészségügyi Tűzvédelmi hatóság – tűzvédelmi Közművek víz-csatorna gáz út villamos energia távközlés 2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

3 Az építési engedély iránti kérelem mellékletei
építési jogosultságot igazoló okirat hivatalos helyszínrajz műszaki tervek tervezői nyilatkozat szakhatósági és közműnyilatkozatok az általános érvényű előírásoktól való esetleges eltérés engedélye műemléki épület esetén a Műemlékvédelmi Felügyelőség állásfoglalása 2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

4 Kivitelezés, a kiviteli tervek elkészítése
1:50 léptékű építési kiviteli terv helyszínrajz kitűzési vázrajz épületen kívüli létesítmények tervdokumentációja: utak burkolatok közművek, vezetékek, hálózatok tervei. 2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

5 A kivitelezők kiválasztása
árajánlatok bekérése a legmegfelelőbb kiválasztása versenytárgyalás előre meghatározott szempontok jogszabályi háttér zártkörű – nyíltkörű vállalkozói szerződés megkötése 2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

6 A vállalkozói szerződés tartalma
a felek képviselete és jogosultságuk, a szerződés-módosítás feltételei, bankgarancia, szerződésszegések következményei, hibás teljesítés esetén követendő eljárás, jótállás, szavatosság feltételei, mellékletek. A szerződő felek adatai, a szerződés tartalma és tárgya, a szerződés létrejöttének feltételei, a teljesítés határideje, módja, részteljesítések, a vállalkozói díj összege, a teljesítmények elismerésének és elszámolásának módja, pénzügyi teljesítések feltétele, ütemezése és módja 2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

7 A kivitelező cégek szakterületei
mélyépítés magasépítés gépészet szakszerelés építési vezető kötelező műszaki ellenőr a megrendelő törvényes képviselője 2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

8 A munkaterület átadása
Munkaterület átadás-átvételi eljárás meghívottai: tulajdonos, kivitelező, tervező, közmű üzemeltető vállalatok, szakhatóságok képviselői. 2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

9 Műszaki átadás-átvétel
Jegyzőkönyv műszaki tartalom rendeltetés szerinti használatra mérési jegyzőkönyvek átadása érintésvédelem, villámvédelem, szerelésigazolások, nyomáspróbák berendezések üzemszerű használatra való alkalmassága gépkönyvek, minőségi bizonyítványok, garanciajegyek átadása hiánymentes átvétel hibajegyzék árcsökkentés kijavítás tervdokumentáció a kivitelezőtől – az elkészült valós állapotot igazolja 2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

10 Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás
ÜZEMBE- HELYEZÉS 2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

11 Az üzembe helyezés feltételei
Műszaki átadás-átvételi eljárások Használatbavételi engedély Közművek hozzájáruló nyilatkozatai Szakhatóságok engedélyei Tűzoltóság és Munkavédelmi felügyelőség értesítése (15 nappal előtte) Tervező nyilatkozata tűzvédelem munkavédelem környezetvédelem Kezelési, karbantartási utasítások elkészítése Gépminősítések elvégeztetése Tűzvédelmi besorolás, tűzriadó terv elkészítése 2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

12 Az üzemeltetést biztosító szerződések
energiaszolgáltatói szerződések gáz elektromos áram távhő egyéb közműellátást biztosító szerződés víz, csatorna átalány-szerződések TMK eseti szerződések 2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

13 Nyitás előtti szervezési feladatok
Időrendi ütemterv készítése fogyóeszközök megrendelése segédanyagok megrendelése adminisztratív és üzemeltetési nyomtatványok megrendelése élelmi anyagok és italok megrendelése munkaerő (létszám) biztosítása, munkaszervezés előzetes propaganda megszervezése előzetes megállapodás utazási irodákkal és egyéb szervekkel az első napok szállodai töltésére A megnyitás megszervezése 2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

14 Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás
Időrendi ütemterv A nyitás napjától visszafelé számított időrendi ütemterv elkészítése. A határidőket ennek segítségével lehet tartani. Pl.: szerződések (pl. szállítási) előkészítése, kötése, egyre több dolgozó felvétele az üzemeltetéshez szükséges létszámig. A menedzsment feladata: folyamatosan ellenőrzi az ütemtervben leírtak pontos betartását, intézkedik a hiányosságok pótlásáról. 2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

15 Fogyóeszközök megrendelése
Szállodai textília-váltás mennyiségének megállapítása. Vendéglátó egységeknél a fogyóeszközök köre és mennyisége. mintaétlapok, árlapok, értékesítési mód, kategória A szükséges fogyóeszközök minőségének meghatározása. egyedileg (forma)tervezett, emblémás felszerelés, előállítók termelőkapacitásának lekötése Szerződések kötése a fogyóeszközök legyártására, beszerzésére. Munkaruhák formatervezése, védőruhák beszerzése. 2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

16 Adminisztratív üzemeltetési nyomtatványok megrendelése
Előre megvásárolható (?). Standardok alapján egységesített. A nyomtatványok köre gazdasági igazgató (ügyviteli és elszámolási szabályzat) 2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

17 Az élelmi anyagok és italok megrendelése
Előzetes várható forgalom alapján szükséges élelmi anyagok köre, mennyisége. További szempontok: mintaétlapok, eltarthatósági idő. 2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

18 A munkaerő biztosítása
1 évvel a nyitás előtt A munkaerő megkeresése, gyakorlatra küldése. „Üzemeltetési forgatókönyv” (policy) Üzemrészek – munkakörök – munkakörök feladatai – munkavégzés helyszíne – munkaidő beosztás – műszakváltások – szabadnapok kiadásának rendje – munkaköri kapcsolatok. „Üzemi rend” minden újonnan belépő dolgozónak meg kell ismernie. 2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

19 Előzetes propaganda megszervezése PR tevékenység
Sajtótájékoztató az új ház nyitásával kapcsolatban. makett, homlokzati tervek, főbb kapacitási adatok, stb. Grafikai prospektus készítése, terjesztése. Bemutató a szakmának – bemutató a sajtónak. 2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

20 a Sushi Bár látványterve
2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

21 egy Executive room látványterve
2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

22 A Nagy Bálterem látványterve
2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

23 A Gresham hall látványterve
2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

24 Egy Gresham lakosztály látványterve
2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

25 Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás
A Gresham étterem 2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

26 Előzetes megállapodás a szálloda első napi töltéseire
Amikor a megnyitás időpontja végleges. Nyitást követően kongresszusi színhely (?) Több csoport fogadása. Bizalom felkeltésének időszaka. 2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

27 Közvetlenül a nyitást megelőzően
Biztosított minden személyi és tárgyi feltétel. Figyelemmel követjük az SzMSz és az Üzemeltetési Policy betartását. Működésre ható belső és külső körülmények számbavétele. Állandó és változó elemek folyamatos hangolása. 2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

28 SOFT-opening GRAND-opening
Hivatalos megnyitás előtt üzemeltetik a szállodát. Vendégek fogadása. Minden egység működik. Minden szolgáltatás igénybe vehető. Berendezések csúcsterheléssel való üzemeltetése. Szervezeti felépítés átvizsgálása. Változtatások életbe léptetése. Személyzet begyakoroltatása. Ünnepélyes keretek között történő megnyitó 2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás

29 Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás
Köszönöm megtisztelő figyelmüket, viszontlátásra! 2. előadás Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás


Letölteni ppt "Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás"

Hasonló előadás


Google Hirdetések