Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Jane Austen Műhely 2. találkozó 2010.07.09. Értelem és érzelem www.szervezetepites.huMagyar Coachszövetség KA- Dr. Kollár Coaching.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Jane Austen Műhely 2. találkozó 2010.07.09. Értelem és érzelem www.szervezetepites.huMagyar Coachszövetség KA- Dr. Kollár Coaching."— Előadás másolata:

1 Jane Austen Műhely 2. találkozó Értelem és érzelem Coachszövetség KA- Dr. Kollár Coaching

2 Nyári Mester Coach M ű hely Jane Austen Műhely 2. találkozó Műhelytagok, Mindenkit (vissza)várunk án, 16 órától Kecskeméten, Fehér Annál! Magyar Coachszövetség KA- Dr. Kollár Coachingwww.szervezetepites.hu

3 Jane Austen Műhely 2. találkozó Nyári Mester Coach M ű hely Coachszövetség KA- Dr. Kollár Coaching

4 Balogh Emese Bártfai Edit Cserna Károly Csordás Csilla Dénes Gyopár Déri Kriszti Engelhardt Judit Fehér Anna Kállai Kriszta Kollár József Schuszt Gyuri Trescsik Erika Zsolnai Rita Edit Nyári Mester Coach M ű hely Jane Austen Műhely 2. találkozó Coachszövetség KA- Dr. Kollár Coaching

5 Coachszövetség KA- Dr. Kollár Coaching Filmismertető: Ismertető a Wikipédiáról: A teljes regény magyarul: Jane Austen lap a lap.hu-n: Itt veheted meg: Nyári Mester Coach M ű hely Jane Austen Műhely 2. találkozó

6 Csináld magad báli ruhák Jane Austen stílusában /patternsgowns.html Coachszövetség KA- Dr. Kollár Coaching

7 „6*6 coachingszabály” 2.  A közös kultúrák (szervezeti kultúrák, családi rítusok és mitológiák) a reziliencia alapkövei, válsághelyzetekben a túlélés eszközei. A kultúra mint kompetenciakészlet bármikor (ki tudja, mikor és hol) aktiválható, tehát a panda stratégia („pl. életfogytig való tanulás”) a rugalmas ellenállóképesség edzésmódszere.  A statikus és a dinamikus idő kéz a kézben jár. Választási pontokon ítélhető meg, melyik időszemléletet célszerű alkalmaznunk, így kiválaszthatjuk a leginkább működőképes (élet/szervezeti) alapstratégiát. Az időszemlélet és a hozzá illeszkedő stratégia nem függ attól, hogy a döntés az adott helyzetben helyes volt-e, hanem pusztán a viselkedési lánc konzisztenciája jelöli ki és igazolja egyértelműen.  Nincs eleve elrendelt, minden szituációban működőképes élet- és szervezeti stratégia, csak a szemetesláda feltérképezésével (idő, hely, emberek, kompetenciák, stb.) határozhatók meg a nagy valószínűséggel működőképes tervek és módszerek. Társas szituációban további bonyodalmakat okoz a szemetesláda tartalmának helytelen (félre)értelmezése, de leginkább a hiányos leltára. Coachszövetség KA- Dr. Kollár Coaching Nyári Mester Coach M ű hely Jane Austen Műhely 2. találkozó

8 „6*6 coachingszabály” 2.  A regény narrátora az abszolút referenciapont, nála van a Bölcsek köve, övé az abszolút igazság. Egyetlen helyzetben sincs „Isteni nézőpont”, mert nem tudunk kilépni abból a rendszerből, amiben vagyunk. A korlátozott racionalitásból eredően nem törekedhetünk a tökéletes megoldásra, hanem az éppen megfelelőre. Sok éppen megfelelő megoldás létezik (l. gyenge ontológia, szerepe).  Az objektív tények és a szubjektív valóság egyértelmű megkülönböztetésére és azonosítására még az „értelemmel” felruházott Eleanor sem képes. Egy szervezet (cég és család/párkapcsolat) akkor működik eredményesen, ha a világot (közös fogalmak révén: „egy nyelvet beszélünk”) hasonlóképpen interpretálja. A regénybeli példa alapján: a nővérek egyértelműen megegyeznek arról, mik az értékek - pl. rajzkészség, helyes társasági viselkedés, stb.-, csak azok értelmezései térnek el egymástól egy adott kontextusban (pl. Edward megítélése esetén)., Ez a társalgás, a társas együttműködés, az eredményes szervezeti és csoportmunka alapja. Sok esetben a beszélgetések (családi beszélgetések, céges értekezletek), mediációs tárgyalások reflektálatlanul(!) a „világok háborúja”, az értékek harca. Coachszövetség KA- Dr. Kollár Coaching Nyári Mester Coach M ű hely Jane Austen Műhely 2. találkozó

9 „6*6 coachingszabály” 2.  Az Austen-regények egy-egy gondolatkísérletnek tekinthetők: azt vizsgáljuk, hogy bizonyos, nagyon részletes karaktervonásokkal bemutatott személyek és helyzetek (kompetenciák, stb.) mint különböző inputok beadásával, milyen lehetséges interakciók, műveletek, folyamatok zajlanak le ugyanazon és előre ismert output eléréséig. Ez azért fontos egy coach számára, mert igazolható, hogy az inputok nagyban meghatározzák azt az utat, ahogyan eljutunk ugyanahhoz az outputhoz (pl. házasságok/párkapcsolatok megtartása, egyéb, egymáshoz nagy hasonlóságot mutató szervezeti problémák kívánt megoldása).  Újabb 6 coachingszabály: án, 16 órától Kecskeméten, Fehér Annál Coachszövetség KA- Dr. Kollár Coaching Nyári Mester Coach M ű hely Jane Austen Műhely 2. találkozó


Letölteni ppt "Jane Austen Műhely 2. találkozó 2010.07.09. Értelem és érzelem www.szervezetepites.huMagyar Coachszövetség KA- Dr. Kollár Coaching."

Hasonló előadás


Google Hirdetések