Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda."— Előadás másolata:

1 Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

2 Az önkormányzatok által a Magyar Államkincstárhoz benyújtott igénylések, és elszámolások felülvizsgálati és ellenőrzési tapasztalatai, aktualitások január 16. Készítette: •Kónya Lajosné ellenőrzési referens •Monoriné Szabó Edit felülvizsgálati referens JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 2

3 Az önkormányzatok ellenőrzése, az ellenőrzések tapasztalatai, javaslatok I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozásaII. Az ellenőrzés tapasztalataiIII. Javaslatok közoktatási és szociális területen JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 3

4 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 4 I.Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása Az ellenőrzés: közigazgatási hatósági ellenőrzés keretében végzi [ Áht. 60.§ (1) bekezdés alapján ] a központi költségvetés 1. sz. mell. IX. Helyi önkormányzatok támogatása című fejezetéből származó támogatások elszámolásának felülvizsgálatát. Az ellenőrzés: közigazgatási hatósági ellenőrzés keretében végzi [ Áht. 60.§ (1) bekezdés alapján ] a központi költségvetés 1. sz. mell. IX. Helyi önkormányzatok támogatása című fejezetéből származó támogatások elszámolásának felülvizsgálatát.

5 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 5 I.Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A felülvizsgálat módjai: •Benti felülvizsgálat •Benti felülvizsgálat: kizárólag az Igazgatóságon, a rendelkezésre álló nyilvántartások, dokumentumok, pótlólagos információk bekérése alapján; A felülvizsgálat módjai: •Benti felülvizsgálat •Benti felülvizsgálat: kizárólag az Igazgatóságon, a rendelkezésre álló nyilvántartások, dokumentumok, pótlólagos információk bekérése alapján;

6 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 6 I.Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A felülvizsgálat módjai: •Helyszíni ellenőrzés: •Helyszíni ellenőrzés: az Igazgatóság az önkormányzat által igénybevett valamennyi jogcímet helyszínen ellenőriz; A felülvizsgálat módjai: •Helyszíni ellenőrzés: •Helyszíni ellenőrzés: az Igazgatóság az önkormányzat által igénybevett valamennyi jogcímet helyszínen ellenőriz;

7 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 7 I.Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A felülvizsgálat módjai: •Vegyes felülvizsgálat: •Vegyes felülvizsgálat: az előző kettő együttesen – egyes jogcímek felülvizsgálata helyszíni ellenőrzéssel, benti felülvizsgálat mellett. A felülvizsgálat módjai: •Vegyes felülvizsgálat: •Vegyes felülvizsgálat: az előző kettő együttesen – egyes jogcímek felülvizsgálata helyszíni ellenőrzéssel, benti felülvizsgálat mellett.

8 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 8 A felülvizsgálati eljárás/folyamat legfőbb, legalapvetőbb jogszabályai: •Az államháztartásról szóló törvény (adott időszakban hatályos), •A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló évi CXL. törvény (Ket.), A felülvizsgálati eljárás/folyamat legfőbb, legalapvetőbb jogszabályai: •Az államháztartásról szóló törvény (adott időszakban hatályos), •A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló évi CXL. törvény (Ket.), I.Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása

9 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 9 A felülvizsgálati eljárás/folyamat legfőbb, legalapvetőbb jogszabályai: •Magyarország helyi önkormányzatairól szóló évi CLXXXIX. törvény (Mötv), •Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló évi CXII. törvény (Adatvédelmi törvény), A felülvizsgálati eljárás/folyamat legfőbb, legalapvetőbb jogszabályai: •Magyarország helyi önkormányzatairól szóló évi CLXXXIX. törvény (Mötv), •Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló évi CXII. törvény (Adatvédelmi törvény), I.Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása

10 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 10 A felülvizsgálati eljárás/folyamat legfőbb, legalapvetőbb jogszabályai: •A Polgári Törvénykönyvről szóló évi IV. törvény (Ptk.), •A Magyar Államkincstárról szóló 311/2006. (XII. 23.) Kormányrendelet (311/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet), A felülvizsgálati eljárás/folyamat legfőbb, legalapvetőbb jogszabályai: •A Polgári Törvénykönyvről szóló évi IV. törvény (Ptk.), •A Magyar Államkincstárról szóló 311/2006. (XII. 23.) Kormányrendelet (311/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet), I.Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása

11 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 11 A felülvizsgálati eljárás/folyamat legfőbb, legalapvetőbb jogszabályai: •Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (Ávr.) - adott időszakban hatályos A felülvizsgálati eljárás/folyamat legfőbb, legalapvetőbb jogszabályai: •Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (Ávr.) - adott időszakban hatályos I.Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása

12 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 12 A felülvizsgálati eljárás/folyamat legfőbb, legalapvetőbb jogszabályai: •A helyi önkormányzatok és a helyi kisebbségi önkormányzatok központi költségvetési kapcsolatokból származó forrásai igénybevétele és elszámolása szabályszerűségének felülvizsgálatáról szóló 16/2002. (IV. 12.) PM rendelet (PM rendelet). A felülvizsgálati eljárás/folyamat legfőbb, legalapvetőbb jogszabályai: •A helyi önkormányzatok és a helyi kisebbségi önkormányzatok központi költségvetési kapcsolatokból származó forrásai igénybevétele és elszámolása szabályszerűségének felülvizsgálatáról szóló 16/2002. (IV. 12.) PM rendelet (PM rendelet). I.Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása

13 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 13 A felülvizsgálati eljárás/folyamat legfőbb, legalapvetőbb jogszabályai: •Az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet (249/2000. Korm. rendelet). A felülvizsgálati eljárás/folyamat legfőbb, legalapvetőbb jogszabályai: •Az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet (249/2000. Korm. rendelet). I.Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása

14 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 14 I.Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A felülvizsgálati eljárás/folyamat általános szabályai: •Hatáskör •Hatáskör az Áht. 60. §-a alapján •Illetékesség •Illetékesség a 311/2006.(XII.23.)Korm. rend. alapján •Általános jogszabályi előírások alkalmazása A felülvizsgálati eljárás/folyamat általános szabályai: •Hatáskör •Hatáskör az Áht. 60. §-a alapján •Illetékesség •Illetékesség a 311/2006.(XII.23.)Korm. rend. alapján •Általános jogszabályi előírások alkalmazása

15 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 15 I.Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A felülvizsgálat során alkalmazandó általános előírások: (Ket. és egyéb jogszabályok alapján) •jogok és kötelezettségek a felülvizsgálat során •belföldi jogsegély, (PM rendelet 4. § (1) bek.) •közérdekű bejelentések, (2004. évi XXIX. Tv.) •a határidő számítás általános szabályai, A felülvizsgálat során alkalmazandó általános előírások: (Ket. és egyéb jogszabályok alapján) •jogok és kötelezettségek a felülvizsgálat során •belföldi jogsegély, (PM rendelet 4. § (1) bek.) •közérdekű bejelentések, (2004. évi XXIX. Tv.) •a határidő számítás általános szabályai,

16 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 16 I.Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A felülvizsgálat során alkalmazandó általános előírások: •az eljárás megindításának szabályai, •az eljárás meghosszabbítása, •az eljárás felfüggesztése, •adatkezelés (Áht §-a általánosságban), adatvédelem (Adatvédelmi tv. és Ket.). A felülvizsgálat során alkalmazandó általános előírások: •az eljárás megindításának szabályai, •az eljárás meghosszabbítása, •az eljárás felfüggesztése, •adatkezelés (Áht §-a általánosságban), adatvédelem (Adatvédelmi tv. és Ket.).

17 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 17 I.Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A felülvizsgálat során alkalmazandó általános előírások: •bizonyító iratok, bizonyítási eljárás •a lefoglalás általános szabályai, •a felülvizsgálatot követő intézkedések, jelzési kötelezettségek. A felülvizsgálat során alkalmazandó általános előírások: •bizonyító iratok, bizonyítási eljárás •a lefoglalás általános szabályai, •a felülvizsgálatot követő intézkedések, jelzési kötelezettségek.

18 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 18 I.Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A helyszíni ellenőrzés Célja Célja: annak megállapítása, hogy a központi költségvetés 1. sz. mell. IX. fejezetéből származó hozzájárulások, támogatások elszámolása megfelel-e a jogszabályi előírásoknak, vagyis az elszámolást megalapozó adatok felülvizsgálata. A helyszíni ellenőrzés Célja Célja: annak megállapítása, hogy a központi költségvetés 1. sz. mell. IX. fejezetéből származó hozzájárulások, támogatások elszámolása megfelel-e a jogszabályi előírásoknak, vagyis az elszámolást megalapozó adatok felülvizsgálata. I.Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása

19 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 19 I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A helyszíni ellenőrzés lehet: • tervezett, • kiterjesztett, • nem tervezett. A helyszíni ellenőrzés lehet: • tervezett, • kiterjesztett, • nem tervezett. I.Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása

20 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 20 I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A helyszíni ellenőrzés: • Kötelező:  valamennyi önkormányzatnál  legalább 4 évenként,  a tárgyévet megelőző év tekintetében, az Igazgatóság által meghatározott támogatási jogcímeken; A helyszíni ellenőrzés: • Kötelező:  valamennyi önkormányzatnál  legalább 4 évenként,  a tárgyévet megelőző év tekintetében, az Igazgatóság által meghatározott támogatási jogcímeken; I.Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása

21 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 21 I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A helyszíni ellenőrzés: • Fakultatív: a felülvizsgálat bármely szakaszában [Áht. 60. § (3)] végezhető. •Szükség szerint helyszíni ellenőrzésre kerülhet sor. A helyszíni ellenőrzés: • Fakultatív: a felülvizsgálat bármely szakaszában [Áht. 60. § (3)] végezhető. •Szükség szerint helyszíni ellenőrzésre kerülhet sor. I.Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása

22 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 22 I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A helyszíni ellenőrzés dokumentumai  Értesítés helyszíni ellenőrzésről;  Megbízólevél, Összeférhetetlenségi nyilatkozat;  Ellenőrzöttek tájékoztatása jogaikról és kötelezettségeikről;  A teljességi nyilatkozat;  A helyszíni ellenőrzés megállapításainak írásba foglalása; A helyszíni ellenőrzés dokumentumai  Értesítés helyszíni ellenőrzésről;  Megbízólevél, Összeférhetetlenségi nyilatkozat;  Ellenőrzöttek tájékoztatása jogaikról és kötelezettségeikről;  A teljességi nyilatkozat;  A helyszíni ellenőrzés megállapításainak írásba foglalása; I.Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása

23 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 23 I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A helyszíni ellenőrzés megállapításainak írásba foglalása •Adatfelvételi lapok •Közbenső jegyzőkönyv •Helyszíni jegyzőkönyv: önkormányzati szinten megállapítások •Hivatalos feljegyzés A helyszíni ellenőrzés megállapításainak írásba foglalása •Adatfelvételi lapok •Közbenső jegyzőkönyv •Helyszíni jegyzőkönyv: önkormányzati szinten megállapítások •Hivatalos feljegyzés I.Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása

24 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 24 I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A felülvizsgálat további folyamata •Az eljárás megindítása: ha az önkormányzat adatszolgáltatása és az Igazgatóság álláspontja között eltérés maradt fenn (ÁSZ megállapításokkal együtt!) A felülvizsgálat további folyamata •Az eljárás megindítása: ha az önkormányzat adatszolgáltatása és az Igazgatóság álláspontja között eltérés maradt fenn (ÁSZ megállapításokkal együtt!) I.Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása

25 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 25 I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A felülvizsgálat további folyamata •A felülvizsgálat lezárása •A felülvizsgálat lezárása: záradék v. határozat •Jogorvoslat •Jogorvoslat – Határozat elleni fellebbezés •A felülvizsgálatot követő intézkedések, jelzési kötelezettségek A felülvizsgálat további folyamata •A felülvizsgálat lezárása •A felülvizsgálat lezárása: záradék v. határozat •Jogorvoslat •Jogorvoslat – Határozat elleni fellebbezés •A felülvizsgálatot követő intézkedések, jelzési kötelezettségek I.Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása

26 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 26 II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai A évben lefolytatott helyszíni ellenőrzések tapasztalatai: Ellenőrzött önkormányzatok száma: •Helyi önkormányzat: 24 db •Többcélú kistérségi társulás: 2 db A évben lefolytatott helyszíni ellenőrzések tapasztalatai: Ellenőrzött önkormányzatok száma: •Helyi önkormányzat: 24 db •Többcélú kistérségi társulás: 2 db

27 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 27 II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai Az ellenőrzés során feltárt legfőbb hiányosságok, hibák, szabálytalanságok: 1.Szociális jogcímek 2.Közoktatási jogcímek 3.Központosított előirányzatok felhasználása 4.Normatív, kötött felhasználású támogatások Az ellenőrzés során feltárt legfőbb hiányosságok, hibák, szabálytalanságok: 1.Szociális jogcímek 2.Közoktatási jogcímek 3.Központosított előirányzatok felhasználása 4.Normatív, kötött felhasználású támogatások II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai

28 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 28 II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai Az ellenőrzés során feltárt legfőbb hiányosságok, hibák, szabálytalanságok: 1. Szociális jogcímek: (pl.) •Megállapodás nélküli ellátásokat számoltak el; •Az ellátás megszűnését nem dokumentálták; Az ellenőrzés során feltárt legfőbb hiányosságok, hibák, szabálytalanságok: 1. Szociális jogcímek: (pl.) •Megállapodás nélküli ellátásokat számoltak el; •Az ellátás megszűnését nem dokumentálták; II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai

29 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 29 II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai Az ellenőrzés során feltárt legfőbb hiányosságok, hibák, szabálytalanságok: 1. Szociális jogcímek: (pl.) •Nyilvántartások vezetése hiányos, pontatlan volt, ellátottak aláírása hiányzott; •Számítási hibák => nyilvántartások nem egyeztek. Az ellenőrzés során feltárt legfőbb hiányosságok, hibák, szabálytalanságok: 1. Szociális jogcímek: (pl.) •Nyilvántartások vezetése hiányos, pontatlan volt, ellátottak aláírása hiányzott; •Számítási hibák => nyilvántartások nem egyeztek. II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai

30 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 30 II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai Az ellenőrzés során feltárt legfőbb hiányosságok, hibák, szabálytalanságok: 2. Közoktatási jogcímek: (pl.) •A szakmai jogszabályok hiányos és/ vagy téves értelmezése; •Az alapító okirat nem tartalmazta megfelelően a fogyatékosság típusát (gyógyped. okt.); Az ellenőrzés során feltárt legfőbb hiányosságok, hibák, szabálytalanságok: 2. Közoktatási jogcímek: (pl.) •A szakmai jogszabályok hiányos és/ vagy téves értelmezése; •Az alapító okirat nem tartalmazta megfelelően a fogyatékosság típusát (gyógyped. okt.); II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai

31 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 31 II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai Az ellenőrzés során feltárt legfőbb hiányosságok, hibák, szabálytalanságok: 2. Közoktatási jogcímek: (pl.) •Kedvezményre jogosító irat hiányzott; •Téves számítások, pontatlan elszámolás. Az ellenőrzés során feltárt legfőbb hiányosságok, hibák, szabálytalanságok: 2. Közoktatási jogcímek: (pl.) •Kedvezményre jogosító irat hiányzott; •Téves számítások, pontatlan elszámolás. II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai

32 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 32 II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai Az ellenőrzés során feltárt legfőbb hiányosságok, hibák, szabálytalanságok: 3. Központosított előirányzat: nyári gyermekétkeztetés •A szülők nem minden esetben igazolták az étel átvételét; •a jogosultságot alátámasztó irat nem volt meg (vagy nem az ellátás időtartamára szólt); •az előzetes írásos igényfelmérés nem történt meg; Az ellenőrzés során feltárt legfőbb hiányosságok, hibák, szabálytalanságok: 3. Központosított előirányzat: nyári gyermekétkeztetés •A szülők nem minden esetben igazolták az étel átvételét; •a jogosultságot alátámasztó irat nem volt meg (vagy nem az ellátás időtartamára szólt); •az előzetes írásos igényfelmérés nem történt meg; II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai

33 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 33 II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai Az ellenőrzés során feltárt legfőbb hiányosságok, hibák, szabálytalanságok: 3. Központosított előirányzat: nyári gyermekétkeztetés •Egyidejűleg más intézményben is kedvezményes étkeztetésben részesült gyermekeket is figyelembe vettek. Az ellenőrzés során feltárt legfőbb hiányosságok, hibák, szabálytalanságok: 3. Központosított előirányzat: nyári gyermekétkeztetés •Egyidejűleg más intézményben is kedvezményes étkeztetésben részesült gyermekeket is figyelembe vettek. II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai

34 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 34 II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai Az ellenőrzés során feltárt legfőbb hiányosságok, hibák, szabálytalanságok: 4. Normatív, kötött felhasználású támogatás: Egyes jövedelempótló támogatás (Kvtv. 8. sz. mell. II/1.) •A közcélú támogatás igénybevételéhez a szükséges önerő nem állt rendelkezésre. Az ellenőrzés során feltárt legfőbb hiányosságok, hibák, szabálytalanságok: 4. Normatív, kötött felhasználású támogatás: Egyes jövedelempótló támogatás (Kvtv. 8. sz. mell. II/1.) •A közcélú támogatás igénybevételéhez a szükséges önerő nem állt rendelkezésre. II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai

35 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 35 III. Javaslatok közoktatási és szociális területen •A dokumentumok, nyilvántartások vezetése során a szakmai, ágazati jogszabályokban előírt jogosultsági feltételeknek való megfelelés betartására nagyobb figyelmet szükséges fordítani. •A nyilvántartások naprakész, folyamatos, időrendbeli vezetése megalapozza a valós, hiteles és teljes körű nyilvántartás biztosítását. •A számszaki hibák a rendszeres egyeztetéssel elkerülhetők. •A•A dokumentumok, nyilvántartások vezetése során a szakmai, ágazati jogszabályokban előírt jogosultsági feltételeknek való megfelelés betartására nagyobb figyelmet szükséges fordítani. •A•A nyilvántartások naprakész, folyamatos, időrendbeli vezetése megalapozza a valós, hiteles és teljes körű nyilvántartás biztosítását. •A•A számszaki hibák a rendszeres egyeztetéssel elkerülhetők.

36 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 36 Aktualitások A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának évi adósságátvállalása

37 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 37 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának évi adósságátvállalása Az átvállalás jogi háttere: • Magyarország évi központi költségvetésről szóló évi CCXXX. törvény (továbbiakban: Költségvetési tv.)

38 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 38 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának évi adósságátvállalása Az átvállalás végrehajtásának menete (részben már megtörtént!): január 15-én 12 óráig: • Az önkormányzatok az átvállalással érintett adósságelemek december 31-ei állományáról igazolás- és nyilatkozat tervezetet kaptak a pénzintézettől elektronikus úton.

39 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 39 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának évi adósságátvállalása január 15-én 12 óráig: • A pénzügyi intézmények az önkormányzatoknak megküldött adatokat rögzítették a Kincstár e-adat rendszerében.

40 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 40 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának évi adósságátvállalása Nem kapta meg? Vélhetően már felvette a kapcsolatot a pénzintézettel!

41 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 41 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának évi adósságátvállalása • Ha megkapta, az adatokat ellenőrizték, az eltérést egyeztették a pénzintézettel január 16-án 10 óráig: • Ha adatmódosítás szükséges, a pénzügyi intézmény a módosításokat rögzíti az e- adat rendszerben.

42 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 42 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának évi adósságátvállalása január 16-án 12 óráig: • Az egyeztetett adatokról a pénzügyi intézmény kiállítja az igazolást és a nyilatkozatot, amit aláírtan eljuttat az önkormányzathoz.

43 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 43 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának évi adósságátvállalása január 15-én 16 óráig: Az önkormányzat a Kincstár e-adat rendszerében a feltöltött adósságelem sorokon adatot szolgáltatott a Költségvetési tv. 68. § (5) bekezdése szerinti tételekről:

44 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 44 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának évi adósságátvállalása • betétek, számlakövetelések összege, • megszűnt víziközmű-társulatoktól az önkormányzatokhoz került hitelek lakossági érdekeltségi hozzájárulással vagy egyéb bevétellel nem fedezett részének összege, • támogatás vagy bevétel megelőlegező hitelek támogatással, bevétellel nem fedezett részének összege.

45 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 45 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának évi adósságátvállalása január 16-án 16 óráig: • Az önkormányzat (szkennelve) feltölti az e-adat rendszerbe a következő dokumentumokat:

46 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 46 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának évi adósságátvállalása január 16-án 16 óráig: • a kitöltött, kinyomtatott táblázatot és az azon szereplő, polgármester és jegyző által aláírt nyilatkozatot, • a pénzügyi intézményi igazolást és nyilatkozatot,

47 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 47 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának évi adósságátvállalása január 16-án 16 óráig: • amennyiben szükséges, a bizonyító erejű dokumentumot azon adósságelemek esetében, amely a szerződés szerinti hitelcél alapján támogatás vagy bevétel megelőlegezésére szolgál, és részbeni vagy teljes támogatással, bevétellel nem fedezett.

48 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 48 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának évi adósságátvállalása január 17-én 14 óráig: • Az elektronikusan megküldött dokumentumokat - a határidő rövidsége miatt lehetőleg személyesen - papír alapon is el kell juttatni a Kincstár megyei igazgatósága részére: Szolnok, Magyar u. 8.

49 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 49 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának évi adósságátvállalása január 20-án 12 óráig: • A Kincstár az adatszolgáltatást ellenőrzi, és - szükség esetén – azonnali hiánypótlásra hívja fel az önkormányzatot.

50 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 50 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának évi adósságátvállalása Kérjük, hogy a feladatban ténylegesen érintett, intézkedni tudó kapcsolattartó neve és közvetlen telefonszáma legyen feltüntetve az e-adat rendszerben!!!

51 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 51 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának évi adósságátvállalása január 20-án 14 óráig: • Az önkormányzat a hiánypótlásának befejezése az e-adat rendszerben.

52 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 52 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának évi adósságátvállalása A képviselő-testület határozatát az adósságátvállalásról szóló megállapodás aláírásáig, de legkésőbb február 20-áig kell megküldeni az Igazgatóság részére.

53 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 53 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának évi adósságátvállalása február 28-áig: • Az államháztartásért felelős miniszter megállapodást köt az önkormányzatokkal és azok hitelezőivel.

54 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 54 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának évi adósságátvállalása március 17-éig: • Az önkormányzat elszámol a Kincstár felé a december 31-ei adósságállományából a február 28-án ténylegesen fennállt adósság összege, valamint a támogatás közötti különbséggel.

55 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 55 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának évi adósságátvállalása december 31-éig: • A Kincstár (Költségvetési tv. 68. § (7)) felülvizsgálhatja, hogy az adatszolgáltatásban nem került-e olyan ügylet feltüntetésre, mely (Költségvetési tv. 67. § (1)-(3)) nem képezi az adósságátvállalás részét.

56 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 56 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának évi adósságátvállalása A Kincstár kiemelt figyelmet fordít a következő tételekre: • a konszolidáció részét képező, a megszűnt víziközmű társulatoktól átvett, de fedezetlenné vált hitelek, • az egyéb, részben vagy egészben fedezetlenné vált, támogatás vagy bevétel megelőlegező hitelek.

57 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 57 Kérdéseiket, észrevételeiket a következő címre várjuk:

58 JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda 58 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda."

Hasonló előadás


Google Hirdetések