Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Fórián István hálózati igazgató Az ITD Hungary exportfejlesztési tevékenysége és szolgáltatásai Sárrét Expo Püspökladány, 2008. június 21.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Fórián István hálózati igazgató Az ITD Hungary exportfejlesztési tevékenysége és szolgáltatásai Sárrét Expo Püspökladány, 2008. június 21."— Előadás másolata:

1 Dr. Fórián István hálózati igazgató Az ITD Hungary exportfejlesztési tevékenysége és szolgáltatásai Sárrét Expo Püspökladány, június 21.

2 A magyarországi vállalkozások céljai  Hosszú távú stabil piaci jelenlét a régióban  Meglévő tradicionális piacok megtartása  Regionális - Közép-Európa - pozíciók megszerzése  Versenyképes üzleti és kereskedelmi, növekedési modellek az EU-n belül  Ausztria, Olaszország, Románia, Szlovákia, Csehország

3 A magyar KKV-k kihívásai  Külpiaci stratégia hiánya – bizonytalan eseti ügyletek  Proaktív vs. reaktív piaci viselkedés  Külpiaci változások rugalmatlan követése  Elégtelen kooperációs készség  Informális együttműködés (tanácsadás, gépkölcsönzés,stb.) 54%  Formális együttműködés (közös beszerzés,értékesítés, termelés) 17 %  Beszállítói kapcsolatok kihívásai (%-os éves költségcsökkentés) >  programozott hatékonyság növelés  Párhuzamos tevékenységek > párhuzamos költségek > alacsonyabb  termelékenység Forrás: GKM 2007

4 KKV-k direkt és indirekt exportlehetőségei  Termék/szolgáltatás exportja  Kkv részarány 20%  Innovatív termék/technológia exportja  Kkv részarány 10%  MISZ felmérés szerint a termékek 51% nemzetközileg versenyképes  További 26% kis fejlesztéssel versenyképes lehet  Beszállítói lehetőségek  A Kkv-k több, mint 50%-a végez beszállítást  Intenzívebb és koncentráltabb külpiaci megjelenés  Innovációs kooperáció belföldön és külföldön  Külföldi cégalapítás/befektetés  Képviseletek  Privatizációs folyamatokba való bekapcsolódás  Akvizíciók, befektetések  Bekapcsolódás új értékláncokba  Kereskedelemi és beszállítói pozíciók  a hazai K+F képességek megerősítése  logisztikai és disztribúciós kapacitások kihasználása  a Magyarországra beáramló tőkével elsajátított management Know-how továbbadása és hasznosulása

5 Külpiaci alkalmassá tétel Belföldi vállalkozások inkubációja  Célcsoport helyzetfelmérése – export indulási akcióprogram kidolgozása – cégek képzési támogatása – üzletfelek azonosítása  Árualap exportképessé tétele  Finanszírozási és marketinglehetőségek,minőségbiztosítás, megfelelőségi tanúsítás, fogyasztóvédelem, környezetvédelmi előírások  Külkereskedelmi know-how megszerzése  Nyelvismeret, külkertechnikai tanácsadás, kereskedelmi szabályok, exporttal kapcsolatos pénzügyi, munkaügyi kérdések Sikeres inkubáció > külpiaci megjelenési képesség

6 Árualapok felmérése az exportképes vállalatok körében  Árualap ismerete – az értékesíthetőség és az exportbővülés alapja  Árualap adatbázis – korszerű informatikai háttér  Struktúra – 2008-as EU szabványos TEÁOR kulcsok szerint  Exportálni szándékozó vállalkozások által on-line töltve, frissítve – aktív napi szintű közreműködés  Középtávú cél: Külgazdasági E – market kialakítása - kereslet és kínálat egy helyen és időben legyen elérhető

7 Paradigma váltás az ügyfélkezelésben – proaktív ügyféllátogatás  Kulcskompetenciák területén vállalatorientált, cégközpontú, piaci alapokon működő minőségi tanácsadás  Ágazati struktúra szerint szervezett, ügyfélmenedzsment működtetése  Proaktív üzletfejlesztési segítség > egyedi konzultációk, közvetlen, személyes kapcsolatok kialakítása  Cég lehetőségeit figyelembe véve közösen kidolgozott relációkra és termékcsoportokra bontott éves külpiaci akcióterv  Vállalatok igényeire szabott szolgáltatáscsomagok

8 A külpiaci jelenlét sikerének kulcstényezői  Lokális és regionális piacok ismerete  Termék, versenytársak  Szabályozás, nemzeti kultúra  Nyelvismeret  Management – elkötelezettség, akarat  Kockázatvállaló képesség  Kapacitás – tőkeerő  Dilemmák:  Belpiaci Sikerek <> Kilépési szándék a külpiacokra  Felvásárlási kihívások <> önállóság megtartása

9 ITD Hungary szerepvállalása  Eszközrendszerünk keretein belül maximális segítség a fejlődésben érdekelt partnereknek  Üzleti lehetőségek/partnerek felkutatása  Külpiaci megjelenés és megjelenítés  Befektetési és tőkekihelyezési lehetőségek  Támogatási rendszerek  Lehetőségeinket meghaladják:  Konkrét finanszírozási forrás biztosítása  Tőkésítés  Üzletkötés/bonyolítás

10 Eszközrendszer Külpiaci hálózat – 56 iroda

11 Regionális Irodahálózat Győr Zalaegerszeg Veszprém Budapest Békéscsaba Debrecen Szeged Salgótarján Kaposvár Szekszárd Tatabánya Pécs Nyíregyháza Miskolc Eger

12 Újvidék Csáki Mihály Kolozsvár Szepessy Szabolcs Marosvásárhely Lázár Balázs Szabadka Farkas Imre Nagyvárad Szabó Ödön Temesvár Kása Zsolt Belgrád Pozsony Bukarest Zágráb Bécs Csíkszereda Szász Lóránd Sepsiszentgyörgy Deák Gyöngyvér ITDH irodák a szomszédos országokban

13 Eszközrendszer – Szolgáltatások  Egyedi, cégigény alapján összeállítható csomagok  Partnerkeresés  Piaci tanulmány  Árubemutató  Magasabb és koncentráltabb támogatási rendszer  Kiállítások- és rendezvények külpiacon  Árubemutató külföldön  Reklám-és arculatmegjelenítés  Iroda / bemutatóterem nyitása külföldön  Nemzetközi szervezet tagsági díj  Megfelelőségi tanusítványok  Komplex marketing akciók

14 Eszközrendszer – Információ szolgáltatás  Adatbázisban történő keresés  Lead management  Piaci igény megjelenése> azonnali reagálási lehetőség  Hálózat > világpiaci integráció  Kereskedelemtechnikai, vámügyi, adózási információk  Tenderinformációk  Komplex EU-s információk

15 Eszközrendszer – Kapcsolatépítés Előzetesen felmért igények szerint szervezett rendezvények  Üzletember találkozók  Szakmai kiállítások  Termékbemutatók  Beszállítói fórumok  Beszállítói partnertalálkozók Résztérítéses szolgáltatások – egyedi igények alapján  Célzott partnerszervezés  Egyéni vállalati tárgyalás-szervezés  Ágazati üzletember találkozó  Egyedi szakmai fórum szervezése  Tőkekihelyezés támogatása

16 Eszközrendszer – Beszállítói Programok Jellemzői:  Befektetés-ösztönzési eszköz  KKV fejlesztési eszköz Feladatok  Koordinációs  Szervezési  Kapcsolattartási  Regionális Beszállítói Programok kialakítása  Projektek kidolgozása  Program továbbfejlesztése

17 Beszállítói Program elemei Beszállítói program Finanszírozási modul Kedvezményes kamatozású hitel Fejlesztési és kockázati tőke Pályázatok Hálózatépítési modul Nagy vállalati beszállítói hálózatok SUZUKI pilot program Szolgáltatási modul Beszállítói tanácsadás Beszállítói adatbank Beszállítói Rendezvények Beszállítók képzése felkészítése Beszállítói mentor program Beszállítói e-market Beszállítói fórum Beszállítói kompetencia központ Beszállítói klub

18 Cél:  Vertikális, horizontális együttműködések kialakulásának elősegítése  Nagyvállalatok, integrátorok beszállítói hálózatának megerősítése Eszközök:  Célzott beszállítói partnerkeresés  Beszállítói fórum  Beszerzői- beszállítói üzletember találkozó Hálózatépítési modul Beszállítói Program

19 Nagyvállalati beszállítói hálózatok  Beszállítói hálózatépítési stratégia  Nagyvállalatok igényeinek felmérése alapján  Konkrét hálózatépítési együttműködések kialakítása (pld. Suzuki, Dana, Valeo, Claas)  KKV-k részére testre szabott támogatás kidolgozása, ágazati menedzserekkel közösen  Tapasztalatok értékelése, „after-care” Beszállítói Program

20 Szolgáltatási Modul  Beszállítói rendezvények  Tevékenység alapja a kapcsolattartás a nemzetközi nagyvállatok regionális beszerzési központjaival  Beszállítók felkészítése (képzési projektek,”best practice” gyártási, vezetési módszerek )  Beszállítói Útmutató terjesztése  Szoros együttműködés a szakmai szervezetekkel Beszállítói Program

21 Beszállítói Klub  Fórum a beszállítók részére  Tematikus rendezvények, előadások, tapasztalatcsere, konzultáció  Minden beszállító részére elérhető  Rendszeres klub ülések, központi és regionális  Regionális Klubok hálózatának kialakítása  2008 üzleti terv forrásai bevonásával Beszállítói Program

22 Beszállítói tevékenység >külpiaci versenyképesség  A beszállítás a piaci siker, az innováció, a továbbfejlődés és az integráció biztosítéka:  A beszállítás magas termelési kultúrát, termelékeny és korszerű gyártást igényel  A beszállítók számára megbízható, hosszú távon tervezhető hazai és nemzetközi piacot biztosít  Megteremti a külpiaci versenyhez szükséges, hatékony termelési és működési struktúrákat  Hálózatépítés az integrátorok és a vállalatok között  Értékláncok kialakulása  Gazdasági fejlődés - pld. Suzuki Pilot Projekt eredménye : 6,3 Mrd Ft beruházás 533 új munkahely Forrás ITDH  Befektetési vonzerő növelése

23  A kis hazai piac kinövése után közeli új piacokra való belépés  A versenyképesség növelése  Igen erős vállalati koncentráció  Főleg közép-kelet európai országokba irányul Speciálisan a KKV-k esetében  A környező országok magyarlakta településein kommunikációs előnyök  Határmenti együttműködések A magyar tőkeexport jellemzői

24  A kis- és középvállalkozások számára: a környező országok (magyarlakta területei) – előnyös földrajzi elhelyezkedés, a regionális sajátosságok ismerete, közös anyanyelv.  Hazai nagyvállalatok számára: elsődlegesen Közép-Kelet-Európa – felvásárlások, „regionális multivá” alakulás.  Lehetséges egyéb befektetési terep: a földrajzilag távolabb eső, fejletlenebb országok – Oroszország és a volt szovjet tagállamok, illetve Délkelet-Ázsia (különösen Kína, India és az ún. kistigrisek). A magyar tőkeexport potenciális célterületei

25  Túllépés a hazai piac korlátain  A célországok piacaira történő könnyebb belépés, ezen piacok dinamikus növekedési potenciáljának kihasználása  A célországok komparatív előnyeinek kihasználása  Az innovatív eljárások szélesebb körű felkutatása és gyakorlati alkalmazása, a versenyképesség növekedése  A határon túli magyarok boldogulásának elősegítése A tőkeexport távlati előnyei a magyar gazdaság szempontjából

26 Összes tőkekihelyezés: 9,6 milliárd Euro Magyarországra beáramlott tőke: 60 milliárd Euro Forrás: MNB, 2007 Millió Euro Magyarországi cégek tőkekihelyezése (FDI)

27 Magyar működőtőke-export Külföldi magyar közvetlen tőkebefektetések* állományának megoszlása Forrás: Magyar Nemzeti Bank*egyéb tőke nélkül célország szerintágazatok szerint

28 Magyar vállalkozások külföldi befektetéseinek állománya millió EUR Bulgária 393,5 Horvátország 535,1 Lengyelország 216,9 Macedónia 397,5 Oroszország 429,0 Szerbia 482,7 Szlovákia 2.114,4 Ukrajna 684,2 Románia 479,0 MNB fizetési mérleg statisztikák alapján, 2007 szeptemberig

29  MOL: Szlovákia, Románia, Horvátország, Szerbia, Szlovénia  OTP: Szlovákia, Bulgária, Horvátország, Románia, Szerbia, Montenegró, Ukrajna, Oroszország  Magyar Telekom : Macedónia, Montenegró, Románia  Danubius Hotels: Románia, Szlovákia, Csehország  Trigránit: Románia, Lengyelország, Szlovákia, Csehország, Szerbia, Szlovénia, Montenegró, Horvátország  Richter: Oroszország, Lengyelország, Ukrajna, Románia  Dunapack: Bulgária, Románia, Horvátország, Ukrajna, Lengyelország Nagyobb magyar befektetők külföldön

30 Cél  Magyarországon előállított  termékek  szolgáltatások külpiaci versenyképességének javítása  A vállalkozói szféra  exporttörekvéseinek  üzleti elképzeléseinek segítése Kereskedelemfejlesztési Pályázatok

31 Jogi háttér…  Gazdasági és közlekedési miniszter 120/2007 (XII.29.) GKM rendelete  Európai Közösségek Bizottsága, 69/2001 (2001.január 12.) rendelete: EK szerződés 87. és 88. cikkének a csekély összegű (de minimis) támogatásokra vonatkozó alkalmazásáról.  € - ról, € - ra emelkedett Kereskedelemfejlesztési Pályázatok

32 Támogatható tevékenységek 1.  10 Élelmiszergyártás  11 Italgyártás  13 Textília gyártása  14 Ruházati termék gyártása  15 Bőr, bőrtermék, lábbeli gyártása  16 Fafeldolgozás (kivéve: bútor), fonottáru gyártása  17 Papír, papírtermék gyártása  18 Nyomdai és egyéb sokszorosítási tevékenység  19 Kokszgyártás, kőolaj-feldolgozás  20 Vegyi anyag, termék gyártása  21 Gyógyszergyártás  22 Gumi-, műanyag termék gyártása  23 Nemfém ásványi termék gyártása  24 Fémalapanyag gyártása  25 Fémfeldolgozási termék gyártása  26 Számítógép, elektronikai, optikai termék gyártása  27 Villamos berendezés gyártása  28 Gép, gépi berendezés gyártása  29 Közúti jármű gyártása  30 Egyéb jármű gyártása  31 Bútorgyártás  32 Egyéb feldolgozóipari tevékenység  33 Ipari gép, berendezés, eszköz javítása  35 Villamosenergia-, gáz-, gőzellátás, légkondicionálás  36 Víztermelés, -kezelés, -ellátás  37 Szennyvíz gyűjtése, kezelése  38 Hulladékgazdálkodás  39 Szennyeződésmentesítés, egyéb hulladékkezelés Támogatható tevékenységek TEÁOR’08

33  41 Épületek építése  42 Egyéb építmény építése  43 Speciális szaképítés  45 Gépjármű, motorkerékpár kereskedelme, javítása  46 Nagykereskedelem (kivéve: jármű, motorkerékpár) Kivéve:  4611 Mezőgazdasági termék ügynöki nagykereskedelme  4612 Alapanyag, üzemanyag ügynöki nagykereskedelme  4621 Gabona, dohány, vetőmag, takarmány nagykereskedelme  4623 Élőállat nagykereskedelme  58 Kiadói tevékenység  59 Film, video, televízióműsor gyártása, hangfelvétel-kiadás  60 Műsorösszeállítás, műsorszolgáltatás  62 Információ-technológiai szolgáltatás  63 Információs szolgáltatás  69 Jogi, számviteli, adószakértői tevékenység  70 Üzletvezetési, vezetői tanácsadás  71 Építészmérnöki tevékenység; műszaki vizsgálat, elemzés  72 Tudományos kutatás, fejlesztés  73 Reklám, piackutatás  74 Egyéb szakmai, tudományos, műszaki tevékenység  823 Konferencia, kereskedelmi bemutató szervezése  90 Alkotó-, művészeti, szórakoztató tevékenység  941 Vállalkozói, szakmai érdekképviselet  951 Számítógép, kommunikációs eszköz javítása

34 Javasolt jogcímek Jogcímek % Max. adható támogatás Ft Beadható pályázatok száma alkalmankéntévente A1. Külföldi kiállítási részvétel területdíj és kapcsolódó költségek, •katalógusbeiktatás, •regisztrációs költségek, •helyszíni szolgáltatások (áram, víz, takarítás, őrzés) •termék-nagydíj nevezési költsége A1. Preferált kiállítási részvétel •területdíj és kapcsolódó költségek, •katalógusbeiktatás, •regisztrációs költségek, •helyszíni szolgáltatások (áram, víz, takarítás, őrzés) •Termék-nagydíj nevezési költsége Támogatási jogcímek

35 Jogcímek % Max. adható támogatás Ft Beadható pályázatok száma alkalmankéntévente A2. Külföldi kiállításhoz kapcsolódó konferencia regisztrációs díja (1 fő/konferencia) ,-korlátlan A3. Külföldi kiállításhoz kísérő rendezvény szervezése (összefogó szervezet) ,-3 B. Idegen nyelvű plakát, prospektus és/ vagy elektronikus (CD, DVD, Pen- drive) információhordozók ,-1 Támogatási jogcímek

36 Jogcímek % Max. adható támogatás Ft Beadható pályázatok száma alkalmankéntévente C. Idegen nyelvű web-lap készíttetés ,- 1 D. Sajtó-, TV-, rádióhirdetés, elektronikus közterületű reklám elhelyezése külpiacon ,-korlátlan E. Önálló áru- vagy divatbemutató szervezése külpiacon •terembérlet •technikai költségek (hangosítás, informatika, kivetítő, stb.) •tolmács •DM-akció •sajtótájékoztató •szállítmányozás ,-2 Támogatási jogcímek

37 Jogcímek % Max. adható támogatás Ft Beadható pályázatok száma alkalmankéntévente F. Külpiacon létesítendő iroda, kiállító- terem éves bérleti díja ,- 1 G. Nemzetközi szervezeti tagdíj (Szervezetek számára) ,-korlátan H. Megfelelőségi tanúsítás, amit az importáló ország kötelezően előír (lista készítése szükséges) ,-korlátlan Támogatási jogcímek

38 Jogcímek % Max. adható támogatás Ft Beadható pályázatok száma alkalmankéntévente I. Konkrét árucsoportra és/vagy adott célországokra vonatkozó, komplex marketing akció megvalósítása • min. 5 támogatási jogcím együttes igénybevétele esetén • az egyes jogcím elemek igénybevehetőségi feltételeinek megtartásával • kiállítási részvétel (a csomag keretében max.3 alkalom) esetén a támogatás a jogcímnek megfelelően 100% ,- 1 Támogatási jogcímek

39 … Köszönöm a figyelmet! Elérhetőségeink: Website: E- mail: Telefon: (1)


Letölteni ppt "Dr. Fórián István hálózati igazgató Az ITD Hungary exportfejlesztési tevékenysége és szolgáltatásai Sárrét Expo Püspökladány, 2008. június 21."

Hasonló előadás


Google Hirdetések